SME
Pondelok, 21. október, 2019 | Meniny má Uršuľa

Audi A8 je zatiaľ hi-tech len na povrchu (test)

Skutočne pokrokové technológie dostane limuzína až neskôr.

(Zdroj: Michael Kasarda)

Autá nekončia, napriek tomu, čo tvrdí Audi vo svojej reklame na novú A8. Len už skrátka prestalo byť dôležité, čo majú tie autá pod kapotou a ako jazdia. Automobilky začali zákazníkov presviedčať tým, ktoré auto má vnútri koľko dotykových displejov - v prípade A8 je ich hneď päť.

Zákazníci si A8 obľúbili preto, že nie je zbytočne okázalé, vyzerá prosto ako väčšie Audi A4 alebo A6. Kto chcel veľké a pohodlné auto bez toho, aby na seba priťahoval príliš veľa pozornosti, mohol si vybrať práve to so štyrmi kruhmi na maske chladiča.

Článok pokračuje pod video reklamou

V novej generácii modelu A8, ktorú Audi predstavilo na konci minulého roku, akoby sa o umiernenosť a nenápadnosť ani nepokúšali. Novinka je plná gýčových a samoúčelných prvkov, ktoré dokonca prekrývajú aj to, čo je na novinke najdôležitejšie - ako príjemne sa s ňou jazdí a hltajú kilometre.

Nenechajte sa pomýliť, Audi A8 je stále veľmi schopné auto, dokonca je svojím spôsobom konečne sexi. Svojím konkurentom sa výrazne priblížilo. Zároveň však prišlo o svoju kľúčovú vlastnosť - svoj luxus začalo kričať do sveta.

Pri odomknutí zahrá divadielko

Jedným z najvýraznejších dizajnových prvkov novej A8 sú prepojené zadné svetlá. Za príplatok využívajú technológiu OLED, vďaka ktorej sa môžu rozsvecovať postupne, takmer ako jednotlivé pixely na displeji. Audi túto možnosť, žiaľ, využilo naplno.

Pri odomknutí zadné svetlá zahrajú malé, avšak mimoriadne okázalé a nevkusné divadielko.

OLED svetlá vzadu pritom nemajú žiadnu funkčnú výhodu, nesvietia lepšie ani nespotrebúvajú menej elektriny, čím by znižovali emisie auta. Len sa cirkusovo rozsvecujú a vďaka tomu, že sú prepojené, vyzerá A8 výnimočne aj v noci - pokiaľ si odmyslíme, napríklad, poslednú generáciu Saabu 9-5.

Tieto svetlá nám nepripadajú ako niečo, čím by mala byť vybavená limuzína, ktorá bude voziť podnikateľov či politikov. Skôr by zožali úspech na parkovisku pred dedinskou diskotékou.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C57SH na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M57SH na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Audi


Hlavné správy zo Sme.sk

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Zvláštny príbeh Bašternákovej vily na Slavíne: Kočner, Počiatek i sudkyne z Threemy

Úrady stavbu opakovane blokovali, až raz zrazu všetko potvrdili.

Bašternákova vila na Havlíčkovej ulici pri Slavíne
Vizualizácia projektu River Park 2.
Bercow neumožnil v pondelok poslancom hlasovať o novej dohode o brexite.
Píše Ivan Mikloš

Čia kauza je Gorila? (píše Ivan Mikloš)

Za Ficových vlád sa nepohlo s vyšetrovaním. Nie je to náhoda.

Ivan Mikloš.

Neprehliadnite tiež

Peugeot 208 v nižšej výbave Active.

Volvo má prvý elektromobil, ohromí výkonom

Dojazd na jedno nabitie je vyše 400 kilometrov.

Šoféri v Bratislave musia počas nedele rátať s obmedzeniami

Obmedzenia sa budú týkať zjazdovej vetvy z diaľnice D1 v smere od Petržalky na Bajkalskú ulicu.

Ilustračné foto.

Renault varoval pred slabšímu výsledkami, jeho akcie prudko klesli

V piatok sa jeho akcie prepadli o pätnásť percent.

Dočasná generálna riaditeľka Renaultu Clotilde Delbosová.