SME

Diskusia k článku: Aj chodec môže spôsobiť nehodu. Môže dostať pokutu 800 eur

Aj keď počet mŕtvych chodcov podľa policajných štatistík klesol o 46%, tento rok ich zomrelo na cestách viac ako 40. Často pre porušenie dopravných pravidiel chodcami.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
25 príspevkov

  • smevr

    zase kvalita

    Novela zákona o cestnej premávke zaviedla, že vodič nesmie zastaviť vozidlo na priechode pre chodcov, ak to nevyžaduje bezpečnosť cestnej premávky. Ide o prípady, keď vodič musí zastaviť nezávisle od svojej vôle, napríklad v kolóne vozidiel." Praveze v kolone nema co na priechode hladat!!! Aky ma zmysel liezt na priechod ked ho kvoli dalsiemu autu nemoe opustit?!?
  • vitaj

    blby

    taký blby zakon,c jednoznečne nepovie ,že chodec ma prednosř na priechode.tak stale nechaju na policajta ,aby rozhodol podla svojho.Týto policajt nepokutuju ani raz chodcov a ani cyiklistov ba ani ciganov čo vozia drevo na všelijakých vozikoch na cestach a ohrozuju vodičov.Už jazdim viac ako 40rokov ,ale som nevidel ich pokutovat len šoferov
  • teple pivo

    opakovat a opakovat si donekonecna

    Chodec NESMIE vstupovať na vozovku, a to ani pri použití priechodu pre chodcov, ak vzhľadom na rýchlosť a vzdialenosť prichádzajúcich vozidiel nemôže cez vozovku bezpečne prejsť. Pred vstupom na vozovku sa chodec MUSI presvedčiť, či tak môže urobiť bez nebezpečenstva, ---- preto nechapem preco by mal byt akykolvek vodic vinny za zrazku s chodcom prechadzajucim CEZ CESTU
    • jpet

      zakon je neekologický

      V dnešnom čase keď sa tak veľa hovorí o ekológií (ale málo sa pre ňu robí) by sa malo opakovať aj toto: "Ak kvôli mne, chmuľovi čo neviem počkať pätnásť sekúnd zastaví auto, ktoré ide rýchlosťou 50 km/h a váži 2 tony tak sa stratí draho získaná kinetická energia 386 kJ. Na vyrobenie tejto energie bola vzhľadom na účinnosť motora potrebná energia asi 1500 kJ. S touto energiou získanou z toho najcennejšieho neobnoviteľného zdroja by mohla svietiť moja 20 W žiarivka doma asi 21,5 hodín, teda skoro deň. Ak kvôli mne zastaví tých áut 10 (menšia kolóna) alebo zastaví kamión tak som desaťnásobný somár.
      • 3losh

        ludia su neekologicki

        ten vodic si ide autom kupit cigarety. Namiesto toho si mohol ist peso kupit jablko. Je to *****
        • jpet

          nemo6no to tak brať

          ... možno niekto vezie ženu do pôrodnice, možno ide vykonávať svoju prácu a vezie si spústu náradia. Možno sa tam vezie rodinka a tým že ide autom a nie hromadnou dopravou v podstate produkuje menej emisií (napr. jazda autobusom asi 40 mg/km CO2 na pasažiera, jazda ekologickým autom pod 100 mg na celé auto). Samozrejme že ľudia sú hnilí a jazdíme aj keď to nie je nutné. To už je o inom ale nesúvisí to s mojim predchádzajúcim skôr fyzikálnym príspevkom. Ten bol o tom, ako môžu pomôcť chodci a rozumnejšie zákony.
  • Kvantový mechanik

    Toto chodci

    proste nevedia: "Chodci, ktorí prechádzajú cez priechod pre chodcov, musia brať ohľad na vodičov prichádzajúcich vozidiel najmä tým, že neprechádzajú jednotlivo, ale v skupinách. Chodec nesmie vstupovať na vozovku, a to ani pri použití priechodu pre chodcov, ak vzhľadom na rýchlosť a vzdialenosť prichádzajúcich vozidiel nemôže cez vozovku bezpečne prejsť." Médiá ich nahučali, že majú vždy prednosť, a len toto vedie, hoci to nie je pravda. Aj dnes mi nejaká krava proste surovo skočila na cestu, a na ksichte mala napísaný omyl, že "mám predsa vždy predosť - v televízii to vraveli". V zápetí ďalší dement so slúchadlami na ušiach prechádzal zľadovatelú cestu mimo prechodu bez toho, aby akokoľvek pozrel na cestu. Jeho život závisel len na tom, ako sa mi ho podarí zachrániť.
    • hanz
      Zrejme patris medzi tych, ktori neradi pred priechodmi zasavuju. Klasika, vstupim na prechod a nezastavi nikto, vsetci sa tvaria ze ma nevidia.
      • GrdB

        Viem presne, čo mal na mysli

        kvantový mechanik. Zrejme podobne ako ja, a tak ako sa má, predvída a väčšinou skôr ako samotný chodec, vie, či ten chodec pôjde cez cestu alebo nie. A zrejme preto, podobne ako ja, ešte nikoho na priechode nezrazil. A aby som predišiel časti odoziev: Poznám to z viacerých pohľadov - vodiča, chodca aj cyklistu. V každej roli sa ale správam tak, ako to danej roli prislúcha. A čím som silnejší, tým vias ohľaduplnosti, aj nad rámec zákona, aplikujem. Je viem, číta sa to ako z veľkej knihy, ale je to úplne jednoduché, len zdravý rozum a nebyť dobytok.
  • Leny666

    Nie nedávno

    Mi jeden somár ešte aj s nákupným vozíčkom skákal popred auto v BB a blokoval mi prejadz po ceste. Jemu ale vôbec neavdilo, že zaprvé nejde po chodníku, za druhé anilen popri lavej krajnici ale veselo stredom cesty... Neviem, či bol ožratý či zdrogovaný ale nevyzeral. Tak to aj dopadlo ako malo keď sa niekto promenáduje 1tonovému autu popred kapotu... Ja ako nieviem niektorí títo ľudia ...
  • JaroBA

    arogantni chodci

    vcera mi jeden blbec na Galvaniho doslava skocil tesne pred auto. Som sa prave blizil ku prechodu pricom on prave prechdzal z lavej strany cesty na ostrovcek,. Hlava sklonena dolu a on si vykracoval dalej, uprimne povedane, ten jeho prvy krok na priechod za ostrovcekom co spravil mi prisiel az provokativny z jeho strany, jednoducho tam naslapol velkym krokom ako by chcel ukazat ze na mna kasle, ze on prave vosiel na prechod a on je pan. Mal stastie ze vedla mna nic neslo a stihol som strhut volant... chvilu som lutoval ze som podla sucasnej vyhlasky nesiel v elektricke, lebo aby som kvoli takemuto dementovi mal problemy alebo neboj isiel sediet to vazne nepotrebujem. Len este uvediem ze som bol posledne auto kolony ktora sa pohla zo semaforov(teda medzi mnou a autom predomnou bola len potrebna bezpecna vzdialenost) a pani, ktora isla spolu s tym nimandom cez prechod, na ostrovceku na tu sekundu, ktoru bolo treba aby mali uplne volnu cestu, zastavila
    • Peter Tango
      Mozno keby si sa k ostatnym ucastnikom cestnej premavky spraval ako k ludom, tak by sa ti taketo prihody nestavali. Toho chodca si videl minimalne 15s ako chce prejst cez cestu (to, ze ho auta pred tebou nepustili je druha vec), co ti musi bohato stacit na zastavenie. Ak sa citis ako superman a myslis si, ze to uflekujes, tak super, ale neviem co sa ti potom nezda. Ono to chce len trocha slusnosti a zivot je potom krajsi.
      • JaroBA
        trocha slusnosti, s tym suhlasim, ale z oboch stran, som clovek ktory na prechodoch zastavuje a chodcov pusta, rovnako tak aj v zapche auta z bocnych uliciek, ale zas aj ludia na prechode maju, aspon vo väcsine, trohu rozumu a ked vidia ze idu 3-4 auta za sebou, v danej chvili uz prechadzaju okolo nich a za nimi siroko daleko volna cesta tak tu sekundu uz vedia pockat. Ak by za mnou bolo viac aut tak zastavim a necham ich prejst.
        • Peter Tango
          Suhlas, ze slusnost by mala byt z oboch stran a nielen na ceste, no tu uz na Slovensku tazko najdeme. Ak nebudu slusni soferi k chodcom, nebudu slusni chodci k soferom a naopak, len vzdy sa na oboch stranach najde vela tych, ktori to maju na haku. Na druhu stranu silnejsi by mal byt ten slusnejsi (ked spravi chybu chodec, doplati na to chodec, ked urobi chybu sofer, doplati na to opat chodec). Zakladne pravidlo slusnosti je urcite, ze ak ma vodic moznost, mal by vzdy chodcovi na prechode zastavit, na oplatku by mohol chodec vodicovi naznacit, ze nemusi zastat a ze nech prejde auto ako prve (ked ide len jedno auto, tak to chodca nezdrzi)
  • vojto9

    Keď cyklisti nemôžu

    piť alkohol pred cestou na bicykli, prečo chodci môžu? Veď opitý chodec rovnako ohrozuje ostatných účastníkov cestnej premávky - a často aj rýchlosť pohybu cyklistu či chodca sú podobné... Kedy začnú dávať fúkať a pokutovať aj opitých či reflexnými prvkami a svetlami nevybavených chodcov? Alebo štátu vyhovuje (spotrebná daň, DPH atď), aby sa chodec radšej spíjal v krčme ako doma? Koľkokrát sa stalo že vodič prešiel opilca ležiaceho na ceste? Ak sa chce niekto opiť, tak len doma, ak tam nikoho neohrozuje (malé dieťa, psíka vreckového formátu, nahnevanú manželku a pod. :). Alebo presun opitého taxíkom od dverí krčmy k dverám domova by možno bolo tiež riešenie...

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 35 970
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 751
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 426
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 316
  5. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí 6 100
  6. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 5 762
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 541
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 371
  1. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  3. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  4. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  5. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  6. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  7. Viktor Pamula: Nie Ruskému zákonu
  8. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 875
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 452
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 78 023
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 778
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 944
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 556
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 921
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 737
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
reklama
reklama