Aj keď počet mŕtvych chodcov podľa policajných štatistík klesol o 46%, tento rok ich zomrelo na cestách viac ako 40. Často pre porušenie dopravných pravidiel chodcami.
zase kvalita
Novela zákona o cestnej premávke zaviedla, že vodič nesmie zastaviť vozidlo na priechode pre chodcov, ak to nevyžaduje bezpečnosť cestnej premávky. Ide o prípady, keď vodič musí zastaviť nezávisle od svojej vôle, napríklad v kolóne vozidiel." Praveze v kolone nema co na priechode hladat!!! Aky ma zmysel liezt na priechod ked ho kvoli dalsiemu autu nemoe opustit?!?To mi pride
Logicke a ohladuplne aj bez zakona. Aj chodenie po chodniku ci statie na eskalatore vpravo... Hm.blby
taký blby zakon,c jednoznečne nepovie ,že chodec ma prednosř na priechode.tak stale nechaju na policajta ,aby rozhodol podla svojho.Týto policajt nepokutuju ani raz chodcov a ani cyiklistov ba ani ciganov čo vozia drevo na všelijakých vozikoch na cestach a ohrozuju vodičov.Už jazdim viac ako 40rokov ,ale som nevidel ich pokutovat len šoferovopakovat a opakovat si donekonecna
Chodec NESMIE vstupovať na vozovku, a to ani pri použití priechodu pre chodcov, ak vzhľadom na rýchlosť a vzdialenosť prichádzajúcich vozidiel nemôže cez vozovku bezpečne prejsť. Pred vstupom na vozovku sa chodec MUSI presvedčiť, či tak môže urobiť bez nebezpečenstva, ---- preto nechapem preco by mal byt akykolvek vodic vinny za zrazku s chodcom prechadzajucim CEZ CESTUzakon je neekologický
V dnešnom čase keď sa tak veľa hovorí o ekológií (ale málo sa pre ňu robí) by sa malo opakovať aj toto: "Ak kvôli mne, chmuľovi čo neviem počkať pätnásť sekúnd zastaví auto, ktoré ide rýchlosťou 50 km/h a váži 2 tony tak sa stratí draho získaná kinetická energia 386 kJ. Na vyrobenie tejto energie bola vzhľadom na účinnosť motora potrebná energia asi 1500 kJ. S touto energiou získanou z toho najcennejšieho neobnoviteľného zdroja by mohla svietiť moja 20 W žiarivka doma asi 21,5 hodín, teda skoro deň. Ak kvôli mne zastaví tých áut 10 (menšia kolóna) alebo zastaví kamión tak som desaťnásobný somár.ludia su neekologicki
ten vodic si ide autom kupit cigarety. Namiesto toho si mohol ist peso kupit jablko. Je to *****nemo6no to tak brať
... možno niekto vezie ženu do pôrodnice, možno ide vykonávať svoju prácu a vezie si spústu náradia. Možno sa tam vezie rodinka a tým že ide autom a nie hromadnou dopravou v podstate produkuje menej emisií (napr. jazda autobusom asi 40 mg/km CO2 na pasažiera, jazda ekologickým autom pod 100 mg na celé auto). Samozrejme že ľudia sú hnilí a jazdíme aj keď to nie je nutné. To už je o inom ale nesúvisí to s mojim predchádzajúcim skôr fyzikálnym príspevkom. Ten bol o tom, ako môžu pomôcť chodci a rozumnejšie zákony.mas to pomylene
vodic pre chodca ? si sa s konom zrazil ? odkedy je auto na ceste nebezpecenstvom pre chodca ??? nie je to nahodou naopak ? ze na ceste je chodec nebezpecenstvom pre auto ? a nebezpecenstvom pre chodca je AUTO NA CHODNIKU ?Toto chodci
proste nevedia: "Chodci, ktorí prechádzajú cez priechod pre chodcov, musia brať ohľad na vodičov prichádzajúcich vozidiel najmä tým, že neprechádzajú jednotlivo, ale v skupinách. Chodec nesmie vstupovať na vozovku, a to ani pri použití priechodu pre chodcov, ak vzhľadom na rýchlosť a vzdialenosť prichádzajúcich vozidiel nemôže cez vozovku bezpečne prejsť." Médiá ich nahučali, že majú vždy prednosť, a len toto vedie, hoci to nie je pravda. Aj dnes mi nejaká krava proste surovo skočila na cestu, a na ksichte mala napísaný omyl, že "mám predsa vždy predosť - v televízii to vraveli". V zápetí ďalší dement so slúchadlami na ušiach prechádzal zľadovatelú cestu mimo prechodu bez toho, aby akokoľvek pozrel na cestu. Jeho život závisel len na tom, ako sa mi ho podarí zachrániť.Osobne
keď vidím niekoho vstúpiť na cestu, skôr zastavím. Nie v prípade, že vodič za mnou v aute telefonuje a nedokázal by za mnou zastaviť.Viem presne, čo mal na mysli
kvantový mechanik. Zrejme podobne ako ja, a tak ako sa má, predvída a väčšinou skôr ako samotný chodec, vie, či ten chodec pôjde cez cestu alebo nie. A zrejme preto, podobne ako ja, ešte nikoho na priechode nezrazil. A aby som predišiel časti odoziev: Poznám to z viacerých pohľadov - vodiča, chodca aj cyklistu. V každej roli sa ale správam tak, ako to danej roli prislúcha. A čím som silnejší, tým vias ohľaduplnosti, aj nad rámec zákona, aplikujem. Je viem, číta sa to ako z veľkej knihy, ale je to úplne jednoduché, len zdravý rozum a nebyť dobytok.Vcera zase
nejaky vol skoro zrazil priatelku na prechode ked mala zelenu a on cervenu. Nestihal ubrzdi, lebo v ba pocasie kazdeho prekvapi, vratane cestarov. Dnes na prechode kusok od letiska ba, viac prudova cesta, stojim na prechidea z druhejstrany si to supr kazdy jedna radost... Netvarme sa za niektora zo skupin ucastnikov cestej premavky je slusnejsia nez druha. Jedine kam sme to za 20 rokov dopracovsli je ze sa pozriem ci mozem aj ked mam zelenu, lepsie nech na mna trubia ako skoncit na voziku...Jasne
to uz je zasa ine. Ako by mohol ubrzdit, ked prave telefonoval nieco ukrutne dolezite?ved to
kazdy den nejaky pepik s telefonom v ruke...alebo pipinka...Nie nedávno
Mi jeden somár ešte aj s nákupným vozíčkom skákal popred auto v BB a blokoval mi prejadz po ceste. Jemu ale vôbec neavdilo, že zaprvé nejde po chodníku, za druhé anilen popri lavej krajnici ale veselo stredom cesty... Neviem, či bol ožratý či zdrogovaný ale nevyzeral. Tak to aj dopadlo ako malo keď sa niekto promenáduje 1tonovému autu popred kapotu... Ja ako nieviem niektorí títo ľudia ...arogantni chodci
vcera mi jeden blbec na Galvaniho doslava skocil tesne pred auto. Som sa prave blizil ku prechodu pricom on prave prechdzal z lavej strany cesty na ostrovcek,. Hlava sklonena dolu a on si vykracoval dalej, uprimne povedane, ten jeho prvy krok na priechod za ostrovcekom co spravil mi prisiel az provokativny z jeho strany, jednoducho tam naslapol velkym krokom ako by chcel ukazat ze na mna kasle, ze on prave vosiel na prechod a on je pan. Mal stastie ze vedla mna nic neslo a stihol som strhut volant... chvilu som lutoval ze som podla sucasnej vyhlasky nesiel v elektricke, lebo aby som kvoli takemuto dementovi mal problemy alebo neboj isiel sediet to vazne nepotrebujem. Len este uvediem ze som bol posledne auto kolony ktora sa pohla zo semaforov(teda medzi mnou a autom predomnou bola len potrebna bezpecna vzdialenost) a pani, ktora isla spolu s tym nimandom cez prechod, na ostrovceku na tu sekundu, ktoru bolo treba aby mali uplne volnu cestu, zastavilaZastaviť,
vystúpiť a dotyčného chmuľa nakopať do zadku. :-)Keď cyklisti nemôžu
piť alkohol pred cestou na bicykli, prečo chodci môžu? Veď opitý chodec rovnako ohrozuje ostatných účastníkov cestnej premávky - a často aj rýchlosť pohybu cyklistu či chodca sú podobné... Kedy začnú dávať fúkať a pokutovať aj opitých či reflexnými prvkami a svetlami nevybavených chodcov? Alebo štátu vyhovuje (spotrebná daň, DPH atď), aby sa chodec radšej spíjal v krčme ako doma? Koľkokrát sa stalo že vodič prešiel opilca ležiaceho na ceste? Ak sa chce niekto opiť, tak len doma, ak tam nikoho neohrozuje (malé dieťa, psíka vreckového formátu, nahnevanú manželku a pod. :). Alebo presun opitého taxíkom od dverí krčmy k dverám domova by možno bolo tiež riešenie...