SME
chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
93 príspevkov

  • xperia
    Prémium
    Trochu to opravím/doplním.
    Prvý bol Mercedes - v deväťdesiatych rokoch vlastnil časť akcií SsangYong Motor Company. Vyvíjali motory a nové typy vozidiel. Tak sa aj rozšíril po Európe - v ich predajniach.
    Až potom nasledovalo Daewoo a potom Číňania
    • lanoes
      Prémium
      Daewoo prišlo s modelom Racer (Opel Kadett) na československý trh už v roku 1989.
      V septembri 1989 som jeden kúpil, v bledomodrej metalíze.
      Opisovať tie štrapácie, ktoré kúpa znamenala, keďže sa to kupovalo po známostiach, snáď netreba. Vidina kúpy bol len sen.
      Tak sme cez stranícke štruktúry (vbehli sme mestskému tajomníkovi do kancelárie s tým, že kým nepríde pokyn poradovník, neodídeme), oddelenie obchodu krajského národného výboru (pretože sme tajomníkovi KSS neverili, že...) aj Ústredný výbor ľudovej kontroly (tam som osobne písal najvyššiemu šéfovi) donútili vedúceho Mototechny v Košiciach urobiť poradovník.
      Sľúbil ho na nasledujúci pondelok. Tak sme sa záujemcovia zišli v piatok, urobili sme poradovník a každú hodinu sme čítali zoznam, každú. Kto sa 3 x neohlásil, škrtli sme ho. Boli sme pred Mototechnou celý víkend, aj 3 noci. Manželky robili kávu, chlebíčky, niečo upiekli a doniesli nám, čakajúcim mužom. AJ tí, ktorých sme videl bratríčkovať sa pred víkendom s vedúcim Mototechny s tým, že oni si to zariadia, pochopili, že len cez náš poradovník, že si to postrážime. Tak sa prišli v piatok podvečer s pokorou zapísať.
      V pondelok po otvorení Mototechny sme odovzdali vedúcemu zoznam a aj ďalej sme sa striedali v Mototechne, aby z nej neodišlo auto s inou osobou ako s tou v poradovníku.
      Keďže centrálny sklad pre celú ČSSR po vyložení áut z vlaku z Kórey, bol na Bočiari pri US Steele (vtedy ešte VSŽ), strážili sme aj tam.
      Vyhrali sme.
      Kto komančov nezažil, nepochopí.
      Mal som z toho opletačky v práci, funkcionári strany na pracovisku sa činili. Mal som kariéru nahnutú, ale za pár týždňov prišiel november 89. Víťazstvo bolo potvrdené.
      • tenis1
        A po tomto sa 50% nasim neschopnym a vychcanym spoluobcanom cnie. Doprial by som im opat poradovnik na Moskvica v ich zaslubenej ruskej zemi. A tak, ako za svinskeho bolsevickeho totaca, poradovnik sa bude po protekcii a za uplatky predbiehať.
        • WildcatYXU
          Tak ono ked zajdeme v case dalej, poradovniky boli na vsetko. Moji rodicia si objednali Skodu 1000MB a napokon dostali Skodu 100L. Objednana roku 1969, dodana roku 1971. A pri objednavke bolo treba zlozit cast ceny.
          • tenis1
            Pamatame si. Rodicia kupili v 1970 Trabant Combi. Cakali viac ako 2 roky v poradovniku. Pol roka pred prevzatim Trabi zdrazel o 6000 Kcs, otcovi ponukli Moskvica. Ale otec chcel nemecku kvalitu 😄 tak zufalo dosetril a pockal pol roka. Na Wartburg v 1977 sa tiez par rokov cakalo v poradovniku.
          • 1705850
            volalo sa to vinkulacia. to je cudzie slovo, ktore som uz niekolko desatroci nepocul. cosi ako dnesna akontacia pri leasingu, len niekolko rokov pred dodanim auta. to som uz poznal v detstve, pri skode octavia a neskor 1202 stw.
            neskor som si tiez par noci odspal v spacaku na cundri v trave pred mototechnou, ked sa robili poradovniky. aby nakoniec o par mesiacov prisli auta a clovek si mohol vybrat aku chcel farbu. ak chcel iba zelenu (komunisti zaviedli tento obchodny model cca 60 rokov po fordovi a jeho modeli T, ten ale dodaval len ciernu).
            raz dacia 1300 (lic. r-12), raz trabant combi (tie boli aj biele). trabant limuzina som nechcel, limuzinovy luxus som ozelel. ten mal aj luxusnu nadstandardnu vybavu - nocne zrkadlo z druhej strany, stacilo ho otocit naopak.
            pre zaujimavost ceny novych a ojazdenych aut pred prevratom. na porovnanie cisty priemerny plat cca 2500:
            https://i.postimg.cc/V6mnSZfF/auta-ceny.jpg
            https://i.postimg.cc/L8L5BGnK/ceny2.jpg
        • lanoes
          Prémium
          Keďže autá z Bočiara, ktoré niekto kupoval v Mototechne v KE, museli prísť do Mototechny na predpredajný servis a administratívu, strážili sme to a bolo nemožné predať auto inému. Keď dostal auto posledný z poradovníka, činnosť sme ukončili.
            • 1705850
  • Thomas86
    Dizajnovo exteriér otras, ale pomer cena - vykon /výbava/ to nájde zákazníkov, rovnako ako korando, ide len o cenu a čo za to človek dostane. Porovnávať to s polo mŕtvym fiatom a hondou, ktorá je cenovo a kvalitatívne inde sa mi nezdá zrovna šťastné.
    • 1819391
      Prémium
      Ani tá cena/výbava nie je úplne 100% pravda a za mňa rozdiel v cene "Znamená to cenu od 27 990 eur. Konkurenčná Škoda Kodiaq pred príchodom novej generácie stojí od 30 850 eur" teda cca 2800 EUR je skôr symbolický. A to nie som zrovna fanúšik škoda.
      • Fic ante portas
        Prémium
        Hej,ale v tej cene máte len sedačky, volant, kolesá a škrabku na ľad
        • d r
          nieco tam chyba? za mna parkovacie senzory a tempomat su jedine uzitocne extra veci, ale niektore automobilky to uz davaju v standarde. este by stalo za porovnanie, ci je mozne dostat nejaku zlavu, niekedy pred koronou to bolo dost zaujimave, automobilky sa predhanali, ja som kupil tesne pred koronou kodiaq s prednym nahonom, metalizou, a strednou vybavou (senzory, kamera, tempomat, delena klima, kopec drobnosti) za 25000, cennikova bola o 4000 vyssia.
          • 1705850
            to!
            vacsina z tych caciek su len marketingove hluposti. ktore vacsina ludi ani nevyuzije, ani nepotrebuje. ale ich zaplati. este tak senzory a tempomat, aj to adaptivny.
            ja vyznavam zasadu: co tam nie je, to sa nepokazi. a clovek nemusi byt otrokom akehosi auta pri behani po servisoch a plaeni za hluposti.
            takze toto bude mat este o jeden televizor na zapnutie ventilatora navyse, ano? no slava! uz na š-1000 mb na to stacil jeden prepinac za 20 korun. toto kolko stoji? ci ta prevratna novinka - startovanie tlacitkom. to uz predsa mala aj p-v3s ci p-s5t v patdesiatych rokoch. nabuduce objavia bosak? to bol klucik bosch, pouzival sa aj na motorkach.
            ja sa len bavim na tom, ako dnes postihuju co len drzanie mobilu v ruke. a potom ovesaju celu pristrojovku televizormi, aby mal kam clovek pri jazde cumiet, ak chce zapnut len kurenie. a kazdy sa cuduje, z coho su tie "nepochopitelne" nehody prejdenim do protismeru na rovnej ceste. v zakrutach nie, tam sa neda cumiet do mobilov ci televizorov v aute.
      • nal
        Dajte si ten čas a porovnajte podobnú motorizáciu a výbavu.
        Inak, Škoda práve od nového Kodiaqu a Superbu odchádza od nemeckého štýlu cenníka ale prechádza na ázijský (uplatňoval to teraz pri Eniaqu). T.j. poníži objem opcií na navyhnutné. Zákazník to pocíti na cene.

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  2. Plátené tašky a opakované použitie
  3. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  5. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  6. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  7. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  1. Plátené tašky a opakované použitie
  2. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  3. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  4. Nespoliehajú sa na štát, ale na vlastné sily
  5. Digitálna bezpečnosť opäť v centre pozornosti
  6. Takto chutí zlato
  7. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  8. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 7 849
  2. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 6 492
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 4 011
  4. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna 3 802
  5. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 3 741
  6. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 707
  7. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd 2 335
  8. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 2 332
  1. Daniel Rabina: Kultúra na povel. Čo sa stane, keď ústava začne diktovať umeniu?
  2. Martin Kresák: "Zrušený" 17. november? A čo tak generálny štrajk?
  3. Rado Surovka: Ficovci zatĺkli ďalší klinec do rakvy demokracie
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti.
  5. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 9
  6. Martin Fronk: Rodinný klub, štátny úväzok: Keď verejná inštitúcia patrí len „našim“
  7. Ján Valchár: No a tie Orešniky gďe?
  8. Veronika Mešková: O biznise s intuíciou, adopcii a zdravotných ťažkostiach
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 45 436
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 15 876
  3. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 13 568
  4. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 327
  5. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 10 207
  6. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 7 434
  7. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 752
  8. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride 4 581
  1. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  2. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  3. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  4. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  5. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  6. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
  7. Věra Tepličková: Šok v Levoči
  8. Tupou Ceruzou: Kamarát Viktor
reklama
reklama