Venga proti Merive alebo duel dvoch rozdielnych koncepcií rodinne orientovaného interiéru. Ktorý je lepší pre každodenný život rodiny?
podla titulky
pozeram ze jak je mozne porovnavat rozdielnu triedu, ale potom mi bliklo ze Meriva sa zmenila :) Ten drziak v narazniku na bike je super vymysel od Opla, skoda ze je to treba doplacat a nieje to malo... ale zas ziadna ina automobilka neponuka takyto tovarensky upgrade. I tak si myslim ze JAZZ od Hondy bol prvy, potom tu tusim bola Audi A2 s takymto typom kasne ale len Jazz a teraz uz 2 rocny model Venga ponukaju taku priestrannost na tak malej platforme. A teraz aj tato Meriva, co sa tyka dizajnu sa mi viac paci Opel avsak uz "staru" vengu nahradza fabricky Ix20 ktory posobi viac moderne, teda aspon podla mna :) Mohli ste do testu zaradit aj ten, ci to je vlastne Venga....?!udaje o prevodových pomeroch chýbajú
osobne si myslím, že prevodové pomery, ergo. otáčky motorov pri 130-ke budú vysoké a obe autá sú teda na ***** a okrem toho drahé jak svi na.no a?
2009 a 2010 poratam to a to su dva rozne cisla, nenapisal som ze je to presne 731 dni! Len som opisal cas aky to auto jestvuje na svete. A stara je v zavorke cize to je tusim ironicka poznamka a ze nahradza myslim to ze jej bude vlastna matka konkurovat nic viac nic menej, nechapem toto detinske zmyslanie niekedyCo bolo prve ...
Prve auto tejto "triedy" bol Mercedes Apokial jazdis malo km alebo to predas
predtim ako nalietas viac ako 100 000km tak je to dobra kupa ... Renault a diesel (dci) niesu naljepsi hltacov kylometrov. Ak sa nemilim tak Renault Scenic atd ma cca pri 90 000km kompletnu repasaciu motorov dci (cca 3-5k eur, vymena vstrekovanie, casovania atd). Ludia su pomerne hlupi a stale casto kupuju tieto "nakladne" dieslove motori aj v bazaroch. (aj ked ich temer urcite caka servis za 3-5k eur, vacsina otom netusi...)Máš 1,5, 1,9 či 2,0 dCi?
2,0 je nový motor, zatiaľ som nepočul naň nič zlé, okrem Nissanu Quaskai (či ako sa to píše), ale tam blbnú elektornické veci skôr. 1,9 je najhorší z nich, to nebol veľmi vydarený motor. 1,5 je super na spotrebu, ale tiež citlivý na údržbu. V každom prípade treba tam tankovať tú najkvalitnejšiu naftu (ono sa ti to vráti dlhou bezporuchovou životnosťou) a nastudeno nevytáčať. Ak sa neponáhľaš, nechať klepkať ráno, najmä v týchto zimách aj 2-3 minúty (kým trebárš oškrabeš okná, ak nemáš garáž samozrejme) no a anevyužívať na krátke trasy :) Ja mám/ mal som kopec Renaultov, netreba sa báť, aj keď diesel by som nechcel - neverím im. Ak sa človek však trocho o to stará, tak sa odvďačia.nedobre
nedobre francuzske syry su fajn, auta nieno, jo
kazdy syr smrdi svojim smradom co sa tyka renaultov tak v oblasti uzitkovych automobilov su na tom ako-tak v pripade "rodinnych" typov automobilov su len pekne testy ti povedia len technicke a pocitove udaje, kazdy test niekto zaplati,.. realita byva ina priklad: ak si cinska firma Great wall zaplati renomovany test, myslim tym zaplati poriadne, tak tiez dostane v testoch vyborne vysledky ano, zaplati, ved na toto su vymyslene peniaze, aby sa nimi platilo, a to za vsetko k testu: opel, kia, .. to su auta na 2 zimy, max. 3. francuzi podobne.celkovo súhlas s autorom
Mal som možnosť vyskúšať si obe autá a tiež by som bral Vengu. Aj pocitovo som sa v nej cítil lepšie, Opel mi pripadal stiesnený na šírku. U mňa na ovládateľnosť tiež vyhrala Venga. A motoricky som skúšal 1,4 CVVT, absolútne stačí na to auto, len s tým rozdielom, že som mal spotrebu 5,8 :-) v kombinovanom režime okreska - mesto. Novinári sa so spotrebou ***** :-). Opel strašne pridusil tú turbo 1,4 aj v Merive aj v Astre. Dal tam kvôli spotrebe ťažšie prevody, ktorými však zlikvidoval dynamiku motora. Nesúhlasím s autorom, že je to náhrada 1,6-ky, ten motor sa pocitovo správa ako priemerná atmo 1,4. Furt som mal dojem, že by som to auto obehol (či Merivu al. Astru 120 vs 140 k) s modernou atmo 1,4 alebo 1,6 bez väčších problémov. Kolegovia, čo testovali tú Astru mali ten istý dojem. 1,7 CDTI 125 k bol oproti tomu motoru hotový nadupaný športovec.Nicky007
Ten dízel ťahá celkom lineárne, žiaden turbo kopanec ala staršie TDI. Presadali sme z 1,4 T do 1,7 CDTI a pocit zo zrýchlenia bol podstatne lepší, ako pri tom benzíne. Ja som si dokonca po nafte sadol späť do benzínu. Benzín strašne zabili s ťažkými prevodmi. Asi by som tomu autu mal dať ešte jednu šancu. Papierové hodnoty pri maloobjemových benzínoch neberem ani v úvahu. Písal som už do diskusií, papierovo mal byť na tom lepšie aj Golf s 1,2 TSI 63 kW oproti Ceed 1,4 CVVT 66kW a pri teste v auto bilde prehral v pružnosti. Tie spotreby sú tiež z ríše snov. Ak s tým jazdíš normálne, tak si to potiahne podstatne viac. Napr. vo všetkých testoch Sharan 1,4 TSI novinári napísali, že udávaná spotreba je nereálna, aj pri veľkej snahe je o liter vyššia.Tenis
To porovnanie som myslel slabšia 1,4 T v Merive 120k a moderná 1,4 atmo. Silnejšia verzia s 1,6. V tej Astre H ťa tá 1,6 zatlačí do sedačky, keď jej dupneš na krk na 2 a 3 pr. stupni a to auto vyskočí, mne sa 1,4 T zdalo strašne lemravé. Každý z nás to skúšal točiť, ale furt sme mali ten sterilný pocit, že to nevie pohnúť so zadkom. Pri dízli ten pocit nebol. Nechcelo to ťahať ani za boha (pocitovo) a vravím, že som nebol zďaleka jediný. To 1,2 TSI 77 kW vo fabii je jiné kafe, to ide. Už som s tou Astrou jazdil dávnejšie, ale asi si budem musieť trošku občerstviť zážitky. Všetko je to subjektívne, musel by som si postaviť vedľa seba Astru H 1,6 a novú Astru 1,4 T, vtedy by som bol objektívny.FOTKY
Malá poznámka k fotkám: priveľmi grafikovi ušiel prst doprava pri pridávaní sýtosti; nedá sa na to skoro pozerať. Nabudúce netreba fotky upravovať, tu ide o realitu a sprostredkovanie dojmov, nie o umelecký dojem alebo PR fotky do katalógu.tak urobim fotky
ine do tlace a na web, zase par klikov nezabije, je to otrasne...co je sme web nejakeho nastrocneho teenagera?Svet Motoru diagnoza
Z nejakeho dovodu som mal pocit, ako ked clovek cita test Svet Motoru kde jednym z testovanych aut je akakolvek Skoda a ta to vyhra, aj keby voci Fabii junir stal S-klasse .... parametre na porovnanie sa vzdy najdu :-) Ak sa "stratia" vonkajsie centimetre, velmi pravdepodobne to bude sposobene konstrukciou dveri ;-) Opel vratil na trh protismerne dvere po takmer polstoroci (posledne vozidla na Slovenskom trhu boli prve verzie Fiat 600 v 60tych rokoch), takze plati cenu inovatora. Vie ze riesenie dveri bude prepierane zo vsetkych stran - NAJMA zo strany bezpecnosti (pretoze tu bezny pouzivatel spravidla bude mat moznost posudit iba raz, ale castejsie nikdy ;-) a tak sli HRUBSIE traverzy, SIRSIE prahy... (nemala Venga problemy pri tohorcnych EuroNCAP? ;-). ANo, posuvne dvere su najlepsim riesenim - ak ste motoristicky novinar, ktory ma auto na dlhodobych testoch alebo menite auto v 3 rocnych cykloch. U starsich vozidiel zistite, ze pri akejkolvek deformaci karoserie (nasledky malych tukancov) zacnu problemy s hladkym chodom, ze okolo dveri taha, hrkocu... (a samozrejme HMOTNOST riesenia a (najma) u kategorie miniMPV aj problem s tym, kde na karoseriu umiestnit stredovu vodiacu drahu dveri bez toho, aby som nedostal ...dodavku (pripadne, aby som sa vobec do sekcie za C stlpikom vobec zmestil) Dokazovanie "nevyhody" prednych dveri - nedosiahnutelnost priputanym vodicom - to uz je skutocne prejav stylu - co by sme si mohli vymysliet.... Pokial ide o ESP, chapem pohlad motoristicke novinara, ale Opel zrejme mieri do ineho segmentu - mamky, riesiace ranny school run a tam naopak vcasne zasahy ESP mozu zabranit panike, ktora nasledne moze sposobit omnoho vacsie skody... ANo Venga je LACNEJSIA a NIEKOMU sa moze zdat pre JEHO potreby aj vhodnejsia. Opel ide do segmentu MiniMPV, kde po dlhom case skusa zaujat nejakou inovaciou. Preto by sa mal test zamerat na porovnania dolezite prave pre tensto segment (pre mnavteste chybali info - kolko ISOFIX uchytov je v aute - su aj na prednych sedadlach, su vzadu 2, alebo 3? Kolko flias, kde vsade sa daju umiestnit, etc, etc, (ako otec 5 deti by som vedel urobit test zamerany na "riesenie" potrieb school run-u kombinovany s naslednymi poziadavkami na prepravnu kapacitu pocas dovoleniek... No nic, asi si budeme musiet zvyknut, ze na Slovensku VZDY vyhrava Kia, Peugot, VW... :-(Venga EURO NCAP
Prvy test 4 hviezdicky - problem s bezp.pasom. Druhy test 5 ***** - maximum. !!!re: zatvaranie dveri
No to viete, ak ste sustakovy mafian, vzdy startujete s otvorenymi dverami - aby Vas vybuch vyhodil z auta a neuhoreli ste ... prosto typicky postup pri startovani kompaktneho miniMPV ;-)Aha tu
Rasto nerobil test a ten test je potom aj pouzitelny! Uz som zabudol, ze aj niekto iny robi v auto.sme. Aky som rad. Inac interier Merivy sa mi zda byt ovela krajsi, ale zasa tie tlacitka si odpustit mohli...