SME
Pondelok, 27. január, 2020 | Meniny má Bohuš

Test DS4 Crossback: Luxusný crossover nie len pre baby

V danej rozmerovej kategórii patrí podľa nás DS 4 Crossback k subjektívne najpútavejším modelom. Chválime automatickú prevodovku.

(Zdroj: Martin Vosko)

Značka DS investuje veľa energie a finančných prostriedkov, aby sa presadila na poli prémiových značiek čo najefektívnejšie a vymanila sa z nie vždy žiadúceho mena Citroën. Korene všetkých súčasných modelov automobilky DS však siahajú hlboko do bežných Citroënov. Tento fakt sa len ťažko maskuje.

Spoločnosť DS však výrazne usporila na vývoji platforiem a získala možnosť sústrediť sa na luxusné prvky, medzi ktoré v základe patrí dizajn a kvalitné materiály.

Z radu modelov DS sa nám DS 4 Crossback páčil najviac. Pohon oboch náprav vynikajúco nahrádza pokročilý trakčný systém, dizajn si získava pohľady okoloidúcich a práca automatickej prevodovky je vysoko spoľahlivá.

S prívlastkom Crossback už po týždni

Naftový model DS 4 Crossback s automatom sme testovali hneď po odovzdaní modelu DS 4 s benzínovým motorom a takmer dokonalou kulisou šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Možno práve preto môžeme prehlásiť, že ide o dve úplne odlišné vozidlá nie len po stránke pohonu.

V prípade klasickej DS 4 sme kritizovali tvrdosť podvozka, ktorou chcel výrobca dosiahnuť jeho športový prejav. V prípade verzie Crossback stačilo znížiť priemer kolies o jeden palec, jemne poladiť podvozok a automobil sa správal pohodlnejšie. Naše cesty hltal s oveľa väčším prehľadom i napriek vyššej pohotovostnej hmotnosti.

Prémiová konkurencia v danej cenovej kategórii, kam chce DS patriť, je na tom však stále o niečo lepšie. Opäť s tým môže súvisieť pôvod platformy.

Crossback získal plastové lemy blatníkov a ďalšie doplnky, bez ktorých je klasický model DS 4 ako nahý a to preto, že už v základe crossover pripomína. V „tehlovej“ farbe čierne doplnky zvýraznili celkovú siluetu automobilu, ktorý vyzerá na pohľad širšie. Aj viac miesta medzi blatníkmi a kolesami razom dáva väčší zmysel.

Po dizajnovej stránke by sme neváhali. Verzii Crossback by sme dali jednoznačne prednosť.

Nový automat je krok správnym smerom

Testovaný model DS 4 Crossback poháňal naftový dvojlitrový motor, ktorý spolupracoval s novou šesťstupňovou automatickou prevodovkou koncernu PSA.

Preraďovanie prevodových stupňov je spoľahlivé, bez dlhších zaváhaní a s pomerne rýchlym zamykaním prevodového stupňa. Dieselový agregát disponuje masívnym krútiacim momentom, ktorý prevodovka výborne využíva.

Žiadosť vodiča o zrýchlenie sa neprejaví vždy podradením. Prevodovka prehodnotí dostupnosť krútiaceho momentu a nechá agregát pracovať a roztáčať sa. Zníženie stupňa a skok otáčok nastane až pri prudkom stlačení akcelerátora. Vo výsledku vodič zažíva pokojnejšiu jazdu a menej nežiadúcich prejavov prevodovky.

Pri jednej poháňanej použite viac rozum

Absencia pohonu všetkých štyroch kolies je pre mnohých zákazníkov veľkým mínusom pri výbere mestského crossoveru. Napriek tomu, že obe poháňané nápravy využijú priemerne tri krát do roka, na ich pohone trvajú.

DS 4 Crossback po technickej stránke nemal na výber a pre značku by bolo budovanie pohonu 4x4 pre daný model zbytočne nákladné. Značka sa tak sústredila na vylepšenia trakčnej kontroly, ktorú sme mali v pláne vyskúšať na snehu.

Tohtoročná zima nám v tomto smere nepraje a tak sme modelu DS 4 Crossback dopriali blato.

Vďaka spojeniu automatickej prevodovky a elektroniky, ktorá nedusí motor a necháva kolesá jemne a účinne pretáčať na hrane priľnavosti, je model DS 4 Crossback schopný šplhať po ceste, na ktorú by dobrovoľne nohu nepoložili.

Prenos krútiaceho momentu na predné kolesá je plynulý a bez skokových zásahov. Tam kde by bežný vodič bez pomoci elektroniky musel uvažovať nad cúvaním, trakčná kontrola vyžmýka z jednej nápravy maximum a pomôže pri prekonaní prekážok v rozhodujúcom momente.

Netvrdíme, že elektronika pohon 4x4 nahradí, no v spojení s rozumom vodiča automobil vyšplhá na miesta, ktoré ho pri pohľade nazad prekvapia.

Menej kože pôsobilo príjemnejšie

Testovaná verzia Crossback nemala vo výbave také množstvo kože ako klasická verzia DS 4 testovaná skôr. Skromnejšie pôsobiaci interiér hodnotíme pozitívnejšie a prirodzenejšie ako hnedú kožu vo veľkej ploche natiahnutú na vrch palubnej dosky. Menej je niekedy viac a v tomto prípade podľa nás platí, že koža v „plnke“ nie je podmienka luxusného nádychu.

Opäť chválime posed na skutočne kvalitne spracovaných sedadlách a spolu s nápisom Crossback nám vyšší posed v kombinácii s vzhľadom crossovera vyhovoval. Viac „stoličkové“ sedenie nie je unavujúce ani na dlhých trasách.

Keďže model DS 4 Crossback je len dizajnovým derivátom klasickej DS 4, miesto pre zadných pasažierov nepribudlo. Luxus crossoveru DS 4 si naplno užijú dvaja. V prípade štyroch cestujúcich je pojem ‚kompromis‘ povinnosťou.

Náš názor

DS 4 Crossback je najlepšie využitým potenciálom známej platformy Citroën. Ako crossover pôsobí prirodzene a nevyžaduje najvyššiu výbavu aby pôsobil hodnotne.

Pohon 4x4 nám nechýbal. Trakčná kontrola a rozum vodiča, posúvajú hranice prejazdnosti vozidla o stupeň vyššie.

Z ponuky značky DS sa nám DS 4 Crossback s automatickou prevodovkou páči najviac.

Technické informácie

Značka a model

DS 4 Crossback

Verzia

BlueHDi 180 EAT6 S&S

Cena modelu od/Cena testovanej verzie od

20 490 eur / 24 990 eur

Motor

naftový štvorvalec s objemom 1997 cm3

Výkon / pri otáčkach

133 kW (180 k)/3750 ot./min.

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

400 Nm/2000 ot./min.

Typ prevodovky/počet stupňov

automat/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca (s)

8,6

Priemerná spotreba - výrobca/test (l/100km)

4,4/6,7

Objem palivovej nádrže (l)

60

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1500/475

Objem batožinového priestoru (l)/po sklopení operadiel (l)

385/1021

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2612; 4284; 1810; 1535

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zima v koži atopika: aká je vhodná starostlivosť o pokožku?
  2. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  3. Dell offers multifaceted careers
  4. It’s not about what a company does, but how it behaves
  5. Zimná dovolenka: Doprajte si slnko a pohodu v Egypte
  6. Stredné školy: Kam a kedy poslať prihlášku?
  7. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  8. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  9. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy
  10. Ako budeme jesť v roku 2020? Letí výstrednosť aj ekológia
  1. Prečo stále veríme v talizmany?
  2. Zima v koži atopika: aká je vhodná starostlivosť o pokožku?
  3. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  4. It’s not about what a company does, but how it behaves
  5. Dell offers multifaceted careers
  6. Zimná dovolenka: Doprajte si slnko a pohodu v Egypte
  7. Košičan Erik Ňarjaš vyzve do tanca parlament!
  8. Úrazy v zimnom období sú častou príčinou práceneschopnosti
  9. Natankujete len za 1 euro. OMV otvára novú čerpačku
  10. Stredné školy: Kam a kedy poslať prihlášku?
  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 11 725
  2. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých 11 544
  3. Stredné školy: Kam a kedy poslať prihlášku? 10 800
  4. Zimná dovolenka: Doprajte si slnko a pohodu v Egypte 10 630
  5. Slovenský magazín čítajú v 83 krajinách sveta. Viete, o čom je? 9 774
  6. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne 8 798
  7. Takto by ste sa mali správať v horách, radí horský záchranár 8 606
  8. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy 8 466
  9. Obraz, ktorý chceli komunisti do každého bytu, ide na kreditky 7 312
  10. Tipy od sprievodkyne: Magický Marakéš vás očarí svojimi vôňami 7 190

Hlavné správy zo Sme.sk

Guvernér NBS Peter Kažimír.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Popierači holokaustu a obchodníci s nenávisťou sa učia predstierať, že nie sú fašisti

Veľké tragédie sa začali v jazyku.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Proces sa blíži ku koncu a znalci potvrdzujú antedatovanie

Kočnerov podpis údajne z roku 2001 je v skutočnosti oveľa mladší.

Pavol Rusko.
Stĺpček Jakuba Fila

Prvé budú zmenky, pre ktoré spoznáme rozsudok nad Kočnerom

Kauza zmenky Markízy mieri do finále.

Neprehliadnite tiež

BMW M135i posiela svojich rebelských predkov do histórie (test)

Nová koncepcia od základu všetko zmenila.

BMW M135i

Výber malých SUV je čoraz väčší. Aká je aktuálna ponuka?

Najobľúbenejší je stále Renault Captur.

Peugeot 2008

Nové emisné normy vyháňajú Suzuki Jimny z európskeho trhu

Malý teréniak sa môže vrátiť ako dodávka.

Suzuki Jimny
Smart EQ Forfour