SME

Diskusia k článku: V jednom momente predbiehate len jedno vozidlo

Ako je to s rýchlosťou jazdy pri predbiehaní kolóny áut? Čo v prípade, že auto predbieha kolónu áut pri výjazde z obce? Smú vozidlá v kolóne zrýchľovať?

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
28 príspevkov

  • Martin007

    Predbiehanie...

    Tak k tomu predchádzaniu: 1) predchádzať (pomalšie vozidlo) je akási výsada, nie povinnosť 2) pred predchádzaní musím zhodnotiť svoje schopnosti, možnosti svojho auta ako aj "protivníka". Ak mám fobiu HTP tak určite sa na konci dediny nebudem silou-mocou tlačiť pred zjavne silnejšie vozidlo, napr BMW 328i. 3) je úplne bežné a normálny človek to aj očakáva, že pri výjazde z dediny budú autá zrýchľovať, ako veľmi to je otázka výkonu. Šofér 200k auta trochu pošteklí pedál, ale v očiach HTP-čkara to bude vyzerať ako keby to "zadupol do podlahy" 4) osobne predbieham len vtedy ak "na to mám", a nejaké výlevy Jaroslava neberiem do úvahy. Bežne sa mi stáva, že práve očividne slabšie auto sa na mňa tlačí cez celú dedinu, aj keď má dostatok možností má predbehnúť tak to nespraví a čaká na koniec dediny. Vtedy stačí náznak "chcem/viem ísť rýchlejšie" a tí normálny to pochopia a do minúty sa stratím z dohľadu, tí menej chápaví ma just predbehnú, aby sa potom plantali 81 km/hod po okreske a zavadzali nielen mne.
  • Ondoň

    Samozrejme.

    V danom momente predchádzam vždy len jedno vozidlo. A predchádzanie je vtedy, ak sa vyradím spoza auta, dostanem sa pred auto a zaradím sa pred auto. Medzi mnou a autom na začiatku a na konci manévru môže byť iba vzduchová medzera. Teda ak idú predo mnou dve autá, vyradím sa spoza druhého, dostane sa pred ne a zaradím sa pred prvé, tak som nikoho nepredbehol. Rovnako ako na trojpruhu môžem brať stredoprúdarov sprava a nepredchádzam ich. Vivat Novotný!!!
  • biobab
    Prémium

    posledna otazka obsahuje

    nespravne predpoklady aj doporucenia. Zastavit v zaradovacom pruhu je vzdy ta posledna a najhorsia moznost ako pre sofera tak aj pre plynulost cestnej premavky. Predpokladam, ze mysleli bocne zrkadlo, lebo do spatneho sa naozaj prilis pozerat netreba. Ak mi tam auto za mnou zaclana vyhlad, najlepsie riesenie je sa presunut do lava na jeho uroven a uz mi vyhlad nezaclana. Jedine nebezpecie by bolo, ze by sa nahle stiahol a tam by sa objavilo auto, ale vzhladom na to, ze sme v pohybe by bolo pri dostatocnej pozornosti dost casu zareagovat. Ak ma predbieha este cez hrubu plnu ciaru, tak bud ho necham a zaradim sa az zanho ako keby tam nebol alebo ak mam rezervu vykonu a nie je este na mojej urovni, pridam a zaradim sa pred neho v poradi v akom sme do zaradovacieho pruhu prisli.
  • Balrog

    Fakt debilný podnet

    Je normálne dodržiavať rýchlosť v obci a za značkou koniec obce zrýchliť na 90km/h, ale často sa mi stáva , že cez celú obec sa na mňa niekto lepí na 20-50 cm! Idem tachometrových 60km/h , ale nepredbehne ma v tej obci ani za boha. A na konci obce ma chce predbiehať ešte pred značkou , ale to ja už za koncom obce zrýchľujem a strácam sa mu v diaľke. A ten pako na mňa ešte vytrubuje.
    • lanoes
      Prémium
      Tak toto zažívam denne aj ja, "Balrog". V osade sa na mňa nalepí niekto, kto predtým išiel viac ako 50 km/h (inak by ma v obci nedobehol), potom ho mám nalepeného na nárazníku a na úrovne tabule končiacej obec zrýchľujeme obaja, on za mnou hneď blinker, ale neuvedomuje si, že ja mám o 100 koníkov viac a ani nestihne poriadne vybočiť doľava, je za mnou 50 m. Ja zvyknem zrýchľovať pozvoľna, takže eventuálne rýchleší normálny vodič ma bez problémov obehne. Ale dilinov, ktorí sa mi nalepia v obci na nárazník, zásadne takto vychovávam.
  • videlsomto
    Jaroslav, maly odkaz :-) Ked chces predbiehat, tak to rob tak, aby aj ked niekto prida plyn po konci obce, aby si si to ani nevsimol. Tj. bud si kup silne auto, alebo radsej neblbni.. A nie riesit, ci niekto zrychluje, ked je to uz legalne - nemam rad ludi co ma obiehaju po tabuli obec, lebo odkial on vie, ze nemam v umysle tiez rychlo zrychlit? Zvycajne ho necham (a potom uvidim ako pojde, ci aspon tych 90kmh gps).. (napr ked idem v obci 55kmh gps, cize legalne najrychlejsie ako sa da, myslim ze aj moralne, ak ta tabula obec nie je 1km od poslednej zivej bytosti) Ale ked uz JA toto robim (napr z dovodu ze sa ponahlam, alebo ze ide 40kmh v obci, alebo ide 60kmh v obci a mimo 70kmh, proste ked ten predomnou je NEBEZPECNE NEPREDVIDATELNY, tak ho obehnem tak, ze aj ked podradi a da plny plyn, nevsimnem si jeho umysel a proste ho obehnem, na to na slovensku nepotrebujes viac ako 200-300Nm a budes v pohode..) To nie je ziadna veda a aj keby bolo zrychlovanie pri obiehani nelegalne, ako by som mu to dokazal? Zastavim ho a prefackam? Zakon je zakon - to ano a uznavam, ved nemozem povedat opak :D Ale ak je krizova situacia (tj, zabranuje mi v predbiehani), tak musim sa prisposobit, zakon nezakon, vtedy mi vladne fyzika a nie lajster papieru.. Ono myslim si, ze ak by sme chceli 100,00% dodrziavat tieto zakony, clovek sancu nikdy nema, lebo co je zrychlenie? 0,1kmh za sekundu? ani tempomat nie je presny (on ma +-1kmh alebo menej, ale ma) uz aj to, ze kto bol skor so smerovkami a umyslom prebiehat, jazdim dost a stava sa mi to minimalne 5x a tyzden, ze dam PRESNE v tom istom momente (pocitovo, proste +-1s lepsie to odmerat neviem) a co potom :) Tak tam nastane to, co zakon tiez musi definovat - DOHODA.. a jasne dat najavo, ze sa zriekam prednosti, alebo mam v umysle pockat kym to on dokonci... Vacsinou som jazdil dost rychlo (nenapisem viac, lebo s tym sa nechvasta), no ale ked jazdim vramci MPR, pride mi to ako gombicka :D Vsetko je pomale, lazo plazo, klidek tabacek - no jedna malickost - myslim ze som menej ostrazity, napr ked dostanem smyk, ked som v "sportovom" mode tak zareagujem rychlejsie, no paradoxne mam menej casu a vyssiu pravdepodobnost smyku, kdezto v legalnej rychlosti take nieco nastane velmi velmi zriedkavo.. Este k tomu ci predbehnut ci predchadza (ja nevieeem) 1 alebo 5 aut, tak jasne ze ak je tam viac ako 2-3, tak to vyznam nema.. a bezpecnejsie je podla mna sa nezaradit, napr ked je mala medzera/odstup, podla mna je lepsie konstantnou rychlostou (cize nie plny plyn a posledneho obehnem v 160 ci 200), ako sa zaradit a spomalit (tym spomalim aj jeho, lebo je sanca ze zabrzdi a kolona je na svete, resp kolizia).. Ale to je tak individualne, ze zopar dopravnych expertov by sa vzdy rozchadzalo, ci to bolo OK alebo nie.. Cize pointa? :D Neohrozit :P ///////to slovo podla mna staci..
  • Ivan Čerešňák

    Toto tu už bolo...

    . Tento problém sa tu už predsa preberal! Idem (a za mnou v rade ďalších sedem vodičov) určitou rýchlosťou (pomerne nízkou), mám na to dôvod - som v obci (50), na ceste je obmedzená rýchlosť dopravnou značkou (40), idem za traktorom (30) a nemôžem ho predchádzať kvôli protiidúcim vozidlám, atď. No a tá možnosť (zrýchľovať) je zrazu tu. Vychádzam z obce – míňam tabuľu „Obec“, prichádzam k miestu, kde končí obmedzenie rýchlosti, začínam predchádzať traktor, pretože už prechádza posledný protiidúci a traktorista odbočil na poľnú cestu... Začínam pridávať plyn, zrýchľujem. Lenže ten za mnou to už začal skôr a ten za ním má športové zrýchlenie. To má potom znamenať, že všetci čo ideme pred tým najrýchlejším, najnedočkavejším, najdrzejším musíme čakať až nás všetkých predbehne? A potom ten ďalší..? A ja, čo idem ako prvý v rade začnem zrýchľovať ako posledný? Jednoducho všetci máme potrebu, možnosť – dokonca povinnosť zrýchľovať. Ako to teda urobiť? Nuž zrejme asi tak, že každý z nás (ktorí ideme toho pred sebou predchádzať) sa pozrie do ľavého zrkadla – a pokiaľ neohrozíme vodiča idúceho za sebou – zrýchľujeme a predchádzame. Pričom dbáme, aby sme neprekročili najvyššiu povolenú rýchlosť, neohrozili ani neobmedzili protiidúceho vodiča, vodiča, pred ktorého sa po predídení chceme zaradiť a tento zas nám nesmie brániť v bezpečnom zaradení sa pred seba. Je to logický spôsob jazdy, keď všetci zúčastnení zrýchľujú. Iné je predsa, keď ja idem konštantnou rýchlosťou (napríklad i v kolóne) a niekto sa chce po predídení predo mňa zaradiť V tomto prípade platí, že nesmiem zvyšovať rýchlosť jazdy ani inak brániť v predchádzaní.
  • Ivan Kahanec

    predbiehanie a zrychlovanie

    Toto je prejav najvacsej .... ked niektori vodici zacnu obiehat ineho na konci obce resp, hned pri znacke koniec obce. 1. kazdy zrychluje ked skonci obec 2. ak chce niekto aj tak predbiehat, musi na to mat Moj nazor je, ze ak zrychluje prve auto na konci obce, nejde o branenie v predbiehani. Neblokuje predbiehajucemu cestu a predbiehajuci MUSI pocitat s tym a predvidat, ze prve auto zacne po skonceni obce zrychlovat. Minule som mal zaujimavu skusenost. Zacal sa na mna lepit vodic v starsom aute, tusim Favorit alebo Felicia. Uz 100-150m pred koncom obce som zacal zrychlovat a okolo znacky som uz presiel cca 70km/h. Aj tak ma zaca predbiehat. Ked som isiel okolo 85km/h, tak uz bud prestal pridavat alebo proste mu to viac nedalo a uz ma nepredbiehal, len siel v lavom pruhu takmer vela mna (stale bol pozadu). Neviem, no vyzeralo, ze sa strasne rozculuje ked rozsvietil/zablikal dialkovymi. Mal spravne odhadnut situaciu, co neurobil. Skoncilo to tak, ze ja som zrychlil na planovanych 90-95 km/h a on sa zaradil za mna s tym, ze po chvilke uz bol daleko za mnou. Tak teraz nechapem, preco sa ma snazil predbehnut, ked potom som mu usiel. POcas celej situacie som sledoval, ci nejde nieco oproti, aby sa nestalo nestastie a zaroven sme mali dostatok volnej cesty pred sebou. Ak je to povazovane za branenie v predbiehani, tak neviem. Kazdy musime na ceste predvidat. A je podla mna 100% predvidatelne a iste, ze na konci obce vsetci zrychluju. Ak mam auto, ze obehnem bez problemov aj auta zrychlujuce z 50 na 90, tak mozem obiehat. Ak take auto nemam, tak sa o to nesnazim. Inak som predsa neprisposobil svoju jazdu svojim schopnostiam a nepredvidal som, co sa bude diat. Branenie v predbiehani je, keby: 1. som blokoval auto za mnou jazdou uprostred cesty 2. som mu neumoznil zaradit sa predo mna tym, ze by som mu tam nenechal priestor medzi mnou a autom predo mnou 3. zacal by som zrychlovat az ked on je na mojej urovni (vo vyssie popisanej situacii som zrychloval skor ako vobec presiel do protismeru) 4. zacal by som zrychlovat az ked by ma zacal obiehat v situacii ked som predtym siel stabilnou rychlostou a nenastala zmena MPR na ceste Ale aby bolo zrychlovanie z 50 na 90 po skonceni obce brane ako branenie v predbiehani, tak to mi pride fakt prehnane, nakolko tento manever (zryhlovanie po skonceni obce) je nieco, co robi kazdy jeden vodic.
  • MiroD

    Mne to ru všetko pripomína

    výrok jedného nemenovaného železničiara: "Keby sme dodržiavali všetky predpisy, tak by sme nejazdili."
    • Ivan Čerešňák
      No - veď samozrejme! Ide tu len o to - o tú mieru tolerancie, prípustnosti. Aké ignorovanie, porušovanie zákona, predpisu je možné ešte tolerovať, a kedy je to už neúnosné? Myslíte si, že je to občan, vodič, ktorému bolo udelené právo udeľovať si výnimku zo zákona (akéhokoľvek) podľa toho ako mu to vyhovuje - bez toho, že by mu hrozila za to sankcia? To už je potom anarchia! Ale to sme už niekde úplne inde. (Hoci v mnohých prípadoch a súvislostiach, nielen v cestnej premávke, je takéto konanie až hrozivo časté.) Diskutujme i naďalej v reálnych dimenziách!

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 591
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 669
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 303
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 981
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 559
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 817
  7. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 2 646
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 319
  1. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  2. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Vladimír Bojničan: Dodatok 2. Ku blogu - Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  5. Lukáš Čelinák: Regulácia cien potravín: Nástroj k ožobračeniu tých najchudobnejších?
  6. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť...
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak
  8. Samuel Ivančák: Anton "Toník" Jaro: Keď k tomu pristupuješ srdcom, tak to nemôže byť zlé
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 806
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 64 306
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 47 851
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 502
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 966
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 844
  7. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 14 709
  8. Rado Surovka: Raši dostal padáka 13 566
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  5. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
reklama
reklama