SME
chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
101 príspevkov

  • leaf

    1,0..mohli to urobit ako flinston hybrid

    a nechat aj dieru v podlahe pre nožný pohon.....
    • mutagen
      9s na 100 je ti u lacneho presuvaka z A do B malo???
      • Medulka bodava

        myslis, ze skoda sa zameriava

        prave na 9 sekund/100. Kolko stotisic km ma zivotnost take turbo 1,0? A ze ma dobre papierove eko normy? Co z toho, ked si po 5 rokoch musim kupit cele nove auto... to je eko? to auticko je spotrebny material a to je cele zle. na nejakych 9s na 100 ti kadi biely tesak....
        • mutagen

          3/3

          male motory su tu uz pomerne dlho a este som nepocul zeby sa ta vasa apokalypsa potvrdila. treba si uvedomit ze materialova veda je uplne niekde inde ako bola pred 30 rokmi. to co vtedy mozne nebolo, dnes bezproblemov. a to ze su auta spotrebka je zalezitost kapitalizmu, nie eu restrikcii.
        • messy
          Mam teraz sluzobnu fabku s 1.2 tsi, ma najazdenych 300 tis. km a motor slape. A ver, ze ho nikto nikdy nesetril. Ked si zoberiem priemerny rocny najazd 15 tis. km, tak motor vydrzi 20 rokov. To sa ti zda malo?
          • prapacho

            hej a

            jasne že, a preto ten "úžasný" motor prestali vyrábať. Ono prečítaj si trocha a potom píš. Tak ako u niektorých autách aj dobré a spoľahlivé motory "kľaknú", tak niektoré TSi náhodou vydržia a nabehajú 300tkm.
            • mirocoo
              • prapacho
                • mirocoo
              • DonaldTrump
            • Peto24
  • Jman

    plechovka zo sardiniek ...

    ...motor z vysavaca.
    • mirocoo

      ano, kosacka

      ala ta poseka aj slabsiu dvojlitrovu Mazdu. Nie som zastanca malých nmotorov a nie su toho zastancom ani výrobcovia, ale brusel tlaci na pilu a aby automobilky nemuseli platit za prekrocenie emisii, davaju do zakladu litrovy preplnany trojvalec. Mimochodm ten silnejsi v Skodovke ma krutiaci moment namerany az 235Nm, co je tolko, ako som mal na silnom 81kilowattovom 1.9TDI. Chapes? Mazda sice ponuka 1.5 a 2.0, ale su to take udrziavacie motory. K zivotu sa im moc nechce, lebo musia drzat tiez emeisie a maly motor bez turba dnes nie je motor. Mimochodm na nemeckej dialnici dokaze Rapid rozbehnut na 220 tachometrových, co je nejakých skoro 210 skutocnych. Akceleracia do 10 sekund a najvyssia spotreba namerana 9,4 pri plnej palbe na dialnici, co nie je vôbec zle. Rovnaku spotrebu mal Rapid aj pri tahani privesu tazkeho 900kg. Len prave ten vysoky krutiaci moment nezniesla spojka pri tahani privesu. Je to pruser ako Brno, ale toto bolo extremne namahanie auta. Zasa kvôli EU mal Rapid priliz dlhu jednicku a spiatocku. Spiatocka lebo sa do malej skrine prevodovky nezmestilo vecie koleso. Teda na rozbiehanie, kde elektronika automaticky sa snazi drzat motor minimalne na 1000otackach, aby sa eleiminovali necnosti malého preplnaneho motora sposobi, ze neskuseni vodici trapia dost spojku a ta po niekolkych spaleniach proste klakne a nejde radit. Riesi sa to upravou prevodou, tak by to malo uz fungovat. Takze motor toho zvladne dost, len prevodovka so spojkou boli poddimenzovane. Este raz, male motory nemusim a sam mam 2.2 a 2.0, ale tento motor je spicka a nemam strach, ze by nevydrzal. No a Fabia v kombiku celkom prakticke elegantne auto. A ta moznost individualizacie je super. Jediny pre mna dost vazny problem je ponukana paleta motorov. Isto, s novou Fabiou pride 1.5TSI a 150 koni, co uz bude celkom svizne zvezenie a tazky problem bude mat aj silna dvojlitrova Mazda, ale teraz je to bieda pre toho, kto chce vacsi motor. V prvej generacii bol silny dielsel 130 koni a 115 konovy benzinovy dvojliter, druha mala dokonca 180 koni v 1.4TSI s turbom a kompresorom a muselo to byt riadne delo. Len to zabijal automat a cena. No a kedze nove polo ma v GTI 2.0TSI, tak je mozne ze aj Fabia by pod sefom Porsche mohla ukazat zubky aspon v omedzenej edicii. Este raz, je kopec dobrych auta a dnes je bohuzial preplnany trojvalec ekologicka povinnost ( pokial si clovek nekupi atmosferu a nebude brzdou premávky ), takze ho ma aj Astra, Focus, Golf, Mondeo, Leon, Octavia... a dokonca BMW ma 1.5 litrovy trojvalec. Proste EU. To ale este neznamena, ze si musis kupit auto s takym motorom, ked existuje vacsi. Rozdhodne to ale nie su kosacky, ako sa tu z nich robi sranda. Bezny spotrebitel ani nema sajnu, co ma pod kapotou. Aspon v Nemecku taky trend je. Mladi riesia len konektivitu a individualizaciu auta. Davno su prec casy, ze rozhodoval motor. Ale nakoniec, ak auto so zakladnym motorom ide 200km/h, na stovku potrebuje 10 sekund a pri rozumnej jazde spotrebuje 4-5 litrov benzinu, nie je co riesit.
      • StræšnýKocúr
        To, ze je auto s litrovym trojvalcom svizne, nie je motorom, ale turbom. Som majitelom dvojlitrovej Mazdy 3 Skyactive a vobec nemam problem s akceleraciou, aj ked ziadne TURBO, pri prvotnom zrychleni nezachytim. Ano, chce to otacky, ale to je u normalneho benzinu jeho vlastnost. Na stovku to ide pod 9 sekund a rozhodne sa necitim, ako brzda premavky. Na dialnici idem 130, pri 2.700 otackach, takze rezerva na maximalku je velka. No nemyslim si, ze to, ci nejake auto vie ist 200, urcuje, ci je tam dobry motor. Dlohodobu spotrebu mam 6.8 a to vobec nejazdim stylom, ako sviatocny vodic - dochodca. Ked velmi chcem, dokazem na okreske ist pod 5 litrov, ale to ma taka jazda nebavi. Snazis sa byt objektivny, ale vysledok je nepresvedcivy, ba az subjektivne zaujaty.
        • Bardiš
          No nepresvedcivy je riadne. Hlavne ked vidim, ze zacne splietat nejake kruciace momenty, nekonzistentne kW a kone, a tacho/real rychlosti :D Plus zaklad je tu MPI, nie preplnany TFSI (co mna osobe celkom prekvapilo, som bol v tom, ze wagen uz dava vsade *FSI motory)
      • prengel

        spravne

        ja poznam min. dvoch /moji kolegovia/, ktori kupili auto na zaklade "porady" na nete. Nekupili zle, to urcite nie, jeden ma Mazdu CX5 a druhy Toyotu Corolla. To ze ani jeden na to v zasade nemal financne to nechajme teraz bokom. Co je ale podstatne je to, ze ani jednemu to auto v vlastne nevyhovuje. Mazda CX5 je skvele auto, ale nie do mesta, co jeho majitel uz niekolkokrat olutoval. A Toyota Corolla zase nakoniec kolegovi az tak nevyhovuje, lebo ma 194 cm, a celkom sa tam tlaci... a to vsetko len preto, lebo mali doslova panicky strach kupit nieco co mnohi na nete hejtuju /hlavne Skoda a VW/ lebo maju strasne motory a "kupuju si to len ovce a socky"... Ja mam Golf Sportsvan a kolegovi s Toyotou som ho pozical na okruznu jazdu a bol totalne prekvapeny aky priestor v tom aute je. Golf Sportsvan nie je najlepsie ani najkrajsie auto a o motoroch neviem nic a je mi to jedno. Posed, priestor, vyhlad, ergonomia je nieco co som ja v inom aute tejto velkosti nenasiel. Mam 192 cm.
      • prapacho

        prosím Ťa

        s tou špičkou pri 1,0, trocha opatrnejšie, 1,2HTP, 1,2Tsi, 1,4 Tsi, boli tiež špica, a po pár rokoch skončili n a smetisku dejín. Preto tej 1,0, len veľmi ťažko možno veriť.
        • hxigor
          A skús si tipnúť, prečo tie motory skončili... Ak si myslíš, že kvôli poruchovosti, tak sa veru mýliš. Skončili totiž kvôli emisiám, tak ako aj ďalšie motory u konkurencie - napr 1.6 VVTI od Suzuki už tiež nekúpiš, nahradilo ho trojvalcom. Znamená to, že ten VVTI motor bol pohroma? Rozhodne nebol, ale MUSEL v EU skončiť kvôli až absurdne prísne nastaveným emisným normám.
      • disgustingtranny

        ja proti

        tvojim nazorom nic nemam, obvykle slusne diskutujes a k veci, ale dovolim si tvrdit, ze teraz do hodnotenia situacie dost projikujes svoje predsudky, tie brzdy premavky na atmosferach su v praktickom zivote presne taka ista fejkova agenda ako pausalne kritizovanie preplnovanych trojvalcov. Nejde mi len o moje vlastne skusenosti. Ked vies jazdit prave s konkretnym autom, nie si brzdou premavky s nicim. Som obycajny vodic, ktory pouziva auto na bezne veci, mam nejake roky odjazdene na stvorvalcoch (na roznych autach, pochopitelne) 1.0 (GM), 1.4 (VAG),1.6 (Mitsubishi), 2.0 (Mazda) a nieco na 1.4T (GM, Fiat), menej na diesloch (VAG), a osobne mam pocit, ze vacsi vplyv na nejaku tu zakladnu dynamiku benzinovych motorov mali zvyklosti jednotlivych vyrobcov, co sa tyka sprevodovania a dlzky prevodovych stupnov, ako pritomnost turba. Turbo je podla mojho nazoru obvykle uplne zbytocne, co sa dynamiky tyka, bud vies jazdit, alebo nevies. Neriesim teraz nutnost zvysenia vykonu kvoli zmenseniu objemu motora pri potrebe limitu emisii, ale beznu prevadzku na ceste. Dynamiku akehokolvek motora ti zastavi 50-ka v meste, 90-ka medzi mestami a 130-ka na dialnici. Najma na dialnici sa mi ukazuje najracionalnejsie predchadzat kontinualne rychlou jazdou, ktora je najvypocitalenjesia ako pre teba, tak pre ineho vodica.
        • mirocoo

          suhlasim

          ja som len daval priklad, ze aj ten litrovy preplnany trojvalec svojou dynamikou vôbec nezaostava aby sa tu do tych motorov tak obuvalo. este raz. Nie som ich zastanca, ale motorari si svoju pracu robia svedomito. Ja som jeazdil este s embeckou, postupne sa motor objema yvzsoval z litra na 1.1, potom 1,2, potom tam bol Favorit 1.3, potom Felda MPI 1.3, potom Felda 1.6 a posledna atmosfera bola Fabia 1.4 16v. Samozrejme prilezitostne aj vacsie objemy az po 7,4L V8 v Suburbane,ale aj 1.2HTP vo Fabii, ale to uz neboli moje auta. Teda od trojvalcov, cez stvorvalce, sestvalce az po ten chevy big block. Tych atmosfer bol kopec a kazda isla inac, ale pre tie mensie a slabsie bolo treba ako pises urcitu techniku spojenu s predvidavostou. Teda podradit a zacat akcelerovat este pred samotnym predbiehanim. A samozrejme caste radenie. A na dialnici postrach dlhe stupania. Pri oturbenych motoroch je ta technika daleko jednoduchsia a hlavne menej stresova. A ked ovladas tu z atmosfery, dokazes aj to turbo dobre rozohriat.

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 580
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 088
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 016
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 616
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 310
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 325
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 164
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 776
  1. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  2. Štefan Šturdzík: 350
  3. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  4. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  5. Eva Chmelíková: Cítiť depresiu či úzkosť je ľudské.
  6. Ivan Mlynár: Ombudsman Robert Dobrovodský sa vydal do boja proti policajnému násiliu, lenže zacielil mimo terč.
  7. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví
  8. Juraj Tušš: Potenciál slovenského národa v 21.storočí.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 327
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 558
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 028
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 145
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 430
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 661
  7. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 492
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 289
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
reklama
reklama