Mercedes-Benz ukázal v Ženeve súpera pre Porsche aj nový naftový hybrid

Verzia 300de sa dostane do modelov C aj E.

(Zdroj: Michael Kasarda)

ŽENEVA. Na stánku Mercedesu čakalo návštevníkov viacero úplne nových modelov, faceliftovaných áut aj technologických premiér. Zaujímavosťou je, že automobilka tento raz neukázal ani jeden koncept či štúdiu, všetky autá majú namierené do výroby.

Popri vystavenej triede A či štvordverovom kupé CLS, ktoré sme spoznali už dávnejšie, najviac pozornosti priťahovali vrcholové modely - modernizovaný luxusný Maybach, nová trieda G s motorom AMG 63, a hlavne luxusné štvordverové AMG GT.

To sa stalo našou hviezdou, nie len stánku Mercedesu, ale celého ženevského autosalónu. Množstvo obdivovateľov - prevažne z radov starších mužov - nám dávalo za pravdu, že ide o nádherné auto, pričom overená technika z iných mercedesov sľubuje výborné jazdné vlastnosti aj riešenie palubných systémov.

Napriek tomu, že nízke a široké štvordverové AMG GT vyzerá naozaj výnimočne, obzvlášť vo vystavených matných lakoch, pod pekným kabátom sa skrýva platforma "bežného" Mercedesu triedy E.

AMG GT bude súperiť s Porsche Panamera, novým Audi A7 či chystaným BMW 8 Gran Coupé. V tejto konkurencii nestačí len znížiť strechu oproti bežnému sedanu, AMG dostalo aj nádherný nový interiér. Rozložením sa ponáša na tie z bežných mercedesov, no je z lepších materiálov, s výbornými sedačkami a klasické tlačidlá na stredovom tuneli nahradili kapacitné dotykové plôšky.

Pod kapotou štvordverového AMG GT môžu byť dva rôzne motory vo viacerých výkonových naladeniach - trojlitrový šesťvalcový hybrid AMG 53 a štvorlitrový osemvalec AMG 63 S. Najslabšia verzia má 435 koní, najsilnejšia 639, všetky sú spojené výhradne s 9-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies.

Článok pokračuje pod video reklamou

Dieselu pomôže elektromotor

Mercedes však neponúka len osvedčenú techniku v peknom obale, na stánku predstavil aj viaceré inovácie.

Najviac nás zaujal nová plug-in hybridná dieselová jednotka. Pod označením 300de ju nájdeme v triede E, faceliftovanej triede C a neskôr možno aj v ďalších modeloch.

300de kombinuje 194-koňový dvojlitrový naftový štvorvalec so 122-koňovým elektromotorom a 13,5-hodinovou kilowatthodinovou batériou. Táto verzia má kombinovaný výkon 306 koní, 700 newtonmetrov a čisto elektrický dojazd približne 50 kilometrov.

Vďaka novej palubnej nabíjačke sa pri zapojení do špeciálneho wallboxu dokáže naftovo-hybridný Mercedes nabiť za dve hodiny, z bežnej 230-voltovej elektrickej siete mu to potrvá sedem hodín.

Mimochodom, kombináciu naftového motora a hybridu skúšal aj Peugeot-Citroën, niektoré ich SUV používali elektromotor na zadnej náprave namiesto plnohodnotného pohonu všetkých kolies. Mercedes však spája naftový motor s elektromotorom do jednej pohonnej jednotky - a sme zvedaví, ako sa toto riešenie osvedčí v praxi.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  2. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  3. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  4. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  5. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  6. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  7. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  8. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  9. Najužitočnejšia appka
  10. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  1. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  2. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  3. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  4. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Bratislava dostane o rok nový mestský bulvár
  10. Dexis Slovakia má nového generálneho riaditeľa
  1. Najužitočnejšia appka 16 473
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 14 984
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 11 603
  4. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 11 214
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 937
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 568
  7. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 288
  8. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 6 287
  9. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 3 727
  10. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu 2 416

Téma: Autosalón Ženeva 2018


Článok je zaradený aj do ďalších tém Mercedes-Benz

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Hrdina Trnavy: Hrám v tretej lige a o pár dní rozhodnem proti Bruselu

Slávny Anderlecht zaskočil najmladší Trnavčan.

ŠPORT

Trnava šokovala Brusel, hrdinom bol dvadsaťročný mladík

Senzácia pokračuje aj naďalej.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Za jeden zápas Slovenska pýtajú tristo eur

Robili čo mohli, dopadlo to ako vždy.

Neprehliadnite tiež

Podcast Za Volantom

Za volantom: Aké sú najväčšie chyby slovenských vodičov?

Spúšťame nový týždenný podcast o autách.

Centrum Paríža bude raz za mesiac bez áut

Opatrenia sa budú opakovať každú prvú nedeľu v mesiaci.

Peugeot zabalil budúcnosť do minulosti a predstavuje koncept e-Legend

Elektromobil zrýchli z nuly na sto pod štyri sekundy.

Doručovateľské dodávky chce Renault zmeniť na inteligentný vlak

Najnovší koncept EZ-PRO je jednou z vízií o preprave tovaru v budúcnosti.

Už si len tak nezatiahnete. Z áut sa vytráca ručná brzda

Mechanickú brzdu majú len malé lacné autá.