Finálna podoba konceptu FCV dostala meno Mirai, čo v preklade znamená budúcnosť. Automobil na svoj pohon využíva elektrickú energiu generovanú palivovými článkami na vodík.
Pohonný systém dodá celkový výkon 153 konských síl a umožní vozidlu zrýchliť z pokoja na 96,5 km/h (60 m/h) za deväť sekúnd.
Toyota Mirai je schopná na jednu plnú nádrž vodíka precestovať približne 480 km. Opätovné naplnenie tlakovej nádoby na špecializovanej čerpacej stanici zaberie asi päť minút.
Použiteľná aj ako núdzový zdroj elektrickej energie
Automobil na vodík bude zatiaľ dostupný pre zákazníkov v Japonsku a USA od budúceho roka. Rozšírenie na ostatné svetové trhy je závislé na dostupnosti vodíkových čerpacích staníc.
Predpokladáme, že jednou z prvých krajín v Európe bude Nemecko, ktoré má sieť čerpacích staníc s vodíkom pripravenú na slušnej úrovni.
Nový vodíkový automobil je v prípade núdze použiteľný aj ako náhradný zdroj elektrickej energie. Obytný dom vybavený príslušný zariadením na núdzovú prevádzku je palivový článok auta schopný napájať približne jeden týždeň.
Pri bežnej prevádzke i v prípade použitia vodíkového článku ako núdzový zdroj elektrickej energie, je jedinými emisiami je voda.
Vysokotlaková nádrž, v ktorej sa vodík uchováva je vyrobená z uhlíkových vlákien.
Toyota vyvíja „vodíkové autá“ už od 90. rokov a testovanie prebehlo v extrémnych teplotných podmienkach. Nádrž je zabezpečená aj v prípade nárazov z ktorejkoľvek strany vozidla.
Bez dotácie to bude drahý špás
Automobil sa na americkom trhu objaví za prepočítanú cenu približne 46.000 eur. Štátne dotácie v USA však môžu cenu auta znížiť až o približne 10.400 eur.
Japonská značka chce spolu s vozidlom poskytnúť aj non-stop 24 hodinový telefonický servis s cestnou asistenciou a trojročnú starostlivosťou o vozidlo (do asi 19.000 km ročne).
Na komponenty palivových článkov poskytne Toyota záruku do 100-tisíc najazdeným kilometrov alebo osem rokov - podľa toho čo nastane skôr.