SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Audi pozastavilo predaj benzínových motorov, spotreba v teste nesedela s uvádzanou

Dvojmesačná stopka sa týka modelov A4 a A5.

Audi S5 a Audi A5Audi S5 a Audi A5 (Zdroj: Audi)

INGOLSTADT. Audi musí na dva mesiace zastaviť predaj benzínových modelov Audi A4, A5 v Európe. Pozastavenie sa týka aj výkonných verzií S4 a S5.

Dôvodom je nezhoda medzi nameranou spotrebou a spotrebou, ktorú výrobca oficiálne uvádza aj v katalógoch.

Oficiálnu spotrebu uvádza automobilka podľa meracieho cyklu NEDC. Po premeraní v laboratóriu sa zistilo, že benzínové Audi majú spotrebu o 0,2 litra na sto kilometrov vyššiu, než hovorí výrobca.

To je podľa automobilky spôsobené úpravami, ktorých cieľom je znížiť spotrebu.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Mercedes-Benz zvoláva tri milióny áut, upraví ich tak, aby mali nižšie emisie Čítajte 

Audi v modeloch A4 a A5 aktualizovalo softvér a pridalo mikrohybridný systém, čo znamená, že funkciu štartéra plní generátor. V prípade trojlitrových šesťvalcov v modeloch S4 a S5 má softvérová zmena zaistiť hladší chod motora v režimoch Automatic a Comfort a pri režime Dynamic má motor vďaka úprave lepšiu odozvu.

Na výsledky predajov Audi majú ale zásadnejší vplyv obyčajné verzie A4 a A5, s dvojlitrovým motorom TFSI. Ich dvojmesačné stopnutie predaja, v čase keď sa zákazníci odvracajú od dieslov, je na európskom trhu pre Audi zlou správou.

Hovorca automobilky objasnil, ako k problému došlo a prečo si zákazníci budú musieť na svoje benzínové Audi počkať: "Mikrohybridný systém, ktorý sme do nových Audi pridali, nie je počas testovacieho cyklu aktívny, čo malo za následok vyššiu nameranú spotrebu".

Skryť Vypnúť reklamu

Audi tvrdí, že zákazník bude mať z mikrohybridného systému pri reálnom používaní úžitok, ale v laboratórnom prostredí sa systém znižujúci spotrebu o 0,7 litra na sto kilometrov nemôže prejaviť.

Prečítajte si tiež: Audi predstavilo novú A8, jazdí sama a masíruje vám chodidlá Čítajte 

Audi si teraz musí zdôvodniť odchýlky v meraní spotreby pred úradmi. Schválenie zvyčajne trvá aj dva mesiace a kým sa problém formálne nevyrieši, Audi nemôže modely s dotknutými motormi predávať.

„Zákazníci už boli informovaní, že im autá dodáme o dva mesiace neskôr, takže niektorí sa môžu rozhodnúť pre inú motorizáciu. Na S4 si väčšina aj tak radšej počká,“ dodal hovorca.

Podľa slov hovorcu by Audi teoreticky mohlo ďalej predávať dotknuté autá, ale museli by každému zákazníkovi vysvetľovať, že ich auto sa v niečom líši od produktu, ktorý si pôvodne objednali. To by mohlo spôsobiť ešte väčšie zmätky a preto je pre automobilku jednoduchšie si počkať na výsledok schvaľovacieho procesu bez potreby robiť dodatočné zmeny v motoroch.

Skryť Vypnúť reklamu

Informácie priniesol austrálsky portál Motoring.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  5. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  6. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  4. Pomáhajte čítaním
  5. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  6. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 28 091
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 224
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 243
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 753
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 686
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 861
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 853
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 005
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 797
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 208
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Kauza emisie

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Audi, Európska únia, Dieselgate
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vláda si tlieska. Testy však mnohých neodhalili, varujú experti

Falošne zdravých považuje za problém aj minister Krajčí.

Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Čo vám zabudli povedať o testovaní

Zatlieskali sme si a teraz k faktom.

Peter Tkačenko

Navrhli odvolať rektora STU Fikara, na rokovaní bola polícia

Akademici si odhlasovali koniec Miroslava Fikara.

Rektor Slovenskej technickej univerzity (STU) Miroslav Fikar.

Neprehliadnite tiež

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.