SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Renault Mégane Grandtour je atraktívny aj úsporný (test)

Nový motor vznikol v spolupráci s Mercedesom a je výborný.

Renault Mégane Grandtour (Zdroj: Daniel Balucha)
Renault Mégane Grandtour - prehľad základných parametrov
Cena od / testovaný model (eur)14 990 / 22 510
Spotreba výrobca / test (l)6,1 / 6,2
Objem batožinového priestoru (l)580
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 712, 4 626, 1 814, 1 449

Štvrtú generáciu Renaultu Mégane sme spoznali už na frankfurtskom autosalóne na jeseň v roku 2015. Vtedajšia horúca novinka zavítala do našej redakčnej garáže o pár mesiacov neskôr, v podobe naftového hatchbacku.

Úspešný zástupca najpredávanejšieho segmentu v nás zanechal pozitívne dojmy najmä preto, že oproti predchodcovi urobil výrazný krok k lepšiemu. Predovšetkým mäkký podvozok a výrazne nepresné radenie sa v Mégane stalo minulosťou a auto sa viac priblížilo nemeckej konkurencii.

O niečo neskôr sme mali možnosť otestovať aj športovo ladené kombi, s označením Grandtour GT. Do testovacieho zápisníka sme si vtedy poznačili výborný pomer ceny a výkonu, ale tiež oproti konkurencii o niečo menej priestoru v interiéri.

Renault medzičasom zmodernizoval svoju ponuku motorov a čakanie na facelift, ktorý príde tento rok, sme si skrátili testom čierneho Gradtouru vo výbave Intens s novým 1,3-litrovým benzínovým motorom TCe a výkonom 140 koní. Svoju pozornosť sme tak obrátili práve na nový agregát a boli sme tiež zvedaví, či komapktný Renault stále dokáže úspešne bojovať so silnou konkurenciou.

S výzorom manažérskeho auta

Jednou z najsilnejších stránok aktuálnej generácie Renaultu Mégane je bezpochyby dizajn karosérie. Francúzske autá sú všeobecne opradené rôznymi mýtami o nekvalite materiálov, rýchlo klesajúcej cene, či "hojdačkovom" podvozku, no vždy boli odvážne najmä čo sa výzoru týka.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5UXR na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5UXR na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Renault

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Kombi, Kompaktné autá
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Pribudlo 705 prípadov nákazy a ďalších šesť úmrtí (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 31 400. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 98 obetí.

Odberné miesto na nový koronavírus.

Čo hovoria zahraničné štúdie o reštauráciách a fitnescentrách

Treba vetrať, nosiť rúško a udržiavať odstup.

Ilustračné foto.
Peter Sagan na Giro d'Italia 2020.
Bývalý šéf Inštitútu zdravotníckej politiky Martin Smatana.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson
Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric