Renault Mégane Grandtour - prehľad základných parametrov | |
Cena od / testovaný model (eur) | 14 990 / 22 510 |
Spotreba výrobca / test (l) | 6,1 / 6,2 |
Objem batožinového priestoru (l) | 580 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2 712, 4 626, 1 814, 1 449 |
Štvrtú generáciu Renaultu Mégane sme spoznali už na frankfurtskom autosalóne na jeseň v roku 2015. Vtedajšia horúca novinka zavítala do našej redakčnej garáže o pár mesiacov neskôr, v podobe naftového hatchbacku.
Úspešný zástupca najpredávanejšieho segmentu v nás zanechal pozitívne dojmy najmä preto, že oproti predchodcovi urobil výrazný krok k lepšiemu. Predovšetkým mäkký podvozok a výrazne nepresné radenie sa v Mégane stalo minulosťou a auto sa viac priblížilo nemeckej konkurencii.
O niečo neskôr sme mali možnosť otestovať aj športovo ladené kombi, s označením Grandtour GT. Do testovacieho zápisníka sme si vtedy poznačili výborný pomer ceny a výkonu, ale tiež oproti konkurencii o niečo menej priestoru v interiéri.
Renault medzičasom zmodernizoval svoju ponuku motorov a čakanie na facelift, ktorý príde tento rok, sme si skrátili testom čierneho Gradtouru vo výbave Intens s novým 1,3-litrovým benzínovým motorom TCe a výkonom 140 koní. Svoju pozornosť sme tak obrátili práve na nový agregát a boli sme tiež zvedaví, či komapktný Renault stále dokáže úspešne bojovať so silnou konkurenciou.
S výzorom manažérskeho auta
Jednou z najsilnejších stránok aktuálnej generácie Renaultu Mégane je bezpochyby dizajn karosérie. Francúzske autá sú všeobecne opradené rôznymi mýtami o nekvalite materiálov, rýchlo klesajúcej cene, či "hojdačkovom" podvozku, no vždy boli odvážne najmä čo sa výzoru týka.