Čo potrebuje nová prémiová značka áut na to, aby uspela?

Toto je len prerobená Toyota s iným logom na kapote, tamto je Volkswagen, drahší o polovicu. Nie všetky prémiové divízie automobiliek sa na Slovensku uchytia.

(Zdroj: Citroën)

Viaceré automobilky vytvorili samostatné divízie či podznačky, cez ktoré popri bežných (lacných, dostupných...) autách ponúkajú tie prémiovejšie (drahšie, luxusnejšie...). Toyota má Lexus, Nissan má Inifiniti, Volkswagen má Audi, Citroën má DS; Hyundai oznámil divíziu Genesis a Renault nevylučuje, že z označenia najvyššej výbavy Initiale Paris spraví samostatnú značku.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Hyundai spraví z Genesisu samostatnú luxusnú značku

Na prvý pohľad je zámer automobiliek jednoduchý. Vzali taký bežný model, vymenili prednú masku a svetlá, interiér obšili fajnovou kožou, zvýšili cenu. Hoci tieto prémiové modely nie sú pre výrobcu kľúčové počtom predaných kusov, zaujímajú motoristických novinárov (na kom inom predsa na svete záleží?!) a pomáhajú zlepšovať imidž celého portfólia.

Berte si príklad z Audi, nie z vodičov Audi

Nie všetkým automobilkám sa darí rovnako. Lexus má v USA porovnateľné predaje so značkami BMW a Mercedes-Benz - z každej sa ročne predá čosi vyše 300 000 kusov. No na Slovensku, kde každý túži po nemeckom aute a rozpočet mu dovoľuje len kórejské, sú predaje prémiovej divízie Toyoty zanedbateľné.

Vľavo: Toyota Land Cruiser. Vpravo: Tiež Toyota Land Cruiser Prémiový Lexus GX460, v predaji v USA.

Foto: Toyota/Lexus

Naopak, s trochou samopaše môžeme povedať, že Audi ako luxusná divízia Volkswagenu sa nielen u nás uchytila perfektne a dokázala sa v očiach zákazníkov oddeliť od veľkej matky. Len je škoda, že oddelená značka získala klientelu, ktorá sa prejavuje tak špecifickým štýlom šoférovania.

Drahý oblek sa v stánku na trhovisku nepredáva

Kľúč vidíme v sieti predajní a servisov. Kým Toyota alebo Citroën budú mať na slovensku tú istú predajňu pre obe značky (Toyota+Lexus alebo Citroën+DS), značky sa nedokážu od seba odlíšiť. Kúpa aj servis takého auta musí zodpovedať peniazom, ktoré si zaňho pýtame.

Nemôžeme predsa po majetných zákazníkoch s vyberaným vkusom - lebo takí by si mali kupovať tieto prémiové modely - chcieť, aby svoje autá kupovali a servisovali na rovnakom mieste ako päťdesiatnik s autom za sedemtisíc eur. Poznáme realitu slovenských predajní áut - obšúchané miesta s neochotným personálom zariadené unaveným nábytkom z najgenerickejšieho katalógu s kancelárskym vybavením.

V showroome s Wi-Fi si kúpite drahšie auto

Treba si vziať príklad práve z toho Volkswagenu/Audi - Audi má obrovské, sklenené showroomy, kde vystaveným autám na noc zapínajú denné svietenie, Volkswagen má podstatne skromnejšie predajne s nižšími stropmi a väčším neporiadkom. Detto - na rozdiel od Toyoty Lexus v USA má predajne s kávovarom a voľným pripojením Wi-Fi a počas servisnej prehliadky ponúka náhradné vozidlo.

Až v ďalšom kroku by mali prísť samostatné, len pre prémiovú značku navrhnuté modely. Také, ktoré si zaslúžia byť vystavené v showroome s naleštenou podlahou a dizajnovým nábytkom.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  2. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  6. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  9. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  10. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  1. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  2. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  3. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  4. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  5. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  6. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  7. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  8. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  9. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  10. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 475
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 6 432
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 151
  4. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 6 027
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 5 960
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 653
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 645
  8. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 271
  9. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 3 399
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 2 887

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Fico pridáva zamestnancom, zaplatia to firmy. Pozrite sa, aké výhody majú ľudia získať

Príplatky za cestovanie za prácou či vyššia minimálna mzda.

KOMENTÁRE

Dočkáme sa ešte koalície Smeru s ĽSNS?

Za čiarou sú nielen Mizíkove dávne i nedávne výroky.

KOMENTÁRE

Danko si v Národnej rade otvoril čitáreň (Schutzov týždeň)

Smernicu z rezortu vnútra vyvinul sám Kaliňák.

Neprehliadnite tiež

Počas víkendu polícia uzavrie úsek diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou

Nad diaľnicou budú osádzať nosníky novej križovatky Blatné.

Škoda predstavuje SUV Karoq, nástupcu Yetiho

Prekapotovaný Seat Ateca dostal najmodernejšie technológie.

Opel Ampera-e má na jedno nabitie prejsť z Bratislavy do Košíc, lepšie mu je v meste (prvá jazda)

Tesla ukázala, že elektromobil môže byť sexi. Opel nám ukázal, že elektromobil môže byť dostupný a použiteľný.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop