SME

Mercedes už nebude investovať do vývoja ďalších plug-in hybridov

Od roku 2025 bude mať výrobca nové platformy len elektrické.

Mercedes-Benz AMG GT63 S E Performance 4-DoorMercedes-Benz AMG GT63 S E Performance 4-Door (Zdroj: Daimler)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

STUTTGART. Mnohí si ešte ani nestihli zvyknúť na prítomnosť plug-in hybridov na našich cestách a už aj majú svoje dni v Mercedese spočítané.

Nemecký výrobca totiž oznámil, že neplánuje ďalej pokračovať v ich vývoji. Prednosť dostanú plne elektrické modely.

„Investície sa uskutočnili a plug-in hybridnú technológiu budeme ďalej využívať,“ povedal pre nemecký denník Handelsblatt Markus Schäfer, člen predstavenstva a prevádzkový riaditeľ Mercedes-Benz.

Ako dodal, žiaden ďalší vývoj už nie je v pláne, od roku 2025 budú všetky nové platformy Mercedesu už len čisto elektrické.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Mercedes A 250 e je plug-in hybrid, ktorému sa netreba prispôsobovať Čítajte 

Neznamená to však, že by sa plug-in hybridné Mercedesy mali hneď vytratiť z ponuky. Pri tempe sprísňovania emisných limitov je však jasné, že poslúžia len na prechodné obdobie a to platí aj pre ostatných výrobcov.

Plug-in hybridnú technológiu skúšal Mercedes od roku 2004, najprv na dodávkach Sprinter. V roku 2014 sa v predaji prvýkrát objavila limuzína S500 s plug-in hybridom. Benzínovému šesťvalcu s výkonom 245 kW (333 koní) pomáhal elektromotor s výkonom 80 kW integrovaný v prevodovke.

Systémový výkon bol 325 kW (442 koní) a krútiaci moment 650 Nm. Mercedes túto verziu prezentoval ako auto so silou osemvalca a spotrebou kompaktného hatchbacku. Kombinovaná spotreba podľa starého NEDC cyklu bola len 2,8 l/100 km a vďaka zo siete dobíjateľnej 8,7 kWh batérii bol elektrický dojazd 33 kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

Limuzína s hmotnosťou 2,6 tony pritom nemala problém zrýchliť z nuly na sto za 5,5 sekundy.

Súvisiaci článok Štvordverový Mercedes AMG GT výkonom posádke vyráža dych (test) Čítajte 

Neskôr sa plug-in hybridy v Mercedese rozšírili aj na menšie modely a v ponuke sa objavili aj s naftovými motormi. Oproti konkurencii je výhodou možnosť rýchleho nabíjania jednosmerným prúdom.

Zatiaľ najnovším príspevkom je prvé plug-in hybridné AMG predstavené na nedávnom autosalóne v Mníchove. Úlohou plug-in hybridu v štvordverovom AMG GT 63 S E Performance je ponúknuť ešte väčší výkon.

Štvorlitrové osemvalcové biturbo má systémový výkon 620 kW (831 koní) a krútiaci moment až 1400 Nm. Auto má pohon všetkých kolies, ale výkon 150 kW elektromotora ide primárne na zadné kolesá.

Batéria s kapacitou 6,1 kWh síce ponúka elektrický dojazd len 12 kilometrov, no primárne slúži k rýchlym štartom, z nuly na sto totiž stačí len 2,9 sekundy.

Mercedes-Benz

Ilustračná fotografia.

Výrazne klesol predaj batériových elektrických vozidiel.


TASR
Amazon

Vyše polovicu vozidiel plánuje Amazon nasadiť v Nemecku.


TASR
Igor Matovič.

Auto v podobnej hodnote má podľa Matoviča v našej krajine len prezident.


SITA 16
Súvisiace témy: Elektromobily, Nemecké autá
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Tridsať rokov učí ľudí šoférovať. Čo je problém dnešných vodičov?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  2. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 19 865
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 064
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 5 237
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 3 885
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 924
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 640
  7. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 1 643
  8. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac 1 590
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anna Miľanová: Moja fotografia: Nežiaduci prienik...
  2. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  3. Peter Gregor: Interview s Petrom Gregorom (cestovateľom a predstaviteľom hudobného žánru Dungeon Synth)
  4. Irena Šimuneková: Kvety našich lesov a lúk
  5. Dominik Sumbal: Pán premiér, Slovensko sa dusí. A Vy Ste ten, kto drží v rukách veko
  6. Vladimír Bojničan: Kto po poslednom Devíne nevidí, kam Slovensko smeruje, tak ten je už len slepo veriaci užitočný idiot nastupujúcej nacionalistickej teokracie.
  7. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  8. Stop alibizmu: Dá sa problém párov rovnakého pohlavia znormalizovať?
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 000
  2. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 20 097
  3. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 14 654
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 283
  5. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 11 029
  6. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 8 053
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 888
  8. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 6 934
  1. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  2. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  3. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  4. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  5. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
  6. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.
  7. Věra Tepličková: Na Devíne sláva bola, ušlo sa vám kúsok z vola?
  8. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
SkryťZatvoriť reklamu