Hybridné vozidlá dominujú najmä za oceánom a práve tam chce Hyundai predstaviť nový hybridný model Ioniq. Mal by však postupne doplniť aj ostatné trhy sveta.
Hyundai Ioniq sa v hybridnej verzii bude spoliehať na nový atmosférický spaľovací motor Kappa 1,6 GDI s atkinsonovým spaľovacím cyklom. Pohonnú jednotku predstavil Hyundai koncom minulého roka spolu s osemstupňovou automatickou prevodovkou.
Nový motor disponuje rozdelenými chladiacimi okruhmi s rozdielnymi teplotami, šesťotvorovými injektormi vstrekovania, zväčšeným rozsahom variabilného časovania ventilov, novým typom EGR ventilu a ďalšími novinkami.
Spaľovacia pohonná jednotka ponúkne maximálny výkon 77 kW (105 k) doplnený krútiacim momentom 147 Nm. Jej termodynamická účinnosť sa pohybuje na úrovni 40 %.
Elektrický systém prispeje výkonom 32 kW a krútiacim momentom 170 Nm.
Interiér nového modelu Ioniq môžeme označiť za technologicky modernejší voči súčasným modelom značky. Na fotografiách zaujmú modré linky a veľký dotykový displej.
Podľa dostupných informácií Hyundai pracuje na troch variantoch modelu Ioniq: hybridnej verzii, modeli plug-in s batériami nabíjateľnými z externej siete a plne elektrickej verzii.
Prednú časť vozidla zatiaľ prezrádzajú len neoficiálne fotografie testovacieho prototypu alebo skice od výrobcu.