SME
Piatok, 17. január, 2020 | Meniny má Nataša

Čo potrebuje nová prémiová značka áut na to, aby uspela?

Toto je len prerobená Toyota s iným logom na kapote, tamto je Volkswagen, drahší o polovicu. Nie všetky prémiové divízie automobiliek sa na Slovensku uchytia.

(Zdroj: Citroën)

Viaceré automobilky vytvorili samostatné divízie či podznačky, cez ktoré popri bežných (lacných, dostupných...) autách ponúkajú tie prémiovejšie (drahšie, luxusnejšie...). Toyota má Lexus, Nissan má Inifiniti, Volkswagen má Audi, Citroën má DS; Hyundai oznámil divíziu Genesis a Renault nevylučuje, že z označenia najvyššej výbavy Initiale Paris spraví samostatnú značku.

Prečítajte si tiež:Hyundai spraví z Genesisu samostatnú luxusnú značkuČítajte 

Na prvý pohľad je zámer automobiliek jednoduchý. Vzali taký bežný model, vymenili prednú masku a svetlá, interiér obšili fajnovou kožou, zvýšili cenu. Hoci tieto prémiové modely nie sú pre výrobcu kľúčové počtom predaných kusov, zaujímajú motoristických novinárov (na kom inom predsa na svete záleží?!) a pomáhajú zlepšovať imidž celého portfólia.

Článok pokračuje pod video reklamou

Berte si príklad z Audi, nie z vodičov Audi

Nie všetkým automobilkám sa darí rovnako. Lexus má v USA porovnateľné predaje so značkami BMW a Mercedes-Benz - z každej sa ročne predá čosi vyše 300 000 kusov. No na Slovensku, kde každý túži po nemeckom aute a rozpočet mu dovoľuje len kórejské, sú predaje prémiovej divízie Toyoty zanedbateľné.

Vľavo: Toyota Land Cruiser. Vpravo: Tiež Toyota Land Cruiser Prémiový Lexus GX460, v predaji v USA.

Foto: Toyota/Lexus

Naopak, s trochou samopaše môžeme povedať, že Audi ako luxusná divízia Volkswagenu sa nielen u nás uchytila perfektne a dokázala sa v očiach zákazníkov oddeliť od veľkej matky. Len je škoda, že oddelená značka získala klientelu, ktorá sa prejavuje tak špecifickým štýlom šoférovania.

Drahý oblek sa v stánku na trhovisku nepredáva

Kľúč vidíme v sieti predajní a servisov. Kým Toyota alebo Citroën budú mať na slovensku tú istú predajňu pre obe značky (Toyota+Lexus alebo Citroën+DS), značky sa nedokážu od seba odlíšiť. Kúpa aj servis takého auta musí zodpovedať peniazom, ktoré si zaňho pýtame.

Nemôžeme predsa po majetných zákazníkoch s vyberaným vkusom - lebo takí by si mali kupovať tieto prémiové modely - chcieť, aby svoje autá kupovali a servisovali na rovnakom mieste ako päťdesiatnik s autom za sedemtisíc eur. Poznáme realitu slovenských predajní áut - obšúchané miesta s neochotným personálom zariadené unaveným nábytkom z najgenerickejšieho katalógu s kancelárskym vybavením.

V showroome s Wi-Fi si kúpite drahšie auto

Treba si vziať príklad práve z toho Volkswagenu/Audi - Audi má obrovské, sklenené showroomy, kde vystaveným autám na noc zapínajú denné svietenie, Volkswagen má podstatne skromnejšie predajne s nižšími stropmi a väčším neporiadkom. Detto - na rozdiel od Toyoty Lexus v USA má predajne s kávovarom a voľným pripojením Wi-Fi a počas servisnej prehliadky ponúka náhradné vozidlo.

Až v ďalšom kroku by mali prísť samostatné, len pre prémiovú značku navrhnuté modely. Také, ktoré si zaslúžia byť vystavené v showroome s naleštenou podlahou a dizajnovým nábytkom.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nezabudnite na svoju povinnosť do konca januára 2020!
  2. Ako na nový rok… Za toto rozhodne neplaťte!
  3. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  4. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy
  5. Ako budeme jesť v roku 2020? Letí výstrednosť aj ekológia
  6. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých
  7. Viete, prečo sú dôležité ekologické predajne?
  8. Prichádza nová doba: firmy, ktoré riešia spoločenské problémy
  9. Slovenský magazín čítajú v 83 krajinách sveta. Viete, o čom je?
  10. Takto by ste sa mali správať v horách, radí horský záchranár
  1. V košickom Kauflande pribudol nový McDonald´s
  2. Duálna akadémia: Na strednej škole sa vzdelávajú, aj zarábajú
  3. SEAT získal titul Company of the Year na CES 2020
  4. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  5. Česko-Slovenský ples sa blíži, v predaji sú posledné vstupenky
  6. Nezabudnite na svoju povinnosť do konca januára 2020!
  7. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy
  8. myhive Polus Towers menia meno na myhive Vajnorská
  9. Ako budeme jesť v roku 2020? Letí výstrednosť aj ekológia
  10. Ako na nový rok… Za toto rozhodne neplaťte!
  1. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých 19 771
  2. Slovenský magazín čítajú v 83 krajinách sveta. Viete, o čom je? 11 234
  3. Takto by ste sa mali správať v horách, radí horský záchranár 10 221
  4. Miesta na Slovensku, o ktorých ste možno nevedeli 9 417
  5. Tipy od sprievodkyne: Magický Marakéš vás očarí svojimi vôňami 8 881
  6. Vydávajú tých, ktorých sa iní báli. Vydavateľstvo Absynt 8 401
  7. Keď okolo neho kráčali, vždy spal. Čo prežívajú zachránení 8 088
  8. Obraz, ktorý chceli komunisti do každého bytu, ide na kreditky 7 968
  9. Ako na nový rok… Za toto rozhodne neplaťte! 6 852
  10. V noci -5, cez deň +30. Čo čaká Svitka tento rok na Dakare? 6 594

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTORSKÁ STRANA MICHALA HAVRANA

Vaším programom je vojna (píše Michal Havran)

Odkaz lekárničke zo Slovenskej Ľupče.

Ilustračné foto.
Dobroslav Trnka na chodbe na NAKA v Nitre.
STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Hruška pustil Trnku

Možno prokurátor žiada prísnejšiu trestnú kvalifikáciu.

Peter Tkačenko

Trnku pustili, prokurátor stíhanie spochybnil

Polícia exšéfa prokuratúry obvinila vo štvrtok.

Dobroslava Trnku po celodennom výsluchu odvádzajú z pobočky NAKA v Nitre.

Neprehliadnite tiež

Jozef Knopp, predseda Asociácie overovateľov vozidiel

Platnosť minuloročnej diaľničnej známky sa končí, pribudla novinka

Slovenskí motoristi sa dočkali známky, ktorá bude platiť 365 dní.

Ilustračné foto
Predávajúci stav kilometrov garantoval. (ILUSTRAČNÁ FOTOGRAFIA)
Renault Captur