Hyundai Ioniq: konkurenciu potrápi technikou aj vzhľadom

Hyundai sa pripravuje na ďalší boj o hybridných zákazníkov. Na svojho najbližšieho konkurenta – Toyotu Prius sa ponáša aj dizajnovými riešeniami.

(Zdroj: Hyundai)

Hybridné vozidlá dominujú najmä za oceánom a práve tam chce Hyundai predstaviť nový hybridný model Ioniq. Mal by však postupne doplniť aj ostatné trhy sveta.

Hyundai Ioniq sa v hybridnej verzii bude spoliehať na nový atmosférický spaľovací motor Kappa 1,6 GDI s atkinsonovým spaľovacím cyklom. Pohonnú jednotku predstavil Hyundai koncom minulého roka spolu s osemstupňovou automatickou prevodovkou.

Nový motor disponuje rozdelenými chladiacimi okruhmi s rozdielnymi teplotami, šesťotvorovými injektormi vstrekovania, zväčšeným rozsahom variabilného časovania ventilov, novým typom EGR ventilu a ďalšími novinkami.

Spaľovacia pohonná jednotka ponúkne maximálny výkon 77 kW (105 k) doplnený krútiacim momentom 147 Nm. Jej termodynamická účinnosť sa pohybuje na úrovni 40 %.

Elektrický systém prispeje výkonom 32 kW a krútiacim momentom 170 Nm.

Interiér nového modelu Ioniq môžeme označiť za technologicky modernejší voči súčasným modelom značky. Na fotografiách zaujmú modré linky a veľký dotykový displej.

Podľa dostupných informácií Hyundai pracuje na troch variantoch modelu Ioniq: hybridnej verzii, modeli plug-in s batériami nabíjateľnými z externej siete a plne elektrickej verzii.

Prednú časť vozidla zatiaľ prezrádzajú len neoficiálne fotografie testovacieho prototypu alebo skice od výrobcu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  2. Ako na refinancovanie hypotéky
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 14 704
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 4 126
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 688
  4. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 151
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 619
  6. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 081
  7. Ako na refinancovanie hypotéky 900
  8. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 881
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 558
  10. Splnený sen 499

Téma: Autosalón Detroit 2016


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Anarchisti, hackeri či liberáli? Prečo Česi volili Pirátov

Pustite nás na nich, vyzývala Pirátska strana. Sťahovanie filmov teraz menia za transparentnosť.

SVET

Ak veríme politikom, v Česku vláda nevznikne. Nemá ako

S Babišom nechcú strany vládnuť. Len Okamura, ale toho nechce Babiš.

PLUS

Zázračný návod na úspech bol podvod

Chcete zvýšiť šance pred pohovorom? Už neplatí to, čo kedysi.

DOMOV

Odišiel milionár, ktorý nechal hovoriť iných

Príbeh Petra Vajdu je úzko spätý s novinami.

Neprehliadnite tiež

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.