Čo potrebuje nová prémiová značka áut na to, aby uspela?

Toto je len prerobená Toyota s iným logom na kapote, tamto je Volkswagen, drahší o polovicu. Nie všetky prémiové divízie automobiliek sa na Slovensku uchytia.

(Zdroj: Citroën)

Viaceré automobilky vytvorili samostatné divízie či podznačky, cez ktoré popri bežných (lacných, dostupných...) autách ponúkajú tie prémiovejšie (drahšie, luxusnejšie...). Toyota má Lexus, Nissan má Inifiniti, Volkswagen má Audi, Citroën má DS; Hyundai oznámil divíziu Genesis a Renault nevylučuje, že z označenia najvyššej výbavy Initiale Paris spraví samostatnú značku.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Hyundai spraví z Genesisu samostatnú luxusnú značku

Na prvý pohľad je zámer automobiliek jednoduchý. Vzali taký bežný model, vymenili prednú masku a svetlá, interiér obšili fajnovou kožou, zvýšili cenu. Hoci tieto prémiové modely nie sú pre výrobcu kľúčové počtom predaných kusov, zaujímajú motoristických novinárov (na kom inom predsa na svete záleží?!) a pomáhajú zlepšovať imidž celého portfólia.

Berte si príklad z Audi, nie z vodičov Audi

Nie všetkým automobilkám sa darí rovnako. Lexus má v USA porovnateľné predaje so značkami BMW a Mercedes-Benz - z každej sa ročne predá čosi vyše 300 000 kusov. No na Slovensku, kde každý túži po nemeckom aute a rozpočet mu dovoľuje len kórejské, sú predaje prémiovej divízie Toyoty zanedbateľné.

Vľavo: Toyota Land Cruiser. Vpravo: Tiež Toyota Land Cruiser Prémiový Lexus GX460, v predaji v USA.

Foto: Toyota/Lexus

Naopak, s trochou samopaše môžeme povedať, že Audi ako luxusná divízia Volkswagenu sa nielen u nás uchytila perfektne a dokázala sa v očiach zákazníkov oddeliť od veľkej matky. Len je škoda, že oddelená značka získala klientelu, ktorá sa prejavuje tak špecifickým štýlom šoférovania.

Drahý oblek sa v stánku na trhovisku nepredáva

Kľúč vidíme v sieti predajní a servisov. Kým Toyota alebo Citroën budú mať na slovensku tú istú predajňu pre obe značky (Toyota+Lexus alebo Citroën+DS), značky sa nedokážu od seba odlíšiť. Kúpa aj servis takého auta musí zodpovedať peniazom, ktoré si zaňho pýtame.

Nemôžeme predsa po majetných zákazníkoch s vyberaným vkusom - lebo takí by si mali kupovať tieto prémiové modely - chcieť, aby svoje autá kupovali a servisovali na rovnakom mieste ako päťdesiatnik s autom za sedemtisíc eur. Poznáme realitu slovenských predajní áut - obšúchané miesta s neochotným personálom zariadené unaveným nábytkom z najgenerickejšieho katalógu s kancelárskym vybavením.

V showroome s Wi-Fi si kúpite drahšie auto

Treba si vziať príklad práve z toho Volkswagenu/Audi - Audi má obrovské, sklenené showroomy, kde vystaveným autám na noc zapínajú denné svietenie, Volkswagen má podstatne skromnejšie predajne s nižšími stropmi a väčším neporiadkom. Detto - na rozdiel od Toyoty Lexus v USA má predajne s kávovarom a voľným pripojením Wi-Fi a počas servisnej prehliadky ponúka náhradné vozidlo.

Až v ďalšom kroku by mali prísť samostatné, len pre prémiovú značku navrhnuté modely. Také, ktoré si zaslúžia byť vystavené v showroome s naleštenou podlahou a dizajnovým nábytkom.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Víťazom Stavbárskej olympiády odovzdajú ceny na DOD SvF STU
  2. Londýn: Úspešná Slovenka balí kufre. Chce bývať v Bratislave
  3. Zabezpečte vstup osôb na stavenisko podľa zákona
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  6. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  7. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  8. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  9. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  10. Alarica – new business project in the market of shoes
  1. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 789
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke 5 568
  3. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 4 764
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 3 954
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 106
  6. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 2 890
  7. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€ 2 783
  8. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 307
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 989
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 544

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Raši, Zmajkovičová, Kubánek. Ktorí krajskí šéfovia Smeru by mali končiť

Ohlasované zmeny považuje politológ len za kozmetickú úpravu pre verejnosť.

DOMOV

Kosík na videu z afrického väzenia odpovedá Kaliňákovi

Pravosť vyhlásenia spochybňovali.

SVET

Na Drahoša spustili špinu, vytiahli starú fotku aj Havla

České dezinformačné kanály vypustili ďalšie manipulácie.

ŠPORT

Navrátilová: Cibulková nemá žiadnu silnú zbraň

Legenda hovorí vo veľkom rozhovore pre SME aj o prvom triumfe vo Wimbledone.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Kona priniesol svieži vietor do segmentu SUV (test)

Výstredný dizajn autu neuberá zo schopností v ľahkom teréne.

Pozrite si, ako budú musieť dávať autá prednosť chodcom. Možno už budúci rok

Slovenské dopravné predpisy sa majú viac podobať na rakúske.