SME
Nedeľa, 20. jún, 2021 | Meniny má ValériaKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: Opel Astra Sports Tourer má výborné sedačky a tichý motor

Nové kombi je perfektne politicky korektné. Diesel je tichý a silný, no chýba mu automat.

(Zdroj: Autor)

Opel Astra získala 11 národných ocenení Auto roka 2016 - vrátane slovenského - a v predvečer Ženevského autosalónu ju vyhlásili za Európske auto roka 2016. Paul Horrell z britského časopisu Top Gear uviedol, že v ankete Európske auto roka za Astru hlasoval najmä kvôli novým službám konektivity OnStar.

Tie obsahujú neobmedzený Wi-Fi hotspot zadarmo aj asistenčné služby v lokálnom jazyku.Jedným tlačidlom môžete zavolať do miestneho call centra, kde vám operátor poradí s výberom cieľu a trasy a na diaľku za vás nastaví navigáciu.

Pohodlný podvozok je ideálny na naše cesty

Opel Astra si nás získal aj počas redakčného testu - najmä veľmi pohodlným podvozkom a dobre rozvrhnutými ovládacími prvkami.

Na prvé jazdy s verziou Sports Tourer čiže kombi sme preto prichádzali s veľkými očakávaniami. Tešili sme sa aj na nový naftový motor 1,6 BiTurbo, ktorý prichádza do ponuky v oboch karosárskych variantoch - kombi aj hatchback.

opel-astra-19_r7660_res.jpg

Opel v tomto segmente ponúka karosériu kombi už od roku 1963 a súčasná Astra Sports Tourer je celkovo desiata generácia. Doteraz sa predalo 24 miliónov áut Kadett a Astra, z toho 5,4 milióna boli kombíky. Foto: Autor

Kufor charakter Astry nejako zásadne nezmenil - to však nie je výčitka. Celkový dojem z hatchbacku sme zhrnuli vo veľkom redakčnom teste a náš verdikt platí aj pre Sports Tourer.

Astra je auto s veľmi pohodlným podvozkom, komfortným interiérom a veľkou ponukou komfortnej výbavy - od LED Matrix predných svetiel cez vyhrievané sedačky vzadu až po otváranie kufra kopnutím pod nárazník.

Za C-stĺpikom sa skrýva dobre využiteľný kufor

Verzia kombi vyzerá vyvážene a celkom dynamicky, no stále decentne. Nie je ťažké si ho pomýliť s predchádzajúcou generáciou Astry, jediným výrazným štylistickým prvkom je natiahnutie linky bočných okien až po C-stĺpik.

Linka bočných okien stúpa a obmedzuje tak výhľad zo zadných sedadiel. Tým inak nemáme čo vyčítať - sedí sa na nich veľmi pohodlne, pasažieri majú veľa miesta na hlavu aj na kolená. Zamrzí nedostatok úložných priestorov vzadu a hlavne malé boxy vo dverách; potešia dva USB porty na nabíjanie smartfónov či tabletov.

Kufor je široký, má pravidelný tvar a široký otvor s nízkou nakladacou hranou. Môžete si objednať aj koľajničkový úchytný systém, no my by sme viac ocenili dobre fungujúcu zadnú roletu. Veľkosťou 540 litrov sa kufor radí k priemeru triedy, no je dobre využiteľný. So sklopenými zadnými sedadlami - sú delené v pomere 40/20/40 a nesklápajú sa do úplnej roviny - je k dispozícii objem 1 610 litrov.

038_astra_st_2016_r8469_res.jpg

Nedotiahnutým detailom inak dobrého kufra je ovládanie rolety. Foto: Opel

Kufor sme zavreli tlačidlom - ide to celkom rýchlo - a vyrazili sme skúšať nový motor 1,6 CDTI BiTurbo so sekvenčným prepĺňaním. Ten je naozaj vynikajúci, neváhame ho označiť za najlepší naftiak tejto veľkosti. Dieselový rachot a vibrácie sú dobre utlmené a výborne ťahá vo všetkých otáčkach.

Väčšinu času si vystačíte s trojkou

Na úzkych zakrútených cestách sme celý čas jazdili na zaradenej trojke a necítili potrebu radiť dvojku. Ani pri výjazde z pomalého vracáku nemala Astra problém svižne zrýchľovať. Motor nás oslovil aj spotrebou - rýchle presuny po diaľnici aj okresných cestách sme bez problémov jazdili za 5,5 litra na 100 kilometrov.

Jedinou výčitkou sú nízke maximálne otáčky - motor sa náhle zastaví pri cca 4800 ot/min. Pri dynamickej jazde nám chýbalo aspoň o 500 otáčok viac. Na dvojke tak dosiahnete najviac 75 km/h, čo je trochu málo.

opel-astra-12_r8064_res.jpg

Foto: Autor

Astra hatchback s motorom 1,6 CDTI BiTurbo začína na 19 890 €, za kombi sa pripláca 1 000 €. Cenovo sa nevymyká priemeru triedy.

Zaujala nás možnosť fabrickej prestavby na verziu pre autoškoly s druhou sadou pedálov za 660 € - možností využitia je neúrekom.

Astra je pripravená na vysoký nájazd

Opel Astra Sports Tourer sa môže stať skvelým spoločníkom na dlhé cesty a vysoký nájazd kilometrov. Na náš vkus je možno až príliš politicky korektná - nenadchne, neurazí.

Rozumieme, že mnohých osloví kombinácia tichého, úsporného a výkonného motora, pohodlného podvozka, vynikajúcich predných sedačiek a logicky rozvrhnutého interiéru. Tejto kombinácií k dokonalosti chýba už len automatická prevodovka.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Opel Astra Sports Tourer

Motor

naftový štvorvalec s biturbo sekvenčným preplňovaním, 1,6 CDTI BiTurbo 1598 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

118 (160) / 4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

350 / 1500-2250

Typ prevodovky/počet stupňov

manuál/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca (s)

8,9

Spotreba - výrobca (l/100km)

4,1

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1360/550

Objem batožinového priestoru (l)

540 / 1610 pri sklopených zadných sedadlách

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2662; 4702; 1809; 1510

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  2. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  3. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  4. Crème de la crème po slovensky
  5. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  6. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  7. Po Slovensku na motorke
  8. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  9. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  10. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  1. Posledné dni nešťastnej Anny Boleynovej
  2. Čo všetko je potrebné vedieť o ochrane očí počas leta
  3. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  5. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  6. Driverama má strategické partnerstvo s nemeckým Stop + Go
  7. Správna strava po tréningu: Siahnite po 100 % smoothie a šťavách
  8. Zázračná škola so zelenou strechou
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Crème de la crème po slovensky
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 29 029
  2. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 12 101
  3. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 7 854
  4. Po Slovensku na motorke 6 524
  5. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 6 362
  6. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 5 964
  7. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 5 847
  8. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 310
  9. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 4 242
  10. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 3 923
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Jaroslav Haščák.

Previedol svoj podiel v Pente. Súvisí to so stíhaním?


17. jún
Tréner Štefan Tarkovič.

Slováci stále môžu postúpiť.


Juraj Berzedi 13 h
Mária Vargová a Andrej Poracký

Násilné deti sú neraz samy obeťami.


18. jún
Izraelský premiér Benjamin Netanjahu máva svojim podporovateľom po zverejnení prvých odhadov v predčasných parlamentných voľbách v Izraeli v centrále jeho strany Jednota (Likud) v  Jeruzaleme v utorok 23. marca 2021.

Proti dlhoročnému premiérovi sa spojili všetci. Krajina však dlho ponesie jeho odkaz.


15. jún

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Golf Limited

V zvýhodnenej výbave Limited nechýba adaptívny tempomat ani cúvacia kamera.


18. jún
Nový emblém Dacia.

Kaki farba odkazuje na schopnosti v teréne, ale aj ekológiu.


17. jún
Najkrajší výhľad na Tatry ponúka čerpacia stanica Slovnaft na D1 v Štrbe.

Na cestovanie si vyčleňte aspoň štyri hodiny.


17. jún
Väčšina ponúka bohatú výbavu už v základe.

Ceny sa pohybujú od 15 do 25-tisíc eur.


16. jún