SME

Test: Zmerali sme skutočnú účinnosť bŕzd športového Peugeotu

Model RCZ-R stanovil nové rekordné hodnoty pri brzdení z rýchlosti 200 km/h.

(Zdroj: Dalibor Silný)

Francúzska automobilka tvrdí, že brzdy v jej zatiaľ najrýchlejšom Peugeote všetkých čias dokážu poraziť nejedno auto.

Napokon, my sme Peugeot RCZ-R testovali už viackrát a v podstate pretekárske brzdy Alcon sa vždy ukázali veľmi odolné proti prehriatiu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pri zjazde z kopcov, ale aj počas natáčania relácie Garáž, sme mali z auta výborný pocit.

Brzdy nevädli, ako je u výkonných hot-hatch zvykom, a aj pri opakovanom brzdení vykazovali veľmi dobrý účinok.

Prečítajte si tiež: Garáž: Skúšali sme najrýchlejšiu motokáru a porovnali Peugeoty Čítajte 

Siahli sme po presnom meraní a archíve

Aby sme nedali len na pocity, ktoré môžu byť umocnené typom auta a nastavením ABS, podrobili sme Peugeot RCZ-R osobitným meraniam brzdnej dráhy.

SkryťVypnúť reklamu

Údaje sme porovnali s Audi RS7, ktorému patrili najlepšie hodnoty z brzdenia v našich meraniach. Rýchle Audi nastavilo v našich meraniach latku veľmi vysoko a môže slúžiť ako etalón pre porovnávanie.

Z dvestovky je Peugeot prvý

Po vytiahnutí dát z telemetrie Peugeot príjemne prekvapil a číselne potvrdil náš dojem z bŕzd. Ak dokáže kompaktné auto konkurovať keramickým brzdám veľkého Audi RS7, už musí byť na nejakej úrovni.

Kým pri brzdení z rýchlosti 100 kilometrov za hodinu viedol Peugeot vyrovnaný súboj s Audi RS7, v krotení rýchlosti 200 kilometrov za hodinu zvíťazil.

Je to najmä zásluhou nevädnúceho účinku. Počas brzdenia zo stokilometrovej rýchlosti dosiahlo Audi RS7 krátkodobo najvyššie preťaženie -1,43g a Peugeot RCZ-R -1,48g

Brzdy neprejavujú známky únavy

Merania nasledujú v podstate bezprostredne za sebou, začína sa brzdením zo 100 km/h na nulu, potom šprintom a zastavením (0-160-0) a napokon zrýchľovaním z 0 na 200 a brzdením na nulu.

SkryťVypnúť reklamu

Dokonca pri krotení rýchlosti 160 km/h mal Peugeot výbornú poslednú stovku brzdenia (100-0 km/h) za 30,16 metra.

V prípade tohto testu namiesto slov ponúkame tabuľku s údajmi. Je to jeden z dôkazov, kde sa nachádzajú pretekárske brzdy v kompaktnom aute a tiež keramické v luxusnom.

Bežné autá krotia stovku na danej testovacej trati na vzdialenosti okolo 40 metrov.

Prečítajte si tiež:

Jazdili sme v najrýchlejšom Peugeote, brzdy zvládli aj 950-metrový zostup

Ak porovnáme základnú cenu modelu Peugeot RCZ-R s konkurenciou, je nám jasné, že brzdy Alcon sa premietli aj v mierne vyššej cene oproti konkurencii.

Na druhej strane brzdy na tejto úrovni nemá asi ani jeden zo súčasných konkurentov. Preto sa tešíme, keď podobným meraniam podrobíme Seat Leon Cupra a Golf R.

SkryťVypnúť reklamu

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Peugeot RCZ

Audi A7 Sportback

Verzia

RCZ-R

RS7

Cena modelu od (eur)

39.550

116.900

Motor

1,6 THP Peugeot Sport; 1598; turbodúchadlom prepĺňaný benzínový štvorvalec;

osemvalcový benzínový motor; prepĺňanie turbodúchadlami; systém vypínania štyroch valcov; 3993 cm3;

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

199 (270) /6000

412(560)/5700-6600

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

330/ 1900-5500

700/1750-5500

Typ prevodovky/počet stupňov

manuálna/6

automatická/8

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

5,9/6,6

3,9/3,72

Zrýchlenie z 0-160 km/h (s)

13,52

8,43

Šprint-stop 0-160-0 km/h (s)

17,45

15,6

Zrýchlenie z 0-200 km/h (s)

22,53

12,93

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

31,02

31,68

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m) (zo 160 km/h)

30,16

30,9

Brzdná dráha 200 km/h - 0 (m)

126

146

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

2,36 na 3. stupni

1,91 na 3. stupni

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

2,95 na 4. stupni

2,36 na 4. stupni

Stav tachometra (km)

7800

7935

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

6,3/5,7-12,9

9,8/8,4-10,4-19,6

Objem palivovej nádrže (l)

55

75

Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

620

391

Typ a rozmer pneumatík

Goodyear Eagle F1 Asymetric2

235/40 R19

Pirelli P Zero 275/30 ZR21

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1280/1780

1950/2505

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 99 643
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 175
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 905
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 126
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 207
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 913
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 4 648
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu