SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Mercedes-Benz ukázal v Ženeve súpera pre Porsche aj nový naftový hybrid

Verzia 300de sa dostane do modelov C aj E.

(Zdroj: Michael Kasarda)

ŽENEVA. Na stánku Mercedesu čakalo návštevníkov viacero úplne nových modelov, faceliftovaných áut aj technologických premiér. Zaujímavosťou je, že automobilka tento raz neukázal ani jeden koncept či štúdiu, všetky autá majú namierené do výroby.

Popri vystavenej triede A či štvordverovom kupé CLS, ktoré sme spoznali už dávnejšie, najviac pozornosti priťahovali vrcholové modely - modernizovaný luxusný Maybach, nová trieda G s motorom AMG 63, a hlavne luxusné štvordverové AMG GT.

To sa stalo našou hviezdou, nie len stánku Mercedesu, ale celého ženevského autosalónu. Množstvo obdivovateľov - prevažne z radov starších mužov - nám dávalo za pravdu, že ide o nádherné auto, pričom overená technika z iných mercedesov sľubuje výborné jazdné vlastnosti aj riešenie palubných systémov.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Napriek tomu, že nízke a široké štvordverové AMG GT vyzerá naozaj výnimočne, obzvlášť vo vystavených matných lakoch, pod pekným kabátom sa skrýva platforma "bežného" Mercedesu triedy E.

AMG GT bude súperiť s Porsche Panamera, novým Audi A7 či chystaným BMW 8 Gran Coupé. V tejto konkurencii nestačí len znížiť strechu oproti bežnému sedanu, AMG dostalo aj nádherný nový interiér. Rozložením sa ponáša na tie z bežných mercedesov, no je z lepších materiálov, s výbornými sedačkami a klasické tlačidlá na stredovom tuneli nahradili kapacitné dotykové plôšky.

Pod kapotou štvordverového AMG GT môžu byť dva rôzne motory vo viacerých výkonových naladeniach - trojlitrový šesťvalcový hybrid AMG 53 a štvorlitrový osemvalec AMG 63 S. Najslabšia verzia má 435 koní, najsilnejšia 639, všetky sú spojené výhradne s 9-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies.

Skryť Vypnúť reklamu

Dieselu pomôže elektromotor

Mercedes však neponúka len osvedčenú techniku v peknom obale, na stánku predstavil aj viaceré inovácie.

Najviac nás zaujal nová plug-in hybridná dieselová jednotka. Pod označením 300de ju nájdeme v triede E, faceliftovanej triede C a neskôr možno aj v ďalších modeloch.

300de kombinuje 194-koňový dvojlitrový naftový štvorvalec so 122-koňovým elektromotorom a 13,5-hodinovou kilowatthodinovou batériou. Táto verzia má kombinovaný výkon 306 koní, 700 newtonmetrov a čisto elektrický dojazd približne 50 kilometrov.

Vďaka novej palubnej nabíjačke sa pri zapojení do špeciálneho wallboxu dokáže naftovo-hybridný Mercedes nabiť za dve hodiny, z bežnej 230-voltovej elektrickej siete mu to potrvá sedem hodín.

Mimochodom, kombináciu naftového motora a hybridu skúšal aj Peugeot-Citroën, niektoré ich SUV používali elektromotor na zadnej náprave namiesto plnohodnotného pohonu všetkých kolies. Mercedes však spája naftový motor s elektromotorom do jednej pohonnej jednotky - a sme zvedaví, ako sa toto riešenie osvedčí v praxi.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  4. Pomáhajte čítaním
  5. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  6. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 27 969
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 161
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 242
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 694
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 686
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 864
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 862
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 002
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 793
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 264
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Mercedes-Benz

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Autosalón Ženeva 2018
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vláda si tlieska. Testy však mnohých neodhalili, varujú experti

Falošne zdravých považuje za problém aj minister Krajčí.

Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Čo vám zabudli povedať o testovaní

Zatlieskali sme si a teraz k faktom.

Peter Tkačenko

Navrhli odvolať rektora STU Fikara, na rokovaní bola polícia

Akademici si odhlasovali koniec Miroslava Fikara.

Rektor Slovenskej technickej univerzity (STU) Miroslav Fikar.

Neprehliadnite tiež

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.