Audi pozastavilo predaj benzínových motorov, spotreba v teste nesedela s uvádzanou

Dvojmesačná stopka sa týka modelov A4 a A5.

Audi S5 a Audi A5(Zdroj: Audi)

INGOLSTADT. Audi musí na dva mesiace zastaviť predaj benzínových modelov Audi A4, A5 v Európe. Pozastavenie sa týka aj výkonných verzií S4 a S5.

Dôvodom je nezhoda medzi nameranou spotrebou a spotrebou, ktorú výrobca oficiálne uvádza aj v katalógoch.

Oficiálnu spotrebu uvádza automobilka podľa meracieho cyklu NEDC. Po premeraní v laboratóriu sa zistilo, že benzínové Audi majú spotrebu o 0,2 litra na sto kilometrov vyššiu, než hovorí výrobca.

To je podľa automobilky spôsobené úpravami, ktorých cieľom je znížiť spotrebu.

Prečítajte si tiež: Mercedes-Benz zvoláva tri milióny áut, upraví ich tak, aby mali nižšie emisie

Audi v modeloch A4 a A5 aktualizovalo softvér a pridalo mikrohybridný systém, čo znamená, že funkciu štartéra plní generátor. V prípade trojlitrových šesťvalcov v modeloch S4 a S5 má softvérová zmena zaistiť hladší chod motora v režimoch Automatic a Comfort a pri režime Dynamic má motor vďaka úprave lepšiu odozvu.

Na výsledky predajov Audi majú ale zásadnejší vplyv obyčajné verzie A4 a A5, s dvojlitrovým motorom TFSI. Ich dvojmesačné stopnutie predaja, v čase keď sa zákazníci odvracajú od dieslov, je na európskom trhu pre Audi zlou správou.

Hovorca automobilky objasnil, ako k problému došlo a prečo si zákazníci budú musieť na svoje benzínové Audi počkať: "Mikrohybridný systém, ktorý sme do nových Audi pridali, nie je počas testovacieho cyklu aktívny, čo malo za následok vyššiu nameranú spotrebu".

Audi tvrdí, že zákazník bude mať z mikrohybridného systému pri reálnom používaní úžitok, ale v laboratórnom prostredí sa systém znižujúci spotrebu o 0,7 litra na sto kilometrov nemôže prejaviť.

Prečítajte si tiež: Audi predstavilo novú A8, jazdí sama a masíruje vám chodidlá

Audi si teraz musí zdôvodniť odchýlky v meraní spotreby pred úradmi. Schválenie zvyčajne trvá aj dva mesiace a kým sa problém formálne nevyrieši, Audi nemôže modely s dotknutými motormi predávať.

„Zákazníci už boli informovaní, že im autá dodáme o dva mesiace neskôr, takže niektorí sa môžu rozhodnúť pre inú motorizáciu. Na S4 si väčšina aj tak radšej počká,“ dodal hovorca.

Podľa slov hovorcu by Audi teoreticky mohlo ďalej predávať dotknuté autá, ale museli by každému zákazníkovi vysvetľovať, že ich auto sa v niečom líši od produktu, ktorý si pôvodne objednali. To by mohlo spôsobiť ešte väčšie zmätky a preto je pre automobilku jednoduchšie si počkať na výsledok schvaľovacieho procesu bez potreby robiť dodatočné zmeny v motoroch.

Informácie priniesol austrálsky portál Motoring.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nezabudnite na sporenie na dôchodok! Ušetríte na daniach
  2. Úbytok stromov je obrovský. Na záchranu stačí päťdesiat eur
  3. Dobrú chuť: Vianočné menu šéfkuchára Daniela Hrivňáka
  4. Sprievodca pivnou kultúrou v Berlíne. Majú Nemci dobré pivo?
  5. Alexej Fulmek: Bol som dlho v SME
  6. Nestíhate nakupovať darčeky?
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  9. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  10. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  1. Dobrú chuť: Vianočné menu šéfkuchára Daniela Hrivňáka
  2. Úbytok stromov je obrovský. Na záchranu stačí päťdesiat eur
  3. Na štedrovečernom stole sa miešajú tradície so štipkou odvahy
  4. Nový kancelársky koncept myhive už aj v Bratislave
  5. Sprievodca pivnou kultúrou v Berlíne. Majú Nemci dobré pivo?
  6. Alexej Fulmek: Bol som dlho v SME
  7. HC Košice podporí „štefanskym“ zápasom košickú detskú onkológiu
  8. ZSSK posilňuje pred sviatkami vlaky InterCity
  9. Zamestnanci Tesco venovali pomoci komunitám 1000 hodín
  10. 4 body úspechu realizácie stavby
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 75 964
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 14 228
  3. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska 12 103
  4. Alexej Fulmek: Bol som dlho v SME 9 597
  5. Nezabudnite na sporenie na dôchodok! Ušetríte na daniach 7 245
  6. Sprievodca pivnou kultúrou v Berlíne. Majú Nemci dobré pivo? 4 239
  7. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 3 523
  8. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád 2 717
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 613
  10. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou 2 599

Téma: Dieselgate


Článok je zaradený aj do ďalších tém Európska únia, Audi, Kauza emisie

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Gajdoš chce v Bratislave hrob neznámeho vojaka za státisíce eur

Socha komunistu Čulena skončí v sklade.

Dobré ráno

Dobré ráno: Čo znamená, keď to dáte na Matoviča

Ako demokrati hľadali kandidát na prezidenta.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Danko chce bozkávať vence

Na klamstvách spoluprácu založiť nemôžeme.

Neprehliadnite tiež

Test BMW X5 M50d: Ako jazdí šesťvalec so štyrmi turbami?

Najväčší súper X5 číha vo vlastných radoch.