Počas dušičiek bude na cestách viac áut ako zvyčajne. Polícia preto posilní hliadky po celom Slovensku. Pravdepodobnosť, že vás zastavia policajti, je tak vyššia.
zaujimalo by ma
ci ide o zly prepis alebo ci to pani hovorkyna povedala zle: nesmie byť menej ako 1,6 milimetra na vozidle a tri milimetre na vozidle vybavenom zimnými pneumatikami,"nie je prava
ze zimne musia mat automaticky 3 mm. to plati len pri suvislej vrstve ladu a snehu.opitemu budu zbytocne dohovarat
Cez weekend by pneumatiky nemali byt problemom. Na suchych cestach bez snehu zabijaju nevinnych chodcov a cyklistov obycajne agresivni a bezohladni vodici ktori nedodrzuju maximalne povolene rychlosti a nekoncentruju sa sto percentne na to co sa na ceste deje. Nehovoriac o tych co soferuju pod vplyvom narkotik, drog a alkoholu.väčšinou su agresivni cyklisti a chodci
.rozpor?
teraz som si pozeral predpisy o tej hĺbke pneumatík... a narazil som na toto: existuje aproximačné nariadenie vlády SR (ktorým sa v zmysle ústavy SR môžu ukladať povinnosti) - má číslo: NV SR č.406/2005 Z. z. Toto nariadenie vlády sa vzťahuje na motorové vozidlá kategórie M1 a N1 a ich prípojné vozidlá kategórie O1 a O2 a "hovorí", že motorové vozidlá podľa tohto nariadenia vlády musia mať hĺbku hlavných drážok povrchu dezénu jazdnej plochy pneumatiky najmenej 1,6 mm. potom existuje vyhláška MDPaT (pričom vyhláška má nižšiu právnu silu ako aproximačné nariadenie) - má číslo: vyhláška MDPaT č. 464/2009 Z. z. tá "hovorí", že Hĺbka hlavných drážok v stredovej časti povrchu dezénu pneumatiky, ktorý pokrýva približne tri štvrtiny šírky povrchu dezénu jazdnej plochy pneumatiky, nesmie byť menej ako a) 1 mm na vozidlách kategórie L1e, b) 1,6 mm na vozidlách ostatných kategórií a 3 mm v prípadoch, keď osobitný predpis pre vozidlá kategórie M a N ustanovuje povinnosť použiť v cestnej premávke vozidlo vybavené zimnými pneumatikami "M+S", "M.S." alebo "M & S". Tak teraz, čo platí??? resp. čo je s čím v rozpore? alebo je to v súlade??ide o to
ze 3 mm musi mat pneu len za urcitych podmienok, v lete mozes kludne jazdit na zimnych s 1.6 mm dezenom ak pravda nenapadne suvisla vrstva snehu alebo ladu. Teda pokym nie je sneh a lad, tak akakolvek pneumatika z dezenom min 1.6 mm. Ak napadne sneh a lad tak M+S a min 3mmjaj teba trapi toto,
tak to si preskumaj aktualny zakon a nie stare nariadenia vladyjeden o koze druhy o voze
jeden sa pyta ci moze dostat pokutu v obci ktra nie je osvetlena a druhy mu vysvetli ze ano lebo obec je urcite osvetlena. Ja asi jazdim po inych obciach lebo neosvetlenych som zazil vela. . Môžem dostať pokutu v obci, ktorá nie je osvetlená a ja si zapnem diaľkové svetlá? V podstate áno, pretože svietiť diaľkovými svetlami sa nesmie, ak je cesta dostatočne a súvisle osvetlená. A to zvyčajne v obci je. Pokuta však nesmie byť vyššia ako 60 eur na mieste priestupku alebo 100 eur na dopravnom inšpektoráte.presne
ja robim to iste, nedostatocne osvetlenie je uplne relativne. Ak nie su dane presne cisla, myslim, ze to je na kazdom vodicovi. Zrazit niekoho za tmavym krikom, popripade ked ide prave z 1m useku kde nie je ziadne osvetlenie je horsie ako mat zapnute dialkove...
pokiaľ budú naši policajti stále len dohovárať, tak všetci budú na pravidlá stale kašlať tak ako doteraz. Treba dávať pokuty bez pardonu.Pokiaľ viem
práve opak je pravdou. Policajti radi dávajú pokuty, prípadne berú úplatky za hlúposti, ktoré by mali riešiť dohovorom.motivácia
ok, hlúposti... s tým som nemal skúsenosť. Mňa zastavili vždy iba vtedy, keď som si aj ja bol vedomý, že som niečo ***** Možno mám len šťastie... ale myslím, že ľudí nemotivuje dohovor, aby jazdili poriadne. Motivuje ich to, že dostanú pokutu. Potom si rozmyslia, či budú porušovať pravidlá druhýkrát.bŕŕŕŕ
Šoférujem v zahmlenom počasí cestou plnou sviatočných šoférov.Manželka sediaca vedľa mňa mi dobromyseľne pomáha popisom dopravnej situácie z jej pohľadu, deti na sadných sedadlách drnkajúce prestávku na piš-pauzu prebúdzajú pri nich sediacu svokru, ktorá mi oznamuje, že rýchlejšie sa na cmiter dostaneme cez Dolné Prtišovce odbočkou za kostolom...keď ma zrazu zastavuje policajná hliadka.Policajt sa mi skloní k okienku... a začne mi dohovárať...bla bla bla...
samé sankcie, vyhrážky, strašenie, bu-bu-bu... čo keby sa policajti starali iba o bezpečnosť a plynulosť... žiadna buzerácia, kontroly lekárničiek a podobne... a nie je pravda, že ak pokutu vodič zaplatí na mieste, bude nižšia... zvlášť, ak si priestupok policajt vymyslel... až donedávna som si myslel, že sa to nemôže stať, ale opakovane som sa žiaľ presvedčil, že veľa policajtov je úplne vymletých a arogantných... raz som si opieral hlavu ľavou rukou a vyrazila za mnou policajná fabia s majákmi... miesto dobrý deň a bla bla bla len postoj kovboja, vyzývavý pohľad, ironický úškrn a "viete, prečo sme vás zastavili?" tak to som teda nevedel, pripútaný som bol, ešte som sa snažil vyloviť v pamäti, či som neprehliadol nejkú 40-ku... a on, že som telefonoval, že to videli... tak som mu povedal, že mám bluetooth a nech si vyžiada od operátora výpis hovorov... ani bú ani mú, sklapli a odišli... inokedy si vymysleli, že som nebol pripútaný, čo je totálna blbosť... lenže proti dvom nevyhádam nič......
všetci len frflú, že policajti si vymýšľajú pokuty... ale treba si priznať, že pokiaľ niekto prekročí rýchlosť, alebo prejde na červenú, alebo chodí z jedného pruhu do druhého bez smerovky a myšičkuje, tak to proste porušenie zákona je a treba platiť.poradte
Neviete niekto poradit: 1./ V tom sadzobniku pokut je pokuta za prekrocenie rychlosti nad 10 km/h vo vyske 60 eur. Co v pripade, ze prekrocim rychlost do 10 km/h (napr. by som isiel v obci 55 namiesto 50)? Je tam nejaka tolerancia, alebo zavisi to vyslovene na zhodnoteni policajta? 2./ Jazdil som na zimnych pneumatikach aj cez leto (mesacne som spravil len cca 500 km). Ako zistim, ci nie su zjazdene? Mam odmerat hlbku dezenu pravitkom? Ma to byt 1,6 alebo 3 mm?...
takéto malé prekročenia, že 55 namiesto 50 nezvyknú pokutovať. Jedine, keď by sa chcel vyslovene vyzúriť na Tebe... Ale vždy máš šancu obrátiť sa na dopravný inšpektorát, pokiaľ mysliš, že pokutu si dostal neprávom. A dokonca aj na súd. Len komu sa to chce, že áno....Meradiel je dosť
len sa ešte nenaučili narábať s nižšími číslami.Už im verím že budú len dohovárať
Mne sa skôr zdá, že robia prieky Lipšicovi.Rozporuplné odpovede č.1 a č.4!
Spravne sa hovorí o základe demokratického práva = prezumpcii neviny vc prvej vete nodpovedi č. 4. A práve z uvedeného hľadiska žiadna hliadka ani poliš nesmie zastaviť vodiča bez dôvodu a ihneď po zastavení musí zo zákona ten dôvod zastavenia vodičovi povedať. Žiadna prevencia a podobné dristy na spôsob kontroly dokladov vybavy apod. nie je právne podložený dôvod k zastaveniu vodiča a keď takto poliši vodiča obťažujú, tak zakonne žiadajte oných v zelenom s bielymi čapkama o spisanie protokolu o zastavení a budete sa díviť ako rýchlo vodiča bez pustia preč a okámžite odpadnú akékoľvek otázky na kontrolu. Mimochodom neviem čím to je, ale v súčasnosti poliši len tak nikoho ozaj nezastavujú, uznávam im to, lebo sused jazdi dosť a nikdy nič. Polišom zdar v tej ťažkej slúžbe na ochránu občanov a ich majetku. Zdar.ano maju taky pokyn
Policajti by tiež mali po novom kontrolovať vodičov iba vtedy, ak zjavne spáchajú priestupok alebo im to z iných dôvodov nariadi riaditeľ dopravného inšpektorátu. „To znamená, že poriadkoví policajti už nebudú svojvoľne zastavovať žiadnych vodičov, len v odôvodnených prípadoch," povedal Spišiak. http://natankuj.sme.sk/c/55691...,,,
len vsetko sa da odvovodnit...Reflexná vesta
farba vesty nerozhoduje? neviem preco, ale pamatam si ze farba rozhodovala, od urcitej doby nesmela byt svetla zelena - taka aku maju policajti...ja som mal v aute taku, preto som si kupoval oranzovu a teraz zasa farba uz nerozhoduje?V Rakúsku musí mať vestu každý,
kto vystúpi z vozidla. Presviedčal ma jeden (rakúsky), že v aute musia byť vesty aspoň 2, pretože napr. pri výmene kolesa by som to v žiadnom prípade čoby ženská bez vystúpenia spolujazdcov nezmákla. Logiku by to malo ;-) Dohovorili mi, tuším mali chuť pokecať si ;-))Hotentoti
Výmeny v Úrade boja proti organizovanej kriminalite kritizoval aj bývalý šéf Úradu boja proti korupcii Jozef Šátek na svojom blogu. Zastal sa Jána Holiča s tým, že jeho prípad dokazuje, že minister Lipšic umožnil vedeniu polície "vykonávať personálne výmeny na riadiacich postoch bez existencie relevantných podkladov a len na základe neoverených a nepodložených udaní". "Zároveň celej tejto nechutnej personálnej tragikomédii dal punc politického zasahovania. Najhoršie je, že Lipšic pokračuje v ešte masívnejších štvorročných personálnych zmenách, ktoré Policajný zbor už dve desaťročia zbytočne decimujú a politizujú," napísal na blogu. Spišiak na tlačovej besede k zadržaniu údajného objednávateľa vraždy v Moste pri Bratislave Karola Mella personálne výmeny v polícii obhajoval tvrdením, že sa ho podarilo zadržať práve vďaka tomu, že sa v zbore vystriedali ľudia. Bývalý šéf vyšetrovateľov Jaroslav Ivor nechcel personálne výmeny komentovať. Tvrdí však, že sú na škodu celého Policajného zboru aj spoločnosti. "Je to slovenský folklór po každých voľbách meniť celý Policajný zbor. Od bežného referenta až po šéfa odboru," reagoval Ivor.