SME
Piatok, 1. júl, 2022 | Meniny má Diana

Seat Ateca 1,6 TDI: Keď je nafťák za cenu benzínového trojvalca

Slabší z dvojice dieselových motorov poteší najmä nízkou spotrebou.

Seat Ateca (Zdroj: Daniel Balucha)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Seat Ateca 1,6 TDI Xcellence
Cena od / verzia od (eur)18 740 / 24 160
Spotreba výrobca / test (l)4,5 / 6,4
Objem batožinového priestoru (l)510
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 638, 4 363, 1 841, 1 615

Seat Ateca už nie je žiadnou horúcou novinkou na trhu. Španielská značka, patriaca koncernu Volkswagen predáva kompaktné SUV od roku 2016. Ateca stojí na modulárnej platforme MQB, podobne ako koncernový "súrodenec" Škoda Karoq a je ideálnou voľbou medzi malými a veľkými SUV.

V redakcii už máme s Atecou bohaté skúsenosti. V roku 2016 sme s ňou absolvovali prvú jazdu v domovine Seatu, na cestách v okolí Barcelony.

Tam sme sa zoznámili s dvoma pohonnými jednotkami. Boli to 1,4-litrový benzínový štvorvalec TSI a 2,0-litrové naftové TDI.

O rok neskôr sme si v srbskom Belehrade mohli vyskúšať aj najsilnejší benzínový dvojliter TSI. Nebola to iba taká bežná testovacia jazda nového modelu, išlo nám predovšetkým o to, čo Ateca dokáže v teréne a kde sú jej limity.

Tento rok sme na týždenný test dostali Atecu v športovejšej verzii FR s výkonom 190 koní.

Výsledkom všetkých našich jázd a testov bolo, že sme si Atecu jednoducho obľúbili. To však nie je dôvod, prečo o nej znovu píšeme.

Prečítajte si tiež: Seat Ateca už má slovenské ceny, základom ponuky je litrový trojvalec Čítajte 

Do rúk sa nám totiž dostala posledná motorizácia, ktorú sme doteraz neskúšali - 1,6-litrový dieselový štvorvalec TDI s výkonom 85 kilowattov.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


5 h

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún
SkryťZatvoriť reklamu