Zvýšený podvozok dostal prednosť pred priestranným interiérom.
Ale bude tu jednonove, inovativne
Sono SIon https://www.sonomotors.com/sio... rozmery skoro identicke ako Ford B-maxre: mini MPV, crossover = pay more
Auto (bezne, kompakt, nizsia stredna trieda) ) sa stalo SPOTREBNYM predmetom. Sucasne sa politici rozhodli maximalne stazit jeho pouzivanie, resp. slovami klasika (AKA Hranol) "brat tam kde je" a (specialita demokracii balkanskeho typu) nie sprivatizovat, ale UKRADNUT VEREJNY PRIESTOR roznymi schemami ala EEI. Sucasne sa "katovanim kostov" umelo zniziuje jeho SPOLAHLIVOST a ZIVOTNOST (nevhodne materialy, poddimenzovane komponenty). Takze aj chut BEZNEHO cloveka celu tu srandu financovat. A tak MARKETING vymysla, aby z auta opat spravil symbol spolocenskeho statusu - aby poskytol jeho majitelovi (aspn na tu chvilku, kym podpise sek v showroome) pocit, ze ON (a IBA ON) PLATI za nieco vynimocne. A tak sa z kompaktov a subkompaktov ktorych ucelom je presun z A do B v meste a blizkom okoli stali miniMPV a teraz crossover-y. Smial som sa ked J.Clarcson vysmieval marketingovym arguemntom, : (mini)MPV give you plenty headroom" - I do not have hydrocefalus head (alebo tak nejak, ostala mi v hlave myslienka, nie doslovne znenie. Az na vynimky tieto auta poskytovali (tak ako dnesne crossovery) nieco co NEPOTREBUJETE. Priestor nad hlavou (ktory akurat zvysi aerodynamicky odpor a teda aj spotrebu auta) dnes priestor nad cestou (malokto ma dom v lese nad mestom a ak ano, zvycajne ma na Range Rover :-) (opat zvyseny podvozok znamena vyssi aerodynamicky odpor, kvoli virom pod vozom a vyssiu spotrebu - ono specialne mestske auta velmi casto absolvuju polovicu svojho nabehu na dialnici/mestskom okruhu, ak ich majitel pracuje vo velkomeste, ale byva na predmesti, alebo v nejakom panelaku nalezato v ramci " urban sprawl" ). Vacsie pneumatiky (cize vacsie neodpruzene hmotnosti, vacsie zostrvacnosti pri neustalom rozbiehani a brzdeni v mestskej doprave) Z tych malych aut ocenujem Hondu Jazz (preto sa aj stale vyraba) a Ford B-max (supacky su fajn ak mate male deti, ale najma pri malom aute sa prejavi ich HMOTNOST a s pribudajucim vekom poruchovost vyplyvajuca z komplikovanejsieho riesenia. Dnes ludia chcu crossower, teda 2FWD, ktore s TVARI ako 4WD, s pneumatikamik, ktore by kvoli dezenu optimalizovany na nizky valivy odpor v blate " nezahrabali" a s MALYM priestorom vo vnutri (aj tak 9% jazd sa vezie iba vodic) pretoze je to (rozumej vypada) "bezpecnejsie" a dava pocit DOBRODRUSTVA (neprekonatelny marketongovy chytak, ak 200 dni v roku travite v nezazivnej nudou ubijajucej praci), ktory nahradil pocit VZDUSNOSTI a PRIESTORU (ktory bol lakadloim, ak stre parkovali pred garsonkou :-) Ano, Mini MPV, kde dam aspon 3 sedacky (cize ISOFIX aj na sedadle spolujazdca) so samostatnymi sedadlami a smaximalnym nakladacim otvorom 5. dveri, s velkou variabilitou (opat fantasticke riesenie v Honde Jazz, ktore umozni vyklopit zadne sedadla a nalozit dva bicykle priecne (kvoli dlzke bez jedneho kolesa) ... OK< ale ak mam mat male auto, tak chcem skutocne MALE auto, ktore bude lahke, pri zemi, s jazdnymi vlastnostami motokary, kde nebudem pri pumpe platit za vezeniuee VZDUCHU na hlavou... nuz ale ludia maju radi MARKETING ktory nas vsetkych presviedca, ze uz mame po 80-ke a mame problem s nastupovanim a preto je dobre, ze sedadla su vyssie.. Nuz co .... P.S. mam velku rodinu a POTREBUJEM kategoriu full size MPV, ale viem, ze tych 15cm vysky znamena liter az dva (pri dialnicnych presunoch v Nemecku) NAVYSE voci beznemu NIZKEMU kombiku... a o liter viac v mieste (viac zeleza, vacsia zotrvacnost, viac paliva na rozbeh).veru tak...
a zbytočne debatovať s každým majiteľom SUV, ktorý celý rok brázdi BA a okolité diaľnice, ale aby sa nepovedalo, raz za rok ide do hôr (700 m. n.m.). Okrem skutočne veľkých SUV a skutočných terénnych aut sú bežné MPV i SUV menšie na vnútorný priestor i kufor, pritom majú obrovské (široké, veľkého priemeru, pritom veľmi nízku výšku behúňa) kolesá, zbytočne veľký odpor vzduchu a teda aj primerane veľkú spotrebu. Cestu na dovolenku autom radšej ani nezvažujú, lebo hoci palubák píše 6-8l, realita je 9 aj 10l/100km. Do kufra nestrčia nič, takže rakva na strechu, dvaja dospelý sa vzadu bijú o miesto na lakťovej opierke a dve autosedačky vzadu sú LTT. Zato máme chróm aj na anténe a displej aj v nádrži.Ostava ti
Chodit pesi, alebo na bicykli...aj usetris, aj sa prejdes...A na SUV sa bude vozit viac ludi, ak sa ekonomike buse darit. Je to pohodlnejsie, väcsie a bezpecnejsie auto...1/3
Ked sa tento marketingovy SUV jehovizmuz stane standartom, uz nebude platit ze karoseria tohto typu je vacsia alebo bezpecnejsia ..ak chces
auto skratit/zmensit, na jazdy v meste kde odpor vzduchu (v zacpe) je zanedbatelny jediny logicky krok je auto posunit vyssie, zachovas tak rovnaky priestor pre pasaziera pri mensom (kratsom) rozmere auta. Je to podla mna logicky vyvoj.naco
naco ti je priestor nad hlavou? ten nedokazes nijak vyuzitnerozumies
nejde o priestor nad hlavou ale o posed, sedis spiamenejsie menej zaberas miesta (dlzku) cize vozidlo moze byt kratsie...re: skratit auto
OK< beriem, ako som napisal, vacina malych aut v skutocne VELKYCH mestach sa tym 90km/h na mestskom okruhu a 130km/h nevyhne a pri vypocte aerodynamickeho odporu sa Cx sa musi VYNASOBIT PLOCHOU :-( Dokaz\em pochopit, ze vyrobca sa rozhodne vyplnit "niche"= auta pre dochodcov, kam sa bude nastupovat, ale je mi smutno, ak vidim, kam vedie vyrobu aut MARKETING, ktory nas presviedca, ze za vyjazdom z parkoviska zacina mestska dzungla... Ta vyska znamena VYSSIE TAZISKO a aby auto potom zvladlo losi test, tak sa to kompenzuje neskutocne tvrdym odpruzenim (zbohom jazdny komfort) a paradoxne sirokymi pneumatikami na hlinikovych diskoch (ktore v meste trpia obrubnikmi). Ak tu niekto argumentuje 2 metrami vysky 0 nuz vyska je nielen od pasu nahor, ale aj nadol a to znamena DLHE NOHY = za vodica si uz nik (podobne vysoky) nesadne ani v tom vysokom aute (aj ked sedi vzpriamanejsie). Chapem, ze nie kezdy si moze dovolit mat doma VELKE (dovolenky) a male (jazdy po meste) auto, ze sa musi siahat ku kompromisom, ale v takom pripade mi miniMPV (ak je podstatne, aby bolo lahke zaparkovat), alebo bezny kombik (ak sa vela jazdi mimo miesta a jv cieli zvycajnych presunov je dost miesta... ) Namiesto toho nas MARKETING tlaci do crossoverov = viac plechu, vyssi podvozok, vacsie kolesa, MENEJ miesta vo vnutri .. vsetko zle a LUDIA to ZHLTNU aj s navijakom ... Nasledne si clovek nema z coho vybrat :-( resp. vyber je zuzeny...)ber to tak
ze 90 percen aut co ludia stymto autom robia su v meste, na velku dovolenku idu 2x rocne... Ano mas urcite pravdu, ze by sa dalo vyrobit uspornejsie a ekonomickejsie auto ako ponukaju automobilky, ale ludia kupiju to co sa im paci nie to co je prakticke...A co ak
mam 2 metre a jazdim autom denne do prace?pretože...
... všetky autá v dannej cenovej kategórii sú viac - menej na jedno brdo a preto je stále väčšia úloha marketingu presviedčať ľudí, že potrebujú... ... pocit dobrodružstva - tak ako píše jgp :-) ... 5 1.5 l fliaš, ktoré treba niekde uložiť - pretože žijeme na Sahare - nie v oblasti kde je á 20 km pumpa ... mäkčené plasty prístrojovej dosky - lebo väčšina z nás tam asi spí, tak aby nás nebolel chrbát ... škrabky vo víčku nádrže... skúste so škrabkou 5 x 7 cm oškrabať 2 m2 skla ... 2 dáždniky v 3 dverách, lebo 90% áut je obsadených vodičom ... spotrebu nula celá nič pri výkone 200 koní, za chvíľu sa začne benzín alebo nafta dorábať ... SUV alebo MPV alebo SAV alebo iné kombinácie na vytvorenie niečoho z ničoho.. ... objem motora 0.0 nič so štyrmi turbami... a podobné nezmysly. Ako vravel Picasso - namaľovať obraz je kumšt. Predať ho je umenie.Tie autá končia,
lebo sú proste škaredé.Malé MPV
sú najužitočnejšie autá na premávku v meste a v okruhou do 50-70 km ,s deťmi , na nákupy a pr voz všakovakého "harampádí". Pravda, ak holohlavý hlavohruď, alebo vykravatovaný elegán s botoxovou kačacopyskou a silikónovo vyprsenou fiflenou nevystupuje z obrovského SUV pred Lidlom idúc zo sídliskovej dvojgarzónky- tak to sa teda za úspech pred podobnými neráta.zaujimavy prehlad...
ale cele to podla mna vypoveda o niecom inom... Zjednodusene o tom, ako sa demograficky meni europa - starneme. Tak nasi rodicia a stary rodicia potrebuju auto s vyssim podvozkom aby sa lepsie nastupovalo a sedelo s lepsim rozhladom. Druha rovina je ekonomicka... Volaky bol problem nasetrit na hyundai IX20 co je tak auto pre zenu. Za rovnake peniaze je hocijaky maly hatchback. Avsak teraz si ludia potrpia na image a priplatia si za napr za jeep renegade ktory je rovnako mal ale raz tak drahyy:) Jednoducho kazdy kto nieco predava, tak najpvr musi zistit kto su jeho zekaznici a kolko ich je. Ja som bol pred rokmi prekvapeny, ze kolko tychto malych MPV sa vobec predava... na rovinu, tie auta nikdy neboli pre rodiny aj ked sa to tak prezentovalo. A ti co si to kupovali, boli zvacsa starsi ludia a lepsie sa im tam nastupovalo - kedze nic ine na trhu pre nich vtedy nebolo, lebo nemali na velke SUV alebo MPV ci VAN. No a automobilky si to vsmili a zacali produkovat mestske crossovery pre starsie generacie. Je to docela ocakavane.Nuz pri tvojom vkuse
by ti MArtin Jakubec doporucil vypichnut si ociTrocha skromnosti nezaškodí.
Ak si reálne zvážime celoročné využitie auta v rodine, najlepším riešením je auto s možnosťou variabilného usporiadania interiéru, pohodlného nastupovania, dobrého výhľadu, dostatočného pohodlia aj na zadných sedadlách, tak tieto kritéria najlepšie spĺňajú práve malé MPV. Mal som viaceré autá počas mojich motoristických rokov a posledných 5 rokov mi veľmi dobre slúži práve Citroen C3 Picasso.