SME

Diskusia k článku: TEST: Porovnali sme Opel Meriva a Kia Venga

Venga proti Merive alebo duel dvoch rozdielnych koncepcií rodinne orientovaného interiéru. Ktorý je lepší pre každodenný život rodiny?

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
89 príspevkov

  • emkejx

    podla titulky

    pozeram ze jak je mozne porovnavat rozdielnu triedu, ale potom mi bliklo ze Meriva sa zmenila :) Ten drziak v narazniku na bike je super vymysel od Opla, skoda ze je to treba doplacat a nieje to malo... ale zas ziadna ina automobilka neponuka takyto tovarensky upgrade. I tak si myslim ze JAZZ od Hondy bol prvy, potom tu tusim bola Audi A2 s takymto typom kasne ale len Jazz a teraz uz 2 rocny model Venga ponukaju taku priestrannost na tak malej platforme. A teraz aj tato Meriva, co sa tyka dizajnu sa mi viac paci Opel avsak uz "staru" vengu nahradza fabricky Ix20 ktory posobi viac moderne, teda aspon podla mna :) Mohli ste do testu zaradit aj ten, ci to je vlastne Venga....?!
    • Ted
      Kia Venga mala svetovú premiéru na autosalóne vo Frankfurte (v druhej polovici septembra 2009). V SR sa začala predávať až začiatkom roku 2010, tak neviem ako môžeš napísať, že je Venga 2 ročný model. To že "starú" Vengu nahrádza Hyundai ix20 je rovaká blbosť, akoby si napísal že Hyundai i30 nahradil Kiu Ceed.
      • emkejx

        no a?

        2009 a 2010 poratam to a to su dva rozne cisla, nenapisal som ze je to presne 731 dni! Len som opisal cas aky to auto jestvuje na svete. A stara je v zavorke cize to je tusim ironicka poznamka a ze nahradza myslim to ze jej bude vlastna matka konkurovat nic viac nic menej, nechapem toto detinske zmyslanie niekedy
  • zvejkal2
    Prémium
    Tak teraz neviem ... urobil som zle, ci dobre, ked som kupil scenica (grand)? Pravdu povediac, tieto auta som pozeral len na webe, pozriet som ich nebol. Scenic je v kazdom pripade vacsi a za tu cenu mam diesel ... ale je to Renault (aj ked ja ich mam rad :). Na druhe strane mi chyba tempomat a mam len 4 bagy.
    • Irmo

      pokial jazdis malo km alebo to predas

      predtim ako nalietas viac ako 100 000km tak je to dobra kupa ... Renault a diesel (dci) niesu naljepsi hltacov kylometrov. Ak sa nemilim tak Renault Scenic atd ma cca pri 90 000km kompletnu repasaciu motorov dci (cca 3-5k eur, vymena vstrekovanie, casovania atd). Ludia su pomerne hlupi a stale casto kupuju tieto "nakladne" dieslove motori aj v bazaroch. (aj ked ich temer urcite caka servis za 3-5k eur, vacsina otom netusi...)
      • zvejkal2
        Prémium
        Ja to nemam z bazaru, je to nove, zaruka do 100000 km. Pozriem do manualu, co je planovane na vymenu po 90 tisicoch km. O dci som pocul rozne veci, ale oni menili typ vstrekovanie pred par rokmi, nemalo by to byt uz take problematicke. Filter pevnych castic este nemam, takze o problem menej.
        • Sergej Dubrasevic

          Máš 1,5, 1,9 či 2,0 dCi?

          2,0 je nový motor, zatiaľ som nepočul naň nič zlé, okrem Nissanu Quaskai (či ako sa to píše), ale tam blbnú elektornické veci skôr. 1,9 je najhorší z nich, to nebol veľmi vydarený motor. 1,5 je super na spotrebu, ale tiež citlivý na údržbu. V každom prípade treba tam tankovať tú najkvalitnejšiu naftu (ono sa ti to vráti dlhou bezporuchovou životnosťou) a nastudeno nevytáčať. Ak sa neponáhľaš, nechať klepkať ráno, najmä v týchto zimách aj 2-3 minúty (kým trebárš oškrabeš okná, ak nemáš garáž samozrejme) no a anevyužívať na krátke trasy :) Ja mám/ mal som kopec Renaultov, netreba sa báť, aj keď diesel by som nechcel - neverím im. Ak sa človek však trocho o to stará, tak sa odvďačia.
    • dan sharkan

      nedobre

      nedobre francuzske syry su fajn, auta nie
      • zvejkal2
        Prémium
        Mne francuzske syry smrdia.... Jedneho renaulta uz mam a jazdi stale spolahlivo po 10tich rokoch a vyse stvrt miliona km. Uvidime ... Mne v otazke slo skor o nazor na uzitkove vlastnosti, prakticnost, pomer cena/uzitok a podobne... popripade nazor niekoho, kto by scenica vedel s tymi dvoma testovanymi porovnat.
        • dan sharkan

          no, jo

          kazdy syr smrdi svojim smradom co sa tyka renaultov tak v oblasti uzitkovych automobilov su na tom ako-tak v pripade "rodinnych" typov automobilov su len pekne testy ti povedia len technicke a pocitove udaje, kazdy test niekto zaplati,.. realita byva ina priklad: ak si cinska firma Great wall zaplati renomovany test, myslim tym zaplati poriadne, tak tiez dostane v testoch vyborne vysledky ano, zaplati, ved na toto su vymyslene peniaze, aby sa nimi platilo, a to za vsetko k testu: opel, kia, .. to su auta na 2 zimy, max. 3. francuzi podobne.
          • zvejkal2
            Prémium
            Nie som si isty, na co narazas v tych vetach o "testoch"... resp. na co konkretne reagujes. Co sa tyka aut na 2-3 zimy - mas k tomu aj konkretne skusenosti alebo fakty, alebo je to len taka popularna poza?
            • dan sharkan
              • zvejkal2
                Prémium
                • dan sharkan
                • dan sharkan
                  • zvejkal2
                    Prémium
  • Tento1

    celkovo súhlas s autorom

    Mal som možnosť vyskúšať si obe autá a tiež by som bral Vengu. Aj pocitovo som sa v nej cítil lepšie, Opel mi pripadal stiesnený na šírku. U mňa na ovládateľnosť tiež vyhrala Venga. A motoricky som skúšal 1,4 CVVT, absolútne stačí na to auto, len s tým rozdielom, že som mal spotrebu 5,8 :-) v kombinovanom režime okreska - mesto. Novinári sa so spotrebou ***** :-). Opel strašne pridusil tú turbo 1,4 aj v Merive aj v Astre. Dal tam kvôli spotrebe ťažšie prevody, ktorými však zlikvidoval dynamiku motora. Nesúhlasím s autorom, že je to náhrada 1,6-ky, ten motor sa pocitovo správa ako priemerná atmo 1,4. Furt som mal dojem, že by som to auto obehol (či Merivu al. Astru 120 vs 140 k) s modernou atmo 1,4 alebo 1,6 bez väčších problémov. Kolegovia, čo testovali tú Astru mali ten istý dojem. 1,7 CDTI 125 k bol oproti tomu motoru hotový nadupaný športovec.
    • tenis
      Ja myslim, ze neobehnes ani omylom. Astru 1.4T 140k mam, Hyundai i30 s 1.4 CVVT som testoval, porovnavat dynamiku tychto dvoch motorov v danych autach je nezmysel. Astra ma pomalu len 5ku a 6ku, tie su na spotrebu na dialnice. Prevody 1-4 zrychluju pekne, aj napriek 1471 kg hmotnosti. Trufnem si povedat, ze obiehanie tohto auta s tymto motorom akoukolvek nizsou strednou triedou so standardnymi atmo 1.4 s vykonom 90 - 109 k a vahou 1150 - 1400 kg je novinarska kachna. Konkurencnu dynamiku mozu mat moderne atmo 1.6 120-130 k, aj to vdaka tomu, ze auta su najmenej o 100 kg lahsie. Rozdiel dynamiky medzi 1.4T 140 k a 1.6 115 k v Astre je obrovsky.
      • Tento1
        Písal som o moderných atmosférach, čiže variabilné časovanie ventilov a adekvátny výkon, nechcem spomínať konkrétne motory konkrétnych výrobcov, ale moderná 1,6 má cez 120 koní. Novú Astru som testoval pri jej uvedení na trh s motorom 1,4 T 140 k a neskôr som mal na týždeň 1,7 CDTI 125 k. Žiadne časy som nemeral, ale pocitovo bol dízel proti benzínu raketa. Ich porovnanie nie je zcestné, oba motory majú turbo. Pocitovo 1,4 T ma netlačila do sedačiek podľa očakávania ani na dvojke. Mala mdlé reakcie na plyn aj na ostatných stupňoch a oživenie sa nedostavilo ani vo vysokých otáčkach. Mal som spotrebu okolo 12 litrov a tlačil som na pílu, ale nešlo to. Nebol som sám, ktorý mal z auta takýto pocit, testovali sme ho traja a na pocitovo slabej dynamike sme sa jednohlasne zhodli. Bola to plne vybavená verzia s adaptívnymi tlmičmi etc. Z auta sme všetcia vystupovali asi tak, že toto bolo čo. Človek čakal od turba so 140 koňmi športovú dynamiku, ale pravda je, že bola len priemerná. Nechcem sa hádať, možno krivdím a mal som dať autu ďalšiu šancu. Reakcie na plyn však má lepšie aj Astra H 1,6 Ecotec po facelifte, ako Astra I 1,4 T. Je to ťažšie auto, takže tá 1,6 v súčasnom vozítku už nemusí stačiť. Keď som po teste presadol do svojho Accenta 1,5 CRDI 110 k, tak som sa cítil ako v rakete, aj keď tie autá vôbec nejde porovnať. Novú Astru by som si jednoznačne kúpil, ale s 1,7 CDTI. Ten benzín bol pre mňa sklamaním.
        • Nicky007
          Ahoj, jen jsem chtěl říci, že se mi zdá docela podivné to porovnání motorů 1,4 T a 1,7 CDTI a že pocitově se ti zdá, že je ten diesel silnější. Papírově mi to nějak neseí, ale je pravda, že já v tom nejel. Ale papírově má ten benzín 140 koní a zrychlení 0-100 za 9,7s a ten diesel má jen 125 koní a z 0-100 za 11,5, což je docela velký rozdíl. Tak nevím, ale mi se zdá, že tě zmátl ten turboefekt, ketrý tě tlačil do sedačky, což zrovna v moderních dieselech není žádoucí, mě by se líbila spíš plynulejší akcelerace tak jako v tom benzínu. No já jen nechápu proč to papírově má být naopak a já myslím i ty kilowaty tomu nasvědčují, že má být dynamičtější ta 1,4 T. Kroutící moment sice vychází lépe pro diesel ale je jen v ot. 2000-2700, ale u benzínu je již od 1850 až 4900 ot. No je to jen můj názor, ale říkám, já v tom nejel, ale z údajů výrobce to má být naopak.
          • Tento1

            Nicky007

            Ten dízel ťahá celkom lineárne, žiaden turbo kopanec ala staršie TDI. Presadali sme z 1,4 T do 1,7 CDTI a pocit zo zrýchlenia bol podstatne lepší, ako pri tom benzíne. Ja som si dokonca po nafte sadol späť do benzínu. Benzín strašne zabili s ťažkými prevodmi. Asi by som tomu autu mal dať ešte jednu šancu. Papierové hodnoty pri maloobjemových benzínoch neberem ani v úvahu. Písal som už do diskusií, papierovo mal byť na tom lepšie aj Golf s 1,2 TSI 63 kW oproti Ceed 1,4 CVVT 66kW a pri teste v auto bilde prehral v pružnosti. Tie spotreby sú tiež z ríše snov. Ak s tým jazdíš normálne, tak si to potiahne podstatne viac. Napr. vo všetkých testoch Sharan 1,4 TSI novinári napísali, že udávaná spotreba je nereálna, aj pri veľkej snahe je o liter vyššia.
            • Tento1
              • Nicky007
        • tenis
          Trochu sme sa nerozumeli, v druhej mojej vete som napadol tvoje vyjadrenie, ze by si Astru 1.4T "obehol" modernou atmosferickou 1.4. Porovnal som tam 1.4T v Astre a 1.4 CVVT v i30, porovnanie 1.4T 140k s touto atmosferickou 1.4 109k povazujem za scestne (toto moje tvrdenie rozsirim na akukolvek sucasnu atmosfericku 1.4). Neodporujem tvrdeniu, ze 1.4T 140k sa ti zda menej dynamicke ako 1.7 CDTI 125k (aj ked podla mnohych recenzentov a niektorych testov su na tom s dynamikou podobne), nemam to osobne vyskusane. Dovolim si spochybnit aj vyjadrenie o lepsej dynamike Astry H 1,6 115k. Tri roky sme mali sluzobaky Astry H 1,6 105k. Po facelifte ten motor upravili na 115k pomocou variabilnej dlzky nasavacieho potrubia. Tych 10 koni je oproti povodnemu 105 k motoru dosiahnutelnych len pri temer max. otackach, v normalnej prevadzke sa to prejavi velmi malo oproti 105 k motoru. Ked som po mesiaci jazdenia s 1.4T presadol do Astry H 1.6 105k, myslel som, ze je prilepena k zemi. Skoda rozpisovat, aky je to rozdiel. Momentalne mame sluzobaky Civic 1.8 140 k. Ked sme v Civicu traja (to je cca vaha Astry J), dynamika Astry 1,4T je pocitovo podobna. Civic ma priemernu spotrebu vyssiu o 1 liter.
          • Tento1

            Tenis

            To porovnanie som myslel slabšia 1,4 T v Merive 120k a moderná 1,4 atmo. Silnejšia verzia s 1,6. V tej Astre H ťa tá 1,6 zatlačí do sedačky, keď jej dupneš na krk na 2 a 3 pr. stupni a to auto vyskočí, mne sa 1,4 T zdalo strašne lemravé. Každý z nás to skúšal točiť, ale furt sme mali ten sterilný pocit, že to nevie pohnúť so zadkom. Pri dízli ten pocit nebol. Nechcelo to ťahať ani za boha (pocitovo) a vravím, že som nebol zďaleka jediný. To 1,2 TSI 77 kW vo fabii je jiné kafe, to ide. Už som s tou Astrou jazdil dávnejšie, ale asi si budem musieť trošku občerstviť zážitky. Všetko je to subjektívne, musel by som si postaviť vedľa seba Astru H 1,6 a novú Astru 1,4 T, vtedy by som bol objektívny.
        • zapsa311
          To su uplne hovadiny, neverim ze si s tym motorom isiel. 12 litrovu spotrebu si neviem predstavit ako si dosiahol. Maximum v meste mam 8 resp. skor manzelka. Ja to viem aj za 7,5. Dynamika toho motora je skryta vo velmi dlhych prevodoch. Aj pri 90 sa oplati ist do 3-ky pri predbiehani. Ma vtedy tusim len 3500 otacok. 2-ka ide do 90. 1.4 turbo 88kw sa v pohode da zrovnavat s atmo 1.8. Len na tom treba vediet jazdit. Samozrejme ten co je zvyknuty na nejake nakopavacie tdi, nemoze prist na chut modernemu turbobenzinu.. Mimochodom ten clanok vyzera ako platena inzercia Kii. Nic proti Venge, ale oproti Merive je to taky lowcost a kostitras. Podvozkovo je tam rozdiel triedy. Motoricky taktiez.. To musi byt super ist 1000km s motorom vytocenym na 4500 otacok.
  • burak1
    čo sa týka dizajnu ja by som sa priklonil skôr na stranu Merivy.Len škoda že som nemal možnosť si vyskúšať takýto typ vozidla či je interier naozaj taký priestranný že sa dá hovoriť o rodinných autách.čo sa týka palubnej dosky u predchádzajúcich oploch grc a teraz mi to príde moc pretačítkované.Ale konečne test v ktorom nebolo velké halo okolo opačne sa otváratelnými zadnými dverami v Merive.Kto raz vyskúša posúvne dvere ťažko si bude zvykať na klasiku:)))
  • prometeus_69
    Z tychto dvoch aut som mal moznost vyskusat len Merivu,ktora ma v urcitych veciach prijemne prekvapila.S tymi dverami je jasne ze to ma aj nevyhody ale ako si vsimam v kazdom clanku rozni redaktori vzdy spomenu v podstate ten extrem ze by sa pri vystupovani mohli predni a zadni pasazieri zrazit resp. sa by sa museli dohodnut kto prvi vystupi. :P Vengu som nemal moznost vyskusat tak k nej sa neviem vyjadrit i ked dizajnovo sa mi tiez pozdava. A este ma zaujala (z mojho pohladu zvlastnost) v clanku ... neviem ako redaktor(i) ale ja (a myslim si ze vacsina soferov) si sadne za volant,ZAVRIE dvere a priputa sa. A nie s priputanym pasom vehementne sa nacahovat a šaškovať s dverami ... ale zasa kazdy ma iny zvyk :D
    • jgp

      Svet Motoru diagnoza

      Z nejakeho dovodu som mal pocit, ako ked clovek cita test Svet Motoru kde jednym z testovanych aut je akakolvek Skoda a ta to vyhra, aj keby voci Fabii junir stal S-klasse .... parametre na porovnanie sa vzdy najdu :-) Ak sa "stratia" vonkajsie centimetre, velmi pravdepodobne to bude sposobene konstrukciou dveri ;-) Opel vratil na trh protismerne dvere po takmer polstoroci (posledne vozidla na Slovenskom trhu boli prve verzie Fiat 600 v 60tych rokoch), takze plati cenu inovatora. Vie ze riesenie dveri bude prepierane zo vsetkych stran - NAJMA zo strany bezpecnosti (pretoze tu bezny pouzivatel spravidla bude mat moznost posudit iba raz, ale castejsie nikdy ;-) a tak sli HRUBSIE traverzy, SIRSIE prahy... (nemala Venga problemy pri tohorcnych EuroNCAP? ;-). ANo, posuvne dvere su najlepsim riesenim - ak ste motoristicky novinar, ktory ma auto na dlhodobych testoch alebo menite auto v 3 rocnych cykloch. U starsich vozidiel zistite, ze pri akejkolvek deformaci karoserie (nasledky malych tukancov) zacnu problemy s hladkym chodom, ze okolo dveri taha, hrkocu... (a samozrejme HMOTNOST riesenia a (najma) u kategorie miniMPV aj problem s tym, kde na karoseriu umiestnit stredovu vodiacu drahu dveri bez toho, aby som nedostal ...dodavku (pripadne, aby som sa vobec do sekcie za C stlpikom vobec zmestil) Dokazovanie "nevyhody" prednych dveri - nedosiahnutelnost priputanym vodicom - to uz je skutocne prejav stylu - co by sme si mohli vymysliet.... Pokial ide o ESP, chapem pohlad motoristicke novinara, ale Opel zrejme mieri do ineho segmentu - mamky, riesiace ranny school run a tam naopak vcasne zasahy ESP mozu zabranit panike, ktora nasledne moze sposobit omnoho vacsie skody... ANo Venga je LACNEJSIA a NIEKOMU sa moze zdat pre JEHO potreby aj vhodnejsia. Opel ide do segmentu MiniMPV, kde po dlhom case skusa zaujat nejakou inovaciou. Preto by sa mal test zamerat na porovnania dolezite prave pre tensto segment (pre mnavteste chybali info - kolko ISOFIX uchytov je v aute - su aj na prednych sedadlach, su vzadu 2, alebo 3? Kolko flias, kde vsade sa daju umiestnit, etc, etc, (ako otec 5 deti by som vedel urobit test zamerany na "riesenie" potrieb school run-u kombinovany s naslednymi poziadavkami na prepravnu kapacitu pocas dovoleniek... No nic, asi si budeme musiet zvyknut, ze na Slovensku VZDY vyhrava Kia, Peugot, VW... :-(
  • Jarry
    kolega ma tuto merivu, a ked na nej prisiel do prace, hned sme si to nastupovanie isli pozriet. bol na nas asi bohofsky pohlad, ako sa cca 20 ludi strieda v aute, nastupi, zase vystupi, potom ini nastupia, spekuluju, premeriavaju, ale fakt sme si to dobre vyskusali. Zaverecny nazor na to usporiadanie dveri bol asi v tom zmysle, ze "je to zaujimave, a ma to iste vyhody, ale radsej nie". Vystupovanie a nastupovanie na standartnom parkovisku je fakt problem, aj na specialnych boxoch vyhradenych pre rodiny s detmi. Tomu autu nestaci ani 3 a pol metra sirky. Ak clovek otvori tie dvere dokoran, nepretiahne sa popri nich k priestoru pre nastupovanie. Potom zacnu manevre typu "otvorime predne dvere, podte deticky sem, natlacime sa k prednym sedadlam, tak este sa trochu posunte, a teraz otvorime zadne, fajn, uz sme tu uzavreti v ohrade a mozme nastupovat". Skratka je to dobra vec, ale fakt len ked je okolo auta vela miesta. A to je dnes na parkoviskach, alebo v garazi velmi zriedkave. Nemyslim si teda, ze niekto iny bude Opel nasledovat s tymto systemom otvarania dveri...
  • vrtulka
    Venga proti Merive alebo duel dvoch rozdielnych koncepcií rodinne orientovaného interiéru. Ktorý je lepší pre každodenný život rodiny? - ja som porovnkl zase praženicu z 10 vajec s praženicou z 8 vajec. Rozhodne pre život rodiny je výhodnejšia tá 10 vajecová, lebo sa viac najete. Prišiel som na to po viacerých testoch, takže sa na výsledok môžete spoľahnúť.

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  2. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  4. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  5. Plátené tašky a opakované použitie
  6. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  7. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  8. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  1. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  3. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  6. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  7. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  8. Plátené tašky a opakované použitie
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 14 246
  2. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 6 072
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 4 907
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 507
  5. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 4 214
  6. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 744
  7. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 3 134
  8. Plátené tašky a opakované použitie 3 123
  1. Martin Fronk: Básnik s mečom aj perom: Prečo sa renesančný rebel usadil na Modrom Kameni?
  2. Vladimír Hatara: Fico v duchu dobre vie...
  3. Miroslav Ferkl: Kde je mamička?
  4. Dušan Koniar: Hitlerov Kommandobefehl a drony nad Irkutskom
  5. Otilia Horrocks: Samodiskvalifikácia v priamom prenose
  6. Pavol Burda: Ľsťou na KaDeHakov
  7. Anna Miľanová: Moja ilustrácia fotografiou "Možno bezpohlavné univerzálne energie"...
  8. Dagmar Szabó: Dieťa je DAR, nie tovar !
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 042
  2. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 17 629
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 840
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 11 808
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 832
  6. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 10 789
  7. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 6 339
  8. Věra Tepličková: Šok v Levoči 4 831
  1. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  2. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  3. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  4. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  5. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  6. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  7. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  8. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
reklama
reklama