SME
Štvrtok, 25. apríl , 2019

Renault Mégane Grandtour je atraktívny aj úsporný (test)

Nový motor vznikol v spolupráci s Mercedesom a je výborný.

Renault Mégane Grandtour (Zdroj: Daniel Balucha)
Renault Mégane Grandtour - prehľad základných parametrov
Cena od / testovaný model (eur)14 990 / 22 510
Spotreba výrobca / test (l)6,1 / 6,2
Objem batožinového priestoru (l)521
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 712, 4 626, 1 814, 1 449

Štvrtú generáciu Renaultu Mégane sme spoznali už na frankfurtskom autosalóne na jeseň v roku 2015. Vtedajšia horúca novinka zavítala do našej redakčnej garáže o pár mesiacov neskôr, v podobe naftového hatchbacku.

Úspešný zástupca najpredávanejšieho segmentu v nás zanechal pozitívne dojmy najmä preto, že oproti predchodcovi urobil výrazný krok k lepšiemu. Predovšetkým mäkký podvozok a výrazne nepresné radenie sa v Mégane stalo minulosťou a auto sa viac priblížilo nemeckej konkurencii.

O niečo neskôr sme mali možnosť otestovať aj športovo ladené kombi, s označením Grandtour GT. Do testovacieho zápisníka sme si vtedy poznačili výborný pomer ceny a výkonu, ale tiež oproti konkurencii o niečo menej priestoru v interiéri.

Článok pokračuje pod video reklamou

Renault medzičasom zmodernizoval svoju ponuku motorov a čakanie na facelift, ktorý príde tento rok, sme si skrátili testom čierneho Gradtouru vo výbave Intens s novým 1,3-litrovým benzínovým motorom TCe a výkonom 140 koní. Svoju pozornosť sme tak obrátili práve na nový agregát a boli sme tiež zvedaví, či komapktný Renault stále dokáže úspešne bojovať so silnou konkurenciou.

S výzorom manažérskeho auta

Jednou z najsilnejších stránok aktuálnej generácie Renaultu Mégane je bezpochyby dizajn karosérie. Francúzske autá sú všeobecne opradené rôznymi mýtami o nekvalite materiálov, rýchlo klesajúcej cene, či "hojdačkovom" podvozku, no vždy boli odvážne najmä čo sa výzoru týka.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5UXR na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5UXR na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Kompaktné autá


Článok je zaradený aj do ďalších tém Kombi, Renault

Hlavné správy zo Sme.sk

Kmotrík hľadá nájomcu pre štadión. Predraží sa o milióny eur

Národný futbalový štadión sa môže predražiť o milióny eur.

Národný futbalový štadión v Bratislave vlastní Ivan Kmotrík.
Dnes píše Matúš Ritomský

A fašiangy nie sú cez čiaru?

Čo ukázala kauza „Gender swap“.

Publicista Matúš Ritomský.
Prezident Československej socialistickej republiky Gustáv Husák.

Sagan odletel do Monaka. Chce si oddýchnuť a načerpať sily

Zmenil plány a na Liege - Bastogne - Liege sa nepredstaví.

Peter Sagan.

Neprehliadnite tiež

Bratislavský autosalón prinesie lietajúce auto aj unikátny koncept

Stredoeurópsku premiéru bude mať Mazda 3 Sedan.

Ilustračné foto

Suzuki Swift Sport je víťaz hot hatchov v mušej váhe

Nízka hmotnosť a vyšší výkon sú zaručeným receptom na zábavu.

Toyota Proace City

Volkswagen T-Cross je viac ako len zdvihnuté Polo (test)

Okrem dizajnu boduje konečne aj cenou.

Volkswagen T-Cross

Elektrické dodávky Renault EZ-FLEX vyrazia skúšobne do ulíc

Koncept využíva diely zo starších modelov.