Predná kapota BMW i3 úplne prepadla v nárazových testoch

Z posledných testov Euro NCAP sme vybrali osem vozidiel. Niektoré majú nedostatky v ochrane detí alebo chodcov.

(Zdroj: Euro NCAP)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Nezávislá organizácia Euro NCAP spolu s nemeckým autoklubom ADAC pripravili na jeseň rozsiahlu sériu testov, do ktorých sa dostalo celkovo jedenásť vozidiel.

Aj tentoraz udeľovala porota za dosiahnuté výsledky percentuálne body v štyroch kategóriách: ochrana dospelých cestujúcich, ochrana detskej posádky, ochrana chodcov a elektronické bezpečnostné systémy.

Výsledkom je hlavné hodnotenie - udelenie príslušného počtu hviezd, maximálne piatich. Všetky vozidlá ochránia svoju posádku spoľahlivo. Najviac bodov už tradične strácajú v kategórii "ochrana chodcov".

BMW i3

Nováčik na trhu elektrických vozidiel, novou technikou nabité BMW i3 podstúpilo testy po prvýkrát. Mníchovský výrobca dosahuje vysoké hodnotenie už štandardne a vysoká bezpečnosť prémiových vozidiel je takpovediac samozrejmosťou.

Elektromobil s karbónovou časťou karosérie ochráni dospelých cestujúcich spoľahlivo. Na rovnakej úrovni je aj ochrana našich najmenších. V oboch hlavných kategóriách dosiahlo BMW i3 viac ako 80 percent.

Riešenie karosérie prvého elektrického modelu BMW si však vyžiadalo aj svoju daň. Porota bola kritická voči ochrane chodcov. Nárazník automobilu je extrémne "šetrný" voči nohám, no predná kapota prepadla na plnej čiare a nezískala ani bod.

Automobil vo väčšej miere ohrozuje hlavu chodcov najmä v oblasti spodnej hrany čelného skla a jeho stĺpikoch.

Ford EcoSport

Mini SUV z dielní Ford si svoje uplatnenie našlo najmä v krajinách Južnej Ameriky. Napriek tomu, že rovnako ako BMW i3, stráca v testoch Euro NCAP jednu hviezdu, dospelú posádku ochráni vynikajúco. Porota ocenila danú kategóriu až 93 percentuálnymi bodmi.

Jednu hviezdu stráca EcoSport len priemerným bodovým hodnotením v kategóriách Ochrana chodcov a Elektronické bezpečnostné systémy.

V prípade stretu s chodcom je zvlášť ohľaduplný predný nárazník. Horšie je na tom predná hrana kapoty, ktorá ohrozuje najmä panvovú oblasť chodcov. Trochu kritiky si odniesli aj predné stĺpiky, čo je však s vysokou pravdepodobnosťou daň za tuhú karosériu.

Infiniti Q50

Z času na čas sa do rúk bezpečnostných expertov dostanú aj prémiové kúsky. V jesennej sérii testovania je prvým premiantom Infiniti Q50.

Luxusná divízia Nissanu si pre model Q50 vyslúžila maximálny počet päť hviezd a vysoké hodnotenia v troch, zo štyroch kategórií. Vozidlo vyniká aj v hodnotení bezpečnostných asistenčných systémov.

Infiniti Q50 získalo v oblasti ochrany chodcov pár bodov navyše aj vďaka aktívnej kapote motora. Po strete s chodcom sa automaticky zvýši a vytvorí tak väčší priestor medzi motorom, čím zefektívni deformačnú zónu a zníži poranenia hornej polovice tela a hlavy.

Vyššie hodnotenie v ochrane chodcov Infiniti nezískalo kvôli prednému nárazníku, ktorý nohy chodca ochráni len priemerne.

Maserati Ghibli

Z nárazových testov Euro NCAP vychádza víťazne aj Maserati so svojim novým modelom Ghibli. Voči svojim hlavným konkurentom nijak nezaostáva.

V oblasti ochrany dospelých cestujúcich poskytuje účinnú ochranu, ktorú porota ocenila až na 95 percentuálnych bodov.

Automobil výborne ochráni aj detskú posádku a na podobnej úrovni i chodcov. Vysoké ocenenie dostal model Ghibli aj za výbavu a funkciu elektronických bezpečnostných prvkov.

Maserati Ghibli si napriek vysokému hodnoteniu v ochrane dospelej posádky poradilo aj s konštrukciou predných partií. Vďaka tomu je automobil ohľaduplný k nohám chodca. Rovnako dobre ochráni aj bedrovú časť a hornú polovicu tela.

Porota vytýkala len príliš pevnú spodnú líniu čelného okna a jeho stĺpikov.

Mazda 3

Aj automobilka Mazda potvrdzuje, že novými modelmi patrí medzi lídrov bezpečnosti a zároveň, že menší model je rovnako dôležitý ako väčšia "šestka". Päť hviezd v hodnotení to len dokazuje.

V porovnaní s Mazdou 6 získala Mazda 3 takmer identické hodnotenia. V ochrane dospelých cestujúcich dokonca o jeden percentuálny bod navyše. Takmer identické výsledky s Mazdou 6 dosiahla aj v kategóriách Ochrana chodcov a Elektronické bezpečnostné systémy.

Aj v prípade Mazdy kritizovali experti organizácie Euro NCAP tuhé predné stĺpiky okien, ktoré môžu nadmerne ublížiť chodcovi po strete s vozidlom. Horší výsledok v kategórii Ochrana chodcov si Mazda 3 zaslúžila aj vďaka prednej hrane kapoty.

Mitsubishi Outlander PHEV

Druhý elektromobil - hybridný model Mitsubishi Outlander PHEV si poradil s testami Euro NCAP o niečo horšie ako verzia s klasickým spaľovacím pohonným ústrojenstvom. Stále je však výsledok výborný a stačil na získanie plného počtu hviezd.

Ochrana dospelých cestujúcich bola ocenená na 88 percent (mínus 6 percent voči verzii 2,2 diesel). Inak vysoké hodnotenie v kategórii elektronických bezpečnostných prvkov nedosahuje výsledku modelu Outlander 2.2 diesel z minulého roka (100 percentuálnych bodov).

Treba však podotknúť, že tohto roku sú kritériá aj v kategórii Elektronické bezpečnostné systémy prísnejšie.

V rámci ochrany chodcov porota ocenila funkciu predného nárazníka. Ani jediný bod však Outlander PHEV nezískal za "nebezpečnú" prednú hranu kapoty.

Nissan Note

Drobným sklamaním je hodnotenie novej generácie Nissanu Note. Za dosiahnuté výsledky získal japonský automobil štyri hviezdy napriek tomu, že dospelých a deti ochráni výborne.

Napriek rovnakému počtu hviezd, v porovnaní s modelom testovaným v roku 2009, je Nissan Note vo všetkých kategóriách bezpečnejší.

Za objemný predný nárazník získal Note v ochrane chodcov šesť bodov. Ochranu hlavy ohodnotila porota 15 bodmi, čo je priemerné hodnotenie. Nový Nissan Note však stratil na prednej hrane kapoty, ktorú porota neocenila ani jediným bodom.

Peugeot 308

Novinka, ktorú sme testovali len pred niekoľkými dňami, potvrdila novú modernú konštrukciu a získala plný počet hviezd.

Nestráca sa ani v porovnaní s "normou" danej triedy - Volkswagenom Golf, na ktorý v kategórii ochrany dospelých cestujúcich stráca zanedbateľné dva percentuálne body. Trochu vyššie hodnotenie sme čakali v kategórii ochrany detskej posádky, kde Peugeot 308 neprekročil hranicu 80 percent.

Svojho nemeckého konkurenta však poráža v hodnotení elektronických bezpečnostných asistentov o rovných 10 percent.

Experti Euro NCAP ocenili dobré výsledky dosiahnuté v ochrane chodcov. Predný nárazník, predná hrana kapoty i jej vrchná časť splnili očakávania. O niečo menej bodov získal Peugeot 308 v oblasti ochrany hlavy. Pevná spodná hrana okna i stĺpiky sú potrebné pri ochrane cestujúcich.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 470
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 762
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 074
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 061
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 170
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 645
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 632
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 432
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 428
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 053

Téma: BMW


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok.