Škoda ukázala oficiálne fotky novej Fabie

Škoda Fabia je nižšia, širšia a dizajnovo zapadá medzi súčasné modely Škody. V ponuke sa objavia úspornejšie motory a viac elektroniky.

(Zdroj: Škoda)

Po sérii obrázkov častí karosérie novej Fabie zverejnila česká automobilka fotky celého vozidla.

Hlavný tvar karosérie ostal v podstate nezmenený, no celok vozidla presne zapadá do ponuky značky Škoda.

Ostrejšie hrany novej Fabii pristanú. Širšie predné svetlomety prispievajú aj opticky k rozšíreniu karosérie, ktorá je aj fyzicky voči predchádzajúcej generácii širšia až o 90 mm.

Zaujímavo je riešený aj bočný profil auta. Dominujú mu dve výrazné línie. Vrchná z nich má mať aj funkčný charakter a bráni striekaniu vody od kolies na bočné sklá.

Byť širší neznamená byť ťažší

Nová generácia Škody Fabie schudla približne 65 kg a vybavená základným motorom sa dostala pod hranicu jednej tony.

Ako sme už spomínali, automobil je o 9 cm širší. K zmene celkového dojmu má prispieť nižšia celková výška o 31 mm. Napriek tomu, že je nová Fabia kratšia o 8 mm, využíva rázvor náprav o pol centimetra dlhší.

O dostupných motorizáciách sme písali v predchádzajúcom článku. Nesprávne sme uviedli, že Fabia bude využívať modulárnu platformu MQB. Opak je pravdou.

Nová Fabia stojí no modernizovanej platforme Volkswagenu Polo – PQ26.

Všetkého bude viac

Nová Fabia dorazí na trh s väčšou ponukou miesta pre posádku, väčším batožinovým priestorom (315 litrov s rezervným kolesom) a rozšírenou ponukou elektronických bezpečnostných asistentov.

Medzi novinky bude patriť systém City Safety schopný zistiť prekážku pred vozidlom a autonómne zastaviť.

Chýbajúcu integrovanú navigáciu môže nahradiť váš mobilný telefón v spojení so systémom Mirror Link. Do ponuky sa dostáva bezkľúčové odomykanie, parkovací asistent aj cúvacia kamera.

Rozhovor s dizajnérom novej Fabie, Jozefom Kabáňom

Dizajnová štúdia Škoda VisionC ponúkla pred niekoľkými mesiacmi prvý výhľad na budúci dizajnový jazyk značky Škoda. V akej forme sa pri modeli Škoda Fabia tento vývoj prejaví?

Prostredníctvom dizajnovej štúdie Škoda VisionC sme ukázali, ako Škoda dokáže prepojiť vysokú funkčnosť a výraznejší emocionálny dizajn s ostrejšími líniami.

Nový smer dizajnu je ďalším krokom vo vývoji našej značky. Nová Škoda Fabia sa týchto výrazových prostriedkov chopila prvýkrát. Vďaka tvorivým prvkom dizajnovej štúdie Škoda VisionC sa jej tvar stane výraznejším, dynamickejším a športovejším.

Ide viac emócií na úkor praktických parametrov nového modelu Fabia?

Nie, práve naopak. Napriek dynamickému dizajnu sme v dôležitých oblastiach vylepšili ponúkaný priestor. Zväčšili sme batožinový priestor, ktorý je tak najväčší v segmente, priestor pre cestujúcich je širší a dlhší.

K tomu ponúkame až desať nových „Simply Clever“ riešení, medzi nimi prvýkrát v modeli Škoda technológiu MirrorLink, pomocou ktorej možno prepojiť „smartphone“ s vozidlom.

Stále viac zákazníkov očakáva od svojho auta osobný štýl. Čo ponúka nová Fabia v tomto smere?

Novú generáciu modelu Fabia možno individualizovať viac ako kedykoľvek predtým. V ponuke bude na výber 15 farieb karosérie a k tomu navyše špeciálny farebný koncept s možnosťou individuálnej voľby farby strechy, kolies z ľahkých zliatin a krytov vonkajších spätných zrkadiel. Ponúkame tri stupne výbavy a mnoho variantov interiéru.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. ČSOB: Najlepšou ochranou proti hackerom sú vzdelaní klienti
  4. Viete, kto stojí za udalosťami Novembra 89?
  5. V Nemocnici Košice-Šaca pomohla bariatria prvým dvom pacientom
  6. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  7. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  10. Dva rekordy na druhý pokus
  1. ČSOB: Najlepšou ochranou proti hackerom sú vzdelaní klienti
  2. Viete, kto stojí za udalosťami Novembra 89?
  3. V Nemocnici Košice-Šaca pomohla bariatria prvým dvom pacientom
  4. Prijatie delegácie z Kyjevskej národnej ekonomickej univerzity
  5. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  6. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  7. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  8. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  9. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  10. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 33 349
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 29 673
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 021
  4. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 653
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 919
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 113
  7. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy 4 498
  8. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 243
  9. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 223
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká 4 127

Téma: Škoda


Hlavné správy zo Sme.sk

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Zimný alebo letný, aký čas bude mať Slovensko

Na čo je vlastne dobrá zmena času.

Komentár Petra Schutza

Len či nebola konečnou zadávateľkou veštica

Tóthovo svedectvo o sledovaní je na úrovni nepriameho dôkazu proti Kočnerovi.

Neprehliadnite tiež