Automobil dorazí na americký a japonský trh od začiatku budúceho roka s osemročnou zárukou a dojazdom 480 km.
design....
bok a predok je celkom v poho, ale ta zadna cast auto, ta sa mi straasne nepaci.Pontiac Aztec
dostal riadnu podpasovku! Ale vazne. Dojazd 480 km radi Toyotu k tym pouzitelnejsim autam s alternativnym pohonom. Bude zaujimave sledovat, ako sa tento silno dotovany produkt presadi na trhu.mozno nic
aby sa rozbehol predaj. V Japonsku sa dokonca uvazovalo, ze by tie auta boli 'zdarma'. Aj tak ta predajna cena ani zadleka nepokryva skutocnu vyrobnu cenu vozidla. Ale nejako sa predaj rozbehnut musi. Firma e-wald robila u nas prezentaciu. Snazia sa 'elektrizovat' Nemecko. Maju pozicovnu elektrickych aut a cena za pozicanie je obdobna ako pri podobnom aute so spalovacim motorm, ale dobijanie je zdarma vo vlastnej sieti. Takze odpadaju naklady na palivo, co nie je malo. Ponukaju aj dlhodoby prenajom auta, alebo predaj. Firma zacinala s 30 milionmi euro, z toho bolo myslim 18 milionov dotacia od statu a 8 milionov zo sukromneho sektora a zbytok investori. Bez tej dotacie by to ale neslo...Myslienka dobra ale treba sa na nu skladat.toto je zarazajuce
rozhodnutie. vrhnut sa na vodikovu technologiu je dost zvlastny pocin, ktovie ake tlaky a umysly su v pozadi. vodik je dost riskantny biznis , aj velki optimisti si vyratali ze je tam vela komplikacii a ekonomickych negativHonda ma tiez
trocha ustreleny design pre svoj vodikovy model, ale napriklad Audi, Mercedes, BMW alebo Hyundai to zabudovali do normalneho produkcneho auta. Ja viem, to su len koncepty a Toyota je seriovy model. Si predstav, ze by Tesla predavala svoje auto za 80.000ecok v takomto vydani. Kupil by si to niekto? Ten tvar by mal byt skor extravagandny ako naprikald pri elektromobile GM EV2.ostatne
automobilky ako Honda, Hyundai, Audi, Mercedes, BMW... tie otvory vpredu na nasavanie nepotrebuju, alebo riskuju spolahlivost a Toyota ide opat na istotu. A ten Hyundai je podla vsetkeho ( teda Hyundaiu ) seriovy voz. Sedel som v Tesle. Ta ma od beznych modelov dost daleko, nie to este od premiovych. Ano, je tam koza a pomerne dost miesta, ale vsetko absolutne jednoduche a ten strasny tablet cez pol auta...Ale taha! Len to potom dost citit. Dost neprijemny zapach po prudkej akceleracii. Ale vedel by som s tym autom zit:toto
je najlepsia reinkarnacia elektrickeho auta. Byvaly Fisker... http://www.auto.cz/vl-destino-...aj Honda
testuje zakaznikov a pristupuje k nim trocha citlivejsie http://www.autozurnal.com/futu... a Audi A7 h-tron ide na to dokonca bez soku. Ale mozno dovod je vysoka dotacia na auto, respektive Toyota bude prerabat na kazdom aute. Ak by to bolo pekne a dobre, to by Toyota nemusela zvladnut napor zakaznikov. Takto sa trocha obrnili voci yvsokej strate, ale na potreby vyskumu bude asi stacit aj tych niekolko tisic zakaznikov.Takyto ubohy clanok o
aute / s technologickou novinkou - seriova vyroba auta na vodikove clanky / som este asi nevidel. Chyba tam objem nadrze, spotreba, efektivita palivovych clankov, chyba tam hodnota o prevadzkovych nakladoch, vykon palivoveho clanku, keby som bol hnidopich - tak mi tam este chyba vykon motora v kW / asi sa niekomu nechcelo pocitat, chyba tam tocivy moment.....straty vodika z nadrze a systemu... To by som uz chcel fakt asi uplne vela, keby tam bol popis vyroby a uskladnenia vodika aj so stratami, efektivitou atd.pripadne uvahu o tom, ze vodik nie je zdroj energie, ale iba nosic. Splech okolo domu dotovaneho autobaterkou je rozkosny....podobne ako popis emisii v podobe H2O "Pri beznej prevadzke" je jedinou emisiou voda ... a ked sa auto nepouzije na "beznu prevadzku", tak dalsimi emisiami bude co ? Hanba. Len tak na margo : toyota je vylozene hnusna, ale to je vec nazoru, nechapem preco musi byt auto na alternativny pohon vzhladovo hnusne... Dalsia vec technickeho charakteru : zda sa mi, ze velkost otvorov, ktorymi by mal zpredu prudit vzduch je enormne velka / predpokladam, ze velkost nasavacich otvorov nejako reflektuje velkost a chladiacu schopnost chladicov /, chladic je preto velky, lebo ma velky chladici vykon a velky chladiaci vykon to ma preto, lebo je premena energie vodiku na pohyb nizka a velka cast energie sa meni na teplo, ktore je potrebne odvetrat do vzduchu. To zase implikuje vysoku spotrebu a velky vir v penazenke sofera... Ale zase hlavne ze jazdime "ekologicky". Tak asi americko-ekologicky / preto udaj len v konoch /. Samotny vodik : asi sa bude ziskavat z fosilnych paliv, ked sme pri amerike, tak to asi bude bridlicovy plyn,ziskany frakovanim... preco sa takto skrabat rukou okolo hlavy, ked mozem "nasypat" uhlovodik rovno do motora a auto mi pojde podobne - jedine to vidim tak, ze auto na vodik je "ekologicke" a auto na plyn je "neekologicke".....Odpoved na cast Tvojich otazok:
Objem nadrze - 37L efektivita palivovych clankov - vykon palivoveho clanku - 153k/114kW vykon motora v kW - 152k/113kW Vsetko ostatne, na co sa pytas je zatial nezname/neuvedene. Ale kopa dalsich detailov je tu - zdroj: http://blog.toyota.co.uk/toyot...info
dakujem aj janasavacie otvory
veľká časť tých bočných nasávacích otvorov je falošná a iba na "ozdobu", keď sa budú dať kúpiť nejaké iné "tuningové" nárazníky, možno to bude aj pekné autopokiaľ sa
bude vodík vyrábať tak, ako sa vyrába, tak o ekológii, úspore a šetrení ŽP môže hovoriť akurát tak nejaký nadšený laický pseudovedec z hnutia grínpis, čo o tom vie trt a dva orechy.JE a vodik
Momentalne su v poslednych fazach vyvoje reaktory generacie IV, kde sa pocita s vyrobou vodika. Detaily si uz nevybavujem, ale myslim,ze zakladom je vyuzit odpadove teplo, lebo za vysokej teploty je elektoliza energeticky efektivnejsia. Ja vidim problem skor v distribucii a skladovani, lebo vodik, mrcha, nechce dlho ostavat v nadrzach.Mne sa veľmi páči
Vzhľad je vec vkusu, mne sa veľmi páči. Predpokladám, že cena na vodík bude vysoká, ale toto auto na benzín a LPG by som hneď kúpil.v kazdom clanku aspon 1 chyba...
96,5 km/h (60 m/h)...autora sklamem, 96.5 km/h nie je 60 m/h. Je to presne 96500 m/h. Viem ze myslel mile, v tom pripade mal pouzit mi/h ( a no, viem ze vsade v US sa pouziva mph, lenze tam je to kazdemu jasne ze ide o mile). V nasich koncinach, kde sa pouziva metricky system je m meter.skaredost?
Tiez si myslim ze ked spustila vyrobu tak by mohlo byt viacej info. o danom aute.s prveho pohladu ale vidim ze auto bude mat neskutocne dobre a vykonne brzdy pri pohlade na tie "otvory" co ma vpredu po stranach.to budu asi na ich chladenie pri ich spickovom vykone.pristrojova doska je "zaujimava". Ked mam posudit podla seba tak Fiat Multipla si musi uzit posledne dni najskaredsieho auta na svete. No co kazdy chvilku taha pilku . Ale ten dojazd je konecne pouzitelni.