PARÍŽ. Známe rodinné MPV Opel Zafira sa od základov zmení na dodávku s francúzskou technológiou. Tento krok je výsledkom kúpy nemeckého Opelu koncernom PSA Peugeot Citroen, ku ktorému došlo pred dvoma rokmi.
Nový Opel Zafira Life bude ďalším súrodencom trojice rodinných dodávok Citroen SpaceTourer, Peugeot Traveller a Toyota ProAce. Líši sa len inou prednou maskou a drobnými zmenami v interiéri.
Vyrábať sa bude v troch dĺžkach, najkratšia 4,6-metrová bude pod označením Small, stredná 4,95-metrová sa volá Medium a najdlhšia Large má 5,3 metra
Komfortná verzia s otočnými koženými sedadlami v druhom rade a luxusnou výbavou, sa bude volať Lounge.
Okrem 1,5 litrového motora BlueHDi s výkonom 120 koní a silnejšej dvojlitrovej verzie s výkonom 150 alebo 180 koní, by sa mal Opel Zafira Life v roku 2021 objaviť aj v elektrickej verzii.
Novinku si verejnosť prvýkrát pozrie na autosalóne v Bruseli 19. januára a objednávky začne Opel prijímať vo februári.

Zmena sa netýka iba samotnej Zafiry, tento krok znamená aj koniec dodávky Vivaro, ktorá vychádzala z Renaultu Trafic, čo sa koncernu PSA zjavne nepáčilo.
Kým prvá generácia Vivara vydržala vo výrobe až 13 rokov, tá druhá - súčasná, končí už po štyroch rokoch. Rovnaký osud čaká aj britské dvojča - Vauxhall Vivaro.
Rastúci objem nových dodávok pre PSA znamenal aj hľadanie ďalších kapacít výroby. V súčasnosti sa využíva francúzska továreň Sevel Nord postavená na dedičstve po skrachovanej Simce Chrysler.
Po rozsiahlej prestavbe v nej začali v roku 1993 v spolupráci s Fiatom vznikať takzvané Eurovany. Okrem rodinných minivanov Citroen Evasion, Peugeot 806, Fiat Ulysse a Lancia Phedra, sa neskôr pridali aj dodávky Citroen Jumpy, Peugeot Expert a Fiat Scudo.
Fiat neskôr svoj podiel v aliancii Sevel Nord predal a Scudo vystriedal model Talento postavený na základe Renaultu Trafic. Koncernu PSA sa kúpou Opelu otvorila cesta k ďalšej továrni, presnejšie britského Vauxhallu, ktorý v Lutone pri Londýne vyrába Vivaro. Aj to na linke čoskoro nahradí Vauxhall Zafira Life.