Pravdepodobnosť, že v najbližšom období príde na trh sériové vozidlo využívajúce technológiu Hybrid Air, je nízka.
Podľa informácii portálu autocar.co.uk odvolávajúceho sa na viaceré zdroje sú pre koncern PSA problémom najmä vysoké náklady na vývoj.
Ešte v októbri minulého roku automobilky Pegueot a Citroen priznali, že hľadajú partnerov, s ktorými by sa o náklady na vývoj podelili.
Mal priniesť tretinové zníženie spotreby
Odvážne plány na zníženie spotreby o približne 30 percent tak dostávajú vážnu trhlinu. Vozidlá s technológiou Hybrid Air využívajú kombináciu klasického spaľovacieho motora a energiu stlačeného vzduchu.
K stláčaniu vzduchu dochádza pri plachtení a počas brzdenia. Pri následnej akcelerácii sa stlačený vzduch uvoľňuje cez hydraulickú pumpu, ktorá sa chová ako pohonná jednotka a roztáča kolesá.
Túto technológiu ukázal francúzsky koncern v prototype Peugeotu 2008 a v koncepte C4 Cactus Airflow 2L s papierovou spotrebou 2l/100km.
Výroba nesmie klesnúť pod pol milióna kusov ročne
Okrem nákladov na vývoj brzdí ďalší progres aj iný fakt. Aby výroba dávala ekonomický zmysel a vozidlá boli cenovo dostupné, nesmie ich ročná produkcia klesnúť výraznejšie pod 500tisíc kusov.
Technológia Hybrid Air totiž vyžaduje množstvo komponentov, ktoré v bežných autách nenájdeme vrátane hydraulických motorov, či špeciálnych prevodoviek.