SME
reklama

Pozrite si prehľad Ženevských noviniek

Autosalón predstavil 120 európskych a svetových premiér. Sústredili sme sa najmä premiéry bežných modelov.

(Zdroj: richardhlavna.sk)

86. ženevský autosalón je pre verejnosť otvorený ešte do nedele, no všetky premiéry sú už za nami. Po ekológií a automatizácií dopravy sa tento rok opäť dostala k slovu vášeň.

Je prekvapivé, koľko priestoru dostali autá, ktorých prvoradým cieľom je vzbudiť emócie. Sú krásne, rýchle, hlučné, ohromujú číslami. Pre tie sa - na rozdiel od chladných, neosobných, počítačom riadených autonómnych krabíc - stále vieme nadchnúť.

Najočakávanejšou novinkou bolo Bugatti Chiron- ktoré má nahradiť Veyron. S výkonom 1500 koní a maximálnu rýchlosť elektronicky obmedzenú (!) na 420 km/h. Vo výsledku však sklamal.

Veyron dokázal úplne rozbiť zaužívané predstavy toho, čo automobil dokáže - mal osemlitrový šesnásťvalec s výkonom 1001 koní, maximálku cez 400 km/h, zrýchlenie z nuly na stovku za menej ako 3 sekundy. Chiron pôsobí len ako evolúcia - áno, 1500 koní je ohromné číslo a aj na malé zvýšenie maximálnej rýchlosti treba veľké úsilie. Nedokázal nás však šokovať tak, ako kedysi Veyron.

Našim favoritom je Porsche 911 R - pravdepodobne posledné Porsche 911 s atmosférickým motorom, ktoré kedy vôbec automobilka vyrobí. Presne po takom aute túžili puristi a nadšenci značky -

Potešili aj exteriérové a interiérové detaily, odkazujúce na súčasných úpravcov Porsche ako Magnus Walker či spoločnosť Singer. Všetky z približne 600-800 plánovaných kusov sú už rezervované.

Prečítajte si tiež:

Potešili nás aj ďalšie športové autá - bolo ich mnoho, spomenieme napríklad Aston Martin DB11, Chevrolet Camaro, Ferrari GTC4 Lusso, Jaguar F-Type SVR, Koenigsegg Regera, Pagani Huayra BC, ale i výkonné verzie limuzín BMW radu 7. Potešil aj prototyp DS - o to viac sme smutní, že v tejto podobe sa nebude vyrábať.

V našich článkoch sme sa však miesto predražených oblúd so stovkami koní sústredili na tie premiéry, ktoré už čoskoro uvidíme na našich cestách.

Prvú veľkú novinku sme sa dozvedeli ešte v predvečer otvorenia Ženevského autosalónu - porota zložená z európskych novinárov vyhlásila za Európske auto roka nový Opel Astra. Paul Horrel z birtského časopisu Top Gear skonštatoval, že preňho bol rozhodujúci on-line infotainmentový systém OnStar, ktorý Opel do Astry nasadil.

Honda v Ženeve predstavila konkurenta práve pre Opel Astra - prototyp novej Hondy Civic. Je nižší, širší a dlhší než súčasná generácia a čo je podstatné - má výrazne konzervatívnejší dizajn.

Dacia predstavila nové limitované verzie svojich modelov a odprezentovala novinku vo svojej ponuke - robotizovanú prevodovku. Absencia spojkového pedála môže byť pri výbere nového auta rozhodujúca.

Mercedes-Benz do ženevy priniesol triedu C v novej verzii Cabrio. Má plátenú strechu a technológie ako vzdušný šál či vzdušný deflektor, aby ste si jazdu s otvorenou strechou mohli užívať po celý rok.

Trojica úžitkových vozidiel Toyota Proace, Peugeot Traveller a Citroën SpaceTourer chce konkurovať Volkswagenu Multivan. V pohodlnosti manipulácie so sedadlami ho jednoznačne prevyšuje.

Čakali sme, že Škoda privezie do Ženevy verziu svojho nového veľkého SUV pripraveného do výroby, no zatiaľ len skúša reakcie publika s konceptom VisionS. Sériovú verziu budeme najčastejšie vídať s osvedčeným motorom TDI miesto plug-in hybridného ústrojenstva konceptu.

Prvé SUV Seatu, Ateca, stojí na rovnakej platforme MQB ako aj VisionS škody. V exteriéri aj interiéry sa spolieha na osvedčený dizajnový jazyk modelu Leon.

Tretím novým koncernovým SUV je Audi Q2. Jeho interiér však v duchu ostatných modelov značky pôsobí podstatne hodnotnejšie.

Kia priniesla do Ženevy tri novinky - model Optima vo verziách Sportswagon a plug-in hybrid a malé hybridné SUV Niro. Sme zvedaví najmä na Niro - vypĺňa medzeru medzi Ceed'om a Sportageom a je prvým modelom značky, ktorý je od základu postavený ako ekologické vozidlo.

Hyundai predstavil svoje ekologické auto Ioniq hneď v troch verziách - plne elektrickej, hybridnej a plug-in hybridnej. Nám sa najviac pozdáva tretí variant, ktorý kombinuje dojazd 50 km na elektrinu s bežným spaľovacím motorom.

Po vzore modelu Renault Espace sa aj menší Scénic posunul od rodinného MPV bližšie ku crossoverom. Môžete si ho objednať na až dvadsaťpalcových diskoch.

Kombi Volvo V90 v mnohom vychádza z modelu XC90 - a to myslíme ako kompliment. V ponuke budú len štvorvalcové motory, zato príde na trh s vynikajúcou kabínou.

Alfa Romeo Giulia absolvovala minulý rok premiéru v najvýkonnejšej verzíí Quadrifoglio Verde, do Ženevy automobilka priniesla aj "bežné" verzie so štvorvalcovými motormi. Vyzerajú výborne - ostáva nám len dúfať, že Alfa Romeo konečne prestane odkladať zahájenie výroby.

Ku sedanu Tipo predstavil Fiat na autosalóne aj karosárske verzie kombi a hatchback. Dúfame, že sa Fiatu konečne podarí preraziť do sveta aj s iným autom, než sú deriváty päťstovky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. Na zdraví záleží
  2. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  3. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  4. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  5. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  7. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  8. Slováci hlasujú online za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 099
  2. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 10 463
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 773
  4. Každý piaty zomrie 8 595
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 777
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 720
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 506
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 3 082
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Slavomír Dzuričko: Vyskúšal som si Apple Vision Pro! Šialený headset za 4 tisíc dolárov
  2. Jozef Stasík: Ivana Korčoka podporujú len promedvedie strany. Môže nato doplatiť
  3. Ivan Mlynár: Ak Ficova čačka Peter Pelllegríni z billboardu sľubuje pokoj, tak sa naježia chlpy slepému analfabetovi.
  4. Lucia Nicholsonová: List prezidentskému kandidátovi Pellegrinimu
  5. Ivan Čáni: Nespĺňam kritériá na riaditeľa RTVS ...
  6. Julius Kravjar: Kandidáti
  7. Blanka Ulaherová: Iorana! (Prechádzky nielen po Patagónii – 4/4)
  8. Jozef Varga: Slúžil som v armádach štyroch štátov / 69. /
  1. Elena Antalová: Vídala som iného Danka s ochrankou 25 154
  2. Peter Kysela: BUM. A je to tu. 22 455
  3. Ivan Čáni: Tomáško od Tarabov, aj ja som bol „bezdomovcom zasypaným exekúciami“ ako riaditeľ RTVS. 20 677
  4. INEKO: Ambulantní lekári zarábali v roku 2022 v priemere 4 836 eur – najviac pediatri, gynekológovia a všeobecní pre dospelých, najmenej kožní a internisti 16 632
  5. Marek Mačuha: Problém zvaný Tipos 13 758
  6. Ján Šeďo: V roku 1982 som sa stretol s mechom udretým, on stále žije ? 11 123
  7. Martin Sukupčák: Ako SPP distribúcia okráda občanov 10 904
  8. Ján Šeďo: Súhlasím s Tarabom, problémy začínajú, jeden už nakupuje v L. Mikuláši. 7 804
  1. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  2. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 75. - V roku 1913 objavil Boris Vilkitský posledné súostrovie na Zemi - Severnú Zem
  4. Post Bellum SK: Pri vysídľovaní na nich v Budapešti kričali: vlastizradcovia!
  5. Yevhen Hessen: Založenie kryptomenovej spoločnosti: kľúčové kroky a úvahy
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 74. - Podmorská expedícia Huberta Wilkinsa na severný pól - 1931
  7. Yevhen Hessen: Zákulisie vydávania: požiadavky a postup
  8. Yevhen Hessen: Ako dosiahnuť rozvod v zahraničí (informácie pre utečencov z Ukrajiny)
SkryťZatvoriť reklamu