Suzuki Vitara dostalo maximum hviezdičiek za bezpečnosť

Nový crossover uspel aj napriek prísnejším podmienkam testu. Pozrite si, ako fungujú jeho asistenčné systémy v praxi.

(Zdroj: Suzuki)

Okrem Suzuki podstúpili najnovšie testy aj Renault Espace a Fiat 500X. Kým novinka Renaultu, ktorú sme práve testovali v zahraničí, odišla z Euro NCAP s plným skóre hviezdičiek, Fiat dostal štyri.

V nárazových testoch sa hodnotia štyri hlavné oblasti bezpečnosti, a to ochrana posádky, bezpečnosť detí, ochrana chodcov a asistenčné systémy.

Vozidlo

Suzuki Vitara

Fiat 500X

minimum pre zisk 5 hviezdičiek

Bezpečnosť dospelých

89 %

86 %

80 %

Ochrana detí

Článok pokračuje pod video reklamou

85 %

85 %

75 %

Ochrana chodcov

76 %

74 %

65 %

Asistenčné systémy

75 %

64 %

70 %

Suzuki, ktoré sa vyznačuje extrémne nízkou hmotnosťou (testovali auto s hmotnosťou 1114 kg), obstálo aj vďaka konceptu Total Effective Control Technology.

Nový systém chráni posádku výrazným pohltením energie a ochranou nôh osôb sediacich na predných sedadlách.

Vitara zaznamenala úspech aj v ochrane chodcov a asistenčných systémoch, ktoré varujú pred kolíziou alebo jej dokonca zabránia.

Väčšinou rozhoduje prevencia pred nehodou

Práve Fiat dostal za asistenčné systémy a ich činnosť nižšie bodové hodnotenie ako Suzuki.

Problémy s ochranou chodcov, ktoré mávajú autá s vyšším predkom, vyriešilo Suzuki tvarom kapoty, novou štruktúrou mriežky chladiča, stieračov a nárazníka.

Takmer podobné skóre za ochranu chodcov získal aj Fiat 500X. Samotné testy Euro NCAP sa za posledné roky výrazne zmenili a čoraz viac kladú dôraz na aktívnu bezpečnosť, teda prevenciu pred samotným nárazom. To vidieť aj z priložených videí.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 37 018
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 777
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 007
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 726
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 165
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 013
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 639
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 592
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 352
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 758

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.