Aktivisti: Kolóne na D1 mohli zabrániť kolektory

Medzi Bratislavou a Trnavou sú ohrozené životy i majetky ľudí.

Kolóna po štvrtkovej nehode na diaľnici D1.(Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. Rozsiahlej kolóne po štvrtkovej hromadnej nehode na diaľnici D1 sa dalo predísť, ak by boli popri diaľnici vybudované kolektory.

Tvrdia to aktivisti z občianskeho združenia Triblavina. Tí dlhodobo žiadajú, aby boli pri plánovanom rozšírení diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou postavené aj pozdĺžne kolektory.

Člen OZ Triblavina a starosta bratislavskej mestskej časti Vajnory Ján Mrva upozorňuje, že diaľničná križovatka Triblavina s kolektormi mala byť už postavená a skolaudovaná tento rok v máji, no nestalo sa tak.

"Už teraz sme mohli jazdiť cez križovatku, na ktorej mohli byť kolektory. Pri tejto hromadnej nehode mohla byť doprava odklonená na kolektory a ľudia nemuseli stáť päť hodín v zápche," skonštatoval Mrva.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Diaľnicu uzavreli na hodiny, autá otočili do protismeru (Minúta po minúte)

Členka OZ Triblavina Tatiana Kratochvílová podotkla, že kolektory okrem iného umožňujú rýchly presun záchranných vozidiel k mieste nehody. Zároveň sa vďaka nim môžu ľudia uviaznutí v kolóne dostať oveľa rýchlejšie z diaľnice.

Na viac pruhov do Senca sa bude čakať roky

Ministerstvo dopravy ignoruje potreby občanov, tvrdí Kratochvílová. Situácia na diaľnici D1 pri Bratislave sa podľa nej zhorší, keď sa bude budovať diaľnica D4 a pribudne doprava zo staveniska.

Avizované rozšírenie Seneckej cesty I/61, od hlavného mesta až po Senec na štyri pruhy, nie je podľa Kratochvílovej pripravené. "Nie je vysúťažený projekt, platná EIA. Len príprava rozšírenia bude trvať niekoľko rokov a napriek tomu sa v okolí povoľujú ďalšie logistické parky," skonštatovala.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Okolnosti nehody na diaľnici vyšetrujú, škody vyčíslili na 156-tisíc eur

Národná diaľničná spoločnosť vo februári pre agentúru TASR uviedla, že chce namiesto vybudovania súbežných kolektorov pri rekonštrukcii diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou rozšíriť práve Seneckú cestu I/61.

Križovatky sú na kolektory pripravené

Aktivisti však trvajú na tom, aby kolektory boli súčasťou rozšírenia diaľnice, čo vyjadrili aj protestmi či petíciou. "Kolektory by mali odľahčiť regionálnu dopravu a zabezpečiť bezpečnejšiu a plynulejšiu dopravu na diaľnici aj na regionálnych cestách," vysvetlil Mrva.

Budovať sa podľa neho môžu aj postupne, najprv však medzi Bratislavou a mostom nad diaľnicou, ktorý spája Chorvátsky Grob a Bernolákovo. "V druhej fáze sa môžu kolektory vybudovať po Senec a ak to bude situácia vyžadovať, tak aj po Trnavu," spresnil starosta Vajnôr.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Riaditeľ Stella centra: Nedobré zvyky vodičov akoby pribúdali (rozhovor)

OZ Triblavina zároveň upozorňuje, že na D1 medzi Bratislavou a Trnavou, sú ohrozené životy i majetky ľudí. Podľa aktivistov nie je totiž aktuálny stav, keď je odstavný pruh zrušený a na miesto neho je provizórne vyznačený tretí jazdný pruh, v súlade s normami.

Ministerstvo dopravy v apríli pre TASR uviedlo, že diaľničné križovatky Triblavina a Blatné sa stavajú tak, aby sa v budúcnosti na ne mohli napojiť kolektory, ak to bude potrebné. "Minister dopravy zriadil expertnú komisiu, ktorá jednoznačne a na základe všetkých opravných modelov odporučila výstavbu križovatky a diaľnice so štyrmi plnohodnotnými pruhmi bez kolektorov," podotklo však ministerstvo.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 9 375
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 723
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 654
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 2 142
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 073
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 537
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 384
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 380
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 211
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 980

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Fotografka z Tour: Sagan má výraznú tvár, je fotogenický. Je to prosto chlap

Češka Markéta Navrátilová bola dlhé roky jedinou ženou, ktorá fotila Tour de France z motorky.

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Za dva roky dali prácu 80 ľuďom.

AUTO

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.