SME
Pondelok, 8. august, 2022 | Meniny má Oskar

Renault spĺňa emisné normy s rezervou, môže predávať kredity

Tesla už dávno nie je jedinou značkou s kreditmi navyše.

Elektrický Renault Zoe.Elektrický Renault Zoe. (Zdroj: Renault)

PARÍŽ. Jedným z najväčších strašiakov automobilového sveta sú v poslednej dobe emisné normy a prísne pokuty za ich nesplnenie.

Niektorým robia väčšie problémy ako iným, záchranou môže byť nákup emisných kreditov od výrobcov, ktorí limity spĺňajú s rezervou.

Donedávna bol predaj kreditov lukratívnym biznisom pre značku Tesla, ktorá sa špecializuje iba na výrobu elektromobilov, a tak mali kreditov vždy nazvyš. V súčasnosti od nich nakupuje už iba koncern Fiat Chrysler Automobiles, aj ten sa však nedávno spojil s francúzskym koncernom PSA, vďaka čomu už kredity navyše potrebovať nebude.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Navyše v obchode s kreditmi ich čaká nová konkurencia, napríklad Volvo s prehľadom tohtoročné limity splní. Najnovšie oslovuje záujemcov o prebytočné emisné kredity aj francúzsky Renault.

Súvisiaci článok Začali platiť prísnejšie emisné normy, ceny nových áut budú stúpať Čítajte 

Než na trh prišla Tesla Model 3, aliancia Renault-Nissan-Mitsubishi bola svetovým lídrom v predajoch elektromobilov. Celkovo ide o tretieho najväčšieho výrobcu automobilov.

Množstvo kreditov prichádza vďaka populárnym elektrickým modelom Renault Zoe a Nissan Leaf. Až 11 percent Renaultov, ktoré sa doteraz v roku 2020 v Európe predali, tvoria elektromobily.

Napriek tomu, že hybridy do ponuky zaradila francúzska automobilka iba nedávno, Renault si je taký istý splnením limitov, že už oficiálne ponúka kredity iným automobilkám.

Do 18. novembra majú čas, aby prejavili záujem a dokázali, že spoločné flotilové limity neprekročia, prípadne že dokážu pokryť akékoľvek pokuty za prekročenie.

SkryťVypnúť reklamu

Zatiaľ nie je zrejmé kto by mohol o kredity prejaviť záujem, logickým kandidátom je však napríklad Daimler, materská firma značky Mercedes-Benz. S Renaultom už pri výrobe áut spolupracuje a zatiaľ sa zdá, že emisné normy pre rok 2020 splniť nedokážu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  4. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  5. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila
  1. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  2. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  3. Čo robiť, aby dieťa neskončilo v nemocnici s črevnou virózou?
  4. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  5. Goralské folklórne slávnosti po prvýkrát priamo v horách
  6. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  7. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 9 893
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 7 323
  3. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 6 802
  4. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 6 332
  5. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 5 582
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 787
  7. Dobrá správa pre pacientov s cukrovkou 2 496
  8. Držanie peňazí na bežnom účte robí Slovákov chudobnejšími 1 977
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Phaeton druhej generácie a koncept Porsche Cayenne Convertible.

Do výroby sa nedostali, skončia v múzeu.


4 h
Seat Leon

Pri drahších modeloch majú Slováci slabosť na SUV.


5. aug
Nissan Qashqai a Škoda Karoq

Karoq je stále dobrým autom, Qashqai sa vrátil vo veľkom štýle.


5. aug
Kia EV6 GT

Maximálna rýchlosť je až 260 km/h.


4. aug

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: Sestry v akcii alebo Keď už blázinec, tak ako u nás v školstve
  2. Michaela Jónová: Zatiaľ beží čas
  3. Petronela Čellárová: Vitajte v mojom svete
  4. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu
  5. Rastislav Puchala: Bábuška a čierny kocúr
  6. Liga za duševné zdravie SR, n.o.: Ako sa zo smútku, depresie a úzkosti stal online trend
  7. Štefan Vidlár: Politický hnus a zvratky
  8. Vladimir Skala: Z učiteľov kriminálnici: Rok po regulačnej búrke v Číne.
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 106 055
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 26 864
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 734
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 7 732
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 7 380
  6. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 4 199
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 174
  8. Ján Valchár: Ako Rusko na kozmonautov nemalo, ale flotilu lietadlových lodí budovať chcelo 3 188
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Jiří Ščobák: Prinesú nám inovácie v bankovníctve niečo dobré? Nie sú základné poplatky v slovenských bankách prehnané?
SkryťZatvoriť reklamu