Jakub Rejlek prešiel najzaujímavejšie cesty Rumunska, aby zistil, či najrýchlejšia škodovka všetkých čias získa prívlastok športového auta.
Verim, ze je to dobre auto,
Ale uz mam Skodovky dost. Otvorim pracku a vyskoci na mna umyta skodovka. Tentoraz RSnevrav!
minule som cosi obdobne cital o VWckach a aj o mercedesoch zeby ti mechanici isli do dacie robit?Zaruka
Dacia ma vyrazne dlhsiu zaruku ako Skoda ci VW :-)ja nechcem auto
ktoré má 10 rokov zaruku a budem s nim v servise neustale.. Potrebujem spolahlive auto, co servis nepotrebuje ...myslis asi japonca
aj ked uz ani to nie je co byvalo (prave sa zbavujem rodinneho Galanta po 300 tisic bez akehokolvek problemu) - ale toto, ze sportove turbokombi s pubertackym umelym prdizvukomk a (ofajc roka) ze "priaznivou zakladnou cenou" (citaj - kazda malickost bude kure wsky draha ako to u skodivky byva zvykom)... klasicky fail (a miesto poctiveho podvozku elektricke kraviny aby sa widlymajitel nevysypal v prvej zakrute)..kup si BMW..
..to nepotrebuje uz ziadny servis..v tomto state..je to nadcasove a nadherne auto.
no priamo uzasne. mam vazne obavy ked za taku nizku cenu budu predavat, tak to pojde na odbyt ako teple rozky. je to fantazia. len tak dalej skoda. fandim vam. vidno, ze lovak robka dizajnera. budme na neho hrdi, ved je nas. nuz a tym , ktorym to vadi, nech si kupia inu znacku, ale skoda je nejlepsie auto. to naozaj, ved nestacia vyrabat. predajcovi musi chodit aj sobotu do prace, take su oje.avky. je to nase auto, lovenske, sme pupkom sveta, coo??? madarov dobyjeme capicami, a je to. boze , ako hlboko sme klesli?az take lacne nie je
ked si doprajes trosku luxusu tak sa dostanes na uplne ine cisla... :)zelene kombi
to zelene kombi je naozaj pekne. octavia kombiky boli vzdy jedny z najkrajsich a proporcne velmi dobre vyladene. musim priznat ze tato nova octavia sa mi paci ale popravde nekupil by som si ju (no nozno v UK hej) ale na slovensku nie (asi vieme preco). zelam oktavii rs III vela uspechov a spokojnych soferov. inac mohli spomenut sku to malo spotrebu, najazdili podla mna dost na to aby mali hodnoty povedzeme pre dialnicu a kopce.Tiez som mu na zaciatku veril
lebo forma jeho pisania je dobra. A ma niektore zauimave poznatky. Ale sledujem to asi rok, dva. p.Jandu ma vela nekritickych clankov ku koncernu. A videa na ktorych auta so 100kw dosahuju parametre ako keby mali 200 kw (samozrejme vsetky z koncernu) - napriklad niektore seaty. Takze, mu viac neverim, Je to ako s auto.cz. To sa uplne zmenilo na vwfanclub.cz (nemam nic proti VW, naopak. Ale nech sa ta stranka potom premenuje)nuz spomina sa
Octavia Bonnewille, ktora by mala mat 300PS. Uz som daval link: http://www.autozeitung.de/aktu... Nuz RS-o sa naozaj vydarilo. A ta cena potesi tiez. Zaklad za menej ako 25.000 je super.s
XDS mam rovnaku - zial negativnu skusenost aj ja. Je to cele podraz na zakaznikovi. XDS neurobi nic ine ako to, ze pri trochu zivsej jazde na okreske neustale pribrzduje vnutorne mkoleso v zakrute. V podstate robi nieco podobne ako TCS, akurat ze v zakrute, cim chce suplovat samosvor. Vysledok je taky, aky si pisal hore (plati ta kriticka verzia), no a hlavne- zakaznik platiii a platiiiii- vymena brzdovych dosticiek á 50 tisic km, pri pravidelnom nakladani na okreske á 15 tisic km kludne bezna zalezitost. Pointa: XDS je len dalsi sposob, ako od zakaznika vymamit dalsie peniaze (v ramci servisovania)Otázky na výrobcu
1.ako často treba venčiť tie kone? 2. skutočne všetky kone sa tam zmestia?Do auta
zapozicaneho Jandovi z cesnkeho autofora sa dokonca zmestilo cca 350 koni, ale nikomu o tom nepovedali. Akurat 200 km/h ta Jandova oktavia dosiahla za 18 sekund, cim beznadejne porazila aj auta ako WRX STI. Pre ine porovnanie- meganu RS 265 CUP nadelila Jandova oktavia na dvestovke rovne styri sekundy. Hold, zazracna oktavia u pana Jandu. Spolu s takymito reklamami, ako si zaplatili aj tu na SME-cku, sa uz hadam skodovka dostane z marazmu nepredajnosti oktavie III.re:
uff, 0-200 za 18 sekund, tak tomuto nemoze nikto sudny uverit ... http://www.youtube.com/watch?v...WRX STi
ano, ale zabudol si napisat, ze modelovy rok 2005 :) Ten novy ma v casoch na NBR kolonku vyplnenu cislom 8:06. 8:30 to nie je bohvieaky cas. Napriklad rovnaky cas ma aj Alfa gulieta QV, ktora ma inak na rovinke horsie parametre ako deklaruje nova oktavia rs. Jandaq najkritickejsi? Nuz, ale iba k znackam inym ako vw group. Inac jeho test rapidu (cipnuteho na neviemkolo koni, kedze vo videu dal 100 za necelych 8 sekund) bol fakt uplne nekriticky :DD Najma ked vyhlasil, ze je to porovnatelne rychle auto ako Astra OPC. To bola volovina iscrocia. Tym sa janda u mna totalne zdiskreditoval. Nedavno ho dokonca jeho vlastny fanklub na autofore rozcupoval, ked janda natocil video "seriovho" seatu, v ktorom 1.8 TSi dal stovecku za nejakych 6 seknd a dvstovecku za nejakych 22 sekund, cim tromfol vacsinu 300 konovych aut vo svojej triede, medzi inymi o nejakych 10 sekund tromfol aj mensiu a lahsiu Ibizu Cupru 2013 s rovnakym motorom (1.8 TSi) , a dokonca tromfol o 3 sekundy aj CUpru COPA R (cca 310 konikov). No proste janda je fakt etalon kritickosti a objektivnosti:D S tym sa nedaj vysmiat..;)
Hej presne ten Seat som mal na mysli vyssie. Janda je chytry. Vsima si a kvetnato pise, zaujimavym stylom. Ale uz nie o tom kto ho za to plati. Zda sa ze citatelia autofora to nie su. Navyse, nechcem sa miesat do jeho schopnosti, ale par videi som ho videl trochu netrafit apexy (uznavam, neviem uz kde), snad nesetril pneumatiky :) Pritom jazdil ako ....., do zakrut ktorych nevidel sa hadzal v lavom pruhu. Dalsi smiech je to jeho afektovane a neefektivne radenie rychlosti. Snad to vsetko zapricinila len kamera. Ale to treba uznat, vybudoval si poziciu automobiloveho samana na webe. Lenze je to umele a prisli mu na to. Smola. A smola pre skodovku. Okta RS moze byt dobre auto, ale tym, ze Skoda podplaca redaktorov vsade okolo, ludia si to vsimaju a neveria uz nicomu.:-)
dali sa cakat taketo reakcie. Teraz antiskodovaci musia sami seba presvedcit, ze je to len platena reklama, auto je vlastne srot a novinari len dostali dobre zaplatene, aby o aute pisali pozitivne. Takisto ten Pavel Janda je podla mnohych tu na fore supernovinar, no len dovtedy, kym nepochvali Skodovku, co sa nedavno stalo nie len pri Octavii, ale aj pri Rapide. Skratka vyhovorky budu hladat, len aby nemuseli uznat, ze Skoda zas a znova prisla s autom, ktore bude opat patrit medzi spicku triedy. Tak ako dosluhujuca Octavia, Superb(ktory stale poraza aj novych konkurentov), minula generacia Fabie ci Yeti. Ja ci diskuter miroco vieme priznat a uznat, ked je auto konkurencie dobre, ale pre mnohych tu je to nepredstavitelne, ked sa jedna o Skodu. Moj oblubeny portal carbuyer.co.uk oznacil novu Octaviu za rodinne auto roka a ako jedine auto vo svojej triede dostala hodnotenie pat hviezdiciek, ci uz vo verzii liftback, ci kombi a na to, ze sa tu v UK nepredava velmi dlho, uz ich tu beha celkom dost v obidvoch karosarskych verziach, tak moj tip je, ze novej generacie sa preda este viac ako starej. tento novy dvojlitrovy motor vytrel zrak vsetkym konkurentom s cca. rovnakym vykonom, kedze ich jedna sestky nemozu nie len kubaturou, ale ani krutiacim momentom konkurovat a to nehovorim o kulture chodu. Pre mna je tato Octavia vRS idealne auto, kedze splna takmer vsetko do bodky, co od auta ako otec a automobilovy fanusik ocakavam a ponuka perfektny mix priestoru pre rodinu a praktickeho vyuzitia a tiez potesenia. Velkostne mi dokonalo sedi, kedze auta ako Mazda 6(ktora sa mi tiez paci) ci Mondeo mi pridu uz prehnane velke a Octavia ponuka porovnatelny priestor pri zachovani kompaktnejsich rozmerov. Dobra praca Skodaake
reakcie mas na mysli? Janda je evidentne plateny , faulvé skupinou. Jeho ťtesty su mimoriadne sprofanovane, pricom ich sprofanovanost priamo umerne stupa s tym, ako klesaju v europe predaje vw, seat a skodovky. Len si pozri dobre tie jeho videa zrychlenia. Dokonca jeho vlastni fanusikovia ho nedavno rozsupovali v diskusii k testu Seatu Leon 1.8 TSi, kde janda tvrdil, ze ten leon v stock verzii da 200 ku podstatne rychlejsie ako 300 konove auta, anvyse rychlejsie o takmer 10 sekund oproti Ibiza Cupra 2013 s tym istym motorom. Ved tomu by uz neuveril ani retardovany jedinec, s prepacenim. A pan Janda sa stale tvari ako nejaky nestranny odbornik.tu je ukazka prace
plateneho novinara:-) http://www.youtube.com/watch?v... http://www.youtube.com/watch?v... Ono najlepsie je porovnavat Jandove testy a mas to objektivne. Nikto iny neurobil to, aby porovnal Rapid od novinarov a kupeny Rapid od predajcu, aby neboli pochybnosti o vykone motora. Ak by bol plateny ako to pises ty, tak to neurobi.Miroco
ok, ten test naozaj vyzera ako promo akcia na kiu, to je fakt. Ale fakt je aj to, ze nova oktavia co sa kvality pouzitych materialov v interieri tyka, nemoze s i30 potazmo i40 superit. Ale to je teraz jedno. Faktom ostava, ze Janda pisal nezmysly o dynamike aut, pricom nezmyselne akceleracie dosahoval len na autach vw skupiny. Koniec koncov- aj posledny tebpou spominanay test dopadol tak, ze kupeny rapid bol vyrazne pmalsi v teste ako ten testovaci. Dokonca aj ten ale dal zazracne stovku rychlejsie ako to dokazal testovaci jazdec vaziaci 60 kg (pravdepodobne ex rally jazdec) v aute bez vybavy a za idealnych podmienok, s minimom paliva v nadrzi. Ak mas aspon trochu predstavu o tom, ako sa auta na zrychlenie v automobilkach testuju tak musis uznat, ze je to volovina na n-tu. Prakticky totiz na stock engine nikdy nedosiahnes lepsi vysledok ako vyrobca, jedine ze by zo zadu auta fukal uragan. Oni to netestuju preto, aby si to zrychlenie zvladol za rovnaky cas, ale preto, aby dosiahli cim lepsi cas, ktory pomoze prebit konkurenciu. Z praxe ako laik viem, ze na ziadnom aute ktore som mal, sa mi nepodarilo na 100km/h akcelerovat ani tak rychlo ako udaval vyrobca. Vzdy som bol o 2-3 desatinky pomalsi.Almico
Octavia patri vo kvalite materialov a kvalite dielenskeho spracovania medzi spicku triedy a to asi tak, ze Golf je bezkonkurencny a to bez debaty...Ja som si bol pozriet aj i30 aj Ceed, musel som priznat velky kvalitativny posun a podla mna subjektivne, Ceed ma lepsi interier a potom respektovany britsky novinar povie, ze novy Leon ma kvalitnejsi interier ako Ceed, tak co potom Skoda? Ta je na tom este lepsie ako Leon. No aby som bol ferovy, koncern a korejci vedu kvalitativnu vojnu a jeden tlaci druheho aby dalsi model bol este kvalitnejsi a oba koncerny su kvalitativne na spici, japonci zacali trocha zaostavat francuzi a taliani tapaju v priemernosti(aj ked novy Peugeot 308 sa mi paci). Tolko ku kvalite materialov a kvalite spracovania.. Co sa tyka podozrivych zrychleni to suhlasim, ze to nie je najdoveryhodnejsie, ale casom bude viac a viac amaterskych videi zrychlenia na nete a potom mozeme porovnat ci rozdiel bude minimalny ci priepastny. To ale nevyvracia podstatu toho, co Janda pisal, ze vRS je az prekvapivo dobra. Sam si videl video z Nurburgringu, kde predbiehal vykonejsie auta ako nic a na druhej strane tvrdis, ze cas, ktory dosiahol je nic moc a beriem to tak, ze vlastne zodpoveda vykonu, ci nie? Nemozem si pomoct, ale v tvojich prispevkoch citit istu nasrdenost na to, ze uz so svojim DS 3 Racing nebudes na RS stihat a tiez na to, ze skodovka postavila naozaj vydarene auto a to ta stve. Ved je tu lahka pomoc. Objednaj sa na testovaciu jazdu a ked nebudes prijemne prekvapeny, tak kludne napis nedavno Rasto Chvala dosiahol lepsie zrychlenia ako deklaruje vyrobca na niekolkych autach tu na auto.sme.sk...co si ja pamatam, tak napr. pri teste noveho Hyundai Santa Fenuz OII bola co sa tyka
kvality interieru Rolls Royce vo svojej triede a mohlo to byt este lepsie, keby koncern povolil, co sme mali urobene... Co sa tyka OIII, pristrojova doska je kvalitativne rovnaka, len je daleko modernejsia, elegantnejsia. Pravda je, ze na dverach sa setrilo a su tam, kde konkurencia. proste dali len to, co bolo treba. V case, ked sa tlaci enormne na cenu, treba setrit, kde sa da, ak chces stlacit cenu dole, ale je to aj otazka hmotnosti. Tam sa musi tiez dole. Ale celkovo je OIII zasa a kus dalej. Hlavne designovo. Ja tie rozne pristrojovky vyzerajace ako transformer vyskakujuci na vodica s kopou tlacitok a lakovanych listiciek nemusim. Dokazem ozeliet skor menej kvalitny material, ako design a ergonomiu. Co sa tyka nameranych hodnot koncernovych aut. Koncern nema potrebu nahanat papierove vykony a zrychlenia a ako pises ty - prebit konkurenciu. Oni udavaju vsetko s rezervou, aby zakaznik vzdy dostal auto, ktore splni udaje v papieroch. Na to su mozno odkazani ini zufali vyrobcovia, ktori potrebuju zvysovat ego svojich zakaznikov papierovymi hodnotami. A kedze je nepisane pravidlo, ze motory od koncernu na brzde davaju aj 10 percent viac, tak nie je divu, ze aj namerane zrychlenia mozu byt lepsie. To uz nehovorm o maximalkach. Mne to pripada uplne normalne. Nikdy som to nemeral exaktne, ale pocitovo to bolo vzdy velmi dobre a najlepsie to vidis na ceste. Napriklad aj nezavisla stranka, ktoru som ti uz daval namerala mojmu C-ecku hodnotu zrychlenia lepsiu, ako udava vyrobca. Nuz a pokial viem, tak Citroen v BA pouzival cipnute predvadzacky... Na niektorych autach je to asi aj jedno, lebo ked ich nacipujes, aj tak to nevedia zuzitkovat, respektive dolezita je charakteristika motora. Teda ako sa sprava na ceste. trefne to popisal PPT a ja to tu tiez propagujem. Ak ta pribrzdi na dialnici kamion a ty potom musis akcelerovat. Vtedy vidis, ake su priepastne rozdiely medzi autami mozno aj s rovnakymi vykonmi. To je pre mna viac zaujimave, ako start na zelenu. Asi aj pre to, ze som ropak.