Vo výbave má aj automatické svetlá.
1,0..mohli to urobit ako flinston hybrid
a nechat aj dieru v podlahe pre nožný pohon.....myslis, ze skoda sa zameriava
prave na 9 sekund/100. Kolko stotisic km ma zivotnost take turbo 1,0? A ze ma dobre papierove eko normy? Co z toho, ked si po 5 rokoch musim kupit cele nove auto... to je eko? to auticko je spotrebny material a to je cele zle. na nejakych 9s na 100 ti kadi biely tesak....3/3
male motory su tu uz pomerne dlho a este som nepocul zeby sa ta vasa apokalypsa potvrdila. treba si uvedomit ze materialova veda je uplne niekde inde ako bola pred 30 rokmi. to co vtedy mozne nebolo, dnes bezproblemov. a to ze su auta spotrebka je zalezitost kapitalizmu, nie eu restrikcii.hej a
jasne že, a preto ten "úžasný" motor prestali vyrábať. Ono prečítaj si trocha a potom píš. Tak ako u niektorých autách aj dobré a spoľahlivé motory "kľaknú", tak niektoré TSi náhodou vydržia a nabehajú 300tkm.ano a preto idu do 1,0 turbo
.....plechovka zo sardiniek ...
...motor z vysavaca.Nepoznam lepsi motor ako 3-valec TSI
Vysavac jedna radost ;-)ano, kosacka
ala ta poseka aj slabsiu dvojlitrovu Mazdu. Nie som zastanca malých nmotorov a nie su toho zastancom ani výrobcovia, ale brusel tlaci na pilu a aby automobilky nemuseli platit za prekrocenie emisii, davaju do zakladu litrovy preplnany trojvalec. Mimochodm ten silnejsi v Skodovke ma krutiaci moment namerany az 235Nm, co je tolko, ako som mal na silnom 81kilowattovom 1.9TDI. Chapes? Mazda sice ponuka 1.5 a 2.0, ale su to take udrziavacie motory. K zivotu sa im moc nechce, lebo musia drzat tiez emeisie a maly motor bez turba dnes nie je motor. Mimochodm na nemeckej dialnici dokaze Rapid rozbehnut na 220 tachometrových, co je nejakých skoro 210 skutocnych. Akceleracia do 10 sekund a najvyssia spotreba namerana 9,4 pri plnej palbe na dialnici, co nie je vôbec zle. Rovnaku spotrebu mal Rapid aj pri tahani privesu tazkeho 900kg. Len prave ten vysoky krutiaci moment nezniesla spojka pri tahani privesu. Je to pruser ako Brno, ale toto bolo extremne namahanie auta. Zasa kvôli EU mal Rapid priliz dlhu jednicku a spiatocku. Spiatocka lebo sa do malej skrine prevodovky nezmestilo vecie koleso. Teda na rozbiehanie, kde elektronika automaticky sa snazi drzat motor minimalne na 1000otackach, aby sa eleiminovali necnosti malého preplnaneho motora sposobi, ze neskuseni vodici trapia dost spojku a ta po niekolkych spaleniach proste klakne a nejde radit. Riesi sa to upravou prevodou, tak by to malo uz fungovat. Takze motor toho zvladne dost, len prevodovka so spojkou boli poddimenzovane. Este raz, male motory nemusim a sam mam 2.2 a 2.0, ale tento motor je spicka a nemam strach, ze by nevydrzal. No a Fabia v kombiku celkom prakticke elegantne auto. A ta moznost individualizacie je super. Jediny pre mna dost vazny problem je ponukana paleta motorov. Isto, s novou Fabiou pride 1.5TSI a 150 koni, co uz bude celkom svizne zvezenie a tazky problem bude mat aj silna dvojlitrova Mazda, ale teraz je to bieda pre toho, kto chce vacsi motor. V prvej generacii bol silny dielsel 130 koni a 115 konovy benzinovy dvojliter, druha mala dokonca 180 koni v 1.4TSI s turbom a kompresorom a muselo to byt riadne delo. Len to zabijal automat a cena. No a kedze nove polo ma v GTI 2.0TSI, tak je mozne ze aj Fabia by pod sefom Porsche mohla ukazat zubky aspon v omedzenej edicii. Este raz, je kopec dobrych auta a dnes je bohuzial preplnany trojvalec ekologicka povinnost ( pokial si clovek nekupi atmosferu a nebude brzdou premávky ), takze ho ma aj Astra, Focus, Golf, Mondeo, Leon, Octavia... a dokonca BMW ma 1.5 litrovy trojvalec. Proste EU. To ale este neznamena, ze si musis kupit auto s takym motorom, ked existuje vacsi. Rozdhodne to ale nie su kosacky, ako sa tu z nich robi sranda. Bezny spotrebitel ani nema sajnu, co ma pod kapotou. Aspon v Nemecku taky trend je. Mladi riesia len konektivitu a individualizaciu auta. Davno su prec casy, ze rozhodoval motor. Ale nakoniec, ak auto so zakladnym motorom ide 200km/h, na stovku potrebuje 10 sekund a pri rozumnej jazde spotrebuje 4-5 litrov benzinu, nie je co riesit.+
Asi tak.ja nekritizujem Mazdu,
len davam priklad, ze to litrove turbo dokaze byt rovnako svizne ako dvojlitrova Mazda. Co je dobry motor je naozaj siroka otazka. Kazdy asi ocakava od motora to svoje. Ja osobne aby sa hybal, ked potrebujem...spravne
ja poznam min. dvoch /moji kolegovia/, ktori kupili auto na zaklade "porady" na nete. Nekupili zle, to urcite nie, jeden ma Mazdu CX5 a druhy Toyotu Corolla. To ze ani jeden na to v zasade nemal financne to nechajme teraz bokom. Co je ale podstatne je to, ze ani jednemu to auto v vlastne nevyhovuje. Mazda CX5 je skvele auto, ale nie do mesta, co jeho majitel uz niekolkokrat olutoval. A Toyota Corolla zase nakoniec kolegovi az tak nevyhovuje, lebo ma 194 cm, a celkom sa tam tlaci... a to vsetko len preto, lebo mali doslova panicky strach kupit nieco co mnohi na nete hejtuju /hlavne Skoda a VW/ lebo maju strasne motory a "kupuju si to len ovce a socky"... Ja mam Golf Sportsvan a kolegovi s Toyotou som ho pozical na okruznu jazdu a bol totalne prekvapeny aky priestor v tom aute je. Golf Sportsvan nie je najlepsie ani najkrajsie auto a o motoroch neviem nic a je mi to jedno. Posed, priestor, vyhlad, ergonomia je nieco co som ja v inom aute tejto velkosti nenasiel. Mam 192 cm.prosím Ťa
s tou špičkou pri 1,0, trocha opatrnejšie, 1,2HTP, 1,2Tsi, 1,4 Tsi, boli tiež špica, a po pár rokoch skončili n a smetisku dejín. Preto tej 1,0, len veľmi ťažko možno veriť.ja proti
tvojim nazorom nic nemam, obvykle slusne diskutujes a k veci, ale dovolim si tvrdit, ze teraz do hodnotenia situacie dost projikujes svoje predsudky, tie brzdy premavky na atmosferach su v praktickom zivote presne taka ista fejkova agenda ako pausalne kritizovanie preplnovanych trojvalcov. Nejde mi len o moje vlastne skusenosti. Ked vies jazdit prave s konkretnym autom, nie si brzdou premavky s nicim. Som obycajny vodic, ktory pouziva auto na bezne veci, mam nejake roky odjazdene na stvorvalcoch (na roznych autach, pochopitelne) 1.0 (GM), 1.4 (VAG),1.6 (Mitsubishi), 2.0 (Mazda) a nieco na 1.4T (GM, Fiat), menej na diesloch (VAG), a osobne mam pocit, ze vacsi vplyv na nejaku tu zakladnu dynamiku benzinovych motorov mali zvyklosti jednotlivych vyrobcov, co sa tyka sprevodovania a dlzky prevodovych stupnov, ako pritomnost turba. Turbo je podla mojho nazoru obvykle uplne zbytocne, co sa dynamiky tyka, bud vies jazdit, alebo nevies. Neriesim teraz nutnost zvysenia vykonu kvoli zmenseniu objemu motora pri potrebe limitu emisii, ale beznu prevadzku na ceste. Dynamiku akehokolvek motora ti zastavi 50-ka v meste, 90-ka medzi mestami a 130-ka na dialnici. Najma na dialnici sa mi ukazuje najracionalnejsie predchadzat kontinualne rychlou jazdou, ktora je najvypocitalenjesia ako pre teba, tak pre ineho vodica.suhlasim
ja som len daval priklad, ze aj ten litrovy preplnany trojvalec svojou dynamikou vôbec nezaostava aby sa tu do tych motorov tak obuvalo. este raz. Nie som ich zastanca, ale motorari si svoju pracu robia svedomito. Ja som jeazdil este s embeckou, postupne sa motor objema yvzsoval z litra na 1.1, potom 1,2, potom tam bol Favorit 1.3, potom Felda MPI 1.3, potom Felda 1.6 a posledna atmosfera bola Fabia 1.4 16v. Samozrejme prilezitostne aj vacsie objemy az po 7,4L V8 v Suburbane,ale aj 1.2HTP vo Fabii, ale to uz neboli moje auta. Teda od trojvalcov, cez stvorvalce, sestvalce az po ten chevy big block. Tych atmosfer bol kopec a kazda isla inac, ale pre tie mensie a slabsie bolo treba ako pises urcitu techniku spojenu s predvidavostou. Teda podradit a zacat akcelerovat este pred samotnym predbiehanim. A samozrejme caste radenie. A na dialnici postrach dlhe stupania. Pri oturbenych motoroch je ta technika daleko jednoduchsia a hlavne menej stresova. A ked ovladas tu z atmosfery, dokazes aj to turbo dobre rozohriat.5.6 litra
390 koniJa som ho nevyrobil,
, ja som ho len kupil. -:))))A
prevadzkujes ho na SK alebo za Atlantikom?3 litre
245 koni246,
aj s koňom za volantom...Tiež ma v sobotu
jeden taký preprášil na diaľnici pred PB a to som mal 150.V PB sme zišli z diaľnice a potom ma cestou do hôr zdržoval,čo brzdil pred každou zákrutou.Toyota Prius III
Mam Toyotu Prius III (2010), kupena ako 3,5r za 13tis, vybava executive s LED stretavacimi svetlami, Head-up displejom a spotrebou v Bratislave 3,8-4,0l, dialnica 4,7l, priemer aj so zimou 4,3l (realne spotreby po dotankovani). Bezprevodova plynula jazda, manzelke sa taktiez jazdi vyborne... DO kufra dame dvojkocik a dalsie 2 kufre. Momentalne 165tis KM a s jedinou jednou zavadou (nefungujuca rucna brzda->kedze ju nepouzivam). Len blazon by kupoval taketo prditko za taku cenu...ja rovnako malé, rovnako lacné
ale s o 50 % väčším objemom motora, s automatickou klimou aj prevodovkou. Ako bonus namiesto kazlivého turba pomáha motoru bezúdržbový elektromotor so zárukou 10 rokov. Spotreba do 4 l po meste. Presne v roku, ked toto konečne bude mať Fabia ho vymením za generačného nástupcu môjho modelu so spotrebou po meste 0 l benzinu na 100 a po dialnici 4 litre.1,4
100 koní pre moju rodinu stačí . Bohato .tá pôvodná
Fabia 3 žiadny facelift (exteriéru) nepotrebovala. Miesto toho mali použiť kvalitnejší plast prístrojovky a obloženia dverí (aspoň vo vyššej výbave). A tiež vrátiť do ponuky štvorvalce. A tú 44kW hanbu si už mohli odpustiť. Pripomína mi to chýbajúce dvierka priehradky vo Fabii 1 junior.Aspoň jeden, čo pozná
v čom sa meria výkon motora...