Francúzska automobilka tvrdí, že brzdy v jej zatiaľ najrýchlejšom Peugeote všetkých čias dokážu poraziť nejedno auto.
Napokon, my sme Peugeot RCZ-R testovali už viackrát a v podstate pretekárske brzdy Alcon sa vždy ukázali veľmi odolné proti prehriatiu.
Pri zjazde z kopcov, ale aj počas natáčania relácie Garáž, sme mali z auta výborný pocit.
Brzdy nevädli, ako je u výkonných hot-hatch zvykom, a aj pri opakovanom brzdení vykazovali veľmi dobrý účinok.

Siahli sme po presnom meraní a archíve
Aby sme nedali len na pocity, ktoré môžu byť umocnené typom auta a nastavením ABS, podrobili sme Peugeot RCZ-R osobitným meraniam brzdnej dráhy.
Údaje sme porovnali s Audi RS7, ktorému patrili najlepšie hodnoty z brzdenia v našich meraniach. Rýchle Audi nastavilo v našich meraniach latku veľmi vysoko a môže slúžiť ako etalón pre porovnávanie.
Z dvestovky je Peugeot prvý
Po vytiahnutí dát z telemetrie Peugeot príjemne prekvapil a číselne potvrdil náš dojem z bŕzd. Ak dokáže kompaktné auto konkurovať keramickým brzdám veľkého Audi RS7, už musí byť na nejakej úrovni.
Kým pri brzdení z rýchlosti 100 kilometrov za hodinu viedol Peugeot vyrovnaný súboj s Audi RS7, v krotení rýchlosti 200 kilometrov za hodinu zvíťazil.
Je to najmä zásluhou nevädnúceho účinku. Počas brzdenia zo stokilometrovej rýchlosti dosiahlo Audi RS7 krátkodobo najvyššie preťaženie -1,43g a Peugeot RCZ-R -1,48g
Brzdy neprejavujú známky únavy
Merania nasledujú v podstate bezprostredne za sebou, začína sa brzdením zo 100 km/h na nulu, potom šprintom a zastavením (0-160-0) a napokon zrýchľovaním z 0 na 200 a brzdením na nulu.
Dokonca pri krotení rýchlosti 160 km/h mal Peugeot výbornú poslednú stovku brzdenia (100-0 km/h) za 30,16 metra.
V prípade tohto testu namiesto slov ponúkame tabuľku s údajmi. Je to jeden z dôkazov, kde sa nachádzajú pretekárske brzdy v kompaktnom aute a tiež keramické v luxusnom.
Bežné autá krotia stovku na danej testovacej trati na vzdialenosti okolo 40 metrov.
Prečítajte si tiež:
Jazdili sme v najrýchlejšom Peugeote, brzdy zvládli aj 950-metrový zostup
Ak porovnáme základnú cenu modelu Peugeot RCZ-R s konkurenciou, je nám jasné, že brzdy Alcon sa premietli aj v mierne vyššej cene oproti konkurencii.
Na druhej strane brzdy na tejto úrovni nemá asi ani jeden zo súčasných konkurentov. Preto sa tešíme, keď podobným meraniam podrobíme Seat Leon Cupra a Golf R.
Z testovacieho zápisníka
Značka a model | Peugeot RCZ | Audi A7 Sportback |
Verzia | RCZ-R | RS7 |
Cena modelu od (eur) | 39.550 | 116.900 |
Motor | 1,6 THP Peugeot Sport; 1598; turbodúchadlom prepĺňaný benzínový štvorvalec; | osemvalcový benzínový motor; prepĺňanie turbodúchadlami; systém vypínania štyroch valcov; 3993 cm3; |
Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min) | 199 (270) /6000 | 412(560)/5700-6600 |
Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min) | 330/ 1900-5500 | 700/1750-5500 |
Typ prevodovky/počet stupňov | manuálna/6 | automatická/8 |
Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s) | 5,9/6,6 | 3,9/3,72 |
Zrýchlenie z 0-160 km/h (s) | 13,52 | 8,43 |
Šprint-stop 0-160-0 km/h (s) | 17,45 | 15,6 |
Zrýchlenie z 0-200 km/h (s) | 22,53 | 12,93 |
Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m) | 31,02 | 31,68 |
Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m) (zo 160 km/h) | 30,16 | 30,9 |
Brzdná dráha 200 km/h - 0 (m) | 126 | 146 |
Pružnosť 70 – 100 km/h (s) | 2,36 na 3. stupni | 1,91 na 3. stupni |
Pružnosť 70 – 100 km/h (s) | 2,95 na 4. stupni | 2,36 na 4. stupni |
Stav tachometra (km) | 7800 | 7935 |
Spotreba - výrobca/test (l/100km) | 6,3/5,7-12,9 | 9,8/8,4-10,4-19,6 |
Objem palivovej nádrže (l) | 55 | 75 |
Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km) | 620 | 391 |
Typ a rozmer pneumatík | Goodyear Eagle F1 Asymetric2 235/40 R19 | Pirelli P Zero 275/30 ZR21 |
Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg) | 1280/1780 | 1950/2505 |