SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: Opel Astra Sports Tourer má výborné sedačky a tichý motor

Nové kombi je perfektne politicky korektné. Diesel je tichý a silný, no chýba mu automat.

(Zdroj: Autor)

Opel Astra získala 11 národných ocenení Auto roka 2016 - vrátane slovenského - a v predvečer Ženevského autosalónu ju vyhlásili za Európske auto roka 2016. Paul Horrell z britského časopisu Top Gear uviedol, že v ankete Európske auto roka za Astru hlasoval najmä kvôli novým službám konektivity OnStar.

Tie obsahujú neobmedzený Wi-Fi hotspot zadarmo aj asistenčné služby v lokálnom jazyku.Jedným tlačidlom môžete zavolať do miestneho call centra, kde vám operátor poradí s výberom cieľu a trasy a na diaľku za vás nastaví navigáciu.

Pohodlný podvozok je ideálny na naše cesty

Opel Astra si nás získal aj počas redakčného testu - najmä veľmi pohodlným podvozkom a dobre rozvrhnutými ovládacími prvkami.

Na prvé jazdy s verziou Sports Tourer čiže kombi sme preto prichádzali s veľkými očakávaniami. Tešili sme sa aj na nový naftový motor 1,6 BiTurbo, ktorý prichádza do ponuky v oboch karosárskych variantoch - kombi aj hatchback.

opel-astra-19_r7660_res.jpg

Opel v tomto segmente ponúka karosériu kombi už od roku 1963 a súčasná Astra Sports Tourer je celkovo desiata generácia. Doteraz sa predalo 24 miliónov áut Kadett a Astra, z toho 5,4 milióna boli kombíky. Foto: Autor

Kufor charakter Astry nejako zásadne nezmenil - to však nie je výčitka. Celkový dojem z hatchbacku sme zhrnuli vo veľkom redakčnom teste a náš verdikt platí aj pre Sports Tourer.

Astra je auto s veľmi pohodlným podvozkom, komfortným interiérom a veľkou ponukou komfortnej výbavy - od LED Matrix predných svetiel cez vyhrievané sedačky vzadu až po otváranie kufra kopnutím pod nárazník.

Za C-stĺpikom sa skrýva dobre využiteľný kufor

Verzia kombi vyzerá vyvážene a celkom dynamicky, no stále decentne. Nie je ťažké si ho pomýliť s predchádzajúcou generáciou Astry, jediným výrazným štylistickým prvkom je natiahnutie linky bočných okien až po C-stĺpik.

Linka bočných okien stúpa a obmedzuje tak výhľad zo zadných sedadiel. Tým inak nemáme čo vyčítať - sedí sa na nich veľmi pohodlne, pasažieri majú veľa miesta na hlavu aj na kolená. Zamrzí nedostatok úložných priestorov vzadu a hlavne malé boxy vo dverách; potešia dva USB porty na nabíjanie smartfónov či tabletov.

Kufor je široký, má pravidelný tvar a široký otvor s nízkou nakladacou hranou. Môžete si objednať aj koľajničkový úchytný systém, no my by sme viac ocenili dobre fungujúcu zadnú roletu. Veľkosťou 540 litrov sa kufor radí k priemeru triedy, no je dobre využiteľný. So sklopenými zadnými sedadlami - sú delené v pomere 40/20/40 a nesklápajú sa do úplnej roviny - je k dispozícii objem 1 610 litrov.

038_astra_st_2016_r8469_res.jpg

Nedotiahnutým detailom inak dobrého kufra je ovládanie rolety. Foto: Opel

Kufor sme zavreli tlačidlom - ide to celkom rýchlo - a vyrazili sme skúšať nový motor 1,6 CDTI BiTurbo so sekvenčným prepĺňaním. Ten je naozaj vynikajúci, neváhame ho označiť za najlepší naftiak tejto veľkosti. Dieselový rachot a vibrácie sú dobre utlmené a výborne ťahá vo všetkých otáčkach.

Väčšinu času si vystačíte s trojkou

Na úzkych zakrútených cestách sme celý čas jazdili na zaradenej trojke a necítili potrebu radiť dvojku. Ani pri výjazde z pomalého vracáku nemala Astra problém svižne zrýchľovať. Motor nás oslovil aj spotrebou - rýchle presuny po diaľnici aj okresných cestách sme bez problémov jazdili za 5,5 litra na 100 kilometrov.

Jedinou výčitkou sú nízke maximálne otáčky - motor sa náhle zastaví pri cca 4800 ot/min. Pri dynamickej jazde nám chýbalo aspoň o 500 otáčok viac. Na dvojke tak dosiahnete najviac 75 km/h, čo je trochu málo.

opel-astra-12_r8064_res.jpg

Foto: Autor

Astra hatchback s motorom 1,6 CDTI BiTurbo začína na 19 890 €, za kombi sa pripláca 1 000 €. Cenovo sa nevymyká priemeru triedy.

Zaujala nás možnosť fabrickej prestavby na verziu pre autoškoly s druhou sadou pedálov za 660 € - možností využitia je neúrekom.

Astra je pripravená na vysoký nájazd

Opel Astra Sports Tourer sa môže stať skvelým spoločníkom na dlhé cesty a vysoký nájazd kilometrov. Na náš vkus je možno až príliš politicky korektná - nenadchne, neurazí.

Rozumieme, že mnohých osloví kombinácia tichého, úsporného a výkonného motora, pohodlného podvozka, vynikajúcich predných sedačiek a logicky rozvrhnutého interiéru. Tejto kombinácií k dokonalosti chýba už len automatická prevodovka.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Opel Astra Sports Tourer

Motor

naftový štvorvalec s biturbo sekvenčným preplňovaním, 1,6 CDTI BiTurbo 1598 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

118 (160) / 4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

350 / 1500-2250

Typ prevodovky/počet stupňov

manuál/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca (s)

8,9

Spotreba - výrobca (l/100km)

4,1

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1360/550

Objem batožinového priestoru (l)

540 / 1610 pri sklopených zadných sedadlách

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2662; 4702; 1809; 1510

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Maturuješ? Vyber si oblasť uplatnenia a študuj čo ťa baví!
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny
  3. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  4. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  5. Vyšperkujte Vianoce - tipy na vianočné darčeky
  6. Manažér, Redaktor, Psychológ či Vedec? MY sme READY – a TY?
  7. Máte problémy s trávením? Známy gastroenterológ radí ako na ne
  8. Štúdium ekológie, dizajnu či tech-inovácií je životný štýl
  9. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  10. Zdravé varenie: zábava pre celú rodinu
  1. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  2. Máte problémy s trávením? Známy gastroenterológ radí ako na ne
  3. Zdravé varenie: zábava pre celú rodinu
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií
  5. Darček? Špičková autonavigácie Mio Spirit 8670 Full EÚ Lifetime!
  6. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  7. Aké sú dopady pandémie na financie ľudí?
  8. Účastníci charitatívneho behu No Finish Line nabehali 26 007 km
  9. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  10. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 32 570
  2. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 16 533
  3. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 14 925
  4. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 13 251
  5. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME 9 718
  6. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 9 197
  7. Aká je chémia vôní 9 089
  8. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 630
  9. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 479
  10. Bývanie v meste predlžuje život 8 030
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Fico spojil Norberta Bödöra s Bonulom, predtým hovoril inak

Zákazky od Bonulu Smer nechce prezradiť.

Na fotografii (zľava) sú bývalý zamestnanec Bonulu Peter Brath; profesionálny zápasník Attila Végh; Matúš Mečár, ktorý bol odsúdený za vydieranie; nitriansky podnikateľ Norbert Bödör; podnikateľ a manažér zápasníkov Eduard Gerek a zástupca riaditeľa Národnej jednotky finančnej polície NAKA Milan Mihálik.
Dobré ráno

Dobré ráno: Ruskovi za objednávku vraždy spoločníčky hrozí doživotie

Pojednávanie je odročené na február.

Vizualizácia projektu Pod Vinicou.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Ako Ficovi pes zožral domácu úlohu

Súčasťou pôvabu dobrej výhovorky je, že jej očividná lož skôr pobaví, ako urazí.

Zuzana Kepplová, komentátorka denníka SME.

Neprehliadnite tiež

Škoda po dlhom čakaní prezradila, aký osud čaká Fabiu Combi

Novinka dostane podvozkovú platformu MQB A0.

Skica Škody Fabia Combi tretej generácie po facelifte z roku 2018.

Prečo nové autá prichádzajú o hviezdičky v testoch NCAP?

Hybrid nie je zárukou dobrého hodnotenia.

Hybridná Toyota C-HR získala najlepšie hodnotenie z áut so spaľovacím motorom.

Ako vyzerá Škoda Enyaq v úvodnej edícii pre slovenský trh?

Najlacnejšia verzia u nás nie je v ponuke.

Škoda Enyaq iV 80

Toyota Camry dostala vylepšený dizajn aj technológie

Zmenami prešli najmä jazdní asistenti.

Toyota Camry Hybrid 2021