SME

Diskusia k článku: EuroNCAP ohodnotila bezpečnosť Škody Kodiaq na päť hviezdičiek

SUV má deväť airbagov aj rôzne bezpečnostné systémy.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
12 príspevkov

  • RedleyXXL
    EuroNCAP by malo konecne zmenit metodiku. Automobilky sa zamerali presne na mieru ich metodiky a auta dostavaju vysoke body. Staci rychlost o 5 km vyssia a auto by testom nepreslo.
    • prapacho

      druhá otázka

      je koľko ľudí si kupuje autá s plnou bezpečnostnou výbavou?. a koľko bodov by dostal kodiak v základnej výbave?. Ja by som sa bál kodiaka, už len preto, že pri prvej menšej kolízii sa prevráti. Bohu žiaľ všetky škodovky sú stavané ako úzke a vysoké autá, a trebrz aj pri fábii, stačí pri nízkej rýchlosti trafiť ten správny uhol, a je na streche. Ďalší problém je ten, že fakt autá stavajú vyložene, len pre testy a nie pre reálnu prevádzku a skutočné bezpečnosť. Je všeobecne známe, že pravá časť váčšiny aut je slabšia ako ľavá, ktorá sa testuje. Kdesi som videl obrázok novéj fábie komby, ktorú trafi protiidúci do C stlika, čiže za zadnými dverami a fabču doslova roztrhlo na dva kusy.
      • mirocoo

        Prapacho

        teba ten Kodiaq co ho mas v chladnicke strasne strasi. Ja by som sa Kodiaqa nebal. Jeho jazdne vlastnosti su velmi dobre. Dokonca Yeti bolo jedno z najlepsich malych SUV vzhladom na jazne vlastnosti ci zu na ceste, alebo v terene. To co pises je len tvoja teoria, ktoru nemas nicim podlozenu. skus dat nejaky dokaz, ze to co pises je aj pravda, alebo si si lto len vymyslel. Ano, su v reale rozne dopravne nehody. Nieked ani nevies, ake to bolo Auto. Takze sa moze roztrhnut aj Fabia, aj Peugeot, aj Mercedes. Kodiaq nie je ani vysoky, ani uzky. Je len dlhsi ako Karoq. Zober si taky Chevy Suburban. Tiez je dlhsi ako Tahoe, z ktoreho vychadza. Este raz. Kolko si videl prevratenych Kodiaqov, kolko Fabii, kolko Octavii, kolko Superbov, kolko Yeti. Bolo to statisticky viac ako inych znaciek. zrejme nebolo, lebo sa ti to len zdalo:-) Nesnivaj a neboj sa otvorit chladnicku. Ale mas pravdu. Kodiaqa sa musia bat konkurenti, lebo je to auto predurcene na obchodny uspech, ako nakoniec vsetky posledne modely. A mas pravdu. Toyota RAV Bola v USA predavana s odlisnou prednou lavou a pravou stranou. Zosilnena Bola len na strane vodica, lebo na tej sa testoval naraz s malym presahom. Samozrejme ze sa automobilky snazia ziskat v NCAP teste maximalne hodnotenie, ale to este neznamena, ze by auta realne neboli bezpecne. Staci si len pozriet rozdiel v nedavnej minulosti a dnes. Taky Citroen Xantia pri obycajnom crashteste uplne skolaboval, alebo Honda Civic, ci strsie Fiaty, alebo dokonca aj Mercedes. Tie vysledky su na nete. Dnes su auta uplne inde. Robia sa vypocty skor, ako sa zacne auto stavat. je len na vyrobcovi, ake bezpecne auto chce mat. Musi sa ale respektovat hmotnost - lebo emisie. Ale vyssia hmotnost neznamena vyssiu bezpecnost. Je to len a len na inzinieroch.
        • prapacho

          miroco

          nemam rád urážky, a osočovanie, prosim Ťa ber to ako fakt, Ty so proste slepý, keď nevidíš, že kodiak sa prevrátil??. To aj po prezretí videa stále chceš tvrdiť, že pri bočnom náraze sa kodiak neprevrát?. Veď si pozri 3,13 ´, kde jasen vidieť, že kodiaka pred úplným prevrátením zachránila zadná stena, od ktorej sa odrazila!!, a nakoniec ajtak ostal stáť na dvoch kolesách nestačí!. Prosím Ťa daj si koncernové ružové okuliare dole, lebo sa len zbytočne strápňuješ. Viem, že nemáš rád Peugeot, ale pozri si testy priamých konkurentov čiže 3008, a 5008-čky, ako sa správajú pri bočnom náraze. Pri prvotnom náraze sa dokonca oba autá prv doslova pritiahnu k zemi, a až potom sa nadvihnú ľavé kolesá, aj to len niekľko centimetrov, kde v žiadom prípade sa auto nedostáva do labilnej polohy ( prevrát/neprevráti) Pri klamstvách Nemcov, čo dokáže stvárať v skúškach a v štatistikách, len aby nemecké autá boli 1°, verím, že aj toho kodiaka, nastavili tak, aby sa od tej steny odrazil, a nie prevrátil. Prosím, Ťa tiež mi netvrď, že si nevidel na živo, alebo vo video, ako sa ľahko prevráti fábia, alebo oktávie? len pre ilustráciu https://www.autorevue.cz/staci... , alebo toto Ti nestačí? https://www.google.sk/search?q... a to ešte podotknem, že sa jednálo o nové auto.

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 548
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 9 436
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 219
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 298
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 554
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 965
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 166
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 043
  1. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  2. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  3. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  4. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  5. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  6. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  7. Peter Alexander Sokol: Cesta do izolácie: Cla, Trump a geopolitický hazard so západnými alianciami
  8. Michael Achberger: Smrteľná cena za štíhle telo: Tento spaľovač vás môže zabiť!
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 476
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 080
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 66 801
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 210
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 544
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 685
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 241
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 777
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
reklama
reklama