Prvá jazda: Opel Astra Sports Tourer má výborné sedačky a tichý motor

Nové kombi je perfektne politicky korektné. Diesel je tichý a silný, no chýba mu automat.

(Zdroj: Autor)

Opel Astra získala 11 národných ocenení Auto roka 2016 - vrátane slovenského - a v predvečer Ženevského autosalónu ju vyhlásili za Európske auto roka 2016. Paul Horrell z britského časopisu Top Gear uviedol, že v ankete Európske auto roka za Astru hlasoval najmä kvôli novým službám konektivity OnStar.

Tie obsahujú neobmedzený Wi-Fi hotspot zadarmo aj asistenčné služby v lokálnom jazyku.Jedným tlačidlom môžete zavolať do miestneho call centra, kde vám operátor poradí s výberom cieľu a trasy a na diaľku za vás nastaví navigáciu.

Pohodlný podvozok je ideálny na naše cesty

Opel Astra si nás získal aj počas redakčného testu - najmä veľmi pohodlným podvozkom a dobre rozvrhnutými ovládacími prvkami.

Na prvé jazdy s verziou Sports Tourer čiže kombi sme preto prichádzali s veľkými očakávaniami. Tešili sme sa aj na nový naftový motor 1,6 BiTurbo, ktorý prichádza do ponuky v oboch karosárskych variantoch - kombi aj hatchback.

opel-astra-19_r7660_res.jpg

Opel v tomto segmente ponúka karosériu kombi už od roku 1963 a súčasná Astra Sports Tourer je celkovo desiata generácia. Doteraz sa predalo 24 miliónov áut Kadett a Astra, z toho 5,4 milióna boli kombíky. Foto: Autor

Kufor charakter Astry nejako zásadne nezmenil - to však nie je výčitka. Celkový dojem z hatchbacku sme zhrnuli vo veľkom redakčnom teste a náš verdikt platí aj pre Sports Tourer.

Astra je auto s veľmi pohodlným podvozkom, komfortným interiérom a veľkou ponukou komfortnej výbavy - od LED Matrix predných svetiel cez vyhrievané sedačky vzadu až po otváranie kufra kopnutím pod nárazník.

Za C-stĺpikom sa skrýva dobre využiteľný kufor

Verzia kombi vyzerá vyvážene a celkom dynamicky, no stále decentne. Nie je ťažké si ho pomýliť s predchádzajúcou generáciou Astry, jediným výrazným štylistickým prvkom je natiahnutie linky bočných okien až po C-stĺpik.

Linka bočných okien stúpa a obmedzuje tak výhľad zo zadných sedadiel. Tým inak nemáme čo vyčítať - sedí sa na nich veľmi pohodlne, pasažieri majú veľa miesta na hlavu aj na kolená. Zamrzí nedostatok úložných priestorov vzadu a hlavne malé boxy vo dverách; potešia dva USB porty na nabíjanie smartfónov či tabletov.

Kufor je široký, má pravidelný tvar a široký otvor s nízkou nakladacou hranou. Môžete si objednať aj koľajničkový úchytný systém, no my by sme viac ocenili dobre fungujúcu zadnú roletu. Veľkosťou 540 litrov sa kufor radí k priemeru triedy, no je dobre využiteľný. So sklopenými zadnými sedadlami - sú delené v pomere 40/20/40 a nesklápajú sa do úplnej roviny - je k dispozícii objem 1 610 litrov.

038_astra_st_2016_r8469_res.jpg

Nedotiahnutým detailom inak dobrého kufra je ovládanie rolety. Foto: Opel

Kufor sme zavreli tlačidlom - ide to celkom rýchlo - a vyrazili sme skúšať nový motor 1,6 CDTI BiTurbo so sekvenčným prepĺňaním. Ten je naozaj vynikajúci, neváhame ho označiť za najlepší naftiak tejto veľkosti. Dieselový rachot a vibrácie sú dobre utlmené a výborne ťahá vo všetkých otáčkach.

Väčšinu času si vystačíte s trojkou

Na úzkych zakrútených cestách sme celý čas jazdili na zaradenej trojke a necítili potrebu radiť dvojku. Ani pri výjazde z pomalého vracáku nemala Astra problém svižne zrýchľovať. Motor nás oslovil aj spotrebou - rýchle presuny po diaľnici aj okresných cestách sme bez problémov jazdili za 5,5 litra na 100 kilometrov.

Jedinou výčitkou sú nízke maximálne otáčky - motor sa náhle zastaví pri cca 4800 ot/min. Pri dynamickej jazde nám chýbalo aspoň o 500 otáčok viac. Na dvojke tak dosiahnete najviac 75 km/h, čo je trochu málo.

opel-astra-12_r8064_res.jpg

Foto: Autor

Astra hatchback s motorom 1,6 CDTI BiTurbo začína na 19 890 €, za kombi sa pripláca 1 000 €. Cenovo sa nevymyká priemeru triedy.

Zaujala nás možnosť fabrickej prestavby na verziu pre autoškoly s druhou sadou pedálov za 660 € - možností využitia je neúrekom.

Astra je pripravená na vysoký nájazd

Opel Astra Sports Tourer sa môže stať skvelým spoločníkom na dlhé cesty a vysoký nájazd kilometrov. Na náš vkus je možno až príliš politicky korektná - nenadchne, neurazí.

Rozumieme, že mnohých osloví kombinácia tichého, úsporného a výkonného motora, pohodlného podvozka, vynikajúcich predných sedačiek a logicky rozvrhnutého interiéru. Tejto kombinácií k dokonalosti chýba už len automatická prevodovka.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Opel Astra Sports Tourer

Motor

naftový štvorvalec s biturbo sekvenčným preplňovaním, 1,6 CDTI BiTurbo 1598 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

118 (160) / 4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

350 / 1500-2250

Typ prevodovky/počet stupňov

manuál/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca (s)

8,9

Spotreba - výrobca (l/100km)

4,1

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1360/550

Objem batožinového priestoru (l)

540 / 1610 pri sklopených zadných sedadlách

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2662; 4702; 1809; 1510

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 24 222
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 341
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 023
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 405
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 453
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 478
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 391
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 336
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 294
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 1 002

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Hamšík vyrovnal gólový rekord Maradonu v drese Neapola

Marek Hamšík dal za Neapol 115 gólov.

PLUS

Piekol macesy a mal baňu. Jeho slovenská továreň prežila dodnes

Maces kupujú hlavne ľudia s problémami s trávením.

KOMENTÁRE

Rok 1997: Zmrznutý Leo desil viac než elektrikár Mečiar

Moc stále držal v rukách Mečiar a z rodinných osláv sa stávali mory.

Neprehliadnite tiež

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.