SME

Renault Mégane Grandtour je atraktívny aj úsporný (test)

Nový motor vznikol v spolupráci s Mercedesom a je výborný.

Renault Mégane Grandtour (Zdroj: Daniel Balucha)
Renault Mégane Grandtour - prehľad základných parametrov
Cena od / testovaný model (eur)14 990 / 22 510
Spotreba výrobca / test (l)6,1 / 6,2
Objem batožinového priestoru (l)580
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 712, 4 626, 1 814, 1 449

Štvrtú generáciu Renaultu Mégane sme spoznali už na frankfurtskom autosalóne na jeseň v roku 2015. Vtedajšia horúca novinka zavítala do našej redakčnej garáže o pár mesiacov neskôr, v podobe naftového hatchbacku.

Úspešný zástupca najpredávanejšieho segmentu v nás zanechal pozitívne dojmy najmä preto, že oproti predchodcovi urobil výrazný krok k lepšiemu. Predovšetkým mäkký podvozok a výrazne nepresné radenie sa v Mégane stalo minulosťou a auto sa viac priblížilo nemeckej konkurencii.

O niečo neskôr sme mali možnosť otestovať aj športovo ladené kombi, s označením Grandtour GT. Do testovacieho zápisníka sme si vtedy poznačili výborný pomer ceny a výkonu, ale tiež oproti konkurencii o niečo menej priestoru v interiéri.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Renault medzičasom zmodernizoval svoju ponuku motorov a čakanie na facelift, ktorý príde tento rok, sme si skrátili testom čierneho Gradtouru vo výbave Intens s novým 1,3-litrovým benzínovým motorom TCe a výkonom 140 koní. Svoju pozornosť sme tak obrátili práve na nový agregát a boli sme tiež zvedaví, či komapktný Renault stále dokáže úspešne bojovať so silnou konkurenciou.

S výzorom manažérskeho auta

Jednou z najsilnejších stránok aktuálnej generácie Renaultu Mégane je bezpochyby dizajn karosérie. Francúzske autá sú všeobecne opradené rôznymi mýtami o nekvalite materiálov, rýchlo klesajúcej cene, či "hojdačkovom" podvozku, no vždy boli odvážne najmä čo sa výzoru týka.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C5UXR na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Renault

Renault Rafale

Plug-in hybrid by si zaslúžil rýchlejšie nabíjanie.


21
Súvisiace témy: Kombi, Kompaktné autá
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu