SME

Diskusia k článku: Predná kapota BMW i3 úplne prepadla v nárazových testoch

Z posledných testov Euro NCAP sme vybrali osem vozidiel. Niektoré majú nedostatky v ochrane detí alebo chodcov.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
14 príspevkov

  • Či-čo

    _

    Polovicu prideľovaných bodov dávajú za veci, ktoré s ochranou posádky pri nehode nemajú nič spoločné...
    • clichy

      NCAP nie je len

      o ochrane posádky, je to komplexné hodnotenie bezpečnosti vozidla a ochrana chodcov sem patrí, tak isto sem patria elektronické a mechanické bezpečnostné technológie. Holt sa budeme musieť zmieriť s tým že 5 hviezdičiek nebude padať z neba tak ako doteraz. Som zvedavý, ako sa to vyvinie keď zavedú 25% prekrytie pri čelnom náraze, tak ako to už skúšajú v štátoch, ale je to o tom, že technika má napredovať a vozidlá majú byť bezpečnejšie
      • kosto_197225
        Prémium
        Kym nebudu zaroven aj lacnejsie, tak to je na nic. Namiesto roznych nariadeni EU co musi auto obsahovat (napriklad ESP, cipy na zavolanie zachranky v pripade nehody,...) by sa mala EU zaujimat skor o to aby si takto vybavene auta ludia mohli kupit. Napriklad preplatit cast nakladov za lepsiu bezpecnost kupujucemu. Inak sa sice budu vyrabat super bezpecne auta, ale nebude si ich mat kto kupit. Rovnako to je s ekologickymi autami.
        • Či-čo

          _

          A z čoho to tak asi tá EÚ má preplácať? Z mojich peňazí, ktoré jej dobrovoľne nasilu dám?! To dúfam nemyslíš vážne! Neexistuje väčšia kravina ako dotovanie niečoho a je jedno či je to elektromobil alebo niečo iné!
          • kosto_197225
            Prémium
            Prave o to ide, ked uz jej nieco davame, tak aby to aj nejako vratila. Samozrejme idealne by bolo aby sa o prispevok EU zvysili platy (preto tam bolo napisane "napriklad"). Skorpion: Ano to co bolo pred 5timi rokmi v luxusnych autach je dnes v autach strednej triedy... Ale ak si clovek nemohol dovolit nove auto pred piatimi rokmi nemoze si ho dovolit ani dnes. Takze si mozno kupi 5 rocne jazdene auto, ktore bolo pred piatimi rokmi v kategorii lacnych aut. K (bezpecnostnej) vybave dnesnych aut vyssej kategorie sa tak dostane o 10 rokov.
      • Či-čo

        _

        Celé hviezdičkovanie NCAP je o hojne, mňa zaujíma ochrana pri nehode a nie čo sa stane pakovi čo mi skočí pred auto! Alebo čo má spoločné s bezpečnosťou otravný pípak nezapnutého pásu? Normálny človek sa púta aj bez pípaka, ktorý ho len otravuje pri preparkovaní do dvora a pod. a nenormálny ho vyradí hneď po kúpe...
  • ja som to vravel

    A europsky uradnik

    Po vzore hitlera vie ako ma vyzerat taky spravny arijsky chodec. Vsetci su rovnakej vahy, vysky, maju rovnaky pomer trupu voci dlzke noh. To uz je co za kravina s tymi chodcami? Uradnici iba auta zbytocne predrazuju a nic to neriesi. Auto co ma 5 hviezdiciek pri zrazke s priemernym chodcom zabije o 15 cm nizsieho ci vyssieho. Akurat to vytiahne vsetkym o par tisic z penazenky pri kupe auta. Ochrana ludi pred uradnikmi sa zavedie kedy?
    • Pavol Adam

      Keby sa dalo dať viac plusiek za tento

      názor, tak dám, ale iba jednu môžem :) Píšete mi z duše :)
      • ja som to vravel

        Dik

        Smejem sa z celeho toho merania. Posadia do auta nejaku umelo vyratanu priemernu figurinu a myslia si, ze to nejako ukaze ako bude reagovat zivy clovek. Clovek predsa reaguje na svoje okolie na situaciu. Napina svaly uhyna sa. Automobilky vedia ako vyzeraju testy a tak su karoserie konstruovane aby presli vybranymi testami. Co to ma spolocne s realitou nik nevie ani sa nestara. Namiesto poriadnej konstrukcie a kvalitneho vyladeneho podvozku, lacne konstrukcne riesenia ci priam zivotunebezpecne dizajny zachranuju cidla a pocitace. Ja si jazdim obcas na starom trucku z 1973. Kolke z tychto dnesnych plastovych skatul plne cidiel budu v prevadzke o 40 rokov?

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 191
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 917
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 6 813
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 484
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 839
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 565
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 191
  8. Maratónska kampaň, ktorú nebudeme vidieť, ale budeme o nej počuť 1 757
  1. Ivan Čáni: Fico nie je hlúpy, aby nechápal čo hovorí a robí.
  2. Milan Buno: Aj vaši rodičia starnú? Tu je 50 nápadov, ako ich zvládať... | 7 knižných tipov
  3. Marián Gunár: Rómovia, Cigáni čo ďalej?
  4. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XX
  5. Radoslav Záhumenský: Vodná nádrž na Kysuciach ukrýva príbeh dvoch zatopených obcí. Poznáte jej pravú tvár?
  6. Milan Srnka: „Škaredý Ovečkin“, legenda kolaborujúca s vojnovým zločincom
  7. Zuzana Pelaez: O šialenej slovenskej Veľkej noci a o tých zahraničných, nepornografických.
  8. Emil Sútor : Čo je sójový lecitín a prečo ho nájdete v čokoláde?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 101
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 74 782
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 47 165
  4. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 41 123
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 068
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 221
  7. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 12 603
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 613
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
reklama
reklama