SME

Diskusia k článku: Škoda Enyaq Coupé iV RS je efektným autom s krízou identity (test)

Najsilnejší Enyaq zabúda, že písmená RS neznamenajú iba výkon.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
60 príspevkov

  • -sonyboy-
    Prémium
    Aky to musi byt pocit si toto kupit za 60tis.? Vrzgajucu skodovku, pri ktorej sa setrilo vsade? Hrda "RS" a bude to jazdit stovkou po dialnici, aby majitel naskriabal aspon tych realnych 300km dojazdu? Elektro nie je slepa ulicka, no patri do mesta do lahkych malych aut. Skoda Skody.
    • kockas123
      Prémium
      Akurat, ze na medzimesto alternativu nemas.
      • 3474601
        Plugin hybrid je super alternatíva na mesto/medzimesto aj diaľnicu, ak sa nabíja na cesty v meste.

        Ale hojsíkovia sa rozhodli, že zachránia planétu tým, že zakážu aj hybridy a PHEV. Takže budeme dlhšie dýchať smrady zo starých šuniek, lebo 90% Slovákov nemá na EV alebo nemajú kde nabíjať.
        • kockas123
          Prémium
          Plugin hybrid je najhorsie z oboch svetov (aj ked sa javi opacne)
          Extremne zlozity system pohonu.
          Mala bateria sa rychlo znici (vela cyklov).
          Kedze je tam aj konvencny motor tak kazdy rok servis a vymena oleja atd.
          Ak maju na smradochy maju aj na elektroauta. Tie maju radovo lacnejsiu prevadzku. Ked si to rozlozim na 10 rokov, nie je v tom ziadny problem.
          • 1605397
            Z vlastnej skusenosti (2x) mi neostava nez s Vasim prispevkom plne suhlasit. ;-)
            Jedno pozitivum vsak je: plug-in bol u mna dobry "prechodovy mostik" zo spalovakov na 100% EV, pred osmymi rokmi som si fakt nemyslel ze prejdem z osemvalcoveho benzinu (biturbo) na elektrinu (nelutujem, spat sa uz nevratim).
          • nizkotucny
            Prémium
            nie nevyhnutne. Urobil som 100 tisic km za rok a pol na superbe PHEV. Dochadzanie Tatry - BA, cez tyzden v BA a zase naspat. Nabijanie doma v garazi a robote. Pri normalnom jazdeni spotreba pod 5 litrov v priemere. Po meste cisto na elektriku, cely tyzden sa spalovaci motor v podstate nezapol. Servis kazdych 15 tisic, ale v do 100k km v cene auta. Baterka po 100 k km uplne v pohode, pocitovo ziadna strata kapacity ( presne som to nemeral). Platia ale iste zasady pri jazdeni :

            1. nabijat, nabijat, nabijat. Vzdy doma aj v robote. Je to otazka zvyku.
            2. pochopit princip PHEV a pri jazdeni rozmyslat. Nevyrazit na 350 km cestu na elektricky pohon, vybit baterku za 40 km a potom ju tahat prazdnu. Je potrebne prepnut na hybridny rezim a nechat management baterky na auto. Tak sa da aj na relativne dlhych trasach dosiahnut velmi rozumna spotreba. Pripadne ju na dialnicnych usekoch aj nechat trochu za jazdy dobit. Da sa to naucit.

            Nevyhody : to auto je tazke a na velmi nepodarenom podvozku. aj adaptivne tlmice funguju len v rezime sport, tam ale zase celkom trpi spotreba. Mne vadilo aj to, ze to nebola stvorkolka, koncern PHEV stvorkolku nevie ( iba audi a iba SUV).
            Vobec by som ten koncept nezatracoval, ma to svoju klientelu. Len to nesmu byt panelakove typy. To auto treba nabijat.
          • Pumpava
            hybrid chrani spalovak pred negativami tvrdej/studenej akceleracie a statim v zapchach v meste, to povie kazdy servisak, napr. lexusy nepatria medzi nespolahlive auta,

            okrem toho mnohi jazdia s hybridom na elektriku v meste, nesmrdia si v garazi a svojej rodine, v meste ludom,

            a ked potrebuju na vylet, tak idu hybridne a nemusia stat na dobijani,

            ked bude vyriesene dobijanie, kazdy pojde do EV, aj kto nechce 🙂
  • 1386638
    "Uvádzaný dojazd je iba snom"

    Ak pedále vyslovene nehladkáte, realita sa pohybuje skôr okolo 350 kilometrov, pod čo sa významne podpísali aj nižšie vonkajšie teploty.

    Čítajte viac: https://auto.sme.sk/c/23160762/test-skoda-enyaq-coupe-rs-kriza-identity.html...

    Autor musí vedieť, že "uvádzaný dojazd" je dojazd určený podľa presnej metodiky, ktorej účelom je umožniť, aby jednotlivé elektromobily mohli byť z hľadiska dojazdu porovnávané. Stavanie akejsi reality alebo častejšie "reálneho dojazdu" proti WLTP dojazdu je naozaj otravné, veď každý, kto už prešiel okolo elektromobilu, musí vedieť, že žiadny reálny dojazd neexistuje. Dojazd je závislý na toľkých premenných, že ak by niekto chcel korektne hovoriť o reálnom dojazde, musel by presne uviesť všetky premenné, teda vytvoriť svoju súkromnú metodiku merania dojazdu a túto presne uplatňovať pri testoch iných elektromobilov, aby ich mohol porovnávať. To však nikto nerobí a aj autor uviedol iba jednu premennú (bez vyčíslenia) a to teplotu. Termín reálny dojazd by sa v odborných článkoch nemal vôbec vyskytovať.
    • gdpr_e96308c5-7492-43b1-bc85-0ec1d1efaabd
      Príspevok je skrytý na základe GDPR. Dôvod: absencia slušného správania
      • 1605397
        Plny suhlas. Pred dlhymi rokmi som zacal s plug-inom a relativne rychlo mi doslo ze ten spalovaci motor uz vobec nebudem potrebovat. A tak uz pat rokov jazdim na elektrinu a to nabijabie na dlhsich trasach je fakt ten najmensi problem.
        Ked pozeram ako ma tu zminuskovali za sprostredkovanie mojej osobnej skusenosti s elektrinou v aute (ci uz plug-in alebo cista elektrina) a vyhlasenie ze pre mna uz ine ako elektrina do uvahy aktualne neprichadza nemozem sa ubranit pocitu ze ti minuskari fakt nevedia na co to vlastne reaguju, asi sa riadia emociami a nie raciom. (Ved ja im elektomobilitu nevnucujem, nesedim v europarlamente, hoci by som bol velmi rad aby po mestach jazdilo ovela viac skutocne cistych aut)
        Ako ste Vy napisali - tiez tym zijem a bavim sa tym.
        • 3474601
          Super názor. PHEV by mohli pekne poslúžiť pre tých, čo sa obávajú čistého EV. A dnes uš prichádzajú na trh PHEV s dojazdom až 100km.

          A nech si potom každý vyberie, čo mu vyhovuje.

          Problém je, ak sa nejaká skupina ľudí rozhodne s vaničkou vyliať aj dieťa - spolu s ICE zakázať ah HEV a PHEV. A ten zákaz je ako červené súkno a vytvára u veľa ľudí odpor k EV.

          Ak by to nezakazovali, tak časom aj tak by nastal posun k HEV/PHEV/EV. Stačilo by postupne zvyšovať dane/polatky na ICE a obmedzovať vjazd do centier miest od nejake EURO normy.

          OK, prechod na EV by trval o 10-20 rokov dlhšie, ale dopad na emisie CO2 to aj ta má minimálny. Za ten čas by sa aj výroba elektriny posunula viac k nízkoemisným zdrojom. Lebo teraz je tlak na prechod na EV, ale Nemci majú taký katastroalny mix zdrojov, že EV tam má vyššie emisie CO2 ako moderný diesel.
          • 1605397
            PHEV vsak skutocne posluzia len v pripade ak sa budu naozaj pouzivat ako elektro. Mnoho (najma sluzobnych) aut totiz nebolo vobec externe dobijanych (v Nemecku casto pri kupe vozidla rozhodovala len dotacia, ci vyhody zdanovania sukremneho vyuzivania PHEV ako sluzobneho vozidla na sukromne ucely a uzivatelia nemali bud podmienky ci volu auta externe dobijat).
            Rozhodovanie len na zaklade cisto ekonomickych kriterii moze zvadzat k zlym volbam.
            Ten zakaz ICE naozaj nie je to co nas zachrani, povazujem to za nestastne politicke gesto ktore ma len docasnu zivotnost, resp. sa termin jeho zavedenia bude posuvat.
    • Ronin0x
      Prémium
      To je pravda.
      Len pripomínam, že stále sa "nejako nedarí" metodiku spotreby viac priblížiť k realite. Áno, WLTP je bližšie k realite ako stará NEDC, ale zaostáva za americkou EPA.

      Správna metodika by mala nastaviť reálnu hodnotu, ktorú dosiahne väčšina vodičov. Tí rýchlejší ju prekročia, rozvážnejší ju bez problémov podlezú.

      Ja na svojom dieselovom dosiahnem WLTP len na ECO a iba dole kopcom...🙈
  • lanoes
    Prémium
    1386638, mýliš sa, bez urážky.
    Novinári tú "presnú metodiku" vlastne robia stále.
    Testujú všetky vozidlá na rovnakých tratiach so stále rovnakým pomerom "mesto - okreska - diaľnica" jazdou po totožných komunikáciách.
    Takže dokážu porovnať 2 elektromobily ak prejdú rovnakú trasu a to robia.
    odchýlky sú, iste, ale v konečnom výsledku nepodstatné.
    Pretože mňa ako potencionálneho kupca nezaujíma metodika WLTP, mňa zaujímajú práve a len tie novinárske testovacie výsledky. Lebo im sa budú približovať moje výsledky. Takže ak potrebujem auto práve a len s maximálnym dojazdom, tak vôbec ma nezaujíma, čo píše výrobca, ale pozriem si na youtube a prečítam si maximum novinárskych testov a práve a len podľa nich sa rozhodnem.
    A je zaujímavé ako v otázke emisií pred nejakým časom vadil práve VW za uvádzanie klamlivých info, hoc pri nasledujúcich testoch ostatných značiek a modelov (tie už tí 2 Amíci nerobili, tí splnili zadanie, ktoré mali splniť) bola polovica z množstva testovaných značiek horšia ako bol VW.
    A terazky zase automobilky zavádzajú a nikomu to nevadí.
    Kým nejakí 2 Amíci zase nedostanú zaplatené za ... a možno to bude tento raz iný výrobca. Ale len koncern VW niekomu ležal v žalúdku?
  • 1475417
    Chorý trend používať na diaľničné presuny SUV... a pri EV autách je to ešte viac choré (krabicový dizajn je určený na nízke rýchlosti a do terénu).
    No a tento škodovácky dizajn mne osobne vôbec nesedí. Za takú sumu by som si vybral iné auto (aj elektrické).

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  2. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  2. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  3. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  4. Fico škodí ekonomike, na reformy roky kašľal
  5. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  6. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 15 450
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 116
  3. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 7 008
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 655
  5. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 067
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 931
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky? 2 587
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 539
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (4. - 10.4.1925)
  2. Jozef Foltýn: Zavraždený Marek bol stelesnením slušného človeka
  3. Ján Škerko: Obchodné deficity? Žiadny problém! Trump má vzorec na clá ako z Harryho Pottera
  4. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  5. Jaroslav Furman: Nekonečný príbeh - Prvá časť
  6. Vladimír Krátky: Škoda, že aj Škoda ... .
  7. Norbert Kaník: Najlepší vyjednávač vo vesmíre, ruský agent alebo len šašo a klamár?
  8. Rastislav Strhan: Trumpova skúška viery
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 101 080
  2. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 50 988
  3. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 40 296
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 328
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 635
  6. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 17 867
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 17 844
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 10 148
  1. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  3. Tupou Ceruzou: Medvede
  4. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  5. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  6. Radko Mačuha: Po MDŽ SMER pozýva na zabíjačku.
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  8. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
reklama
reklama