SME
Streda, 1. február, 2023 | Meniny má Tatiana

Mercedes už nebude investovať do vývoja ďalších plug-in hybridov

Od roku 2025 bude mať výrobca nové platformy len elektrické.

Mercedes-Benz AMG GT63 S E Performance 4-DoorMercedes-Benz AMG GT63 S E Performance 4-Door (Zdroj: Daimler)
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

STUTTGART. Mnohí si ešte ani nestihli zvyknúť na prítomnosť plug-in hybridov na našich cestách a už aj majú svoje dni v Mercedese spočítané.

Nemecký výrobca totiž oznámil, že neplánuje ďalej pokračovať v ich vývoji. Prednosť dostanú plne elektrické modely.

„Investície sa uskutočnili a plug-in hybridnú technológiu budeme ďalej využívať,“ povedal pre nemecký denník Handelsblatt Markus Schäfer, člen predstavenstva a prevádzkový riaditeľ Mercedes-Benz.

Ako dodal, žiaden ďalší vývoj už nie je v pláne, od roku 2025 budú všetky nové platformy Mercedesu už len čisto elektrické.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Mercedes A 250 e je plug-in hybrid, ktorému sa netreba prispôsobovať Čítajte 

Neznamená to však, že by sa plug-in hybridné Mercedesy mali hneď vytratiť z ponuky. Pri tempe sprísňovania emisných limitov je však jasné, že poslúžia len na prechodné obdobie a to platí aj pre ostatných výrobcov.

Plug-in hybridnú technológiu skúšal Mercedes od roku 2004, najprv na dodávkach Sprinter. V roku 2014 sa v predaji prvýkrát objavila limuzína S500 s plug-in hybridom. Benzínovému šesťvalcu s výkonom 245 kW (333 koní) pomáhal elektromotor s výkonom 80 kW integrovaný v prevodovke.

Systémový výkon bol 325 kW (442 koní) a krútiaci moment 650 Nm. Mercedes túto verziu prezentoval ako auto so silou osemvalca a spotrebou kompaktného hatchbacku. Kombinovaná spotreba podľa starého NEDC cyklu bola len 2,8 l/100 km a vďaka zo siete dobíjateľnej 8,7 kWh batérii bol elektrický dojazd 33 kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

Limuzína s hmotnosťou 2,6 tony pritom nemala problém zrýchliť z nuly na sto za 5,5 sekundy.

Súvisiaci článok Štvordverový Mercedes AMG GT výkonom posádke vyráža dych (test) Čítajte 

Neskôr sa plug-in hybridy v Mercedese rozšírili aj na menšie modely a v ponuke sa objavili aj s naftovými motormi. Oproti konkurencii je výhodou možnosť rýchleho nabíjania jednosmerným prúdom.

Zatiaľ najnovším príspevkom je prvé plug-in hybridné AMG predstavené na nedávnom autosalóne v Mníchove. Úlohou plug-in hybridu v štvordverovom AMG GT 63 S E Performance je ponúknuť ešte väčší výkon.

Štvorlitrové osemvalcové biturbo má systémový výkon 620 kW (831 koní) a krútiaci moment až 1400 Nm. Auto má pohon všetkých kolies, ale výkon 150 kW elektromotora ide primárne na zadné kolesá.

Batéria s kapacitou 6,1 kWh síce ponúka elektrický dojazd len 12 kilometrov, no primárne slúži k rýchlym štartom, z nuly na sto totiž stačí len 2,9 sekundy.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  3. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  6. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  7. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  8. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  1. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  3. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  4. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  5. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  6. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  7. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  8. Svalovice sa netreba obávať
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 943
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 7 189
  3. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 6 447
  4. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 213
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 120
  6. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 415
  7. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 323
  8. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 315
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Jozef Brhel na súde.

V kauze oligarchu blízkeho Smeru sa angažuje takmer celý právny tím Ficovej strany.


3 h
Ľudovít Jurinyi.

Rozhovor s riaditeľom HK Poprad Ľudovítom Jurinyim.


3 h
Zuzana Kepplová.

Keď načúvame fundamentalistom, môžeme získať skreslenú predstavu, kde sa nachádza kompromis.


23 h
Arsen Avakov.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 15 h

Neprehliadnite tiež

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 3 h
Benzín zdražel o približne osem percent, keď prekročil hranicu 1,60 eura za liter.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


17 h
Ilustračné foto.

Áut so spaľovacími motormi potichu ubúda.


21 h
Toyota RAV4 Adventure

Na výsledku sa podpisuje hmotnosť auta.


30. jan

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: Že by sa dvaja tak dlho hľadali, až sa našli?
  2. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  3. Tupou Ceruzou: Bukovský vs. Hanajík
  4. Toto je rovnosť: Autorka kurzu o rodovej rovnosti: Po vykročení z komfortnej zóny toho môžeme veľa objaviť
  5. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá)
  7. Ľuboš Vodička: Slovenské múzeum ochrany prírody a jaskyniarstva v Liptovskom Mikuláši
  8. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova?
  1. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 6 077
  2. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 299
  3. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 704
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 638
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 554
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 2 852
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 2 806
  8. Ján Valchár: When the Leopards broke free (jubilejný stý blog) 2 624
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťZatvoriť reklamu