Čo potrebuje nová prémiová značka áut na to, aby uspela?

Toto je len prerobená Toyota s iným logom na kapote, tamto je Volkswagen, drahší o polovicu. Nie všetky prémiové divízie automobiliek sa na Slovensku uchytia.

(Zdroj: Citroën)

Viaceré automobilky vytvorili samostatné divízie či podznačky, cez ktoré popri bežných (lacných, dostupných...) autách ponúkajú tie prémiovejšie (drahšie, luxusnejšie...). Toyota má Lexus, Nissan má Inifiniti, Volkswagen má Audi, Citroën má DS; Hyundai oznámil divíziu Genesis a Renault nevylučuje, že z označenia najvyššej výbavy Initiale Paris spraví samostatnú značku.

Prečítajte si tiež:Hyundai spraví z Genesisu samostatnú luxusnú značku

Na prvý pohľad je zámer automobiliek jednoduchý. Vzali taký bežný model, vymenili prednú masku a svetlá, interiér obšili fajnovou kožou, zvýšili cenu. Hoci tieto prémiové modely nie sú pre výrobcu kľúčové počtom predaných kusov, zaujímajú motoristických novinárov (na kom inom predsa na svete záleží?!) a pomáhajú zlepšovať imidž celého portfólia.

Článok pokračuje pod video reklamou

Berte si príklad z Audi, nie z vodičov Audi

Nie všetkým automobilkám sa darí rovnako. Lexus má v USA porovnateľné predaje so značkami BMW a Mercedes-Benz - z každej sa ročne predá čosi vyše 300 000 kusov. No na Slovensku, kde každý túži po nemeckom aute a rozpočet mu dovoľuje len kórejské, sú predaje prémiovej divízie Toyoty zanedbateľné.

Vľavo: Toyota Land Cruiser. Vpravo: Tiež Toyota Land Cruiser Prémiový Lexus GX460, v predaji v USA.

Foto: Toyota/Lexus

Naopak, s trochou samopaše môžeme povedať, že Audi ako luxusná divízia Volkswagenu sa nielen u nás uchytila perfektne a dokázala sa v očiach zákazníkov oddeliť od veľkej matky. Len je škoda, že oddelená značka získala klientelu, ktorá sa prejavuje tak špecifickým štýlom šoférovania.

Drahý oblek sa v stánku na trhovisku nepredáva

Kľúč vidíme v sieti predajní a servisov. Kým Toyota alebo Citroën budú mať na slovensku tú istú predajňu pre obe značky (Toyota+Lexus alebo Citroën+DS), značky sa nedokážu od seba odlíšiť. Kúpa aj servis takého auta musí zodpovedať peniazom, ktoré si zaňho pýtame.

Nemôžeme predsa po majetných zákazníkoch s vyberaným vkusom - lebo takí by si mali kupovať tieto prémiové modely - chcieť, aby svoje autá kupovali a servisovali na rovnakom mieste ako päťdesiatnik s autom za sedemtisíc eur. Poznáme realitu slovenských predajní áut - obšúchané miesta s neochotným personálom zariadené unaveným nábytkom z najgenerickejšieho katalógu s kancelárskym vybavením.

V showroome s Wi-Fi si kúpite drahšie auto

Treba si vziať príklad práve z toho Volkswagenu/Audi - Audi má obrovské, sklenené showroomy, kde vystaveným autám na noc zapínajú denné svietenie, Volkswagen má podstatne skromnejšie predajne s nižšími stropmi a väčším neporiadkom. Detto - na rozdiel od Toyoty Lexus v USA má predajne s kávovarom a voľným pripojením Wi-Fi a počas servisnej prehliadky ponúka náhradné vozidlo.

Až v ďalšom kroku by mali prísť samostatné, len pre prémiovú značku navrhnuté modely. Také, ktoré si zaslúžia byť vystavené v showroome s naleštenou podlahou a dizajnovým nábytkom.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  4. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Create your own map in a new museum
  2. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  3. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  4. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  7. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  8. S dobrým pivom leto chutí
  9. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  10. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 30 632
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 099
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 393
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 128
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 799
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 874
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 744
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 445
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 245
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 814

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bývalí šéfovia i rodinní príslušníci. Kto sú policajní pridelenci?

Marian Slobodník by ako šéf polície podľa premiéra Pellegriniho vzbudzoval pochybnosti. Obával sa prepojení na Bašternáka.

SVET

Scenár ako na Kryme? Putin chce referendum na Donbase

Trump sa má rozhodnúť, čo si myslí o referende na Ukrajine.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Nábor agentov aj získavanie informácii. To sú Noční vlci

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.