SME

Diskusia k článku: Viete prejsť správne zúženým miestom?

Viete, ako prejsť najrýchlejšie cestou, kde sa dva jazdné pruhy menia na jeden a tvoria sa tam kolóny? Jedna možnosť je vybrať si inú cestu. Ale čo ak vás už kolóna zastavila a niet cesty späť?

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
214 príspevkov

  • Jarry
    Presne o tom som pisal minule: idu mi fakt na nervy takito "ucitelia" ktori chcu inych vodicov skolit, ze do priebezneho pruhu sa maju radit uz kilometer-dva pred miestom kde sa pruhy spajaju...
    • oveckaone

      zbožňujem takých čo nepoznajú zákon?

      tým, že sa pred niekoho nasáčkuješ, tak porušuješ niekoľko predpisov, obmedzuješ vodiča, ohrozuješ ho vytlačením,... takže si naštuduj predpisy a potom sadaj za volant. keby sa debili hned zaradzovali do 1 rpuhu, ak je kolona, tak by bola väčšia plynulosť a rýchlejší prejazd
      • - NoRGe -
        Veru, a kolóny na vjazdy na prístavný most by nekončili v tých odbočovacích pruhoch, ale siahali by až do podchodu na Bajkalskej, hlavne ale že všetci budú stáť v jednom pruhu. Sem tam si zober tú svoju Feldu a choď von z dediny. To, že ťa predbehne sused na traktore z poľnej cesty, neznamená že bol v druhom pruhu. Nikto nikoho neobmedzuje a nikto sa nikam nepchá. V BA som zatiaľ nemal problém, ľudia vedia ako tie pruhy fungujú a na konci sa pekne zipsujú (aj keď zo zákona sa má zipsovať len pred prekážkou). Svoje dementné kecy o vytláčaní a obmedzovaní si nechaj, nauč sa šoférovať a dovtedy nelez na cesty s dvoma pruhmi aby nevznikali zápchy, dík.
        • m.a.r.t.a.n
          BOHUZIAL na toto su zvyknuti len vodici, co jazdia viac v BA (kedze v BA je takych miest vela) vo zvysku slovenska je s tym dost problem; ziaden zips, takmer ziadne pustanie ludi z vedlajsej cesty a vsetci sa hrnu do priebezneho pruhu kilometer pred zbiehanim podla mna by silno pomohlo, keby sa to robilo ako v rakusku na vela miestach - zbiehanie robit naschval tak, aby nebolo jasne, ktory pruh je priebezny (a preventivne este dat znacku o zipse) zatial som ale bohuzial zipsovaciu znacku videl na jedinom mieste v SR a aj to bolo v BA pred mostom Apollo (kde je na to vacsina ludi aj tak zvyknuta)
        • oveckaone

          za svoju neznalosť mi netreba znižovať K

          Len pár paragrafov, ale je toho viac, lebo tam sa hovorí aj znalosti zákonov,... §4 Povinnosti vodiča : 2j) prekážať v jazde rýchlejšie idúcim vozidlám a obmedzovať plynulosť cestnej premávky, § 10 Jazda v jazdných pruhoch : 6) Vodič pri prechádzaní z jedného jazdného pruhu do druhého jazdného pruhu je povinný dať prednosť v jazde vodičovi jazdiacemu v jazdnom pruhu, do ktorého prechádza; pritom je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy. Tam, kde sa dva jazdné pruhy zbiehajú do jedného jazdného pruhu tak, že nie je zrejmé, ktorý z nich je priebežný, vodič jazdiaci v ľavom jazdnom pruhu je povinný dať prednosť v jazde vodičovi v pravom jazdnom pruhu; to neplatí, ak ide o striedavé radenie upravené príslušnou dopravnou značkou. 8) Ak je na zaraďovanie do priebežného jazdného pruhu zriadený pripájací pruh, je vodič povinný pred zaradením sa do priebežného jazdného pruhu použiť tento pruh. Vodič pri zaraďovaní z pripájacieho pruhu do priebežného pruhu je povinný dať prednosť v jazde vodičovi idúcemu v priebežnom pruhu. § 15 Predchádzanie: 2) Vodič, ktorý pri predchádzaní vybočuje zo smeru svojej jazdy, je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy, pričom nesmie ohroziť vodičov jazdiacich za ním. 3) Vodič nesmie pri predchádzaní ohroziť ani obmedziť vodiča vozidla, pred ktoré sa po predídení zaraďuje; pritom je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy. Pri predchádzaní musí zachovávať dostatočný bočný odstup od predchádzaného vozidla. 5) Vodič nesmie predchádzať, c) ak by ohrozil alebo obmedzil vodiča jazdiaceho v protismere, alebo ohrozil iného účastníka cestnej premávky, i) ak by pri predchádzaní svojou výrazne nižšou rýchlosťou obmedzil za ním idúce vozidlo, ktoré začalo úkon predchádzania skôr.
        • oveckaone
          Len pár paragrafov, ale je toho viac, lebo tam sa hovorí aj znalosti zákonov,... §4 Povinnosti vodiča : 2j) prekážať v jazde rýchlejšie idúcim vozidlám a obmedzovať plynulosť cestnej premávky, § 10 Jazda v jazdných pruhoch : 6) Vodič pri prechádzaní z jedného jazdného pruhu do druhého jazdného pruhu je povinný dať prednosť v jazde vodičovi jazdiacemu v jazdnom pruhu, do ktorého prechádza; pritom je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy. Tam, kde sa dva jazdné pruhy zbiehajú do jedného jazdného pruhu tak, že nie je zrejmé, ktorý z nich je priebežný, vodič jazdiaci v ľavom jazdnom pruhu je povinný dať prednosť v jazde vodičovi v pravom jazdnom pruhu; to neplatí, ak ide o striedavé radenie upravené príslušnou dopravnou značkou. 8) Ak je na zaraďovanie do priebežného jazdného pruhu zriadený pripájací pruh, je vodič povinný pred zaradením sa do priebežného jazdného pruhu použiť tento pruh. Vodič pri zaraďovaní z pripájacieho pruhu do priebežného pruhu je povinný dať prednosť v jazde vodičovi idúcemu v priebežnom pruhu. § 15 Predchádzanie: 2) Vodič, ktorý pri predchádzaní vybočuje zo smeru svojej jazdy, je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy, pričom nesmie ohroziť vodičov jazdiacich za ním. 3) Vodič nesmie pri predchádzaní ohroziť ani obmedziť vodiča vozidla, pred ktoré sa po predídení zaraďuje; pritom je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy. Pri predchádzaní musí zachovávať dostatočný bočný odstup od predchádzaného vozidla. 5) Vodič nesmie predchádzať, c) ak by ohrozil alebo obmedzil vodiča jazdiaceho v protismere, alebo ohrozil iného účastníka cestnej premávky, i) ak by pri predchádzaní svojou výrazne nižšou rýchlosťou obmedzil za ním idúce vozidlo, ktoré začalo úkon predchádzania skôr.
  • solitario
    V nemecku bolo zuzenie dialnice do 1 pruhu, bolo to znackami upozornovane snad 5km dopredu. Vsetci sa poslusne zaradili do praveho pruhu a lavy, ktory konci ostal prazdny, nikto si nedovolil ist v lavom a "predbiehat sa", a islo to dost rychlo a plynulo. Cize aj tak s da, ale to je o discipline.
    • kuras
      zalezi od situacie... pokial je to na dialnici a vsetci idu v pravom povedzme 110, nema zmysel obiehat... ale ked tam vsetci stoja a pripocitas k tomu kamiony, nema zmysel sa radit do jedneho pruhu...
      • pidizvi
        zmysel to ma a vola sa to slusnost a ohladuplnost. Uvedom si, ze ked teba musia vpredu pustat, tak cela ta kolona v priebeznom pruhu stoji prave kvoli tebe.
        • kuras
          a co tak vyuzit tu slusnost a ohladuplnost pri zipse?
          • pidizvi
            zips je pomalsi ako plynuly prechod zuzenym miestom, takze nevidim dovod na zipsovanie
            • majka
              • pidizvi
                • haldo
                • prvy
                  • J.Buma
                    • pidizvi
                      • J.Buma

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  3. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  4. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  5. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  1. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  2. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  3. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  6. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  7. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  8. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 11 799
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 473
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 920
  4. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 4 562
  5. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 529
  6. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 258
  7. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 136
  8. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 065
  1. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho.
  2. Elena Antalová: T.č. majú nielen šancu prejaviť sa konzervatívni liberáli
  3. Tomas Hlavaty: Zastavme ich, bratia, ved sa ony stratia...
  4. Ján Škerko: Slovenský Cirkus Humberto
  5. Pavel Baláž: V Bologni si vykrútite krky - pohľadom na vysoké veže
  6. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  7. Martin Fronk: Ako sa kedysi mrazničky stavali z kameňov, alebo...
  8. Štefan Šturdzík: Kréta je krásny kvet stredomoria.
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 30 572
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 19 001
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 618
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 11 989
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 948
  6. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 7 818
  7. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 6 515
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy. 5 829
  1. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  2. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  3. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  4. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  5. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  6. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  7. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  8. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
reklama
reklama