SME
Piatok, 17. január, 2020 | Meniny má Nataša

Prvá jazda: Opel Astra Sports Tourer má výborné sedačky a tichý motor

Nové kombi je perfektne politicky korektné. Diesel je tichý a silný, no chýba mu automat.

(Zdroj: Autor)

Opel Astra získala 11 národných ocenení Auto roka 2016 - vrátane slovenského - a v predvečer Ženevského autosalónu ju vyhlásili za Európske auto roka 2016. Paul Horrell z britského časopisu Top Gear uviedol, že v ankete Európske auto roka za Astru hlasoval najmä kvôli novým službám konektivity OnStar.

Tie obsahujú neobmedzený Wi-Fi hotspot zadarmo aj asistenčné služby v lokálnom jazyku.Jedným tlačidlom môžete zavolať do miestneho call centra, kde vám operátor poradí s výberom cieľu a trasy a na diaľku za vás nastaví navigáciu.

Pohodlný podvozok je ideálny na naše cesty

Opel Astra si nás získal aj počas redakčného testu - najmä veľmi pohodlným podvozkom a dobre rozvrhnutými ovládacími prvkami.

Na prvé jazdy s verziou Sports Tourer čiže kombi sme preto prichádzali s veľkými očakávaniami. Tešili sme sa aj na nový naftový motor 1,6 BiTurbo, ktorý prichádza do ponuky v oboch karosárskych variantoch - kombi aj hatchback.

opel-astra-19_r7660_res.jpg

Opel v tomto segmente ponúka karosériu kombi už od roku 1963 a súčasná Astra Sports Tourer je celkovo desiata generácia. Doteraz sa predalo 24 miliónov áut Kadett a Astra, z toho 5,4 milióna boli kombíky. Foto: Autor

Kufor charakter Astry nejako zásadne nezmenil - to však nie je výčitka. Celkový dojem z hatchbacku sme zhrnuli vo veľkom redakčnom teste a náš verdikt platí aj pre Sports Tourer.

Astra je auto s veľmi pohodlným podvozkom, komfortným interiérom a veľkou ponukou komfortnej výbavy - od LED Matrix predných svetiel cez vyhrievané sedačky vzadu až po otváranie kufra kopnutím pod nárazník.

Za C-stĺpikom sa skrýva dobre využiteľný kufor

Verzia kombi vyzerá vyvážene a celkom dynamicky, no stále decentne. Nie je ťažké si ho pomýliť s predchádzajúcou generáciou Astry, jediným výrazným štylistickým prvkom je natiahnutie linky bočných okien až po C-stĺpik.

Linka bočných okien stúpa a obmedzuje tak výhľad zo zadných sedadiel. Tým inak nemáme čo vyčítať - sedí sa na nich veľmi pohodlne, pasažieri majú veľa miesta na hlavu aj na kolená. Zamrzí nedostatok úložných priestorov vzadu a hlavne malé boxy vo dverách; potešia dva USB porty na nabíjanie smartfónov či tabletov.

Kufor je široký, má pravidelný tvar a široký otvor s nízkou nakladacou hranou. Môžete si objednať aj koľajničkový úchytný systém, no my by sme viac ocenili dobre fungujúcu zadnú roletu. Veľkosťou 540 litrov sa kufor radí k priemeru triedy, no je dobre využiteľný. So sklopenými zadnými sedadlami - sú delené v pomere 40/20/40 a nesklápajú sa do úplnej roviny - je k dispozícii objem 1 610 litrov.

038_astra_st_2016_r8469_res.jpg

Nedotiahnutým detailom inak dobrého kufra je ovládanie rolety. Foto: Opel

Kufor sme zavreli tlačidlom - ide to celkom rýchlo - a vyrazili sme skúšať nový motor 1,6 CDTI BiTurbo so sekvenčným prepĺňaním. Ten je naozaj vynikajúci, neváhame ho označiť za najlepší naftiak tejto veľkosti. Dieselový rachot a vibrácie sú dobre utlmené a výborne ťahá vo všetkých otáčkach.

Väčšinu času si vystačíte s trojkou

Na úzkych zakrútených cestách sme celý čas jazdili na zaradenej trojke a necítili potrebu radiť dvojku. Ani pri výjazde z pomalého vracáku nemala Astra problém svižne zrýchľovať. Motor nás oslovil aj spotrebou - rýchle presuny po diaľnici aj okresných cestách sme bez problémov jazdili za 5,5 litra na 100 kilometrov.

Jedinou výčitkou sú nízke maximálne otáčky - motor sa náhle zastaví pri cca 4800 ot/min. Pri dynamickej jazde nám chýbalo aspoň o 500 otáčok viac. Na dvojke tak dosiahnete najviac 75 km/h, čo je trochu málo.

opel-astra-12_r8064_res.jpg

Foto: Autor

Astra hatchback s motorom 1,6 CDTI BiTurbo začína na 19 890 €, za kombi sa pripláca 1 000 €. Cenovo sa nevymyká priemeru triedy.

Zaujala nás možnosť fabrickej prestavby na verziu pre autoškoly s druhou sadou pedálov za 660 € - možností využitia je neúrekom.

Astra je pripravená na vysoký nájazd

Opel Astra Sports Tourer sa môže stať skvelým spoločníkom na dlhé cesty a vysoký nájazd kilometrov. Na náš vkus je možno až príliš politicky korektná - nenadchne, neurazí.

Rozumieme, že mnohých osloví kombinácia tichého, úsporného a výkonného motora, pohodlného podvozka, vynikajúcich predných sedačiek a logicky rozvrhnutého interiéru. Tejto kombinácií k dokonalosti chýba už len automatická prevodovka.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Opel Astra Sports Tourer

Motor

naftový štvorvalec s biturbo sekvenčným preplňovaním, 1,6 CDTI BiTurbo 1598 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

118 (160) / 4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

350 / 1500-2250

Typ prevodovky/počet stupňov

manuál/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca (s)

8,9

Spotreba - výrobca (l/100km)

4,1

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1360/550

Objem batožinového priestoru (l)

540 / 1610 pri sklopených zadných sedadlách

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2662; 4702; 1809; 1510

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nezabudnite na svoju povinnosť do konca januára 2020!
  2. Ako na nový rok… Za toto rozhodne neplaťte!
  3. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  4. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy
  5. Ako budeme jesť v roku 2020? Letí výstrednosť aj ekológia
  6. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých
  7. Viete, prečo sú dôležité ekologické predajne?
  8. Prichádza nová doba: firmy, ktoré riešia spoločenské problémy
  9. Slovenský magazín čítajú v 83 krajinách sveta. Viete, o čom je?
  10. Takto by ste sa mali správať v horách, radí horský záchranár
  1. V košickom Kauflande pribudol nový McDonald´s
  2. Duálna akadémia: Na strednej škole sa vzdelávajú, aj zarábajú
  3. SEAT získal titul Company of the Year na CES 2020
  4. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  5. Česko-Slovenský ples sa blíži, v predaji sú posledné vstupenky
  6. Nezabudnite na svoju povinnosť do konca januára 2020!
  7. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy
  8. myhive Polus Towers menia meno na myhive Vajnorská
  9. Ako budeme jesť v roku 2020? Letí výstrednosť aj ekológia
  10. Ako na nový rok… Za toto rozhodne neplaťte!
  1. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých 19 521
  2. Slovenský magazín čítajú v 83 krajinách sveta. Viete, o čom je? 11 210
  3. Takto by ste sa mali správať v horách, radí horský záchranár 10 203
  4. Miesta na Slovensku, o ktorých ste možno nevedeli 9 350
  5. Tipy od sprievodkyne: Magický Marakéš vás očarí svojimi vôňami 8 861
  6. Vydávajú tých, ktorých sa iní báli. Vydavateľstvo Absynt 8 369
  7. Keď okolo neho kráčali, vždy spal. Čo prežívajú zachránení 8 048
  8. Obraz, ktorý chceli komunisti do každého bytu, ide na kreditky 7 961
  9. Ako na nový rok… Za toto rozhodne neplaťte! 6 927
  10. V noci -5, cez deň +30. Čo čaká Svitka tento rok na Dakare? 6 578

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTORSKÁ STRANA MICHALA HAVRANA

Vaším programom je vojna (píše Michal Havran)

Odkaz lekárničke zo Slovenskej Ľupče.

Ilustračné foto.
Dobroslav Trnka na chodbe na NAKA v Nitre.
STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Hruška pustil Trnku

Možno prokurátor žiada prísnejšiu trestnú kvalifikáciu.

Peter Tkačenko
Raketa Falcon 9 s loďou Crew Dragon počas letových príprav. Posledný test pred ľudskými letmi absolvuje SpaceX v sobotu.

Neprehliadnite tiež

Jozef Knopp, predseda Asociácie overovateľov vozidiel

Platnosť minuloročnej diaľničnej známky sa končí, pribudla novinka

Slovenskí motoristi sa dočkali známky, ktorá bude platiť 365 dní.

Ilustračné foto
Predávajúci stav kilometrov garantoval. (ILUSTRAČNÁ FOTOGRAFIA)
Renault Captur