Seat Ateca 1,6 TDI Xcellence | |
Cena od / verzia od (eur) | 18 740 / 24 160 |
Spotreba výrobca / test (l) | 4,5 / 6,4 |
Objem batožinového priestoru (l) | 510 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2 638, 4 363, 1 841, 1 615 |
Seat Ateca už nie je žiadnou horúcou novinkou na trhu. Španielská značka, patriaca koncernu Volkswagen predáva kompaktné SUV od roku 2016. Ateca stojí na modulárnej platforme MQB, podobne ako koncernový "súrodenec" Škoda Karoq a je ideálnou voľbou medzi malými a veľkými SUV.
V redakcii už máme s Atecou bohaté skúsenosti. V roku 2016 sme s ňou absolvovali prvú jazdu v domovine Seatu, na cestách v okolí Barcelony.
Tam sme sa zoznámili s dvoma pohonnými jednotkami. Boli to 1,4-litrový benzínový štvorvalec TSI a 2,0-litrové naftové TDI.
O rok neskôr sme si v srbskom Belehrade mohli vyskúšať aj najsilnejší benzínový dvojliter TSI. Nebola to iba taká bežná testovacia jazda nového modelu, išlo nám predovšetkým o to, čo Ateca dokáže v teréne a kde sú jej limity.
Tento rok sme na týždenný test dostali Atecu v športovejšej verzii FR s výkonom 190 koní.
Výsledkom všetkých našich jázd a testov bolo, že sme si Atecu jednoducho obľúbili. To však nie je dôvod, prečo o nej znovu píšeme.

Do rúk sa nám totiž dostala posledná motorizácia, ktorú sme doteraz neskúšali - 1,6-litrový dieselový štvorvalec TDI s výkonom 85 kilowattov.