Mercedes-Benz ukázal v Ženeve súpera pre Porsche aj nový naftový hybrid

Verzia 300de sa dostane do modelov C aj E.

(Zdroj: Michael Kasarda)

ŽENEVA. Na stánku Mercedesu čakalo návštevníkov viacero úplne nových modelov, faceliftovaných áut aj technologických premiér. Zaujímavosťou je, že automobilka tento raz neukázal ani jeden koncept či štúdiu, všetky autá majú namierené do výroby.

Popri vystavenej triede A či štvordverovom kupé CLS, ktoré sme spoznali už dávnejšie, najviac pozornosti priťahovali vrcholové modely - modernizovaný luxusný Maybach, nová trieda G s motorom AMG 63, a hlavne luxusné štvordverové AMG GT.

To sa stalo našou hviezdou, nie len stánku Mercedesu, ale celého ženevského autosalónu. Množstvo obdivovateľov - prevažne z radov starších mužov - nám dávalo za pravdu, že ide o nádherné auto, pričom overená technika z iných mercedesov sľubuje výborné jazdné vlastnosti aj riešenie palubných systémov.

Napriek tomu, že nízke a široké štvordverové AMG GT vyzerá naozaj výnimočne, obzvlášť vo vystavených matných lakoch, pod pekným kabátom sa skrýva platforma "bežného" Mercedesu triedy E.

AMG GT bude súperiť s Porsche Panamera, novým Audi A7 či chystaným BMW 8 Gran Coupé. V tejto konkurencii nestačí len znížiť strechu oproti bežnému sedanu, AMG dostalo aj nádherný nový interiér. Rozložením sa ponáša na tie z bežných mercedesov, no je z lepších materiálov, s výbornými sedačkami a klasické tlačidlá na stredovom tuneli nahradili kapacitné dotykové plôšky.

Pod kapotou štvordverového AMG GT môžu byť dva rôzne motory vo viacerých výkonových naladeniach - trojlitrový šesťvalcový hybrid AMG 53 a štvorlitrový osemvalec AMG 63 S. Najslabšia verzia má 435 koní, najsilnejšia 639, všetky sú spojené výhradne s 9-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies.

Dieselu pomôže elektromotor

Mercedes však neponúka len osvedčenú techniku v peknom obale, na stánku predstavil aj viaceré inovácie.

Najviac nás zaujal nová plug-in hybridná dieselová jednotka. Pod označením 300de ju nájdeme v triede E, faceliftovanej triede C a neskôr možno aj v ďalších modeloch.

300de kombinuje 194-koňový dvojlitrový naftový štvorvalec so 122-koňovým elektromotorom a 13,5-hodinovou kilowatthodinovou batériou. Táto verzia má kombinovaný výkon 306 koní, 700 newtonmetrov a čisto elektrický dojazd približne 50 kilometrov.

Vďaka novej palubnej nabíjačke sa pri zapojení do špeciálneho wallboxu dokáže naftovo-hybridný Mercedes nabiť za dve hodiny, z bežnej 230-voltovej elektrickej siete mu to potrvá sedem hodín.

Mimochodom, kombináciu naftového motora a hybridu skúšal aj Peugeot-Citroën, niektoré ich SUV používali elektromotor na zadnej náprave namiesto plnohodnotného pohonu všetkých kolies. Mercedes však spája naftový motor s elektromotorom do jednej pohonnej jednotky - a sme zvedaví, ako sa toto riešenie osvedčí v praxi.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  3. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  4. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  6. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  7. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  8. ZSE ako jediné prináša Virtuálnu batériu pre fotovoltiku
  9. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie
  10. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma
  1. Podnikanie a významné ukazovatele v roku 2019
  2. Smartfóny Samsung Galaxy S priniesli množstvo inovácií
  3. eKasa prichádza na Slovensko
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. 4 úkony, ktoré treba absolvovať po založení s.r.o.
  6. Konferencia - EU support for research
  7. A dynamic year in the industrial and logistics sector
  8. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici
  9. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  10. Zápis do Registra partnerov vo verejnom sektore
  1. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 19 132
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 12 402
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 9 195
  4. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 8 314
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 6 096
  6. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 933
  7. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 4 610
  8. Esin Group: Líder Iniciatívy poľnohospodárov vydiera 4 184
  9. Zbrojársky líder z Považia pomáha ľuďom 4 038
  10. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 3 862

Téma: Autosalón Ženeva 2018


Článok je zaradený aj do ďalších tém Mercedes-Benz

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Kedy tu mávate leto? Vlani bolo v stredu

Reportáž z najchladnejšieho miesta na Slovensku.

Píše Emil Višňovský

Dankova kauza ukázala, že naši politici si nevážia vzdelanie

Stačí im ničím nekrytý papier.

Neprehliadnite tiež

Čo prinesie ženevský autosalón a kto sa ho nezúčastní?

Neúčasť viacerých značiek kompenzuje množstvo noviniek.

Dacia Logan MCV je splnený sen o dostupnom novom aute (test)

Časy, keď sa ľudia za Daciu hanbili sú už minulosťou.

Dacia Logan MCV Stepway
Ilustračné foto
Podcast Za volantom

Za volantom: Môže sa cestovanie vlakmi zlepšiť?

Za posledné mesiace došlo k viacerým nehodám vlakov.

Podcast Za volantom o autách a doprave.
Matúš Vallo