SME
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Čoraz väčšie autá majú za následok viac nehôd pri parkovaní (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Zaujímavé

Pokiaľ sa kompetentní nezačnú zaoberať tým, že parkovací box neslúžia iba na zaparkovanie, ale aj na vystúpenie z auta, lepšie to nebude.
 

 

No, ale toto uz o par rokov platit nemusi. Auto ta vyhodi pred vchodom, a pojde si samo zaparkovat, a teda moze parkovat tak aby sa do neho nedalo nastupit, cim usetria aj mieto na parkovanie.
 

 

Hej, toto spominal aj Jeremy Clarkson este v ktoromsi dieli TG. A spomenul ze je s tym spojeny maly problem: vyjdes von, a kde je zaparkovane tvoje auto?

Mal tam este take vtipne poznamky, ze po uliciach budu bludit zufale prazdne auta, ktore hladaju volne miesto na zaparkovanie. Alebo ze stlpy budu polepene letacikmi s textom "stratilo sa mi moje auto, dna xy odislo zaparkovat a odvtedy som ho nevidel"...
 

 

ked auto samo zaparkuje, preco by malo mat problem vyparkovat a vratit spat?
 

Obidve veci sa daju riesit principialne

jednoducho- Auto sa ti po zaparkovani ohlasi, a posle ti bud cislo parkovacieho boxu pripadne aj s mapou, alebo nejakym inym zrozumitelnym sposobom oznami svoju polohu. Ani ziadne bludenie nebude. Auto si najskor privola register zarkovanych aut v danej lokalite, a na zaklade informacii si vyberie najblizsie volne miesto aj optimalnu trasu k nemu a samozrejme sucasne si ho v registri obsadi aby ho niekto iny nepredbehol.
 
Hodnoť

vsak zmente normy

to je taky problem zmenit stavebne normy? Je evidentne, ze auta sa zvacsili, a ze developeri odrbavaju a chcu narvat vsade co najviac parkovacich miest. Vrcholom je, ked setria miestom este aj pri vjazde -vid Eurovea... to uz fakt nepochopim...
nechat 30 rocne normy, to je ako nechat polne cesty pre kone a nezachytit nastup aut...
 
Hodnoť

2,25x4,5 nie je tak úplne pravda

Odstavné a parkovacie plochy definuje STN 73 6056. V oprave STN 73 6056/O1 z novembra 2011 sa píše:
"...sa šírka stojiska pre vozidlá podskupiny O1 a O2 opravuje z 2,25 m na hodnotu:
minimálne 2,40 m."

O1 je definované max. rozmermi 1,65x4,25 m. O2 je definované max. rozmermi 1,8x5,0 m. Pre skupinu O2 boli min. rozmery státia 2,4x5,3 m odjakživa. To je ale tak, keď si investor v projekte povie, že mu tam budú chodiť iba O1tky, aby ušetril miesto. Čo na tom, že tam potom chodia samé E-čka a pod...

Norma STN 73 6058 sa týka hromadných garáží. Je tam veta: "stání šířky 2,40 m se navrhují tam, kde se předpokládá nakládání a vykládání vozidel (obchody, hotely, nemocnice a pod.)". I keď exaktne tam 2,25 m zrušených nie je.

Anyway, aj 2,4 m je relatívne málo (Ochcávka III má šíku 1813 mm). Len autor by mohol písať všetky fakty, nie iba tie, ktoré mu zapádajú do kontextu. Pripadá mi to ale tak, že mnohým by nepomohla ani "vozičkárska" šírka státia 3,5 m.
 

to je clanok

na sme.sk, teda informacna hodnota sa deli 2 az 10 a hlavne pisu o UK.
Takze auto je pricinou nehod, aj ja ze sofer...
 

 

Ale v zmysle paragrafu 7 zakona 264/1999 su normy STN dobrovolne pokial ich pouzitie neprikazuje nejaky pravny predpis. Preto niesu ani volne dostupne ale platia sa.
 

To je pravda.

Ale v druhom riadku si si aj sám odpovedal.
Normy majú len odporúčací charakter. Ale zákony a vyhlášky sa na ne odvolávajú a tým ich v podstate prikazujú. V prípade parkovania pozri zákon 532/2002 v § 8. Prípadne ti to "nakáže" stavebný úrad v stavebnom konaní.
 

 

norma ta aj pravne chrani, lebo ak je vsetko podla normy a ***** sa nie si na vine..samozrejme vsetky techn.postupy boli dodrzane atd atd....ale ked to robis na "vlastnu past" mas co robit aby si dokazal nevinu....
 

 

samozrejme nie na takych somarinach ako malovanie parkovacich boxov....
 
Hodnoť

 

Ako to, ze sudruhovia z Bruselu este nepredpisali downsizing celeho auta, ale len motora?
 
Hodnoť

Dôvodom je

Čoraz vyšší počet držiteľov vodičského oprávnenia, ktorým vôbec nemalo byť vydané.
 

Vydané by aj mohlo byť.

Ale auto obyčajme býva o číslo-dve väčšie, než vodičák. Nehovoriac o parkovaní s pingpongovým lopárom pri uchu, lebo predajca jej nenapároval ajfón k autu.
 
Hodnoť

Chyba je inde.

Keby bola priama úmera medzi veľkosťou majiteľa a auta, bolo by to v poho. Videl by von.
Ale vyzerá to tak, že suma výšky auta a vodiča je rovnaká. Takže ten lord Farquaad nevidí von a nadrbe niekomu dvere.
 
Hodnoť

 

Ako dobre že som si kúpil Špak, ten zaparkujem všade, dokonca aj na miesto pre moped (vyskúšané).
 
Hodnoť

 

Problem su len a len vodici. Keby parkovali sposobom jedno auto zadkom a druhe predkom zaparkovat, tak spolujazdci mozu vystupit pred vjazdom ci cuvanim na parkovacie miesto a vodici mozu parkovat blizsie k sebe dverami spolujazdca na opacnej strane. A tak by sa sucasne zvacsilo miesto pre vystupenie ci nasupenie vodica.
 

a ako prídem k tomu,

Keď na mňa vyjde parkovať predkom... Potom budem musieť naslepo cúvať do frekventovanej cesty. Spósobilú a náležite poučenú osobu na tento účel so sebou nevozím a riziko nehody zvyšovať nechcem. Parkujem zásadne čumákom von, iba v prípade, že idem na nákup a takto by som sa s košíkom nedostal ku kufru, tak kufrom do uličky.
 
Hodnoť

kto nevie zaparkovat

by nemal parkovat ;)
 


Najčítanejšie na SME Auto