Predná kapota BMW i3 úplne prepadla v nárazových testoch

Z posledných testov Euro NCAP sme vybrali osem vozidiel. Niektoré majú nedostatky v ochrane detí alebo chodcov.

(Zdroj: Euro NCAP)
Napíšte nám
o vašom vozidle

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.

Čo o svojom aute napísať?



Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Nezávislá organizácia Euro NCAP spolu s nemeckým autoklubom ADAC pripravili na jeseň rozsiahlu sériu testov, do ktorých sa dostalo celkovo jedenásť vozidiel.

Aj tentoraz udeľovala porota za dosiahnuté výsledky percentuálne body v štyroch kategóriách: ochrana dospelých cestujúcich, ochrana detskej posádky, ochrana chodcov a elektronické bezpečnostné systémy.

Výsledkom je hlavné hodnotenie - udelenie príslušného počtu hviezd, maximálne piatich. Všetky vozidlá ochránia svoju posádku spoľahlivo. Najviac bodov už tradične strácajú v kategórii "ochrana chodcov".

BMW i3

Nováčik na trhu elektrických vozidiel, novou technikou nabité BMW i3 podstúpilo testy po prvýkrát. Mníchovský výrobca dosahuje vysoké hodnotenie už štandardne a vysoká bezpečnosť prémiových vozidiel je takpovediac samozrejmosťou.

Elektromobil s karbónovou časťou karosérie ochráni dospelých cestujúcich spoľahlivo. Na rovnakej úrovni je aj ochrana našich najmenších. V oboch hlavných kategóriách dosiahlo BMW i3 viac ako 80 percent.

Riešenie karosérie prvého elektrického modelu BMW si však vyžiadalo aj svoju daň. Porota bola kritická voči ochrane chodcov. Nárazník automobilu je extrémne "šetrný" voči nohám, no predná kapota prepadla na plnej čiare a nezískala ani bod.

Automobil vo väčšej miere ohrozuje hlavu chodcov najmä v oblasti spodnej hrany čelného skla a jeho stĺpikoch.

Ford EcoSport

Mini SUV z dielní Ford si svoje uplatnenie našlo najmä v krajinách Južnej Ameriky. Napriek tomu, že rovnako ako BMW i3, stráca v testoch Euro NCAP jednu hviezdu, dospelú posádku ochráni vynikajúco. Porota ocenila danú kategóriu až 93 percentuálnymi bodmi.

Jednu hviezdu stráca EcoSport len priemerným bodovým hodnotením v kategóriách Ochrana chodcov a Elektronické bezpečnostné systémy.

V prípade stretu s chodcom je zvlášť ohľaduplný predný nárazník. Horšie je na tom predná hrana kapoty, ktorá ohrozuje najmä panvovú oblasť chodcov. Trochu kritiky si odniesli aj predné stĺpiky, čo je však s vysokou pravdepodobnosťou daň za tuhú karosériu.

Infiniti Q50

Z času na čas sa do rúk bezpečnostných expertov dostanú aj prémiové kúsky. V jesennej sérii testovania je prvým premiantom Infiniti Q50.

Luxusná divízia Nissanu si pre model Q50 vyslúžila maximálny počet päť hviezd a vysoké hodnotenia v troch, zo štyroch kategórií. Vozidlo vyniká aj v hodnotení bezpečnostných asistenčných systémov.

Infiniti Q50 získalo v oblasti ochrany chodcov pár bodov navyše aj vďaka aktívnej kapote motora. Po strete s chodcom sa automaticky zvýši a vytvorí tak väčší priestor medzi motorom, čím zefektívni deformačnú zónu a zníži poranenia hornej polovice tela a hlavy.

Vyššie hodnotenie v ochrane chodcov Infiniti nezískalo kvôli prednému nárazníku, ktorý nohy chodca ochráni len priemerne.

Maserati Ghibli

Z nárazových testov Euro NCAP vychádza víťazne aj Maserati so svojim novým modelom Ghibli. Voči svojim hlavným konkurentom nijak nezaostáva.

V oblasti ochrany dospelých cestujúcich poskytuje účinnú ochranu, ktorú porota ocenila až na 95 percentuálnych bodov.

Automobil výborne ochráni aj detskú posádku a na podobnej úrovni i chodcov. Vysoké ocenenie dostal model Ghibli aj za výbavu a funkciu elektronických bezpečnostných prvkov.

Maserati Ghibli si napriek vysokému hodnoteniu v ochrane dospelej posádky poradilo aj s konštrukciou predných partií. Vďaka tomu je automobil ohľaduplný k nohám chodca. Rovnako dobre ochráni aj bedrovú časť a hornú polovicu tela.

Porota vytýkala len príliš pevnú spodnú líniu čelného okna a jeho stĺpikov.

Mazda 3

Aj automobilka Mazda potvrdzuje, že novými modelmi patrí medzi lídrov bezpečnosti a zároveň, že menší model je rovnako dôležitý ako väčšia "šestka". Päť hviezd v hodnotení to len dokazuje.

V porovnaní s Mazdou 6 získala Mazda 3 takmer identické hodnotenia. V ochrane dospelých cestujúcich dokonca o jeden percentuálny bod navyše. Takmer identické výsledky s Mazdou 6 dosiahla aj v kategóriách Ochrana chodcov a Elektronické bezpečnostné systémy.

Aj v prípade Mazdy kritizovali experti organizácie Euro NCAP tuhé predné stĺpiky okien, ktoré môžu nadmerne ublížiť chodcovi po strete s vozidlom. Horší výsledok v kategórii Ochrana chodcov si Mazda 3 zaslúžila aj vďaka prednej hrane kapoty.

Mitsubishi Outlander PHEV

Druhý elektromobil - hybridný model Mitsubishi Outlander PHEV si poradil s testami Euro NCAP o niečo horšie ako verzia s klasickým spaľovacím pohonným ústrojenstvom. Stále je však výsledok výborný a stačil na získanie plného počtu hviezd.

Ochrana dospelých cestujúcich bola ocenená na 88 percent (mínus 6 percent voči verzii 2,2 diesel). Inak vysoké hodnotenie v kategórii elektronických bezpečnostných prvkov nedosahuje výsledku modelu Outlander 2.2 diesel z minulého roka (100 percentuálnych bodov).

Treba však podotknúť, že tohto roku sú kritériá aj v kategórii Elektronické bezpečnostné systémy prísnejšie.

V rámci ochrany chodcov porota ocenila funkciu predného nárazníka. Ani jediný bod však Outlander PHEV nezískal za "nebezpečnú" prednú hranu kapoty.

Nissan Note

Drobným sklamaním je hodnotenie novej generácie Nissanu Note. Za dosiahnuté výsledky získal japonský automobil štyri hviezdy napriek tomu, že dospelých a deti ochráni výborne.

Napriek rovnakému počtu hviezd, v porovnaní s modelom testovaným v roku 2009, je Nissan Note vo všetkých kategóriách bezpečnejší.

Za objemný predný nárazník získal Note v ochrane chodcov šesť bodov. Ochranu hlavy ohodnotila porota 15 bodmi, čo je priemerné hodnotenie. Nový Nissan Note však stratil na prednej hrane kapoty, ktorú porota neocenila ani jediným bodom.

Peugeot 308

Novinka, ktorú sme testovali len pred niekoľkými dňami, potvrdila novú modernú konštrukciu a získala plný počet hviezd.

Nestráca sa ani v porovnaní s "normou" danej triedy - Volkswagenom Golf, na ktorý v kategórii ochrany dospelých cestujúcich stráca zanedbateľné dva percentuálne body. Trochu vyššie hodnotenie sme čakali v kategórii ochrany detskej posádky, kde Peugeot 308 neprekročil hranicu 80 percent.

Svojho nemeckého konkurenta však poráža v hodnotení elektronických bezpečnostných asistentov o rovných 10 percent.

Experti Euro NCAP ocenili dobré výsledky dosiahnuté v ochrane chodcov. Predný nárazník, predná hrana kapoty i jej vrchná časť splnili očakávania. O niečo menej bodov získal Peugeot 308 v oblasti ochrany hlavy. Pevná spodná hrana okna i stĺpiky sú potrebné pri ochrane cestujúcich.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  4. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  5. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  6. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  7. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  8. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  9. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  10. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 16 281
  2. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 15 902
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 15 217
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 11 300
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 8 137
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 737
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 440
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 237
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 477
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 145

Téma: BMW


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňák nechal schátrať ubytovňu pre policajtov. Teraz sa jej chce zbaviť

Za projekt opravy, ktorý sa nikdy nevyužil, ministerstvo zaplatilo takmer 175-tisíc eur.

DOMOV

Amnestie, Roháč a Sýkora. Čo má vplyv na prípad vraždy Remiáša

Na rozhodnutie o amnestiách má Ústavný súd posledné dni.

KOMENTÁRE

Kaliňák je Ficov Lexa

Minister vnútra vyrástol na symbol zrastenia politickej a ekonomickej moci.

DOMOV

Koalícia sa chce náhle zbaviť šéfa Ústavu pamäti národa

Ak by zmena zákona prešla, nové pravidlá začnú platiť od 15. októbra 2017.

Neprehliadnite tiež

F1: V Monaku vyhral Vettel na Ferrari, tretina jazdcov pretek nedokončila

Po deviatich rokoch Raikonnen opäť štartoval z pole position.

Tesla začala vysvetľovať, že Model 3 je horší ako Model S

Jedno z najočakávanejších áut nakoniec nie je také skvelé.

BMW oživuje ikonu deväťdesiatych rokov, luxusné kupé radu 8

Novinka využíva tradičné dizajnové prvky novým spôsobom.

Na rakúskej výstave sa veterány naživo reštaurovali

Organizátori vymysleli spôsob, ako prilákať čo najviac veteránov.