Predná kapota BMW i3 úplne prepadla v nárazových testoch

Z posledných testov Euro NCAP sme vybrali osem vozidiel. Niektoré majú nedostatky v ochrane detí alebo chodcov.

(Zdroj: Euro NCAP)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Nezávislá organizácia Euro NCAP spolu s nemeckým autoklubom ADAC pripravili na jeseň rozsiahlu sériu testov, do ktorých sa dostalo celkovo jedenásť vozidiel.

Aj tentoraz udeľovala porota za dosiahnuté výsledky percentuálne body v štyroch kategóriách: ochrana dospelých cestujúcich, ochrana detskej posádky, ochrana chodcov a elektronické bezpečnostné systémy.

Výsledkom je hlavné hodnotenie - udelenie príslušného počtu hviezd, maximálne piatich. Všetky vozidlá ochránia svoju posádku spoľahlivo. Najviac bodov už tradične strácajú v kategórii "ochrana chodcov".

BMW i3

Nováčik na trhu elektrických vozidiel, novou technikou nabité BMW i3 podstúpilo testy po prvýkrát. Mníchovský výrobca dosahuje vysoké hodnotenie už štandardne a vysoká bezpečnosť prémiových vozidiel je takpovediac samozrejmosťou.

Elektromobil s karbónovou časťou karosérie ochráni dospelých cestujúcich spoľahlivo. Na rovnakej úrovni je aj ochrana našich najmenších. V oboch hlavných kategóriách dosiahlo BMW i3 viac ako 80 percent.

Riešenie karosérie prvého elektrického modelu BMW si však vyžiadalo aj svoju daň. Porota bola kritická voči ochrane chodcov. Nárazník automobilu je extrémne "šetrný" voči nohám, no predná kapota prepadla na plnej čiare a nezískala ani bod.

Automobil vo väčšej miere ohrozuje hlavu chodcov najmä v oblasti spodnej hrany čelného skla a jeho stĺpikoch.

Ford EcoSport

Mini SUV z dielní Ford si svoje uplatnenie našlo najmä v krajinách Južnej Ameriky. Napriek tomu, že rovnako ako BMW i3, stráca v testoch Euro NCAP jednu hviezdu, dospelú posádku ochráni vynikajúco. Porota ocenila danú kategóriu až 93 percentuálnymi bodmi.

Jednu hviezdu stráca EcoSport len priemerným bodovým hodnotením v kategóriách Ochrana chodcov a Elektronické bezpečnostné systémy.

V prípade stretu s chodcom je zvlášť ohľaduplný predný nárazník. Horšie je na tom predná hrana kapoty, ktorá ohrozuje najmä panvovú oblasť chodcov. Trochu kritiky si odniesli aj predné stĺpiky, čo je však s vysokou pravdepodobnosťou daň za tuhú karosériu.

Infiniti Q50

Z času na čas sa do rúk bezpečnostných expertov dostanú aj prémiové kúsky. V jesennej sérii testovania je prvým premiantom Infiniti Q50.

Luxusná divízia Nissanu si pre model Q50 vyslúžila maximálny počet päť hviezd a vysoké hodnotenia v troch, zo štyroch kategórií. Vozidlo vyniká aj v hodnotení bezpečnostných asistenčných systémov.

Infiniti Q50 získalo v oblasti ochrany chodcov pár bodov navyše aj vďaka aktívnej kapote motora. Po strete s chodcom sa automaticky zvýši a vytvorí tak väčší priestor medzi motorom, čím zefektívni deformačnú zónu a zníži poranenia hornej polovice tela a hlavy.

Vyššie hodnotenie v ochrane chodcov Infiniti nezískalo kvôli prednému nárazníku, ktorý nohy chodca ochráni len priemerne.

Maserati Ghibli

Z nárazových testov Euro NCAP vychádza víťazne aj Maserati so svojim novým modelom Ghibli. Voči svojim hlavným konkurentom nijak nezaostáva.

V oblasti ochrany dospelých cestujúcich poskytuje účinnú ochranu, ktorú porota ocenila až na 95 percentuálnych bodov.

Automobil výborne ochráni aj detskú posádku a na podobnej úrovni i chodcov. Vysoké ocenenie dostal model Ghibli aj za výbavu a funkciu elektronických bezpečnostných prvkov.

Maserati Ghibli si napriek vysokému hodnoteniu v ochrane dospelej posádky poradilo aj s konštrukciou predných partií. Vďaka tomu je automobil ohľaduplný k nohám chodca. Rovnako dobre ochráni aj bedrovú časť a hornú polovicu tela.

Porota vytýkala len príliš pevnú spodnú líniu čelného okna a jeho stĺpikov.

Mazda 3

Aj automobilka Mazda potvrdzuje, že novými modelmi patrí medzi lídrov bezpečnosti a zároveň, že menší model je rovnako dôležitý ako väčšia "šestka". Päť hviezd v hodnotení to len dokazuje.

V porovnaní s Mazdou 6 získala Mazda 3 takmer identické hodnotenia. V ochrane dospelých cestujúcich dokonca o jeden percentuálny bod navyše. Takmer identické výsledky s Mazdou 6 dosiahla aj v kategóriách Ochrana chodcov a Elektronické bezpečnostné systémy.

Aj v prípade Mazdy kritizovali experti organizácie Euro NCAP tuhé predné stĺpiky okien, ktoré môžu nadmerne ublížiť chodcovi po strete s vozidlom. Horší výsledok v kategórii Ochrana chodcov si Mazda 3 zaslúžila aj vďaka prednej hrane kapoty.

Mitsubishi Outlander PHEV

Druhý elektromobil - hybridný model Mitsubishi Outlander PHEV si poradil s testami Euro NCAP o niečo horšie ako verzia s klasickým spaľovacím pohonným ústrojenstvom. Stále je však výsledok výborný a stačil na získanie plného počtu hviezd.

Ochrana dospelých cestujúcich bola ocenená na 88 percent (mínus 6 percent voči verzii 2,2 diesel). Inak vysoké hodnotenie v kategórii elektronických bezpečnostných prvkov nedosahuje výsledku modelu Outlander 2.2 diesel z minulého roka (100 percentuálnych bodov).

Treba však podotknúť, že tohto roku sú kritériá aj v kategórii Elektronické bezpečnostné systémy prísnejšie.

V rámci ochrany chodcov porota ocenila funkciu predného nárazníka. Ani jediný bod však Outlander PHEV nezískal za "nebezpečnú" prednú hranu kapoty.

Nissan Note

Drobným sklamaním je hodnotenie novej generácie Nissanu Note. Za dosiahnuté výsledky získal japonský automobil štyri hviezdy napriek tomu, že dospelých a deti ochráni výborne.

Napriek rovnakému počtu hviezd, v porovnaní s modelom testovaným v roku 2009, je Nissan Note vo všetkých kategóriách bezpečnejší.

Za objemný predný nárazník získal Note v ochrane chodcov šesť bodov. Ochranu hlavy ohodnotila porota 15 bodmi, čo je priemerné hodnotenie. Nový Nissan Note však stratil na prednej hrane kapoty, ktorú porota neocenila ani jediným bodom.

Peugeot 308

Novinka, ktorú sme testovali len pred niekoľkými dňami, potvrdila novú modernú konštrukciu a získala plný počet hviezd.

Nestráca sa ani v porovnaní s "normou" danej triedy - Volkswagenom Golf, na ktorý v kategórii ochrany dospelých cestujúcich stráca zanedbateľné dva percentuálne body. Trochu vyššie hodnotenie sme čakali v kategórii ochrany detskej posádky, kde Peugeot 308 neprekročil hranicu 80 percent.

Svojho nemeckého konkurenta však poráža v hodnotení elektronických bezpečnostných asistentov o rovných 10 percent.

Experti Euro NCAP ocenili dobré výsledky dosiahnuté v ochrane chodcov. Predný nárazník, predná hrana kapoty i jej vrchná časť splnili očakávania. O niečo menej bodov získal Peugeot 308 v oblasti ochrany hlavy. Pevná spodná hrana okna i stĺpiky sú potrebné pri ochrane cestujúcich.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  4. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  10. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  1. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  2. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  3. Exkurzia študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  4. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 16 036
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 8 540
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 603
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 872
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 3 092
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek 1 951
  7. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások 1 846
  8. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 805
  9. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba 1 704
  10. Moskva alebo Petrohrad? 1 300

Téma: BMW


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Vianočný dôchodok získa viac ľudí, Slováci v Rakúsku však nie

Najchudobnejší dôchodcovia znovu dostanú sto eur navyše, nemení sa to už štvrtý rok.

EKONOMIKA

Firma, ktorej zadržali kamióny: Hľadáte problém tam, kde nie je

North Sea Express je podozrivá z vykorisťovania.

PRIMÁR

Viac nočných môr a najmä zvuky. Ako snívajú nevidiaci

Čo sa sníva ľuďom, ktorí nikdy nevideli okolitý svet.

Neprehliadnite tiež

Tesla míňa 8000 dolárov za minútu a nedarí sa jej s Modelom 3

Musk musí čoskoro začať zháňať nové prostriedky.

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.