Test DS4 Crossback: Luxusný crossover nie len pre baby

V danej rozmerovej kategórii patrí podľa nás DS 4 Crossback k subjektívne najpútavejším modelom. Chválime automatickú prevodovku.

(Zdroj: Martin Vosko)

Značka DS investuje veľa energie a finančných prostriedkov, aby sa presadila na poli prémiových značiek čo najefektívnejšie a vymanila sa z nie vždy žiadúceho mena Citroën. Korene všetkých súčasných modelov automobilky DS však siahajú hlboko do bežných Citroënov. Tento fakt sa len ťažko maskuje.

Spoločnosť DS však výrazne usporila na vývoji platforiem a získala možnosť sústrediť sa na luxusné prvky, medzi ktoré v základe patrí dizajn a kvalitné materiály.

Z radu modelov DS sa nám DS 4 Crossback páčil najviac. Pohon oboch náprav vynikajúco nahrádza pokročilý trakčný systém, dizajn si získava pohľady okoloidúcich a práca automatickej prevodovky je vysoko spoľahlivá.

S prívlastkom Crossback už po týždni

Naftový model DS 4 Crossback s automatom sme testovali hneď po odovzdaní modelu DS 4 s benzínovým motorom a takmer dokonalou kulisou šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Možno práve preto môžeme prehlásiť, že ide o dve úplne odlišné vozidlá nie len po stránke pohonu.

V prípade klasickej DS 4 sme kritizovali tvrdosť podvozka, ktorou chcel výrobca dosiahnuť jeho športový prejav. V prípade verzie Crossback stačilo znížiť priemer kolies o jeden palec, jemne poladiť podvozok a automobil sa správal pohodlnejšie. Naše cesty hltal s oveľa väčším prehľadom i napriek vyššej pohotovostnej hmotnosti.

Prémiová konkurencia v danej cenovej kategórii, kam chce DS patriť, je na tom však stále o niečo lepšie. Opäť s tým môže súvisieť pôvod platformy.

Crossback získal plastové lemy blatníkov a ďalšie doplnky, bez ktorých je klasický model DS 4 ako nahý a to preto, že už v základe crossover pripomína. V „tehlovej“ farbe čierne doplnky zvýraznili celkovú siluetu automobilu, ktorý vyzerá na pohľad širšie. Aj viac miesta medzi blatníkmi a kolesami razom dáva väčší zmysel.

Po dizajnovej stránke by sme neváhali. Verzii Crossback by sme dali jednoznačne prednosť.

Nový automat je krok správnym smerom

Testovaný model DS 4 Crossback poháňal naftový dvojlitrový motor, ktorý spolupracoval s novou šesťstupňovou automatickou prevodovkou koncernu PSA.

Preraďovanie prevodových stupňov je spoľahlivé, bez dlhších zaváhaní a s pomerne rýchlym zamykaním prevodového stupňa. Dieselový agregát disponuje masívnym krútiacim momentom, ktorý prevodovka výborne využíva.

Žiadosť vodiča o zrýchlenie sa neprejaví vždy podradením. Prevodovka prehodnotí dostupnosť krútiaceho momentu a nechá agregát pracovať a roztáčať sa. Zníženie stupňa a skok otáčok nastane až pri prudkom stlačení akcelerátora. Vo výsledku vodič zažíva pokojnejšiu jazdu a menej nežiadúcich prejavov prevodovky.

Pri jednej poháňanej použite viac rozum

Absencia pohonu všetkých štyroch kolies je pre mnohých zákazníkov veľkým mínusom pri výbere mestského crossoveru. Napriek tomu, že obe poháňané nápravy využijú priemerne tri krát do roka, na ich pohone trvajú.

DS 4 Crossback po technickej stránke nemal na výber a pre značku by bolo budovanie pohonu 4x4 pre daný model zbytočne nákladné. Značka sa tak sústredila na vylepšenia trakčnej kontroly, ktorú sme mali v pláne vyskúšať na snehu.

Tohtoročná zima nám v tomto smere nepraje a tak sme modelu DS 4 Crossback dopriali blato.

Vďaka spojeniu automatickej prevodovky a elektroniky, ktorá nedusí motor a necháva kolesá jemne a účinne pretáčať na hrane priľnavosti, je model DS 4 Crossback schopný šplhať po ceste, na ktorú by dobrovoľne nohu nepoložili.

Prenos krútiaceho momentu na predné kolesá je plynulý a bez skokových zásahov. Tam kde by bežný vodič bez pomoci elektroniky musel uvažovať nad cúvaním, trakčná kontrola vyžmýka z jednej nápravy maximum a pomôže pri prekonaní prekážok v rozhodujúcom momente.

Netvrdíme, že elektronika pohon 4x4 nahradí, no v spojení s rozumom vodiča automobil vyšplhá na miesta, ktoré ho pri pohľade nazad prekvapia.

Menej kože pôsobilo príjemnejšie

Testovaná verzia Crossback nemala vo výbave také množstvo kože ako klasická verzia DS 4 testovaná skôr. Skromnejšie pôsobiaci interiér hodnotíme pozitívnejšie a prirodzenejšie ako hnedú kožu vo veľkej ploche natiahnutú na vrch palubnej dosky. Menej je niekedy viac a v tomto prípade podľa nás platí, že koža v „plnke“ nie je podmienka luxusného nádychu.

Opäť chválime posed na skutočne kvalitne spracovaných sedadlách a spolu s nápisom Crossback nám vyšší posed v kombinácii s vzhľadom crossovera vyhovoval. Viac „stoličkové“ sedenie nie je unavujúce ani na dlhých trasách.

Keďže model DS 4 Crossback je len dizajnovým derivátom klasickej DS 4, miesto pre zadných pasažierov nepribudlo. Luxus crossoveru DS 4 si naplno užijú dvaja. V prípade štyroch cestujúcich je pojem ‚kompromis‘ povinnosťou.

Náš názor

DS 4 Crossback je najlepšie využitým potenciálom známej platformy Citroën. Ako crossover pôsobí prirodzene a nevyžaduje najvyššiu výbavu aby pôsobil hodnotne.

Pohon 4x4 nám nechýbal. Trakčná kontrola a rozum vodiča, posúvajú hranice prejazdnosti vozidla o stupeň vyššie.

Z ponuky značky DS sa nám DS 4 Crossback s automatickou prevodovkou páči najviac.

Technické informácie

Značka a model

DS 4 Crossback

Verzia

BlueHDi 180 EAT6 S&S

Cena modelu od/Cena testovanej verzie od

20 490 eur / 24 990 eur

Motor

naftový štvorvalec s objemom 1997 cm3

Výkon / pri otáčkach

133 kW (180 k)/3750 ot./min.

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

400 Nm/2000 ot./min.

Typ prevodovky/počet stupňov

automat/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca (s)

8,6

Priemerná spotreba - výrobca/test (l/100km)

4,4/6,7

Objem palivovej nádrže (l)

60

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1500/475

Objem batožinového priestoru (l)/po sklopení operadiel (l)

385/1021

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2612; 4284; 1810; 1535

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Vianočný bázar chalaňov
  2. Vianočné mecheche 2017
  3. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  4. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  5. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  6. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  7. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  8. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  9. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  10. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 613
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 5 230
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 2 927
  4. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 2 625
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 338
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 259
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 258
  8. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 2 243
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 095
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 577

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rok 1995: Únos zostal nepotrestaný. Spis otvárajú po rokoch

Bola to najväčšia kauza expremiéra Vladimíra Mečiara. Objasneniu bránili Mečiarove amnestie, ktoré parlament zrušil až teraz.

DOMOV

Rok 1995: Mečiar uniesol demokraciu

Vladimír Mečiar neuniesol kritiku.

DOMOV

Kiska ukončil dlhoročný spor, vymenoval ústavných sudcov

Ústavný súd bude po takmer troch rokoch opäť v kompletnom zložení.

Neprehliadnite tiež

Fiat Punto dostal nula hviezdičiek za bezpečnosť, najhoršie hodnotenie v histórii

Sklamali aj viaceré modely, ktoré v základnej výbave dostali iba tri z piatich hviezdičiek za bezpečnosť.

Autá dostanú novú povinnú výbavu: núdzové volanie eCall

Každé auto si bude vedieť privolať sanitku v prípade nehody.

Nová Dacia Duster už nie je len z núdze cnosť (prvá jazda)

Lacné SUV je krajšie a má kvalitnejší interiér.

Renault ukázal nový koncept. Je určený iba pre Santu

Sánky s raketovými motormi majú skrátiť čakanie na Vianoce.