SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Seat Ateca 1,6 TDI: Keď je nafťák za cenu benzínového trojvalca

Slabší z dvojice dieselových motorov poteší najmä nízkou spotrebou.

Seat Ateca (Zdroj: Daniel Balucha)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Seat Ateca 1,6 TDI Xcellence
Cena od / verzia od (eur)18 740 / 24 160
Spotreba výrobca / test (l)4,5 / 6,4
Objem batožinového priestoru (l)510
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 638, 4 363, 1 841, 1 615

Seat Ateca už nie je žiadnou horúcou novinkou na trhu. Španielská značka, patriaca koncernu Volkswagen predáva kompaktné SUV od roku 2016. Ateca stojí na modulárnej platforme MQB, podobne ako koncernový "súrodenec" Škoda Karoq a je ideálnou voľbou medzi malými a veľkými SUV.

V redakcii už máme s Atecou bohaté skúsenosti. V roku 2016 sme s ňou absolvovali prvú jazdu v domovine Seatu, na cestách v okolí Barcelony.

Tam sme sa zoznámili s dvoma pohonnými jednotkami. Boli to 1,4-litrový benzínový štvorvalec TSI a 2,0-litrové naftové TDI.

O rok neskôr sme si v srbskom Belehrade mohli vyskúšať aj najsilnejší benzínový dvojliter TSI. Nebola to iba taká bežná testovacia jazda nového modelu, išlo nám predovšetkým o to, čo Ateca dokáže v teréne a kde sú jej limity.

Tento rok sme na týždenný test dostali Atecu v športovejšej verzii FR s výkonom 190 koní.

Výsledkom všetkých našich jázd a testov bolo, že sme si Atecu jednoducho obľúbili. To však nie je dôvod, prečo o nej znovu píšeme.

Prečítajte si tiež: Seat Ateca už má slovenské ceny, základom ponuky je litrový trojvalec Čítajte 

Do rúk sa nám totiž dostala posledná motorizácia, ktorú sme doteraz neskúšali - 1,6-litrový dieselový štvorvalec TDI s výkonom 85 kilowattov.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5KD5 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5KD5 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Seat

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Dobré ráno

Dobré ráno: Boj o moc, ambície a pomsta. Kauza STU

Čo sa to dialo na Slovenskej technickej univerzite.

Podcast Dobré Ráno.
Komentár Petra Schutza

Najsilnejšie protipandemické opatrenie je osobný lockdown

Zabudli povedať najdôležitejšiu informáciu.

Peter Schutz

Neprehliadnite tiež

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere navyše a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1