BRATISLAVA. Volkswagen Touareg už nebude jediným mimo prémiových značiek, ktorý ponúka veľké SUV so šesťvalcovým motorom. Čoskoro ho na našom trhu doplní sedemmiestny Ford Explorer s plug-in hybridnou technológiou.
Po Mustangu pôjde o ďalší závan Ameriky, ktorý Ford už dávnejšie potvrdil aj pre Európu. Explorer sa na Slovensku naposledy predával koncom 90. rokov a aj vtedy išlo o vlajkovú loď značky.
Explorer prichádza v novej generácii predstavenej už začiatkom minulého roka. Robustné SUV s dĺžkou vyše päť metrov bude na európskom trhu ponúkané len s benzínovým vidlicovým šesťvalcom doplneným o plug-in hybridnú technológiu.

Systémový výkon sústavy je až 336 kW (457 koní) a s maximálnym krútiacim momentom 825 Nm. Štandardom je inteligentný pohon všetkých kolies aj 10-stupňová automatická prevodovka.
Vďaka elektrine veľké SUV s 13,6 kWh batériou vie z nuly na sto zrýchliť za 6 sekúnd. Vtedy však nedosiahne Fordom udávanú spotrebu 3,1 litra a 20,5 kWh.
Hybridný systém nie je prekážkou, aby Explorer utiahol aj 2,5-tonový príves. Podľa starého cyklu NEDC prejde čisto elektricky na jedno nabitie 48 km. Po sklopení oboch zadných radov sedadiel sa mení na sťahovák s objemom kufra až 2274 litrov.
Nabíjanie je možné len striedavým (AC) prúdom a z domácej zásuvky trvá takmer šesť hodín a pri nástennom wallboxe 4 hodiny a 20 minút.
Na Slovensku sa bude ponúkať len v najvyššej výbave, čo znamená že so všetkým, na čo si len posádka spomenie.

Nechýba tak adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdnom pruhu, masážne sedadlá, nastaviteľné režimy jazdy, infotainment Sync 3 s vyše 10-palcovou obrazovkou a navigáciou alebo prémiový audiosystém B&O so 14 reproduktormi.
Použitej technológií a štedrej výbave bude zodpovedať aj cena. Tá sa má na Slovensku pohybovať okolo 75-tisíc eur, presná cena a výbava bude známa v decembri.
Konkurentmi Exploreru tak budú skôr prémiové plug-in hybridné SUV, ako BMW X5 xDrive45e, Mercedes GLE 350 de, BMW či Volvo XC90 T8 Recharge.