Audi pozastavilo predaj benzínových motorov, spotreba v teste nesedela s uvádzanou

Dvojmesačná stopka sa týka modelov A4 a A5.

Audi S5 a Audi A5(Zdroj: Audi)

INGOLSTADT. Audi musí na dva mesiace zastaviť predaj benzínových modelov Audi A4, A5 v Európe. Pozastavenie sa týka aj výkonných verzií S4 a S5.

Dôvodom je nezhoda medzi nameranou spotrebou a spotrebou, ktorú výrobca oficiálne uvádza aj v katalógoch.

Oficiálnu spotrebu uvádza automobilka podľa meracieho cyklu NEDC. Po premeraní v laboratóriu sa zistilo, že benzínové Audi majú spotrebu o 0,2 litra na sto kilometrov vyššiu, než hovorí výrobca.

To je podľa automobilky spôsobené úpravami, ktorých cieľom je znížiť spotrebu.

Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež: Mercedes-Benz zvoláva tri milióny áut, upraví ich tak, aby mali nižšie emisie

Audi v modeloch A4 a A5 aktualizovalo softvér a pridalo mikrohybridný systém, čo znamená, že funkciu štartéra plní generátor. V prípade trojlitrových šesťvalcov v modeloch S4 a S5 má softvérová zmena zaistiť hladší chod motora v režimoch Automatic a Comfort a pri režime Dynamic má motor vďaka úprave lepšiu odozvu.

Na výsledky predajov Audi majú ale zásadnejší vplyv obyčajné verzie A4 a A5, s dvojlitrovým motorom TFSI. Ich dvojmesačné stopnutie predaja, v čase keď sa zákazníci odvracajú od dieslov, je na európskom trhu pre Audi zlou správou.

Hovorca automobilky objasnil, ako k problému došlo a prečo si zákazníci budú musieť na svoje benzínové Audi počkať: "Mikrohybridný systém, ktorý sme do nových Audi pridali, nie je počas testovacieho cyklu aktívny, čo malo za následok vyššiu nameranú spotrebu".

Audi tvrdí, že zákazník bude mať z mikrohybridného systému pri reálnom používaní úžitok, ale v laboratórnom prostredí sa systém znižujúci spotrebu o 0,7 litra na sto kilometrov nemôže prejaviť.

Prečítajte si tiež: Audi predstavilo novú A8, jazdí sama a masíruje vám chodidlá

Audi si teraz musí zdôvodniť odchýlky v meraní spotreby pred úradmi. Schválenie zvyčajne trvá aj dva mesiace a kým sa problém formálne nevyrieši, Audi nemôže modely s dotknutými motormi predávať.

„Zákazníci už boli informovaní, že im autá dodáme o dva mesiace neskôr, takže niektorí sa môžu rozhodnúť pre inú motorizáciu. Na S4 si väčšina aj tak radšej počká,“ dodal hovorca.

Podľa slov hovorcu by Audi teoreticky mohlo ďalej predávať dotknuté autá, ale museli by každému zákazníkovi vysvetľovať, že ich auto sa v niečom líši od produktu, ktorý si pôvodne objednali. To by mohlo spôsobiť ešte väčšie zmätky a preto je pre automobilku jednoduchšie si počkať na výsledok schvaľovacieho procesu bez potreby robiť dodatočné zmeny v motoroch.

Informácie priniesol austrálsky portál Motoring.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  2. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  3. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  4. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  5. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  6. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  7. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  10. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  1. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  2. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  3. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  4. Brieždenie pod lomenicou
  5. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  6. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  7. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  10. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 895
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 244
  3. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 10 558
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 7 361
  5. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 542
  6. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 963
  7. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 369
  8. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 907
  9. Najužitočnejšia appka 2 929
  10. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy 2 786

Téma: Dieselgate


Článok je zaradený aj do ďalších tém Európska únia, Audi, Kauza emisie

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Je Rybanič whistleblower? Odborníci sa nezhodli

Rybanič chce názor Súdneho dvora Európskej únie.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Vietnamské bistrá u nás nie sú vietnamské

Ako sa ázijské bistrá zmenili za posledných dvadsať rokov.

Komentár Zuzany Kepplovej

Na Dankovom diplome vlastne nezáleží

Bol by to prezident, v ktorom by nejeden našinec spoznal vlastný príbeh.

Autorská strana Beaty Balogovej

Príbehy, ktoré odlíšia pravdu od klamstva, môžu stáť život

Prejav šéfredaktorky SME na odovzdávaní Ceny Alfreda Frieda.

Neprehliadnite tiež

Peugeot rozšíri ponuku o hybridné modely, dostanú aj pohon všetkých kolies

Najprv vznikne plug-in hybrid z Peugeotu 3008 a 508.

Test: Zabudnite na A8, Q8 je nová vlajková loď Audi

Je najlepšie preto, že je najnovšie.