SME
Streda, 30. november, 2022 | Meniny má Ondrej, Andrej

Predná kapota BMW i3 úplne prepadla v nárazových testoch

Z posledných testov Euro NCAP sme vybrali osem vozidiel. Niektoré majú nedostatky v ochrane detí alebo chodcov.

(Zdroj: Euro NCAP)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Nezávislá organizácia Euro NCAP spolu s nemeckým autoklubom ADAC pripravili na jeseň rozsiahlu sériu testov, do ktorých sa dostalo celkovo jedenásť vozidiel.

Aj tentoraz udeľovala porota za dosiahnuté výsledky percentuálne body v štyroch kategóriách: ochrana dospelých cestujúcich, ochrana detskej posádky, ochrana chodcov a elektronické bezpečnostné systémy.

Výsledkom je hlavné hodnotenie - udelenie príslušného počtu hviezd, maximálne piatich. Všetky vozidlá ochránia svoju posádku spoľahlivo. Najviac bodov už tradične strácajú v kategórii "ochrana chodcov".

BMW i3

Nováčik na trhu elektrických vozidiel, novou technikou nabité BMW i3 podstúpilo testy po prvýkrát. Mníchovský výrobca dosahuje vysoké hodnotenie už štandardne a vysoká bezpečnosť prémiových vozidiel je takpovediac samozrejmosťou.

Elektromobil s karbónovou časťou karosérie ochráni dospelých cestujúcich spoľahlivo. Na rovnakej úrovni je aj ochrana našich najmenších. V oboch hlavných kategóriách dosiahlo BMW i3 viac ako 80 percent.

Riešenie karosérie prvého elektrického modelu BMW si však vyžiadalo aj svoju daň. Porota bola kritická voči ochrane chodcov. Nárazník automobilu je extrémne "šetrný" voči nohám, no predná kapota prepadla na plnej čiare a nezískala ani bod.

Automobil vo väčšej miere ohrozuje hlavu chodcov najmä v oblasti spodnej hrany čelného skla a jeho stĺpikoch.

Ford EcoSport

Mini SUV z dielní Ford si svoje uplatnenie našlo najmä v krajinách Južnej Ameriky. Napriek tomu, že rovnako ako BMW i3, stráca v testoch Euro NCAP jednu hviezdu, dospelú posádku ochráni vynikajúco. Porota ocenila danú kategóriu až 93 percentuálnymi bodmi.

Jednu hviezdu stráca EcoSport len priemerným bodovým hodnotením v kategóriách Ochrana chodcov a Elektronické bezpečnostné systémy.

V prípade stretu s chodcom je zvlášť ohľaduplný predný nárazník. Horšie je na tom predná hrana kapoty, ktorá ohrozuje najmä panvovú oblasť chodcov. Trochu kritiky si odniesli aj predné stĺpiky, čo je však s vysokou pravdepodobnosťou daň za tuhú karosériu.

Infiniti Q50

Z času na čas sa do rúk bezpečnostných expertov dostanú aj prémiové kúsky. V jesennej sérii testovania je prvým premiantom Infiniti Q50.

Luxusná divízia Nissanu si pre model Q50 vyslúžila maximálny počet päť hviezd a vysoké hodnotenia v troch, zo štyroch kategórií. Vozidlo vyniká aj v hodnotení bezpečnostných asistenčných systémov.

Infiniti Q50 získalo v oblasti ochrany chodcov pár bodov navyše aj vďaka aktívnej kapote motora. Po strete s chodcom sa automaticky zvýši a vytvorí tak väčší priestor medzi motorom, čím zefektívni deformačnú zónu a zníži poranenia hornej polovice tela a hlavy.

Vyššie hodnotenie v ochrane chodcov Infiniti nezískalo kvôli prednému nárazníku, ktorý nohy chodca ochráni len priemerne.

Maserati Ghibli

Z nárazových testov Euro NCAP vychádza víťazne aj Maserati so svojim novým modelom Ghibli. Voči svojim hlavným konkurentom nijak nezaostáva.

V oblasti ochrany dospelých cestujúcich poskytuje účinnú ochranu, ktorú porota ocenila až na 95 percentuálnych bodov.

Automobil výborne ochráni aj detskú posádku a na podobnej úrovni i chodcov. Vysoké ocenenie dostal model Ghibli aj za výbavu a funkciu elektronických bezpečnostných prvkov.

Maserati Ghibli si napriek vysokému hodnoteniu v ochrane dospelej posádky poradilo aj s konštrukciou predných partií. Vďaka tomu je automobil ohľaduplný k nohám chodca. Rovnako dobre ochráni aj bedrovú časť a hornú polovicu tela.

Porota vytýkala len príliš pevnú spodnú líniu čelného okna a jeho stĺpikov.

Mazda 3

Aj automobilka Mazda potvrdzuje, že novými modelmi patrí medzi lídrov bezpečnosti a zároveň, že menší model je rovnako dôležitý ako väčšia "šestka". Päť hviezd v hodnotení to len dokazuje.

V porovnaní s Mazdou 6 získala Mazda 3 takmer identické hodnotenia. V ochrane dospelých cestujúcich dokonca o jeden percentuálny bod navyše. Takmer identické výsledky s Mazdou 6 dosiahla aj v kategóriách Ochrana chodcov a Elektronické bezpečnostné systémy.

Aj v prípade Mazdy kritizovali experti organizácie Euro NCAP tuhé predné stĺpiky okien, ktoré môžu nadmerne ublížiť chodcovi po strete s vozidlom. Horší výsledok v kategórii Ochrana chodcov si Mazda 3 zaslúžila aj vďaka prednej hrane kapoty.

Mitsubishi Outlander PHEV

Druhý elektromobil - hybridný model Mitsubishi Outlander PHEV si poradil s testami Euro NCAP o niečo horšie ako verzia s klasickým spaľovacím pohonným ústrojenstvom. Stále je však výsledok výborný a stačil na získanie plného počtu hviezd.

Ochrana dospelých cestujúcich bola ocenená na 88 percent (mínus 6 percent voči verzii 2,2 diesel). Inak vysoké hodnotenie v kategórii elektronických bezpečnostných prvkov nedosahuje výsledku modelu Outlander 2.2 diesel z minulého roka (100 percentuálnych bodov).

Treba však podotknúť, že tohto roku sú kritériá aj v kategórii Elektronické bezpečnostné systémy prísnejšie.

V rámci ochrany chodcov porota ocenila funkciu predného nárazníka. Ani jediný bod však Outlander PHEV nezískal za "nebezpečnú" prednú hranu kapoty.

Nissan Note

Drobným sklamaním je hodnotenie novej generácie Nissanu Note. Za dosiahnuté výsledky získal japonský automobil štyri hviezdy napriek tomu, že dospelých a deti ochráni výborne.

Napriek rovnakému počtu hviezd, v porovnaní s modelom testovaným v roku 2009, je Nissan Note vo všetkých kategóriách bezpečnejší.

Za objemný predný nárazník získal Note v ochrane chodcov šesť bodov. Ochranu hlavy ohodnotila porota 15 bodmi, čo je priemerné hodnotenie. Nový Nissan Note však stratil na prednej hrane kapoty, ktorú porota neocenila ani jediným bodom.

Peugeot 308

Novinka, ktorú sme testovali len pred niekoľkými dňami, potvrdila novú modernú konštrukciu a získala plný počet hviezd.

Nestráca sa ani v porovnaní s "normou" danej triedy - Volkswagenom Golf, na ktorý v kategórii ochrany dospelých cestujúcich stráca zanedbateľné dva percentuálne body. Trochu vyššie hodnotenie sme čakali v kategórii ochrany detskej posádky, kde Peugeot 308 neprekročil hranicu 80 percent.

Svojho nemeckého konkurenta však poráža v hodnotení elektronických bezpečnostných asistentov o rovných 10 percent.

Experti Euro NCAP ocenili dobré výsledky dosiahnuté v ochrane chodcov. Predný nárazník, predná hrana kapoty i jej vrchná časť splnili očakávania. O niečo menej bodov získal Peugeot 308 v oblasti ochrany hlavy. Pevná spodná hrana okna i stĺpiky sú potrebné pri ochrane cestujúcich.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vytvor si svoju budúcnosť
  2. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  3. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás.
  4. Ako vybrať správny televízor? QLED verzus QD OLED
  5. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  6. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Ako sa účinne vyrovnať s energetickou krízou? Spôsobov je viac
  2. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  3. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  4. Zmeny v systéme revíznych postupov
  5. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  6. Posledné voľné byty z úrody Jabloní. Nenechajte si ich ujsť.
  7. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 16 172
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 905
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 192
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 545
  5. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 134
  6. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 043
  7. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 502
  8. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás. 1 166
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Peugeot 408

Jediným väčším problémom bude cena.


5 h
Porsche 911 Dakar

Celkovo vznikne len 2 500 kusov.


22 h
Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov

Blogy SME

  1. Jozef Kozár: Vianočný Mars na večernej oblohe
  2. Ján Škerko: Temné sily toto kolo vyhrali
  3. Ctirad Klimčík: Prečo študovať na bratislavskom matfyze
  4. Tomáš Hegedűš: Štátne budovy či ruiny? Začnime nanovo
  5. Peter Maroncik: Ako preklenúť tichú domácnosť
  6. Ján Bilohuščin: Generálny sudca SR
  7. Ľuboš Vodička: Rimania na Dunaji: Gerulata v Bratislave
  8. Michal Lendvorsky: Ste nespokojní v práci? Rozmýšľate o zmene? Zdieľame s Vami varovné signály v zamestnaní.
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 205 151
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 811
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 135
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 884
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 027
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 945
  7. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 504
  8. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 2 912
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu