SME
Piatok, 18. október, 2019 | Meniny má Lukáš

Test DS4 Crossback: Luxusný crossover nie len pre baby

V danej rozmerovej kategórii patrí podľa nás DS 4 Crossback k subjektívne najpútavejším modelom. Chválime automatickú prevodovku.

(Zdroj: Martin Vosko)

Značka DS investuje veľa energie a finančných prostriedkov, aby sa presadila na poli prémiových značiek čo najefektívnejšie a vymanila sa z nie vždy žiadúceho mena Citroën. Korene všetkých súčasných modelov automobilky DS však siahajú hlboko do bežných Citroënov. Tento fakt sa len ťažko maskuje.

Spoločnosť DS však výrazne usporila na vývoji platforiem a získala možnosť sústrediť sa na luxusné prvky, medzi ktoré v základe patrí dizajn a kvalitné materiály.

Z radu modelov DS sa nám DS 4 Crossback páčil najviac. Pohon oboch náprav vynikajúco nahrádza pokročilý trakčný systém, dizajn si získava pohľady okoloidúcich a práca automatickej prevodovky je vysoko spoľahlivá.

S prívlastkom Crossback už po týždni

Naftový model DS 4 Crossback s automatom sme testovali hneď po odovzdaní modelu DS 4 s benzínovým motorom a takmer dokonalou kulisou šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Možno práve preto môžeme prehlásiť, že ide o dve úplne odlišné vozidlá nie len po stránke pohonu.

V prípade klasickej DS 4 sme kritizovali tvrdosť podvozka, ktorou chcel výrobca dosiahnuť jeho športový prejav. V prípade verzie Crossback stačilo znížiť priemer kolies o jeden palec, jemne poladiť podvozok a automobil sa správal pohodlnejšie. Naše cesty hltal s oveľa väčším prehľadom i napriek vyššej pohotovostnej hmotnosti.

Prémiová konkurencia v danej cenovej kategórii, kam chce DS patriť, je na tom však stále o niečo lepšie. Opäť s tým môže súvisieť pôvod platformy.

Crossback získal plastové lemy blatníkov a ďalšie doplnky, bez ktorých je klasický model DS 4 ako nahý a to preto, že už v základe crossover pripomína. V „tehlovej“ farbe čierne doplnky zvýraznili celkovú siluetu automobilu, ktorý vyzerá na pohľad širšie. Aj viac miesta medzi blatníkmi a kolesami razom dáva väčší zmysel.

Po dizajnovej stránke by sme neváhali. Verzii Crossback by sme dali jednoznačne prednosť.

Nový automat je krok správnym smerom

Testovaný model DS 4 Crossback poháňal naftový dvojlitrový motor, ktorý spolupracoval s novou šesťstupňovou automatickou prevodovkou koncernu PSA.

Preraďovanie prevodových stupňov je spoľahlivé, bez dlhších zaváhaní a s pomerne rýchlym zamykaním prevodového stupňa. Dieselový agregát disponuje masívnym krútiacim momentom, ktorý prevodovka výborne využíva.

Žiadosť vodiča o zrýchlenie sa neprejaví vždy podradením. Prevodovka prehodnotí dostupnosť krútiaceho momentu a nechá agregát pracovať a roztáčať sa. Zníženie stupňa a skok otáčok nastane až pri prudkom stlačení akcelerátora. Vo výsledku vodič zažíva pokojnejšiu jazdu a menej nežiadúcich prejavov prevodovky.

Pri jednej poháňanej použite viac rozum

Absencia pohonu všetkých štyroch kolies je pre mnohých zákazníkov veľkým mínusom pri výbere mestského crossoveru. Napriek tomu, že obe poháňané nápravy využijú priemerne tri krát do roka, na ich pohone trvajú.

DS 4 Crossback po technickej stránke nemal na výber a pre značku by bolo budovanie pohonu 4x4 pre daný model zbytočne nákladné. Značka sa tak sústredila na vylepšenia trakčnej kontroly, ktorú sme mali v pláne vyskúšať na snehu.

Tohtoročná zima nám v tomto smere nepraje a tak sme modelu DS 4 Crossback dopriali blato.

Vďaka spojeniu automatickej prevodovky a elektroniky, ktorá nedusí motor a necháva kolesá jemne a účinne pretáčať na hrane priľnavosti, je model DS 4 Crossback schopný šplhať po ceste, na ktorú by dobrovoľne nohu nepoložili.

Prenos krútiaceho momentu na predné kolesá je plynulý a bez skokových zásahov. Tam kde by bežný vodič bez pomoci elektroniky musel uvažovať nad cúvaním, trakčná kontrola vyžmýka z jednej nápravy maximum a pomôže pri prekonaní prekážok v rozhodujúcom momente.

Netvrdíme, že elektronika pohon 4x4 nahradí, no v spojení s rozumom vodiča automobil vyšplhá na miesta, ktoré ho pri pohľade nazad prekvapia.

Menej kože pôsobilo príjemnejšie

Testovaná verzia Crossback nemala vo výbave také množstvo kože ako klasická verzia DS 4 testovaná skôr. Skromnejšie pôsobiaci interiér hodnotíme pozitívnejšie a prirodzenejšie ako hnedú kožu vo veľkej ploche natiahnutú na vrch palubnej dosky. Menej je niekedy viac a v tomto prípade podľa nás platí, že koža v „plnke“ nie je podmienka luxusného nádychu.

Opäť chválime posed na skutočne kvalitne spracovaných sedadlách a spolu s nápisom Crossback nám vyšší posed v kombinácii s vzhľadom crossovera vyhovoval. Viac „stoličkové“ sedenie nie je unavujúce ani na dlhých trasách.

Keďže model DS 4 Crossback je len dizajnovým derivátom klasickej DS 4, miesto pre zadných pasažierov nepribudlo. Luxus crossoveru DS 4 si naplno užijú dvaja. V prípade štyroch cestujúcich je pojem ‚kompromis‘ povinnosťou.

Náš názor

DS 4 Crossback je najlepšie využitým potenciálom známej platformy Citroën. Ako crossover pôsobí prirodzene a nevyžaduje najvyššiu výbavu aby pôsobil hodnotne.

Pohon 4x4 nám nechýbal. Trakčná kontrola a rozum vodiča, posúvajú hranice prejazdnosti vozidla o stupeň vyššie.

Z ponuky značky DS sa nám DS 4 Crossback s automatickou prevodovkou páči najviac.

Technické informácie

Značka a model

DS 4 Crossback

Verzia

BlueHDi 180 EAT6 S&S

Cena modelu od/Cena testovanej verzie od

20 490 eur / 24 990 eur

Motor

naftový štvorvalec s objemom 1997 cm3

Výkon / pri otáčkach

133 kW (180 k)/3750 ot./min.

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

400 Nm/2000 ot./min.

Typ prevodovky/počet stupňov

automat/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca (s)

8,6

Priemerná spotreba - výrobca/test (l/100km)

4,4/6,7

Objem palivovej nádrže (l)

60

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1500/475

Objem batožinového priestoru (l)/po sklopení operadiel (l)

385/1021

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2612; 4284; 1810; 1535

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  5. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Nestarnú, ale dozrievajú
  8. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  9. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  10. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  1. Firma BONATO oddlžila svojich klientov v sume 100 000 000 Eur
  2. Ako manažovať 16 miliónov dielov denne?
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  5. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  6. Slávnostné otvorenie VIVO! Bratislava už o tri týždne
  7. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  8. Udržateľné úspešné podnikanie na Slovensku a v Bulharsku
  9. Slováci sú chlebovým národom
  10. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  1. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 13 035
  2. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 12 770
  3. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 12 657
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 9 991
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 9 399
  6. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 8 098
  7. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 8 032
  8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 7 305
  9. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 6 884
  10. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 6 792

Hlavné správy zo Sme.sk

Gorila vyhnala do ulíc zástupy ľudí, pochodovali Za spravodlivé Slovensko

Organizátori vyzvali na odchod Trnku, Jankovskú, Fica aj Kováčika.

Pochod iniciatívy Za slušné Slovensko podporili tisíce ľudí

Threema potvrdzuje Kočnerov vplyv na novinárku

Pri Kočnerovi sa opäť ukázala Ruttkayová.

Marian Kočner a aplikácia Threema.
Autorská strana Michala Havrana

Kočner pochopil, čo je štát (píše Michal Havran)

A potom sa pokúsil ním stať.

Marian Kočner na súde.

Čo dnes robí Bubeníková z Gorily? Stala sa developerkou

Šéfka FNM rozbehla kariéru v realitnom biznise.

Anna Bubeníková, bývalá šéfka Fondu národného majetku.

Neprehliadnite tiež

Šoféri v Bratislave musia počas nedele rátať s obmedzeniami

Obmedzenia sa budú týkať zjazdovej vetvy z diaľnice D1 v smere od Petržalky na Bajkalskú ulicu.

Ilustračné foto.

Renault varoval pred slabšímu výsledkami, jeho akcie prudko klesli

V piatok sa jeho akcie prepadli o pätnásť percent.

Dočasná generálna riaditeľka Renaultu Clotilde Delbosová.
Škoda Octavia
Honda HR-V a Toyota C-HR