Pozrite si prehľad Ženevských noviniek

Autosalón predstavil 120 európskych a svetových premiér. Sústredili sme sa najmä premiéry bežných modelov.

(Zdroj: richardhlavna.sk)

86. ženevský autosalón je pre verejnosť otvorený ešte do nedele, no všetky premiéry sú už za nami. Po ekológií a automatizácií dopravy sa tento rok opäť dostala k slovu vášeň.

Je prekvapivé, koľko priestoru dostali autá, ktorých prvoradým cieľom je vzbudiť emócie. Sú krásne, rýchle, hlučné, ohromujú číslami. Pre tie sa - na rozdiel od chladných, neosobných, počítačom riadených autonómnych krabíc - stále vieme nadchnúť.

Najočakávanejšou novinkou bolo Bugatti Chiron- ktoré má nahradiť Veyron. S výkonom 1500 koní a maximálnu rýchlosť elektronicky obmedzenú (!) na 420 km/h. Vo výsledku však sklamal.

Veyron dokázal úplne rozbiť zaužívané predstavy toho, čo automobil dokáže - mal osemlitrový šesnásťvalec s výkonom 1001 koní, maximálku cez 400 km/h, zrýchlenie z nuly na stovku za menej ako 3 sekundy. Chiron pôsobí len ako evolúcia - áno, 1500 koní je ohromné číslo a aj na malé zvýšenie maximálnej rýchlosti treba veľké úsilie. Nedokázal nás však šokovať tak, ako kedysi Veyron.

Našim favoritom je Porsche 911 R - pravdepodobne posledné Porsche 911 s atmosférickým motorom, ktoré kedy vôbec automobilka vyrobí. Presne po takom aute túžili puristi a nadšenci značky -

Potešili aj exteriérové a interiérové detaily, odkazujúce na súčasných úpravcov Porsche ako Magnus Walker či spoločnosť Singer. Všetky z približne 600-800 plánovaných kusov sú už rezervované.

Prečítajte si tiež:

Potešili nás aj ďalšie športové autá - bolo ich mnoho, spomenieme napríklad Aston Martin DB11, Chevrolet Camaro, Ferrari GTC4 Lusso, Jaguar F-Type SVR, Koenigsegg Regera, Pagani Huayra BC, ale i výkonné verzie limuzín BMW radu 7. Potešil aj prototyp DS - o to viac sme smutní, že v tejto podobe sa nebude vyrábať.

V našich článkoch sme sa však miesto predražených oblúd so stovkami koní sústredili na tie premiéry, ktoré už čoskoro uvidíme na našich cestách.

Prvú veľkú novinku sme sa dozvedeli ešte v predvečer otvorenia Ženevského autosalónu - porota zložená z európskych novinárov vyhlásila za Európske auto roka nový Opel Astra. Paul Horrel z birtského časopisu Top Gear skonštatoval, že preňho bol rozhodujúci on-line infotainmentový systém OnStar, ktorý Opel do Astry nasadil.

Honda v Ženeve predstavila konkurenta práve pre Opel Astra - prototyp novej Hondy Civic. Je nižší, širší a dlhší než súčasná generácia a čo je podstatné - má výrazne konzervatívnejší dizajn.

Dacia predstavila nové limitované verzie svojich modelov a odprezentovala novinku vo svojej ponuke - robotizovanú prevodovku. Absencia spojkového pedála môže byť pri výbere nového auta rozhodujúca.

Mercedes-Benz do ženevy priniesol triedu C v novej verzii Cabrio. Má plátenú strechu a technológie ako vzdušný šál či vzdušný deflektor, aby ste si jazdu s otvorenou strechou mohli užívať po celý rok.

Trojica úžitkových vozidiel Toyota Proace, Peugeot Traveller a Citroën SpaceTourer chce konkurovať Volkswagenu Multivan. V pohodlnosti manipulácie so sedadlami ho jednoznačne prevyšuje.

Čakali sme, že Škoda privezie do Ženevy verziu svojho nového veľkého SUV pripraveného do výroby, no zatiaľ len skúša reakcie publika s konceptom VisionS. Sériovú verziu budeme najčastejšie vídať s osvedčeným motorom TDI miesto plug-in hybridného ústrojenstva konceptu.

Prvé SUV Seatu, Ateca, stojí na rovnakej platforme MQB ako aj VisionS škody. V exteriéri aj interiéry sa spolieha na osvedčený dizajnový jazyk modelu Leon.

Tretím novým koncernovým SUV je Audi Q2. Jeho interiér však v duchu ostatných modelov značky pôsobí podstatne hodnotnejšie.

Kia priniesla do Ženevy tri novinky - model Optima vo verziách Sportswagon a plug-in hybrid a malé hybridné SUV Niro. Sme zvedaví najmä na Niro - vypĺňa medzeru medzi Ceed'om a Sportageom a je prvým modelom značky, ktorý je od základu postavený ako ekologické vozidlo.

Hyundai predstavil svoje ekologické auto Ioniq hneď v troch verziách - plne elektrickej, hybridnej a plug-in hybridnej. Nám sa najviac pozdáva tretí variant, ktorý kombinuje dojazd 50 km na elektrinu s bežným spaľovacím motorom.

Po vzore modelu Renault Espace sa aj menší Scénic posunul od rodinného MPV bližšie ku crossoverom. Môžete si ho objednať na až dvadsaťpalcových diskoch.

Kombi Volvo V90 v mnohom vychádza z modelu XC90 - a to myslíme ako kompliment. V ponuke budú len štvorvalcové motory, zato príde na trh s vynikajúcou kabínou.

Alfa Romeo Giulia absolvovala minulý rok premiéru v najvýkonnejšej verzíí Quadrifoglio Verde, do Ženevy automobilka priniesla aj "bežné" verzie so štvorvalcovými motormi. Vyzerajú výborne - ostáva nám len dúfať, že Alfa Romeo konečne prestane odkladať zahájenie výroby.

Ku sedanu Tipo predstavil Fiat na autosalóne aj karosárske verzie kombi a hatchback. Dúfame, že sa Fiatu konečne podarí preraziť do sveta aj s iným autom, než sú deriváty päťstovky.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 470
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 762
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 074
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 061
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 170
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 645
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 632
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 432
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 428
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 053

Téma: Autosalón Ženeva 2016


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok.