SME

Renault Captur vie po modernizácii sám brzdiť podľa značiek aj zákrut

Nové je Google ovládanie aj prediktívny tempomat.

Renault CapturRenault Captur (Zdroj: Renault)

Počas dvoch generácií sa z neho predalo viac ako dva milióny kusov a patrí k piatim najpredávanejším malým SUV v Európe. Renault Captur dostal po piatich rokoch výrazné omladenie a pribudne mu aj praktickejšia kombi verzia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Segment B malých áut patrí k najpredávanejším, pritom až polovicu z neho tvoria malé SUV, ktoré si v mestách získali popularitu pre vyšší podvozok. Vďaka nemu sú nástrahy ulíc menším rizikom a tiež sa pasažierom pohodlnejšie nastupuje.

V prípade Capturu, ktorý technicky vychádza z Clia, je svetlá výška podvozka takmer 17 centimetrov.

SkryťVypnúť reklamu

Najmenšie SUV z rodiny renaultov prešlo výraznými zmenami najmä spredu, kde sa kompletne zmenil tvar svetiel aj mriežky chladiča. Minulosťou sú vystupujúce svetelné kly aj veľký znak Renaultu, ktorý zasahoval až do kapoty.

V štýle Scenicu

Výrazne ostrejšie línie modernizovaného Capturu majú teraz bližšie k modelu Scenic. Facelift je tak v inom duchu, aký vlani dostalo Clio, s ktorým bol Captur doteraz veľmi podobný.

Niečo však majú obe zmeny spoločné, zadné svetlá dostali prehľadný kryt a spoliehajú sa na LED technológiu.

Pribudli aj nové farebné kombinácie, na výber sú štyri farby strechy a odlišný dizajn sa týka aj diskov kolies.

Novinkou Capturu je vizuálne športovejšie ladená výbava Esprit Alpine, ktorá sa prejavuje aj novým čalúnením v interiéri, po novom má pôsobiť hodnotnejším dojmom a pre ekológiu už bez použitia pravej kože či chrómu.

SkryťVypnúť reklamu

Vďaka posuvným zadným sedadlám môže mať kufor objem 536 litrov. Až po posunutí sedadiel o 16 centimetrov sa môže Captur pochváliť, že v rámci segmentu ponúka najviac priestoru pred kolenami.

Súvisiaci článok Modernizovaný Renault Clio už pozná slovenské ceny, štvorvalec ponúka len s hybridom Čítajte 

Zaujímavosťou je, že tento rok pribudne aj predĺžená verzia Capturu. Nepriamo tak nahradí dva zrušené kombi modely - niekdajšie Clio aj Megane Grandtour. Renault novinku ponúkne ako samostatný model pod názvom Symbioz, oproti Capturu bude dlhší o 17 centimetrov, v prospech veľkého kufra.

Sám vie prispôsobiť rýchlosť

S balíkom Advance Driving sa rozšírila ponuka jazdných asistentov o prediktívny tempomat, ktorý sám vie prispôsobiť rýchlosť podľa dopravného značenia alebo zákrut.

Pribudnúť musel aj systém varujúci pred prekročenou rýchlosťou, v prípade Renaultu sa však dá jednoducho vypnúť podržaním tlačidla vľavo pri volante.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Renault Scenic má zázračnú strechu a ponúka veľkú batériu za menej Čítajte 

Vďaka online mapovým podkladom môže byť aj hybridná jazda prediktívna, auto sa na častých trasách naučí rozumnejšie hospodáriť s energiou.

Sledovanie mŕtvych uhlov, bezpečné cúvanie na cestu či vystupovanie na vozovku ostávajú súčasťou príplatkovej výbavy.

Infotainment OpenR Link novej 10,25-palcovej obrazovky využíva systém Android Automotive 12 s integrovanými službami Google. Takéto riešenie sa medzi autami B-segmentu objavuje prvýkrát.

Ponuka motorov sa nemení

V súčasnosti môže byť vlastne dobrou správou aj to, keď sa ponuka motorov nemení. Je to aj prípad Capturu.

Základom ostáva litrový trojvalec TCe s výkonom 67 kW (91 koní), ktorý sa ponúka aj vo verzii na skvapalnený ropný plyn (LPG). Vtedy má motor výkon 74 kW (100 koní). V oboch prípadoch je motor so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Súvisiaci článok Aké úsporné sú hybridy od Renaultu? Vyskúšali sme Captur aj Arkanu Čítajte 

V ponuke tiež nájdeme štvorvalec 1,3 TCe, ktorý má 103 kW (140 koní) a je s 12 V mild-hybridnou technológiou. Slúži na vypínanie motora pri pomalej jazde a pomáha s rozbehmi. Okrem 6-stupňového manuálu môže byť tento motor aj s dvojspojkovým 7-stupňovým automatom.

Technicky najzaujímavejší je jediný atmosférický motor, ktorý je použitý pri full-hybride E-Tech. V ňom spolupracuje 1,6-litrový štvorvalec so štartér-generátorom, elektromotorom a multimódovou prevodovkou. Systémový výkon je v takomto prípade 105 kW (145 koní) a mestská spotreba je okolo päť litrov.

Renault Captur sa naďalej vyrába v španielskom Valladolide. S objednávkami na modernizovanú verziu sa počíta už od mája, prvé autá prídu k zákazníkom začiatkom leta.

Renault

Súvisiace témy: SUV
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 375
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 5 036
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 360
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 251
  5. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 2 758
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 748
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 490
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 1 662
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Milan Removčík: Poludnica
  2. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma!
  3. Jozef Huljak: Partneri alebo rivali? EÚ a Čínu čaká dôležitý samit.
  4. Vladimír Krátky: Fico sa stal prvýkrát predsedom vlády 4. júla 2006
  5. Vladimír Bojničan: “Ponížené a ukrivdené” Slovensko? Ale kdeže! Ponižujeme sa a blížime si opakovane sami sebe – a ešte sa s tým aj hrdíme.
  6. Štefan Šturdzík: Sociálna demokracia - koncept , ktorý Smer vôbec nepochopil.
  7. Dušan Koniar: Fico nám koleduje o preplesk ako Hugo Chávez Venezuele
  8. Eitan Levon: Izrael a Európa: Spoločné hodnoty a hrozby
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 060
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 000
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 160
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 6 783
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 200
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 4 830
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 744
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 373
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťZatvoriť reklamu