Okrem Suzuki podstúpili najnovšie testy aj Renault Espace a Fiat 500X. Kým novinka Renaultu, ktorú sme práve testovali v zahraničí, odišla z Euro NCAP s plným skóre hviezdičiek, Fiat dostal štyri.
V nárazových testoch sa hodnotia štyri hlavné oblasti bezpečnosti, a to ochrana posádky, bezpečnosť detí, ochrana chodcov a asistenčné systémy.
Vozidlo | Suzuki Vitara | Fiat 500X | minimum pre zisk 5 hviezdičiek |
Bezpečnosť dospelých | 89 % | 86 % | 80 % |
Ochrana detí | 85 % | 85 % | 75 % |
Ochrana chodcov | 76 % | 74 % | 65 % |
Asistenčné systémy | 75 % | 64 % | 70 % |
Suzuki, ktoré sa vyznačuje extrémne nízkou hmotnosťou (testovali auto s hmotnosťou 1114 kg), obstálo aj vďaka konceptu Total Effective Control Technology.
Nový systém chráni posádku výrazným pohltením energie a ochranou nôh osôb sediacich na predných sedadlách.
Vitara zaznamenala úspech aj v ochrane chodcov a asistenčných systémoch, ktoré varujú pred kolíziou alebo jej dokonca zabránia.
Väčšinou rozhoduje prevencia pred nehodou
Práve Fiat dostal za asistenčné systémy a ich činnosť nižšie bodové hodnotenie ako Suzuki.
Problémy s ochranou chodcov, ktoré mávajú autá s vyšším predkom, vyriešilo Suzuki tvarom kapoty, novou štruktúrou mriežky chladiča, stieračov a nárazníka.
Takmer podobné skóre za ochranu chodcov získal aj Fiat 500X. Samotné testy Euro NCAP sa za posledné roky výrazne zmenili a čoraz viac kladú dôraz na aktívnu bezpečnosť, teda prevenciu pred samotným nárazom. To vidieť aj z priložených videí.