Briti spravili najvýkonnejší Range Rover všetkých čias

Range Rover dopĺňa svoju ponuku o automobil, ktorý môžeme pokojne zaradiť medzi športové ikony.

(Zdroj: Land Rover)

Automobilka Range Rover rúca základy tvrdení, podľa ktorých, SUV nemôže ponúknuť skutočné pretekárske výkony. K výkonným SUV od BMW a Porsche pridáva britskú odpoveď – Range Rover Sport SVR.

Extrémne výkonná novinka je najsilnejším a najrýchlejším produkčným Range Roverom, aký kedy spoločnosť vyrobila.

Na severnej slučke nemeckého okruhu Nürburgring Nordschleife je Range Rover Sport SVR len o 10 sekúnd pomalší ako Audi R8 V8, čo je na vyše 20 km okruhu skutočne malé číslo.

Našli priestor na zlepšenie

Range Rover Sport SVR je produktom nového oddelenia Special Vehicle Operations, ktoré stojí aj za projektom F-Type Project 7.

Pod prednou kapotou Range Roveru Sport SVR pracuje päťlitrový motor V8 zo štandardného modelu Range Rover Sport. Pohonná jednotka spolupracuje s automatickou prevodovkou ZF 8HP70 s ôsmimi stupňami. Radenie medzi nimi je o 50 % rýchlejšie ako v prípade štandardnej verzie Sport.

Elektronikou ovládaný diferenciál pracuje ešte rýchlejšie a zlepšuje trakciu kolies zadnej nápravy. Samozrejmosťou je inteligentný pohon všetkých štyroch kolies.

Štandardný výkon konštruktéri navýšili na 405 kW (550 k) a krútiaci moment poskočil na 680 Nm. Automobil pokorí z pokoja rýchlostnú hranicu 100 km/h za 4,7 sekundy.

Výkonné SUV dosiahne maximálnu rýchlosť 260 km/h.

So zvukom športového špeciálu

Pre navýšenie výkonu automobilka siahla po dvojstupňovom aktívnom výfukovom potrubí s elektronikou kontrolovanými klapkami. Výfukové potrubie končí štvoricou koncoviek.

Štandardný rozmer kolies bol zväčšený o jeden palec na 22 palcov. Disky z ľahkej zliatiny sú obuté do pneumatík Continental SportContact 295/40 R22.

Svetlá výška vozidla ostala nedotknutá, no pre potreby ostrejšieho podvozku výrobca prepracoval pruženie vozidla.

Stále je to SUV

Ani po dizajnovej stránke neostáva Range Rover Sport SVR nikomu nič dlžný. Väčšie nasávacie otvory pre prívod vzduchu v prednej maske, nižšia hrana nárazníka, výraznejší zadný difúzor a o niečo väčšie zadné krídlo sú v prvom rade funkčné prvky.

Interiéru dominujú masívne športové predné sedadlá s výrazným bočným vedením.

Zvyšok interiéru v podstate kopíruje štandardný model.

Napriek športovému zameraniu ostáva Range Rover Sport SVR aj výkonným offroadom so schopnosťou prekonať 850 mm hlboký brod a potiahnuť príves s celkovou hmotnosťou 3.000 kg.

Range Rover Sport SVR si môžu prví zákazníci objednať už od októbra za približne 117-tisíc eur. Prvé kusy budú dodané začiatkom budúceho roka.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  2. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  3. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  4. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  5. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  6. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  7. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  8. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  9. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  10. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 888
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 8 497
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 494
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 234
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 630
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 578
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 248
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 909
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 681
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 717

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Krajina, ktorá neexistuje, ale funguje. Vitajte v Náhornom Karabachu

Nad arménskou krajinou pri Náhornom Karabachu vedie supermoderná lanovka. A z nej vidíme aj kus histórie.

DOMOV

Kotlebov neúspešný kandidát si našiel cestu do parlamentu

Anton Čulen bude poslaneckým asistentom Natálie Grausovej.

KOMENTÁRE

Môže sa zo Slovenska stať slabý kus stáda pre Putina?

Slovensko neutečie pred nevyhnutnosťou viac investovať do armády.

AUTO

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie.

Neprehliadnite tiež

Štatistiky ukazujú, koľko času trávime v kolónach v Bratislave a v Košiciach

Spoločnosť TomTom, ktorá je známa hlavne výrobou GPS zariadení, zverejnila mestá, v ktorých vodiči strávili najviac času v kolóne za minulý rok.

Škoda modernizovala modely Rapid a Rapid Spaceback

Dvojitým predným svetlometom na štýl Octavie sa Škoda vyhla.

Mercedesy sa budú vyrábať už aj v Rusku

Výroba má v novom závode neďaleko Moskvy odštartovať v roku 2019.

Autosalón Ženeva 2017: Pozrite si prehľad najočakávanejších noviniek

Vo svetovej premiére sa v Ženeve ukáže Honda Civic Type R, Seat Ibiza, Subaru XV, Suzuki Swift či Volkswagen Arteon.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop