SME
Piatok, 17. september, 2021 | Meniny má OlympiaKrížovkyKrížovky

Mercedes triedy E ostáva hviezdou aj po facelifte (prvá jazda)

Nové funkcie z iných modelov prídu vhod.

Mercedes-Benz E 450 All-Terrain (Zdroj: Peter Kálmán)

Kategória áut vyššej strednej triedy je určená väčšinou pre vrcholových manažérov, služby osobnej prepravy, predsedu štátnych hmotných rezerv alebo známe osobnosti.

Nejde ešte o vlajkovú loď prémiových značiek, ale už ani o strednú triedu, kde sa ešte vyskytujú mainstreamové značky.

Prvým autom, ktoré vám v tejto triede luxusných približovadiel napadne, bude zrejme Mercedes triedy E.

Pre trojcípu hviezdu ide o historicky najúspešnejší segment, ktorý od konca druhej svetovej vojny až dodnes predal vyše 14 miliónov áut, takže niet divu, že triedu E považuje Mercedes za srdce značky.

Súvisiaci článok Plug-in hybrid a diesel? Mercedes E 300 de presvedčil, že má zmysel Čítajte 

Aby toto srdce neprestalo biť, treba ho stále inovovať, byť v strehu a prichádzať s najnovšou technológiou.

Aj to je dôvod, prečo sa súčasná generácia triedy E s interným označením W213 dočkala po štyroch rokoch faceliftu, ktorý je podľa Mercedesu rozsiahly. Či naozaj, sme zisťovali na prvej jazde v domácom prostredí.

Zvonku len nenápadné zmeny

Kedže pred rokom sme triedu E ako klasický sedan testovali so zaujímavým dieselovým plugin-in hybridom 300 de, teraz sme si vybrali kombi a rovno v oplastovanej verzii All-Terrain a s novým nasilnejším motorom v ponuke, ktorý nájdete pod označením E 450. Prečo má napriek tomu falošné koncovky výfuku, pre nás ostáva záhadou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Čo sa týka demonštrácie dizajnových zmien, nevybrali sme si dobre, pretože na tejto verzii ich takmer nevidno. Spomeňme aspoň, že výber sú rôzne mriežky chladiča, už v základe je odteraz Avantgarde Line s veľkým znakom uprostred, ako v prípade tohoto All-Terrainu. Sedanu dodáva správny punc limuzíny klasická mriežka so "zameriavačom" Mercedes umiestneným pekne na kapote.

Okrem toho sú nové svetlá, ktoré sa výraznejšie menili najmä vzadu, čo však platí len pre sedan. Hneď však vysvetlíme, prečo sme teda brali túto verziu ečka.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C77QN na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M77QN na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Registračný poplatok sa po novom platí pri každej zmene majiteľa. Pri jazdených vozidlách stúpnu aj o niekoľko stoviek eur.

Na predaj auta je dobré myslieť už vopred.


14 h
Papamobil Mercedes-Benz G 500.

Špeciálne upravený Mercedes G bol na Slovensku už v roku 1990.


14. sep
Škoda Enyaq iV 80 pre pápeža Františka.

Poskytnuté autá majú len drobné úpravy.


13. sep
Hyundai i20 N

Nižší výkon kompenzuje nízka hmotnosť.


12. sep
Skryť Zatvoriť reklamu