Fiat 125p a 126p sa predávali aj v Československu.
Fiat 126 BIS = motor vpredu
"Odborníkovi", čo písal tento článok, by som ***** do rúk a týždeň k umývadlu nepustil.Aj keď autor
nie veľmi "oslavuje" tohoto poľskéh Fiata,treba povedať,že boli lepšie ako Sovietske Žiguli. Áno v akcelerácii v porovnaní so Sovietskym proťajškom boli o niečo pomalšie,ale v pohodlí a maximálnej rýchlosti lepšie. Mal som 125p/1500 a mal som aj Ladu 1300. Spoľahlivosť neporovnateľná a tiež pohodlie. Ale neboli úplne bezchybné. Kotúčové brzdy na všetkých kolách plus záťažový regulátor boli výborné a temer ste nedokázali na suchej vozovke dostať vozidlo pri brzdení do šmyku. Na druhej strane nekrytý brzdový segment spôsoboval,že už po prvej zime sa zadrel a brzdil iba jednou stranou. Takže po každej zime rozobrať ,vyčistiť a natrieť mazacím tukom. Ale aj priemerný odborník to po prvom "precvičení zvládol za 3 - 4 hodiny. Hlavne s motorom o obsahu 1 500 cm3 chýbal 5.prevodový stupeň.Ale aj tak pri rozumnej jazde šlo urobiť 100 Km v priemere za 8 litrov čo pokiaľ je mne známe žiadny žigulák nedokázal.Fiat lepší ako Lada 1300?
.. fiat lepší ak lada? to neznie dobre ani ako hlúpy vtip... kedy si naposledy videl na ceste pojazný Fiat 125p? My sme mali fiat r 78, ledva najazdil 50 tis km, potom bol viac v oparave ako na ceste,v 84 sa predal na sučiastky!!! ujko kupilo rok ladu, predal ju v 99 teda po 20 rokoch s 300 tisic km... ta lada navozila tony a tony nakladu. fiaty zmizli hned po ravoluci, ako absolutne zlé škaredé, nespolahlivé auta...kvalitou horšie boly už len Moskviče...Predstav si,
že ja som práve také problémy ako opisuješ s tou Ladou.Chodil som s ňou zo servisu do servisu.Veľa krát ani nevedeli prísť na to,akú to má vlastne závadu. S polským Fiatom som chodil do servisu iba s prvým,pretože som ho kúpil nový. Po Lade som sa vrátil opäť k poľským fiatom - kupoval som staršie s platnou prehliadkou.Obyvkle som ich zničil za 3 - 4 roky podobným používaním ako Ty píšeš o Lade. Päť som ich takto zlikvidoval - skončili v kovošrote. Ladu som po dvoch rokoch predal a bol som rád,že som sa jej zbavil.diky za reakciu
ešte sa teda spýtam- ešte raz kedy si naposledy videl ten kvalitnejši polský Fiat 125p--- po revoluci sa stratili v kovošrote... jednoducho tie Tvoje kvalitne auta nechcel nikto ani zadarmo... no menjkvallitné LADY jazdia dodnes... to jsou paradoxi, ja hovoril ten Havel...Posledný
som nechal odviesť do kovošrotu pred piatimi rokmi.tachometer ako teplomer
paka na volante spaten zrkadla vysadne daleko vpredu na blatnikoch (dodnes netusim, co v nich mohol otec vidiet) chromovane listy listove perovanie atd atd. krasne auto. cestna na 100km vyzadovala niekolkdnovu pripravu, nahradny rozdelovac a vrece kamenov na zimu v kufri kladivo, srubvak a sada klucov stacil na opravu takmer vsetkeho