SME
Sobota, 19. október, 2019 | Meniny má Kristián

Čo potrebuje nová prémiová značka áut na to, aby uspela?

Toto je len prerobená Toyota s iným logom na kapote, tamto je Volkswagen, drahší o polovicu. Nie všetky prémiové divízie automobiliek sa na Slovensku uchytia.

(Zdroj: Citroën)

Viaceré automobilky vytvorili samostatné divízie či podznačky, cez ktoré popri bežných (lacných, dostupných...) autách ponúkajú tie prémiovejšie (drahšie, luxusnejšie...). Toyota má Lexus, Nissan má Inifiniti, Volkswagen má Audi, Citroën má DS; Hyundai oznámil divíziu Genesis a Renault nevylučuje, že z označenia najvyššej výbavy Initiale Paris spraví samostatnú značku.

Prečítajte si tiež:Hyundai spraví z Genesisu samostatnú luxusnú značkuČítajte 

Na prvý pohľad je zámer automobiliek jednoduchý. Vzali taký bežný model, vymenili prednú masku a svetlá, interiér obšili fajnovou kožou, zvýšili cenu. Hoci tieto prémiové modely nie sú pre výrobcu kľúčové počtom predaných kusov, zaujímajú motoristických novinárov (na kom inom predsa na svete záleží?!) a pomáhajú zlepšovať imidž celého portfólia.

Článok pokračuje pod video reklamou

Berte si príklad z Audi, nie z vodičov Audi

Nie všetkým automobilkám sa darí rovnako. Lexus má v USA porovnateľné predaje so značkami BMW a Mercedes-Benz - z každej sa ročne predá čosi vyše 300 000 kusov. No na Slovensku, kde každý túži po nemeckom aute a rozpočet mu dovoľuje len kórejské, sú predaje prémiovej divízie Toyoty zanedbateľné.

Vľavo: Toyota Land Cruiser. Vpravo: Tiež Toyota Land Cruiser Prémiový Lexus GX460, v predaji v USA.

Foto: Toyota/Lexus

Naopak, s trochou samopaše môžeme povedať, že Audi ako luxusná divízia Volkswagenu sa nielen u nás uchytila perfektne a dokázala sa v očiach zákazníkov oddeliť od veľkej matky. Len je škoda, že oddelená značka získala klientelu, ktorá sa prejavuje tak špecifickým štýlom šoférovania.

Drahý oblek sa v stánku na trhovisku nepredáva

Kľúč vidíme v sieti predajní a servisov. Kým Toyota alebo Citroën budú mať na slovensku tú istú predajňu pre obe značky (Toyota+Lexus alebo Citroën+DS), značky sa nedokážu od seba odlíšiť. Kúpa aj servis takého auta musí zodpovedať peniazom, ktoré si zaňho pýtame.

Nemôžeme predsa po majetných zákazníkoch s vyberaným vkusom - lebo takí by si mali kupovať tieto prémiové modely - chcieť, aby svoje autá kupovali a servisovali na rovnakom mieste ako päťdesiatnik s autom za sedemtisíc eur. Poznáme realitu slovenských predajní áut - obšúchané miesta s neochotným personálom zariadené unaveným nábytkom z najgenerickejšieho katalógu s kancelárskym vybavením.

V showroome s Wi-Fi si kúpite drahšie auto

Treba si vziať príklad práve z toho Volkswagenu/Audi - Audi má obrovské, sklenené showroomy, kde vystaveným autám na noc zapínajú denné svietenie, Volkswagen má podstatne skromnejšie predajne s nižšími stropmi a väčším neporiadkom. Detto - na rozdiel od Toyoty Lexus v USA má predajne s kávovarom a voľným pripojením Wi-Fi a počas servisnej prehliadky ponúka náhradné vozidlo.

Až v ďalšom kroku by mali prísť samostatné, len pre prémiovú značku navrhnuté modely. Také, ktoré si zaslúžia byť vystavené v showroome s naleštenou podlahou a dizajnovým nábytkom.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  5. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Nestarnú, ale dozrievajú
  8. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  9. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  10. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  1. Firma BONATO oddlžila svojich klientov v sume 100 000 000 Eur
  2. Ako manažovať 16 miliónov dielov denne?
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  5. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  6. Slávnostné otvorenie VIVO! Bratislava už o tri týždne
  7. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  8. Udržateľné úspešné podnikanie na Slovensku a v Bulharsku
  9. Slováci sú chlebovým národom
  10. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 13 924
  2. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 13 158
  3. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 12 936
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 9 661
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 9 274
  6. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 7 866
  7. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 7 847
  8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 7 270
  9. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 6 802
  10. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 6 751

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako o Gorile klamala Anna Bubeníková

Nominantka SDKÚ pôsobila vo Fonde národného majetku devätnásť rokov.

Anna Bubeníková.
Komentár Petra Schutza

Prezidentka je optimistkou bez dôvodu

Niežeby sa dôvera ku krokom polície i prokuratúry dala rovno vylúčiť.

Peter Schutz

Gorila vyhnala do ulíc zástupy ľudí, pochodovali Za spravodlivé Slovensko

Organizátori vyzvali na odchod Trnku, Jankovskú, Fica aj Kováčika.

Pochod iniciatívy Za slušné Slovensko podporili tisíce ľudí
Dnes píše Jaroslav Rumpli

Asi najsmutnejšie je mlčanie Ivana Mikloša

Kolopič sa neprizná, ani keby ho lámali na kolese.

Mikuláš Dzurinda a Ivan Mikloš.

Neprehliadnite tiež

Šoféri v Bratislave musia počas nedele rátať s obmedzeniami

Obmedzenia sa budú týkať zjazdovej vetvy z diaľnice D1 v smere od Petržalky na Bajkalskú ulicu.

Ilustračné foto.

Renault varoval pred slabšímu výsledkami, jeho akcie prudko klesli

V piatok sa jeho akcie prepadli o pätnásť percent.

Dočasná generálna riaditeľka Renaultu Clotilde Delbosová.
Škoda Octavia
Honda HR-V a Toyota C-HR