SME
Nedeľa, 23. január, 2022 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

Aktivisti: Kolóne na D1 mohli zabrániť kolektory

Medzi Bratislavou a Trnavou sú ohrozené životy i majetky ľudí.

Kolóna po štvrtkovej nehode na diaľnici D1.Kolóna po štvrtkovej nehode na diaľnici D1. (Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. Rozsiahlej kolóne po štvrtkovej hromadnej nehode na diaľnici D1 sa dalo predísť, ak by boli popri diaľnici vybudované kolektory.

Tvrdia to aktivisti z občianskeho združenia Triblavina. Tí dlhodobo žiadajú, aby boli pri plánovanom rozšírení diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou postavené aj pozdĺžne kolektory.

Člen OZ Triblavina a starosta bratislavskej mestskej časti Vajnory Ján Mrva upozorňuje, že diaľničná križovatka Triblavina s kolektormi mala byť už postavená a skolaudovaná tento rok v máji, no nestalo sa tak.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

"Už teraz sme mohli jazdiť cez križovatku, na ktorej mohli byť kolektory. Pri tejto hromadnej nehode mohla byť doprava odklonená na kolektory a ľudia nemuseli stáť päť hodín v zápche," skonštatoval Mrva.

Prečítajte si tiež: Diaľnicu uzavreli na hodiny, autá otočili do protismeru (Minúta po minúte) Čítajte 

Členka OZ Triblavina Tatiana Kratochvílová podotkla, že kolektory okrem iného umožňujú rýchly presun záchranných vozidiel k mieste nehody. Zároveň sa vďaka nim môžu ľudia uviaznutí v kolóne dostať oveľa rýchlejšie z diaľnice.

Na viac pruhov do Senca sa bude čakať roky

Ministerstvo dopravy ignoruje potreby občanov, tvrdí Kratochvílová. Situácia na diaľnici D1 pri Bratislave sa podľa nej zhorší, keď sa bude budovať diaľnica D4 a pribudne doprava zo staveniska.

Avizované rozšírenie Seneckej cesty I/61, od hlavného mesta až po Senec na štyri pruhy, nie je podľa Kratochvílovej pripravené. "Nie je vysúťažený projekt, platná EIA. Len príprava rozšírenia bude trvať niekoľko rokov a napriek tomu sa v okolí povoľujú ďalšie logistické parky," skonštatovala.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Okolnosti nehody na diaľnici vyšetrujú, škody vyčíslili na 156-tisíc eur Čítajte 

Národná diaľničná spoločnosť vo februári pre agentúru TASR uviedla, že chce namiesto vybudovania súbežných kolektorov pri rekonštrukcii diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou rozšíriť práve Seneckú cestu I/61.

Križovatky sú na kolektory pripravené

Aktivisti však trvajú na tom, aby kolektory boli súčasťou rozšírenia diaľnice, čo vyjadrili aj protestmi či petíciou. "Kolektory by mali odľahčiť regionálnu dopravu a zabezpečiť bezpečnejšiu a plynulejšiu dopravu na diaľnici aj na regionálnych cestách," vysvetlil Mrva.

Budovať sa podľa neho môžu aj postupne, najprv však medzi Bratislavou a mostom nad diaľnicou, ktorý spája Chorvátsky Grob a Bernolákovo. "V druhej fáze sa môžu kolektory vybudovať po Senec a ak to bude situácia vyžadovať, tak aj po Trnavu," spresnil starosta Vajnôr.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Riaditeľ Stella centra: Nedobré zvyky vodičov akoby pribúdali (rozhovor) Čítajte 

OZ Triblavina zároveň upozorňuje, že na D1 medzi Bratislavou a Trnavou, sú ohrozené životy i majetky ľudí. Podľa aktivistov nie je totiž aktuálny stav, keď je odstavný pruh zrušený a na miesto neho je provizórne vyznačený tretí jazdný pruh, v súlade s normami.

Ministerstvo dopravy v apríli pre TASR uviedlo, že diaľničné križovatky Triblavina a Blatné sa stavajú tak, aby sa v budúcnosti na ne mohli napojiť kolektory, ak to bude potrebné. "Minister dopravy zriadil expertnú komisiu, ktorá jednoznačne a na základe všetkých opravných modelov odporučila výstavbu križovatky a diaľnice so štyrmi plnohodnotnými pruhmi bez kolektorov," podotklo však ministerstvo.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny
  2. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom
  3. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
  4. Mecom ide na zelenú
  5. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 €
  6. Marrákeš je červená perla Maroka
  7. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať
  8. F&F Slovensko je najdôveryhodnejšou odevnou značkou na trhu
  9. Predplatné SME.sk len za 29 eur
  10. Očarujúca Srí Lanka: Malý ostrov plný prekvapení
  1. Plánujete kúpu nehnuteľnosti ? Správajte sa ako investor
  2. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  3. Ak sa chcete zotaviť po Covide, zamerajte sa na podporu zdravia
  4. Union prichádza s novinkami pre diabetológov
  5. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  6. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny
  7. Ekologicky sa zeleniť je časom overený hit
  8. Pripomíname dôležitý dátum –31. januára 2022
  9. Vysoká spotreba vody? Môže to byť nepovšimnutý únik vody
  10. 7 predsavzatí, ktoré pomôžu nielen vám
  1. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty 7 746
  2. Predplatné SME.sk len za 29 eur 5 045
  3. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať 4 905
  4. Marrákeš je červená perla Maroka 3 543
  5. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami? 3 176
  6. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 € 2 944
  7. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny 2 783
  8. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom 2 455
  9. Mecom ide na zelenú 1 951
  10. Vieme, kde získate najlepšie semienka zeleniny 1 605
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Citroën C3 Aircross a Hyundai Bayon

Zaujímavému štvorvalcu Hyundaiu mimo mesta dochádza dych.


18 h
Kia Sephia

Sephia na Slovensku úspech nemala.


21. jan
Skica konceptu Fiat Centoventi ako nástupcu Pandy.

Talianska značka sa prebudí z agónie.


19. jan
Škoda Fabia

Podiel nových áut klesá a dovezených jazdeniek naopak stúpa.


18. jan

Blogy SME

  1. Tomáš Tenczer: Čo robíme na mobiloch 5 hodín denne?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 27. - Heroické dobývanie Antarktídy - Dosiahnutie južného pólu (1910 - 1913) - časť 1/2
  3. Jozef Legény: Mestské lesy Revúca 2012-2021: Šklbanie sliepky čo znáša zlaté vajcia. Rok 2026 - predaj vopred určenému záujemcovi?
  4. Viktor Pamula: Čo nám dali čiastočné výsledky sčítania obyvateľstva
  5. Anton Kaiser: Vzácne archeologické objavy germánskej kultúry
  6. Dušan Vršanský: Informačná spoločnosť 21. storočia - ako RTVS zarába peniaze
  7. Anna Milanová: Parfém... 2021
  8. Věra Tepličková: 2 roky s COVIDom mojimi očami...
  1. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta? 14 076
  2. Pavel Macko: Vodka a cigary? 8 989
  3. Vanda Tuchyňová: Primátor chce ukázať rešpekt a silu, Žilinu však obracia smerom k Jánovi Slotovi ! 6 041
  4. Michal Porubän: Tak si tu žijeme - poslanec Blaha je zaočkovaný a Žilinka nechce zverejniť zmluvu čo podpísal v Rusku :) 5 806
  5. Tereza Krajčová: Anglický denník: 21. Posledné razy, ktoré mi zlomili srdce 4 401
  6. Lórant Kulík: URBEX: Keď prejdete v Košiciach na ulici kpt.Nálepku cez (ne)utajenú pasáž, zapne sa časostroj 4 245
  7. Tomáš Harustiak: Je na Slovensku 56% katolíkov ? Ale kdeže ! 3 230
  8. Daniel Bíro: 10 zaujímavostí, o ktorých ste, možno, nevedeli 2 708
  1. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  2. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta?
  3. Lucia Šicková: S týmito 4 krokmi sme zaviedli kultúru feedbacku v našej firme
  4. Matúš Sarvaš: Prokurátor: Pri čítaní listov na rozlúčku je nemožné neprecítiť slová obete
  5. Valentína Sedileková: Podcast, ktorý vám odhalí svet ľudí s poruchami príjmu potravy
  6. Katarína Pázmányová: Je spoločná manželská posteľ pilierom dobrého manželstva?
  7. Milota Sidorová: Muži sa boja napadnutia, ženy znásilnenia. Bezpečnosť v meste sa týka všetkých
  8. Pavol Koprda: Erik Kaliňák používa rovnaké metódy ako Blaha. Verili by ste jemu alebo vedcom? (rozbor videa)
Skryť Zatvoriť reklamu