Automobilka Range Rover rúca základy tvrdení, podľa ktorých, SUV nemôže ponúknuť skutočné pretekárske výkony. K výkonným SUV od BMW a Porsche pridáva britskú odpoveď – Range Rover Sport SVR.
Extrémne výkonná novinka je najsilnejším a najrýchlejším produkčným Range Roverom, aký kedy spoločnosť vyrobila.
Na severnej slučke nemeckého okruhu Nürburgring Nordschleife je Range Rover Sport SVR len o 10 sekúnd pomalší ako Audi R8 V8, čo je na vyše 20 km okruhu skutočne malé číslo.
Našli priestor na zlepšenie
Range Rover Sport SVR je produktom nového oddelenia Special Vehicle Operations, ktoré stojí aj za projektom F-Type Project 7.
Pod prednou kapotou Range Roveru Sport SVR pracuje päťlitrový motor V8 zo štandardného modelu Range Rover Sport. Pohonná jednotka spolupracuje s automatickou prevodovkou ZF 8HP70 s ôsmimi stupňami. Radenie medzi nimi je o 50 % rýchlejšie ako v prípade štandardnej verzie Sport.
Elektronikou ovládaný diferenciál pracuje ešte rýchlejšie a zlepšuje trakciu kolies zadnej nápravy. Samozrejmosťou je inteligentný pohon všetkých štyroch kolies.
Štandardný výkon konštruktéri navýšili na 405 kW (550 k) a krútiaci moment poskočil na 680 Nm. Automobil pokorí z pokoja rýchlostnú hranicu 100 km/h za 4,7 sekundy.
Výkonné SUV dosiahne maximálnu rýchlosť 260 km/h.
So zvukom športového špeciálu
Pre navýšenie výkonu automobilka siahla po dvojstupňovom aktívnom výfukovom potrubí s elektronikou kontrolovanými klapkami. Výfukové potrubie končí štvoricou koncoviek.
Štandardný rozmer kolies bol zväčšený o jeden palec na 22 palcov. Disky z ľahkej zliatiny sú obuté do pneumatík Continental SportContact 295/40 R22.
Svetlá výška vozidla ostala nedotknutá, no pre potreby ostrejšieho podvozku výrobca prepracoval pruženie vozidla.
Stále je to SUV
Ani po dizajnovej stránke neostáva Range Rover Sport SVR nikomu nič dlžný. Väčšie nasávacie otvory pre prívod vzduchu v prednej maske, nižšia hrana nárazníka, výraznejší zadný difúzor a o niečo väčšie zadné krídlo sú v prvom rade funkčné prvky.
Interiéru dominujú masívne športové predné sedadlá s výrazným bočným vedením.
Zvyšok interiéru v podstate kopíruje štandardný model.
Napriek športovému zameraniu ostáva Range Rover Sport SVR aj výkonným offroadom so schopnosťou prekonať 850 mm hlboký brod a potiahnuť príves s celkovou hmotnosťou 3.000 kg.
Range Rover Sport SVR si môžu prví zákazníci objednať už od októbra za približne 117-tisíc eur. Prvé kusy budú dodané začiatkom budúceho roka.