SME
Nedeľa, 20. október, 2019 | Meniny má Vendelín

Seat Ateca 1,6 TDI: Keď je nafťák za cenu benzínového trojvalca

Slabší z dvojice dieselových motorov poteší najmä nízkou spotrebou.

Seat Ateca (Zdroj: Daniel Balucha)
Seat Ateca 1,6 TDI Xcellence
Cena od / verzia od (eur)18 740 / 24 160
Spotreba výrobca / test (l)4,5 / 6,4
Objem batožinového priestoru (l)510
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 638, 4 363, 1 841, 1 615

Seat Ateca už nie je žiadnou horúcou novinkou na trhu. Španielská značka, patriaca koncernu Volkswagen predáva kompaktné SUV od roku 2016. Ateca stojí na modulárnej platforme MQB, podobne ako koncernový "súrodenec" Škoda Karoq a je ideálnou voľbou medzi malými a veľkými SUV.

V redakcii už máme s Atecou bohaté skúsenosti. V roku 2016 sme s ňou absolvovali prvú jazdu v domovine Seatu, na cestách v okolí Barcelony.

Tam sme sa zoznámili s dvoma pohonnými jednotkami. Boli to 1,4-litrový benzínový štvorvalec TSI a 2,0-litrové naftové TDI.

Článok pokračuje pod video reklamou

O rok neskôr sme si v srbskom Belehrade mohli vyskúšať aj najsilnejší benzínový dvojliter TSI. Nebola to iba taká bežná testovacia jazda nového modelu, išlo nám predovšetkým o to, čo Ateca dokáže v teréne a kde sú jej limity.

Tento rok sme na týždenný test dostali Atecu v športovejšej verzii FR s výkonom 190 koní.

Výsledkom všetkých našich jázd a testov bolo, že sme si Atecu jednoducho obľúbili. To však nie je dôvod, prečo o nej znovu píšeme.

Prečítajte si tiež: Seat Ateca už má slovenské ceny, základom ponuky je litrový trojvalec Čítajte 

Do rúk sa nám totiž dostala posledná motorizácia, ktorú sme doteraz neskúšali - 1,6-litrový dieselový štvorvalec TDI s výkonom 85 kilowattov.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5KD5 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5KD5 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Seat


Hlavné správy zo Sme.sk

Sudca Lindtner z Threemy: Kočner si tyká so všetkými, no jeho vplyv sa preceňuje

Na zabíjačke u Rehákovcov bol aj predseda bratislavského súdu. Kvôli Kočnerovi neodišiel.

Dávid Lindtner.
Boris Johnson zažil v parlamente ďalšiu prehru.

Každému kto daroval spermie, môžu raz zaklopať deti na dvere

Príbeh desiatok detí a ich darcu spermií.

Poľský reportér a publicista. Študoval žurnalistiku, holandčinu a sociológiu na univerzite vo Vroclave, a potom ročný reportážny program vo Varšave. Pracuje v neziskovke Instytut Reportażu (Reportážny inštitút) vo Varšave a ako novinár na voľnej nohe. Jeho prvá kniha nedávno vyšla na Slovensku pod názvom Všechny Louisovy děti. V súčasnosti píše tretiu knihu, ktorá bude o súčasnom Holandsku. Je ženatý a je hrdým otcom deväťmesačnej dcérky. Na Slovensko prišiel na diskusiu na festivale Jeden svet.
Hráči Prievidze na ilustračnej fotografii.

Neprehliadnite tiež

Šoféri v Bratislave musia počas nedele rátať s obmedzeniami

Obmedzenia sa budú týkať zjazdovej vetvy z diaľnice D1 v smere od Petržalky na Bajkalskú ulicu.

Ilustračné foto.

Renault varoval pred slabšímu výsledkami, jeho akcie prudko klesli

V piatok sa jeho akcie prepadli o pätnásť percent.

Dočasná generálna riaditeľka Renaultu Clotilde Delbosová.
Škoda Octavia

Toyota C-HR vs. Honda HR-V: Súboj japonských crossoverov

S infotainmentom obe autá trochu zaspali.

Honda HR-V a Toyota C-HR