SME

Diskusia k článku: Mýty a fakty o LPG: Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať?

Päť vecí, z ktorých ste mali strach pri jazde na plyn, ale už nemusíte.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
91 príspevkov

  • transfokator
    Čo ale nieje mýtus ale fakt je to, že ak bude nejaký problém s motorom tak môžete dať auto do šrotu lebo vám to nik neopraví: klasický servis bude ukazovať orstom na lpg a lpg servis bude hovoriť že oni s tým nič neurobia, to musi klasicky servis. Teda aspoň na SK, ak žijete v krajine s vvyššou nezamestnanosťou kde o zákazníka musia bojovať a nestačí im žiť z výmeny oleja a brzdových platničiek, tak tam možno ten problém nebude.
    • drbo
      Ale neprehanaj, to je taky urban legend bratislavskych samponov ze auto s klaknutym motorom je vhodne do srotu. Normalne odtiahnes auto ku garazistovi a ten ti za par stoviek nahodi iny motor aj s polrocnou zarukou a jazdis veselo dalej. Motory sa daju bezne z vrakovisk na zapade alebo od poliaka (treba byt opatrnejsi) zohnat kolo tisicky u novsich, starsie bezne aj za dve tri stovky. Pokial ide o premiove znacky netusim sucasny stav ale napr. volvo ponuka/lo verzie bifuel uz z vyroby. Na plyn nejazdim, benzin si znakladujem ale ak by som tuto moznost nemal alebo by ma donutila fin sit k setreniu nebranim sa lpg. V minulom tisicroci som jazdil na starom ziguliku s klasickou bombou v kufri, jediny problem boli mrazy pod -20, merkaptan v plyne a zeleni muzici s nastavenou dlanou.
      • glorifikator
        Neprehanam, hovorim o niecom uplne inom ako Ty, Ty hovoris o zadretom motora ja o motore s dodatocne zabudovanym LPG a hovorim z vlastnej skusenosti. Ano, mozem vyhodit motor a dat tam novy pri naznaku prveho problemu. Ale potom musim ist znovu na zabudovanie LPG. Cize zacne mi napriklad cukat obcas motor, idem do servisu tam povedia "ej, my s tym nic nevieme robit, to musite ist tam kde Vam namontovali LPG". Idem tam kde mi namontovali LPG a tam povedia "ej, my s tym nic nevieme robit, LPG je OK, to musite do servisu". Tak co uz, vyberiem cely motor, dam tam iny a idem znovu na namontovanie LPG. Super riesenie, aj rychle aj lacne a to iba preto lebo niekto je neschopny najst pricinu cukania motora. :-D Zazil som to na vlastnej kozi, nakoniec som to auto predal bez o
        • drbo
          Hmm, to svedci o otrasnej urovni servisakov. Mozem vediet o aku znacku samochodu slo ? "ak bude nejaký problém s motorom tak môžete dať auto do šrotu lebo vám to nik neopraví" imho prehanas. Srotovat auto lebo servisak je lopata. Najcastejsie "nedohladatelne/obcasne vyskakujuce" poruchy po montazi lpg byvaju zapricinene odfusovanym zasahom do kablovania, vlastne skusenosti. Ak auto pred montazou islo a po nejakej kratkej dobe sa vynoria duchovia treba ist za lpg montaznikom, ak neopravi nechat si ukazat dokumentaciu vyrobcu lpg, postup montaze a prinutit ho vyspajkovat olovenou spajkou vsetky kable ktore nadpajali. Ziadne krimpovanie klliestami alebo nejakou rychlospojkou. A pozerat mu na ruky. Postup diagnostiky s vypnutim lpg/benzinu ako tu pise 1476885 nemusi byt dokazny, ak raz doebu kablovanie tak bude blbnut bez ohladu na palivo.
          • glorifikator
            Ano servisaci su dnes iba vymienaci suciastok. Netusia preco nieco vymienaju a ake su suvislosti. Najvacia sranda bola ked na inim aute mi auto (diesel, nemalo to nic s LPG) zacalo blbnut pri stlaceni plynu preslo okamzite do nudzoveho stavu a vypisalo kopec poruch vratane poruchy plynoveho pedala. Experti mi samozrejme navrhli vymenu pedala lebo vsak pocitac im povedal ze pedal. Pritom tam sa nema co pokazit (je to jeden blby variabilnu rezistor) a aj keby tak by vyhlasilo iba tu poruchu a nie este 2 dalsie ktore s tym nemaju suvis. Stacilo zagooglit a zistit ze ten model ma.chronicky problem s riadiacou jednotkou do ktorej sa dostane vlhkost a zacne robit sarapatu - tak som si vyhladal chlapika co opravuje riadiace jedmotky a bolo opravene. Ale spat k tomu LPG, islo o Ford CMax. Ano orehanam, nedal som to do srotu, predal som to akemusi chudakovy, neviem ci a co ten s tym nasledne robil. Mozno aj zosrotoval, buhvi... Problem je ze kolkych ludi sa opytas tak tolko zarucenych roznych rad o co ide Ti povedia. Jwden hovori pumpa, druhy kablovanie, atd... Stat pri servisakovi a kukat ako pajkuje je nerealne, po prve by a tym nesuhlasil, po druhe je.mi prd platne ze na neho kukam ked sa do toho nerozumiem a neviem ci to co robi robi spravne. Imho na tom aute bol nejaky vaznejsi problem. Ja som mal pocit ze sa prehrieva, aj som si kupil bluetoothovy OBD ktory mi potvrdil ze ano. Ked som to ale povedal servisakovi tak on povedal ze on ma drahsiu diagnostiku ako ja ale neIstil to, co je blbost lebo cisielko odcitane z teplotneho snimaca ukaze rovnake ci uz lacna alebo draha diagnosyika, navyse ten ***** s tym ani nevysiel z garaze. Ked som mu povedal ze v zapche na semafore aj vypina klimu (zjavne ako ochrana pred zahrievanim) a po rozbehnuti (ked sa ochladi motor trochu) ju zase zapne tak mi tvrdil ze treba doplnit chladivo do klimi... Mimochodom.bol.som s tym aj v Szilcare a tam mi dokonca povedali ze s tym vobec nic nieje ze ak tam nieco je nech pridem ked sa to viac pokazi. Ku koncu to uz aj poriadne zralo olej asi s to z prehrievania uz vylagrovalo alebo co...
            • drbo
              • Vertikulator
  • m a r i u s s

    Spotreba LPG,

    Xsara Picasso, 1,6, 70 kW, 10l/100km, t.j. 100km za 5,00 €
    • Pjetrode
      Prémium

      heeee?

      liter lpg stoji 55 centov, takze v realne to je 5,50 € na 100 km, co je ABSULUTNA HRUZA ! mam 63 kW 1,2 TSI (jemne dotovane aditivkom za 8 € co vydrzi 10 tisic km, aj ked palivo na zvucnych znackach je uz same o seba v zaklade dost aditivovane), po dialnici tych vyse sto km denne (zratane tam aj spat) jazdim stoveckou, do 110 (naco budem letiet tachmetrovych 140 a realnych 135, kvoli 3 minutam a spotrebe o 2 l vyssej a cene jazdy o 3 € vyssej) no a spotrebu mam necelych 5 l/100 km (!!!) co mame cca 6,60 € na 100 km ak sa stane ze vyrazim o 3 min skor a do destinacie potrebuje prist furt v tom istom case, tak idem tachometrovych 100 (realnych 95) a spotreba je okolo 4,6-4,7 !!! BENZIN prosim pekne !!! a to uz sa dostavame blizsie k 6 € na 100 km pred rokom som mal pozicany 66 kW 1,6 TDI a tam som pri tachometrovej stovecke (realnej 95) mal spotrebu 3,7 (TRI CELA SEDEM DESATIN), co je 4,7 € na 100 km, nafta je teda sila ked si prepocitam cenu jazdenia na elektromobile so spotrebou 13-15 kWh na 100 km, vychaza to na 2,20 - 2,50 € na 100 km (pri domacej cene uplne beznych a konecnych 0,17 € za kWh) je to 50% naftoveho jazdenia a 40% benzinoveho jazdenia, ale navratnost je po 300-400 tisic prejazdenych km, dakujem, kvoli setreniu si e-auto neprosim (a kvoli ekologii detto nie, pretoze vieme ako to pri e-autach s ekologiou je - jednak svinstvo sa prenasa z miest inde a detski otroci v kongu dru litiovych a v kobaltovych baniach na moju li-ion bateriu, cooool .... co sa tyka ropy, ti chlapi si na pol rocnom turnuse na ropnej vezi aspon zarobia, ale detski otroci kapu jak muchy)
      • Pjetrode
        Prémium

        no

        proste u mna stale plati, ze jazdit rozumne je lepsie ako prestavovat auto na lpg, kedze u mna by to usetrilo medzi 1 a 1,50 € na 100 km kolko taka prestavba stoji? z toho si velmi lahko vypcitam po kolkych km by sa mi oplatila. (vsetko za predpokladu rovnakej rezie na prevadzku)
      • normálny chlap

        Tiež nejazdim 200

        Ale stovkou zavadzaj na okreskách
        • Pjetrode
          Prémium

          kuratenko

          ty sa nestaraj o druhych ale o seba a laskyplne sa pozeraj do vlastneho tanierika dobre? nestaraj sa kto a preco nelieta 130-135 km/h, pretoze "ludia" ako ty su pomyleni a myslia si, ze 130 km/h je prikazana rychlost na dialnici, poviem ti novinu: WONO JE TO MAXIMALNA POVOLENA RYCHLOST, ta minimalna na dialnici je 80 km/h
        • Pjetrode
          Prémium
          ty laskyplne neries preco kazdy v tvojej ceste neleti po meste tachometroch 60 km/h co je realnych 55 km/h, aby panko neprisiel ani o desatinku sekundy pretoze ty absolutne netusis preco niekto ide 45 km/h a jazdi uplne kludne a rovnomerne a neprejavuje sa prudkou akceleraciou a spomalovanim (ako niektori pablbi), mozno dotycny vezie zo zahrady plne kyble ovocia a nechce aby sa mu prekotili na hlavu - jedine co mozes urobit je pockat na vhodny moment a predbehnut ho
      • albumroka
        ty si tak chudobný, že tak prehnane šetríš a celý čas si sleduješ spotrebu a potom sa vytešuješ, že si na trase ušetril 3 eurká alebo čo ťa k tomu vedie? musí to byť hrozné takto žiť a pozerať na peniaze. Ja si dám tempomacík na pohodlných a svižných 170 a v lakťovej opierke mám vždy nejaké drobné pre pomáhačov a kým si ty ideš ešte stovečkou po diaľnici tak ja už pijem kávu v teple.
        • Pjetrode
          Prémium

          nuz

          pretoze: A) tvoje "tempomacík na pohodlných a svižných 170" je protizakonne vies kuratenko? kvoli dementom ako ty su potom buracky, lebo ***** proste nedobrzdi, predvidavost NULA, zodpovednost NULA B) aj 135 km/h je pre mna zbytocnost pretoze by ma dochadzanie do prace vyslo mesacne o 100 € viac, pochopil si kuratenko? radsej som na ceste rano o 5 minut dlhsie a poobede o 5 minut dlhsie, to ma absolutne netrapi, co cloveka serie su dopravce zapchy kvoli burackam
          • kaaR
            Sorry, ale najviac koliznych situacii sposobuju ti, co chodia pomaly. Hlavne ta stovecka na povolenej 130-ke robi ludi nervoznymi, zbytocne musia nejakeho slimaka obiehat. Este ked idu v strednom pruhu, potom len same mysiicky vidiet okolo toho pomaleho auta. Rad si vypocujem o tvojom 1.2 TSI motore, ako sa mu dari pri najazdenych 200k km.

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 818
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 767
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 5 698
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 389
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 279
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 746
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 289
  8. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 2 015
  1. Emil Sútor : Čo je sójový lecitín a prečo ho nájdete v čokoláde?
  2. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  3. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  4. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  5. Vladimír Bojničan: Dodatok 2. Ku blogu - Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  6. Lukáš Čelinák: Regulácia cien potravín: Nástroj k ožobračeniu tých najchudobnejších?
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť...
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 957
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 70 232
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 46 621
  4. Rado Surovka: Raši dostal padáka 24 971
  5. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 22 990
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 016
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 027
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 562
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Tupou Ceruzou: Medvede
reklama
reklama