SME

Diskusia k článku: Hybridný pohon od PSA na stlačený vzduch asi nebude

Vysoké náklady zabrzdili snahu PSA pripraviť sériové vozidlá využívajúce energiu stlačeného vzduchu v kombinácii so spaľovacím motorom.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
7 príspevkov

  • Jipi12
    Technologia pohonu cez stlaceny vzduch je tu...hmm odhadujem tak 100 rokov mozno este skor ako spalovaci motor nech to nazvu ako chcu nic nove nevymysleli stare lokomotiv v bani fungovali len na stlaceny vzduch. Nechapem ked sa to dalo a fungovalo to vtedy preco uz to nie je v seriovych autach? Je to ekologickejsie ako elektromobil. Problem bude asi niekde uplne inde ako v technologii a vyvoji...
    • terado
      Dôvodom je, že skladovanie a využívanie stlačeného vzduchu je hrozne neefektívne. Treba veľké ťažké tlakové nádoby. Pri stláčaní unikne veľa tepla, pri vyprázdňovaní treba zas teplo dodať, treba vedieť využiť veľké rozdiely v tlaku. Vraj to neni efektívnejšie, ako olovený akumulátor.
      • Jipi12

        ...

        ale to su bludy tu mas clanok z 2012 uplne male vozitko Tata na stlaceny vzduch dojazd 200km http://www.autoevolution.com/n... Na nete mas plno konceptov na motor pohanany stlacenym vzduchom dokonca amaterom postaveny motor fungoval bez problemov jedine problemy o ktorych som pocul su problemy s tesnostou a tlakovanim ziadne velke tlakove nadoby ani teplo...hovorim problem bude niekde inde ako v technologii tu uz mame davno...
        • terado
          nesranduj, bludy sú marketingové štúdie automobiliek. Na nete je kopa článkov o motoroch na vodu a iných zázrakoch. Áno, neni problém postaviť vozítko s malou tlakovou nádobou, ktoré prejde menšiu vzdialenosť, kým vyfučí, ale žiaden zázrak to nebude. Keby stlačený vzduch bol efektívnejší, ako drahé batérie, tak by sa dávno presadil, aspoň nad mieru hybridov s betériami.
          • Jipi12
            Tak mi vysvetli keby to bolo take neefektivne preco v baniach fungovala lokomotiva len na stlaceny vzduch ktora tahala obrovsku zataz pred 70 rokmi? To nie su ziadne marketingove bludy ale fakty precitat si to mozes kdekolvek. Nejdem tu nikoho presviedcat kto chce nieco si o tom najde ale sfleku napisat ze je to drahsie ako baterie by som sa neodvazil len na zaklade toho ze tu niekto napise clanok a automobilka vyda vyhlasenie ze je vyvoj pridrahy...
  • StenLii

    Slepa ulicka.

    Nema absolutne vyznam vyvyjat tento koncept. Tento koncept by mal vyznam par rokov dozadu spolu s elektronickymi ventilmi kde by priamo spalovaci motor fungoval ako kompresor a aj motor pohanany stlacenym vzduchom. Efektivita a dojazd su nezaujimave v porovnani s FPEG a FCV. To su jedine koncepty ktore preziju v buducnosti a nahradia dnesne neefektivne spalovacie motory.

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 18 237
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 849
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 774
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 360
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 604
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 2 902
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 598
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 559
  1. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  2. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  3. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  4. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  5. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  6. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  7. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  8. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 715
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 309
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 72 377
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 655
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 837
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 411
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 730
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 449
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  6. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
reklama
reklama