Aktivisti: Kolóne na D1 mohli zabrániť kolektory

Medzi Bratislavou a Trnavou sú ohrozené životy i majetky ľudí.

Kolóna po štvrtkovej nehode na diaľnici D1.(Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. Rozsiahlej kolóne po štvrtkovej hromadnej nehode na diaľnici D1 sa dalo predísť, ak by boli popri diaľnici vybudované kolektory.

Tvrdia to aktivisti z občianskeho združenia Triblavina. Tí dlhodobo žiadajú, aby boli pri plánovanom rozšírení diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou postavené aj pozdĺžne kolektory.

Člen OZ Triblavina a starosta bratislavskej mestskej časti Vajnory Ján Mrva upozorňuje, že diaľničná križovatka Triblavina s kolektormi mala byť už postavená a skolaudovaná tento rok v máji, no nestalo sa tak.

Článok pokračuje pod video reklamou

"Už teraz sme mohli jazdiť cez križovatku, na ktorej mohli byť kolektory. Pri tejto hromadnej nehode mohla byť doprava odklonená na kolektory a ľudia nemuseli stáť päť hodín v zápche," skonštatoval Mrva.

Prečítajte si tiež: Diaľnicu uzavreli na hodiny, autá otočili do protismeru (Minúta po minúte)

Členka OZ Triblavina Tatiana Kratochvílová podotkla, že kolektory okrem iného umožňujú rýchly presun záchranných vozidiel k mieste nehody. Zároveň sa vďaka nim môžu ľudia uviaznutí v kolóne dostať oveľa rýchlejšie z diaľnice.

Na viac pruhov do Senca sa bude čakať roky

Ministerstvo dopravy ignoruje potreby občanov, tvrdí Kratochvílová. Situácia na diaľnici D1 pri Bratislave sa podľa nej zhorší, keď sa bude budovať diaľnica D4 a pribudne doprava zo staveniska.

Avizované rozšírenie Seneckej cesty I/61, od hlavného mesta až po Senec na štyri pruhy, nie je podľa Kratochvílovej pripravené. "Nie je vysúťažený projekt, platná EIA. Len príprava rozšírenia bude trvať niekoľko rokov a napriek tomu sa v okolí povoľujú ďalšie logistické parky," skonštatovala.

Prečítajte si tiež: Okolnosti nehody na diaľnici vyšetrujú, škody vyčíslili na 156-tisíc eur

Národná diaľničná spoločnosť vo februári pre agentúru TASR uviedla, že chce namiesto vybudovania súbežných kolektorov pri rekonštrukcii diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou rozšíriť práve Seneckú cestu I/61.

Križovatky sú na kolektory pripravené

Aktivisti však trvajú na tom, aby kolektory boli súčasťou rozšírenia diaľnice, čo vyjadrili aj protestmi či petíciou. "Kolektory by mali odľahčiť regionálnu dopravu a zabezpečiť bezpečnejšiu a plynulejšiu dopravu na diaľnici aj na regionálnych cestách," vysvetlil Mrva.

Budovať sa podľa neho môžu aj postupne, najprv však medzi Bratislavou a mostom nad diaľnicou, ktorý spája Chorvátsky Grob a Bernolákovo. "V druhej fáze sa môžu kolektory vybudovať po Senec a ak to bude situácia vyžadovať, tak aj po Trnavu," spresnil starosta Vajnôr.

Prečítajte si tiež: Riaditeľ Stella centra: Nedobré zvyky vodičov akoby pribúdali (rozhovor)

OZ Triblavina zároveň upozorňuje, že na D1 medzi Bratislavou a Trnavou, sú ohrozené životy i majetky ľudí. Podľa aktivistov nie je totiž aktuálny stav, keď je odstavný pruh zrušený a na miesto neho je provizórne vyznačený tretí jazdný pruh, v súlade s normami.

Ministerstvo dopravy v apríli pre TASR uviedlo, že diaľničné križovatky Triblavina a Blatné sa stavajú tak, aby sa v budúcnosti na ne mohli napojiť kolektory, ak to bude potrebné. "Minister dopravy zriadil expertnú komisiu, ktorá jednoznačne a na základe všetkých opravných modelov odporučila výstavbu križovatky a diaľnice so štyrmi plnohodnotnými pruhmi bez kolektorov," podotklo však ministerstvo.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  9. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  10. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 19 589
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 14 911
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 11 183
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 727
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 416
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 6 082
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 682
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 642
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 537
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 241

Téma: Diaľnice


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan sa v cieli pýtal: A kto dnes vyhral?

Prvý deň v Alpách nepriniesol žiadne zmeny.

KOŠICE KORZÁR

Súd v Budapešti súhlasil so žiadosťou Varholíkovej o prepustenie na slobodu

Slovenka si odpykáva v Maďarsku trest.

Neprehliadnite tiež

So starým Zetorom do Švédska? Pre nadšenca z Čiech žiaden problém

Do Göteborgu ho čaká cesta dlhá 1300 kilometrov.

Extrémne rýchla kosačka zaujala na okruhu v Goodwoode

Jej maximálna rýchlosť je až 240 kilometrov za hodinu.

Polícia skúša na motorkárov na Jahodnej optickú brzdu

V nebezpečných úsekoch pribudli čiarové spomaľovače.

Doprava na Mlynských nivách sa komplikuje. Prestavba prináša zmeny

Treba sa pripraviť na väčšiu trpezlivosť.