TEST: Mercedes GLE kupé boduje svojím vzhľadom

SUV, s karosériou pripomínajúcou kupé, je zaručeným receptom na úspech. GLE zabodoval svojím vzhľadom. Nás presvedčil komfortným a tichým podvozkom.

Vzhľad bol pre výrobcu v prípade modelu GLE kupé dôležitý. Výduchy na blatníkoch, či koncovky výfuku sú len nefunkčné dizajnové prvky.(Zdroj: Gabriel Kuchta)

V dnešnej dobe, zvlášť v prípade luxusne pôsobiacich áut, nestačí, aby bolo auto iba kvalitné po technickej stránke. Pre dobré predajné čísla je minimálne rovnako dôležité to, ako vyzerá. Dizajn vozidla má mnohokrát prednosť pred praktickými riešeniami, či vnútorným priestorom. Netreba sa tomu čudovať, veď vzhľad predáva.

Akonáhle nájde jedna automobilka recept na úspešné auto, ostatní ho radi použijú. Automobilovým priemyslom sa potom šíria módne vlny crossoverov, či vozidiel s množstvom ochranných plastov v spodnej časti karosérie.

Mercedes v prípade modelu GLE rovnako siahol po zaručenom recepte na úspech a pripravil SUV s karosériou, pripomínajúcou kupé. My sme model GLE 350 d 4Matic kupé mali možnosť bližšie spoznať v priebehu jedného týždňa. V jeho príplatkovej výbave nechýbal interiér, aj exteriér AMG Line.

Dizajn dostal prednosť pred funkčnosťou

Už prvé reakcie okolia nám potvrdili, že kupé svojím vzhľadom zaujalo. V tomto ohľade bolo mnohokrát hodnotené lepšie, ako bavorská konkurencia.

Pohľad zvonku len potvrdzuje zameranie výrobcu na vzhľad. Príkladom sú niektoré nefunkčné dizajnové prvky ako falošné koncovky výfuku, či plastom vyplnené “výduchy“ na blatníkoch.

Vo vnútri pôsobí Mercedes hodnotne a aj displej multimediálneho systému sa podarilo dizajnérom dobre zapracovať do interiéru. Časy, keď vyzeral ako dodatočne namontovaný, sú, zdá sa preč.

Priehradka na poháre na stredovom tuneli ponúka možnosť chladenia, alebo naopak udržiavania vyššej teploty nápojov. Tomu sa prispôsobuje aj jej podsvietenie. Po zapnutí jednej z funkcií svieti namodro, prípadne načerveno.

Miesto pre poháre je podsvietené červenou alebo modrou farbou v závislosti od toho, či si nápoje zohrievate, alebo chladíte. Foto: Gabriel Kuchta

Asistenčné systémy nestrpčujú šoférovi život

Vo výbave Mercedesu nesmie chýbať množstvo asistentov. Väčšinu z nich už nájdeme aj medzi dostupnejšími autami. Zásadný rozdiel je však v ich fungovaní v praxi. V nami skúšanom modeli GLE zasiahli, iba keď to bolo naozaj nutné.

Šofér tak nie je obťažovaný neustálym akustickým upozorňovaním asistenčných systémov, či nebodaj ich aktívnym zásahom do riadenia, keď si to situácia na ceste naozaj nevyžaduje.

Príkladom je aktívny asistent sledovania mŕtveho uhla. V situácii, keď na diaľnici predbiehate kamión a rozdiel vašich rýchlostí je značný, systém vás pri trochu skoršom vyhodení smerovky, oznamujúcej váš návrat do pomalšieho pruhu zbytočne neobťažuje upozornením na vpravo vzadu jazdiaci kamión.

Pri náhlom výjazde na krajnicu udrží model GLE na ceste zásah stabilizačného systému. Pribrzdením dvojice kolies sa auto zrovná a ostane na ceste.

Niekedy sa zdá, že zásah príde skutočne na poslednú chvíľu. Jemné trhnutie vozidla pri zásahu stabilizačného systému zároveň upozorní vodiča dostatočne sa nevenujúceho riadeniu na nebezpečnú situáciu.

Na dozadu sa zvažujúcej streche spravil výrobca čo najväčší výrez pre hlavu. Nám toto riešenie úplne vyhovovalo, ale pre vyššie postavy je to nepostačujúce. Foto: Gabriel Kuchta

Cúvacia kamera je nevyhnutnosťou

Za príplatok 1390 eur je v GLE k dispozícii parkovací balík s 360-stupňovou kamerou. Pri pohľade do vnútorného spätného zrkadla vidíte väčšinou iba vrchnú časť predného okna a strechu auta, stojaceho za vami.

Pri parkovaní a potrebe skutočne tesného nacúvania k prekážke vám tak mnohokrát nestačí iba dobrý odhad rozmerov vášho vozidla, ale potrebujete poznať aj dĺžku kapoty vozidla, stojaceho za vami. Pri danom výhľade z vozidla je cúvacia kamera nutnosťou.

Už známe riešenie s kamerou ukrytou vo výklopnom znaku vozidla považujeme za veľmi praktické riešenie a dobre funguje aj v prípade Mercedesu. Obraz ostane “čistý“ aj za dažďa.

Niektoré automobilky využívajú skrytie kamery pod výčnelok karosérie (zvyčajne vedľa svetla nad EČV). Toto lacnejšie riešenie však nezabráni zmoknutiu kamery po otvorení batožinového priestoru.

Vo vnútornom spätnom zrkadle vidíte len strechu auta, stojaceho za vami. Pri parkovaní sa preto musíte spoľahnúť na cúvaciu kameru. Foto: Gabriel Kuchta

Komfort dostal prednosť pred športovosťou

Podľa očakávaní je auto pri dodržiavaní rýchlosti suverénne. Jeho hranice sa pohybujú v úplne iných sférach. Keď sme ho pritlačili na limit, nespôsobovalo nám radosť zo športovej jazdy.

Rešpekt v nás vzbudzovala najmä hmotnosť, prekračujúca 2,2 tony. V zákrutách ju bolo cítiť, ochota zatočiť do zákruty sa strácala a s autom sme museli trochu bojovať. To však hovoríme o rýchlostiach, ktoré na bežných cestách nevyužívame.

Kto chce od podobného auta športové vlastnosti, pravdepodobne aj tak siahne po verzii AMG. “Obyčajné“ GLE kupé vyniká komfortom. Podvozok si dobre poradí prakticky so všetkými typmi nerovností na ceste. V tichu zvláda prejazd malých záplat asfaltových ciest aj typické rolety pred križovatkami. V tomto ohľade je dobrý aj na pomery Mercedesu.

V noci nás GLE ničím neprekvapilo. Inteligentné LED svetlá svietia excelentne, výborne reagujú na ostatných účastníkov cestnej premávky a ich svetlo má príjemnú bielu farbu.

Auto odomknete cez internet aj na diaľku

V rámci testu sme vyskúšali aj fungovanie funkcie Mercedes me. Rýchla registrácia na internete a pridelenie testovaného auta do nášho vozového parku nám umožnilo pomocou mobilného telefónu alebo počítača kontrolovať niektoré parametre na diaľku.

Mercedes me zatiaľ funguje iba prostredníctvom webového rozhrania, je však pravdepodobné, že sa dočkáme aj fungujúcej aplikácie.

Systém umožňuje majiteľovi na diaľku zistiť množstvo paliva v nádrži, stav oleja, termín plánovanej prehliadky vozidla, spotrebu či aktuálnu polohu vozidla. To posledné môže pomôcť napríklad na veľkých parkoviskách a hľadaní auta pri letisku po návrate z dovolenky.

Po prihlásení sa na svoje konto možno na diaľku odomknúť, či zamknúť auto. Nám sa pri fotení podarilo takto zamknúť vozidlo s kľúčmi vo vnútri. Pri následnom pokuse o odomknutie nám systém zaslal chybovú správu. Po chvíli trápenia sa nám našťastie auto podarilo odomknúť.

Pozitívom je možnosť sledovať vozidlo na diaľku, pomôže to pri kontrole služobných áut a istý prínos to má aj v oblasti bezpečnosti v prípade odcudzenia vozidla.

Funkcia Mercedes me umožňuje cez internet odomknúť auto, či zistiť jeho aktuálnu polohu. Foto: Gabriel Kuchta

Skúsenosť nám ukázala, že Mercedes GLE kupé zaujme svojím vzhľadom. V drvivej väčšine prípadov bol práve dizajn prijímaný veľmi pozitívne.

Na aute tejto veľkosti a hmotnosti sme si síce neužili športovú jazdu, presvedčil nás však tichosťou podvozka, komfortom a tiež výbornou deväťstupňovou automatickou prevodovkou. Oproti konkurencii má výhodu v tom, že ešte nie je “okukaný“ a stále tak vzbudzuje istý pocit jedinečnosti. Kupé nás potešilo najmä na dlhých trasách. Jeho asistenčné systémy navyše nestrpčujú vodičovi život.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Mercedes GLE

Verzia

Coupe 350 d 4Motion

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

68 340/68 340/99 114

Motor

naftový šesťvalec s objemom 2987 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

190(258)/3400

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

620/1600

Typ prevodovky/počet stupňov

automat/9

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca (s)

7,0

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1200

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

1700

Stav tachometra (km)

7000

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

6,9-7,2/10,7; najlepšia spotreba pri plynulej, ale nie pomalej jazde sa pohybovala okolo 8,8 l; v zápchach v meste stúpla na 14 až 15,5 l

Objem palivovej nádrže/z toho rezerva (l)

93/14

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

2260/640

Objem batožinového priestoru (l)

650/1720

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2915; 4900; 2129; 1700

Motor

šesťvalec je dobre odhlučnený, pokiaľ ho nezdržala nutnosť podradiť, tak predviedol dobrú reakciu na stlačenie plynu

Prevodovka

deväťstupňová prevodovka radí intuitívne, veľmi rýchlo sme si na ňu zvykli a požadovanú reakciu sme dokázali vyprovokovať správnym stlačením plynu

Podvozok

nastaviteľná výška podvozku s rôznymi režimami jazdy; riadenie sa nám najviac páčilo v režime sport, keď mierne stuhlo; v režime komfort je podvozok tichý aj na pomery Mercedesu

Interiér

príjemný interiér s kvalitnými materiálmi

Posed vodiča a výhľad

výhľad šikmo dopredu mierne obmedzovali predné hrubšie stĺpiky; vnútorné spätné zrkadlo neposkytuje dostatočný výhľad, cúvaciu kameru preto považujeme za nutnosť

Ovládanie palubného systému/navigácie

sú systémy, ktoré nám vyhovujú viac ako Comand online; páči sa nám, že niektoré funkcie majú skratky formou gombíkov

Jazyk auta/navigácie

svk

Grafika displejov a zobrazovanie

výborná a výborne zobrazuje aj okolie vozidla vďaka štyrom kamerám – dobré rozlíšenie

Predné svetlá technika a účinok

adaptívne LED svetlá, vynikajúco zatmavia svoje časti tak, aby neosvetlili ostatných členov premávky; excelentný účinok a príjemná farba svetla; osvetľujú široké okolie cesty

Odomykanie/vstup do auta

bezkľúčový

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

elektrické vrátane bedrovej opierky

Rezervné koleso - prístup

dojazdová rezerva v kufri

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  5. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  10. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 19 969
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 897
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 764
  4. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 2 387
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 275
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 151
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 1 725
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 648
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 498
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 234

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Súdy v Trenčíne odmietajú riešiť Galkovu kauzu odpočúvania

Obžaloba na bývalého šéfa Vojenského obranného spravodajstva Pavla Brychtu leží na súde od februára 2016. Najvyšší súd mu teraz prikázal konať.

KOMENTÁRE

Česi mieria do čiernej diery Európy. Všetko pre korunu

Je možné, že šanca ľahkého vstupu do eurozóny zmizne.

AUTO

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace.

Neprehliadnite tiež

Šéf marketingu BMW Ian Robertson: Ďalšiu Čínu už na Zemi nenájdeme

Pre Jozefa Kabaňa majú v BMW prichystané veľké výzvy.

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Blogy SME


  1. Karolína Olšavská: V nemocnici
  2. Jozef Drahovský: Mesto Košice začalo používať taktiku šmejdov
  3. Miroslav Makyta: Skorumpovaný Smer
  4. Silvia Zeumerová: Ako sme písali ikony (1/2)
  5. Andrej Šverha: Čergov na sklonku leta
  6. Tatiana Repková: Prečo sme single?
  7. Andrea Legényová: rozchodové dilema
  8. Iniciatíva slovenských učiteľov: Spoločne proti korupcii
  1. Stanislav Martinčko: Aj ty Brutus, Kiska aj ty? 12 222
  2. Miroslav Žiak: Neuveríte, koľko peňazí získalo Slovensko z poľnohospodárskych dotácií 11 263
  3. INEKO: Máme priveľa magistrov a inžinierov, dlho študujeme a neodmeňujeme úspech 11 080
  4. Čo je nové na sme.sk: SMEnaživo: Diskusia s kandidátmi na bratislavského župana 10 403
  5. Orsolya Véghová: Maďarka 8 847
  6. Stanislav Martinčko: Hlavné mesto Slovenska Palermo?? 7 006
  7. Saša Grodecká: Bipolárna 6 795
  8. Jaroslav Hoško: Prečo sa (ne)zabaviť v klube? 6 744