Mierime po španielskej diaľnici AP7 do najjužnejších oblastí Európy. Na trase dlhej 200 kilometrov máme možnosť si vyskúšať elektromobil Kia EV6.
Zaradiť ho niekam, je celkom problém. Ide totiž o športovo strihnutý crossover s vnútorným priestorom veľkého sedanu. Pri pohľade na bočnú siluetu sa nám preto vybavujú elektrickí konkurenti, ako Jaguar I-Pace či Ford Mustang Mach-E. A to už klopú na dvere Volkswagen ID.5 a Škoda Enyaq Coupé.
Síce sa vzďaľujeme od predvolenej trasy v navigácii, ale keď už sme zavítali do Andalúzie, láka nás navštíviť počas prvých jázd Gibraltár. Aké sú jeho zaujímavosti a hlavne: aká je nová vlajková loď Kie?
Z kongresového centra v Malage na výlet berieme najprv slabšiu verziu, ktorá prenáša výkon 168 kW (229 koní) len na zadné kolesá. Krútiaci moment je 350 Nm a batéria má kapacitu 77,4 kWh. Dojazd podľa WLTP štandardu by mal byť 504 km, nám pri 85 percentách nabitia ukazuje dojazd 361 km.
Striedanie stráží a už bez emisií
Je zaujímavé, ako veľmi sa zmenili predstavy aj zameranie automobiliek. Presne pred štyrmi rokmi sme totiž prvýkrát jazdili s dnes už prakticky zabudnutou Kiou Stinger. Veľké GT strednej triedy s 3,3-litrovým benzínovým šesťvalcom v dnešnej pseudoekologickej dobe znie priam nemiestne.

Predčasný koniec Stingeru nás z pohľadu automobilových nadšencov mrzí, na druhej strane sa elektromobilom nebránime a celkom lákavo vyzerá aj EV6. Aspoň jej Stinger pripravil pôdu na príchod ďalšej luxusnej Kie s nie práve ľudovou cenou.
Kia EV6, podobne ako Hyundai Ioniq 5, využíva novú podvozkovú platformu E-GMP s až 800V architektúrou. Tá prináša technológie a parametre, ktoré sa vyrovnajú aj nejednej prémiovej značke.