SME
Utorok, 19. október, 2021 | Meniny má KristiánKrížovkyKrížovky

Test DS4 Crossback: Luxusný crossover nie len pre baby

V danej rozmerovej kategórii patrí podľa nás DS 4 Crossback k subjektívne najpútavejším modelom. Chválime automatickú prevodovku.

(Zdroj: Martin Vosko)

Značka DS investuje veľa energie a finančných prostriedkov, aby sa presadila na poli prémiových značiek čo najefektívnejšie a vymanila sa z nie vždy žiadúceho mena Citroën. Korene všetkých súčasných modelov automobilky DS však siahajú hlboko do bežných Citroënov. Tento fakt sa len ťažko maskuje.

Spoločnosť DS však výrazne usporila na vývoji platforiem a získala možnosť sústrediť sa na luxusné prvky, medzi ktoré v základe patrí dizajn a kvalitné materiály.

Z radu modelov DS sa nám DS 4 Crossback páčil najviac. Pohon oboch náprav vynikajúco nahrádza pokročilý trakčný systém, dizajn si získava pohľady okoloidúcich a práca automatickej prevodovky je vysoko spoľahlivá.

S prívlastkom Crossback už po týždni

Naftový model DS 4 Crossback s automatom sme testovali hneď po odovzdaní modelu DS 4 s benzínovým motorom a takmer dokonalou kulisou šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Možno práve preto môžeme prehlásiť, že ide o dve úplne odlišné vozidlá nie len po stránke pohonu.

V prípade klasickej DS 4 sme kritizovali tvrdosť podvozka, ktorou chcel výrobca dosiahnuť jeho športový prejav. V prípade verzie Crossback stačilo znížiť priemer kolies o jeden palec, jemne poladiť podvozok a automobil sa správal pohodlnejšie. Naše cesty hltal s oveľa väčším prehľadom i napriek vyššej pohotovostnej hmotnosti.

Prémiová konkurencia v danej cenovej kategórii, kam chce DS patriť, je na tom však stále o niečo lepšie. Opäť s tým môže súvisieť pôvod platformy.

Crossback získal plastové lemy blatníkov a ďalšie doplnky, bez ktorých je klasický model DS 4 ako nahý a to preto, že už v základe crossover pripomína. V „tehlovej“ farbe čierne doplnky zvýraznili celkovú siluetu automobilu, ktorý vyzerá na pohľad širšie. Aj viac miesta medzi blatníkmi a kolesami razom dáva väčší zmysel.

Po dizajnovej stránke by sme neváhali. Verzii Crossback by sme dali jednoznačne prednosť.

Nový automat je krok správnym smerom

Testovaný model DS 4 Crossback poháňal naftový dvojlitrový motor, ktorý spolupracoval s novou šesťstupňovou automatickou prevodovkou koncernu PSA.

Preraďovanie prevodových stupňov je spoľahlivé, bez dlhších zaváhaní a s pomerne rýchlym zamykaním prevodového stupňa. Dieselový agregát disponuje masívnym krútiacim momentom, ktorý prevodovka výborne využíva.

Žiadosť vodiča o zrýchlenie sa neprejaví vždy podradením. Prevodovka prehodnotí dostupnosť krútiaceho momentu a nechá agregát pracovať a roztáčať sa. Zníženie stupňa a skok otáčok nastane až pri prudkom stlačení akcelerátora. Vo výsledku vodič zažíva pokojnejšiu jazdu a menej nežiadúcich prejavov prevodovky.

Pri jednej poháňanej použite viac rozum

Absencia pohonu všetkých štyroch kolies je pre mnohých zákazníkov veľkým mínusom pri výbere mestského crossoveru. Napriek tomu, že obe poháňané nápravy využijú priemerne tri krát do roka, na ich pohone trvajú.

DS 4 Crossback po technickej stránke nemal na výber a pre značku by bolo budovanie pohonu 4x4 pre daný model zbytočne nákladné. Značka sa tak sústredila na vylepšenia trakčnej kontroly, ktorú sme mali v pláne vyskúšať na snehu.

Tohtoročná zima nám v tomto smere nepraje a tak sme modelu DS 4 Crossback dopriali blato.

Vďaka spojeniu automatickej prevodovky a elektroniky, ktorá nedusí motor a necháva kolesá jemne a účinne pretáčať na hrane priľnavosti, je model DS 4 Crossback schopný šplhať po ceste, na ktorú by dobrovoľne nohu nepoložili.

Prenos krútiaceho momentu na predné kolesá je plynulý a bez skokových zásahov. Tam kde by bežný vodič bez pomoci elektroniky musel uvažovať nad cúvaním, trakčná kontrola vyžmýka z jednej nápravy maximum a pomôže pri prekonaní prekážok v rozhodujúcom momente.

Netvrdíme, že elektronika pohon 4x4 nahradí, no v spojení s rozumom vodiča automobil vyšplhá na miesta, ktoré ho pri pohľade nazad prekvapia.

Menej kože pôsobilo príjemnejšie

Testovaná verzia Crossback nemala vo výbave také množstvo kože ako klasická verzia DS 4 testovaná skôr. Skromnejšie pôsobiaci interiér hodnotíme pozitívnejšie a prirodzenejšie ako hnedú kožu vo veľkej ploche natiahnutú na vrch palubnej dosky. Menej je niekedy viac a v tomto prípade podľa nás platí, že koža v „plnke“ nie je podmienka luxusného nádychu.

Opäť chválime posed na skutočne kvalitne spracovaných sedadlách a spolu s nápisom Crossback nám vyšší posed v kombinácii s vzhľadom crossovera vyhovoval. Viac „stoličkové“ sedenie nie je unavujúce ani na dlhých trasách.

Keďže model DS 4 Crossback je len dizajnovým derivátom klasickej DS 4, miesto pre zadných pasažierov nepribudlo. Luxus crossoveru DS 4 si naplno užijú dvaja. V prípade štyroch cestujúcich je pojem ‚kompromis‘ povinnosťou.

Náš názor

DS 4 Crossback je najlepšie využitým potenciálom známej platformy Citroën. Ako crossover pôsobí prirodzene a nevyžaduje najvyššiu výbavu aby pôsobil hodnotne.

Pohon 4x4 nám nechýbal. Trakčná kontrola a rozum vodiča, posúvajú hranice prejazdnosti vozidla o stupeň vyššie.

Z ponuky značky DS sa nám DS 4 Crossback s automatickou prevodovkou páči najviac.

Technické informácie

Značka a model

DS 4 Crossback

Verzia

BlueHDi 180 EAT6 S&S

Cena modelu od/Cena testovanej verzie od

20 490 eur / 24 990 eur

Motor

naftový štvorvalec s objemom 1997 cm3

Výkon / pri otáčkach

133 kW (180 k)/3750 ot./min.

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

400 Nm/2000 ot./min.

Typ prevodovky/počet stupňov

automat/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca (s)

8,6

Priemerná spotreba - výrobca/test (l/100km)

4,4/6,7

Objem palivovej nádrže (l)

60

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1500/475

Objem batožinového priestoru (l)/po sklopení operadiel (l)

385/1021

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2612; 4284; 1810; 1535

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pandémia upozornila na automatizáciu. Nahradí ľudí technika?
  2. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  3. Ako ušetriť v domácnosti, keď ceny energií budúci rok stúpnu?
  4. Šéf Accenture: Ak už príde človek do kancelárie, malo by to dávať zmysel
  5. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok
  6. Šéf digitálnej platformy George: Čaká nás dekáda umelej inteligencie
  7. Spánok – základ pevných vzťahov
  8. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma
  9. Hodnota peňazí klesá, takto ich ochránite
  10. Tiguan eHybrid: bežné problémy plug-in hybridov sa ho netýkajú
  1. QSI International School of Bratislava
  2. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  3. Pestovateľské workshopy pre deti v Šamoríne
  4. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  5. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok
  6. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  7. Najmenšie ponožky sa už nestrácajú
  8. Zahraničná študentská mobilita bez bariér
  9. Tiguan eHybrid: bežné problémy plug-in hybridov sa ho netýkajú
  10. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  1. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 21 963
  2. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 10 885
  3. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov 8 129
  4. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 4 779
  5. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 4 727
  6. V centre Bratislavy je na predaj 5-izbový apartmán. Takto vyzerá 4 331
  7. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 893
  8. Aký polystyrén je najlepší na zatepľovanie? Sivý robí divy 3 662
  9. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma 3 535
  10. Bratislavu bude sprevádzať luxus 3 453
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zoltán Müller, CEO spoločnosti Lucron.

Mohli by sme stavať aj viac, hovorí Zoltán Müller.


17. okt
Peter Tkačenko

Ak je drzosť inou formou šťastia, Fico je plodom spojenia Felixa s Fortúnou.


3 h
Miloš Zeman.

Prezident by mal o mesiac zohrať kľúčovú úlohu, lekári v to neveria.


3 h
Prezidentka Zuzana Čaputová.

Polícia v súvislosti s prípadom upozornila na šikanu v online priestore.


TASR 4 h

Neprehliadnite tiež

Google mapy odhadli časový rozdiel na oboch trás v rannej špičke na 19 minút.

Nie každý si využitím novej diaľnice urýchli cestu.


15m
BMW i4 M50

Zrýchlenie vyrazí dych, zážitok z jazdy je však slabší.


18. okt
Rezervné koleso dnes už nie je samozrejmosť a treba si zaň priplatiť.

Vyššia cena sa neskôr zúročí pri predaji auta.


20. máj
Ford Focus Kombi Active

Zmizol väčší trojvalec, pribudli mild-hybridy.


15. okt

Blogy SME

  1. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia
  2. Ján Marton: Revolúciu v manažmente vody organizujú progresívny blázni, vodníci a podvodníci na ministerstve pôdohospodárstva
  3. Irena Šimuneková: Farby jesene
  4. Miriam Studeničová: Ako funguje karma, alebo ľudský osud?
  5. Irena Šimuneková: Jeseň na lúkach
  6. Ladislav Stupak: Dukáty
  7. Anton Polakovič: Posledná bosorka?
  8. Viktor Pamula: Kultúrne a inkluzívne
  1. Roland Vizner: Aký bude Váš dôchodok. Jednoduchý a vcelku presný návod ako ho vypočítať za 3 minúty. 12 207
  2. Tereza Krajčová: Anglický denník: 15. Ak vás anglické zdravotníctvo nezabije, tak aspoň prizabije 10 547
  3. Peter Chudý: Norbert Bödör je bezúhonný človek alebo čo mi povedal o svojom príbuznom Tibor Gašpar. 5 784
  4. Stanislav Martinčko: Chudoba v nedeľu na panské,do R.Soboty !!! 5 555
  5. Martin Kugla: Zachráňme Petržalku! 4 829
  6. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Homo Schizotikus alebo Ako sa mozog ľudský k schizofrénii dostal 3 823
  7. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 3 377
  8. Občianske združenie Ženské kruhy: Už v najbližších dňoch hrozí Slovensku poľská cesta 2 628
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu