Citroen Cactus už nevyzerá ako nafukovačka a jazdí pohodlnejšie ako doteraz

Podvozok tlmí nerovnosti lepšie ako čokoľvek v tejto cene.

(Zdroj: Michael Kasarda)
Citroen C4 Cactus - prehľad základných parametrov
Cena od (eur)13 990
Spotreba výrobca / test (l)5,1
Veľkosť kufra348
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2595; 4157; 1946; 1480

Viaceré automobilky sa pokúsili zakamuflovať obyčajný nízky hatchback ako robustné SUV, pretože o tie majú zákazníci v súčasnosti záujem. Potom je tu Citroën, ktorý v prípade modelu C4 Cactus ide celkom proti prúdu a z SUV vyrobil hatchback.

Pred modernizáciou bol Cactus malé mestské SUV, po novom Francúzska značka chce, aby sme ho vnímali ako súpera pre Volkswagen Golf a Opel Astru.

Článok pokračuje pod video reklamou

Namiesto údajných športových vlastností vyzdvihuje Citroën hlavne zmeny, ktoré mali prispieť k vyššiemu komfortu posádky. Cactus prišiel o prvky, ktoré z neho robia SUV, získal však prvky, vďaka ktorým bude na zlých cestách vynikať.

Prišiel o vzduchové vankúšiky

Keď v roku 2014 Citroën predstavil model C4 Cactus, mal vyplniť dieru medzi malým hatchbackom C3 a väčším C4. Aby ho automobilka dostatočne odlíšila, dostal Cactus niekoľko prvkov, ktoré ho po dizajnovej stránke posúvali do teritória SUV.

Pre Cactus boli typické výrazné strešné nosiče, plastové lemy blatníkov, ale hlavne takzvaný Airbump čiže plastová ochrana dverí a nárazníkov. Tú si mohol zákazník objednať vo farbe, ktorá kontrastovala s lakom karosérie, aby bol Cactus z diaľky jasne identifikovateľný.

Airbump použili v Citroëne opäť v roku 2016 na modeli C3. Na C3 Aircross, ktoré bolo predstavené o rok neskôr, už tento prvok nenájdeme. Jeden z najcharakteristickejších - a zároveň praktických - dizjanových počinov Citroën už po pár rokoch opustil a na novom Cactuse nájdeme na niekdajšie vankúšiky len malé odkazy na spodku dverí.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C594R na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C594R na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.