SME

Geniálne malé auto? Elektrický Hyundai Inster sľubuje zaujímavú cenu

Všetky sedadlá sa dajú sklopiť.

Hyundai InsterHyundai Inster (Zdroj: Hyundai)

Komu sa cnie za premyslene navrhnutými autami z minulosti, zrejme ho osloví šikovná novinka od Hyundaiu. Skrýva v sebe všetko, čo sa od malého auta očakáva a možno pridáva aj čosi viac.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Úlohou nového modelu Insteru je doplniť európsku ponuku značky o malý elektromobil. Dôležité je zároveň dodať, že má ísť o cenovo dostupné auto, ktoré by v A-segmente vedelo konkurovať Dacii Spring.

Malý Inster na domácom juhokórejskom trhu nie je až takou veľkou novinkou. Pred troma rokmi sa tam totiž začala predávať jeho benzínová verzia, ktorá je známa pod menom Casper. Doma ide o populárne auto, ročne sa z neho predá 40-tisíc kusov, čo znamená, že spolu s Kiou Ray patrí k najžiadanejším v A-segmente.

SkryťVypnúť reklamu

Šikovný elektromobil

Do Európy sa dostane len ako elektromobil a rovno s dobrou technickou výbavou. Nechýba tepelné čerpadlo, predohrev batérie a dokonca aj možnosť napájať z auta rôzne spotrebiče (Vehicle to Load).

Poháňané sú predné kolesá a aj elektromotor sa nachádza vpredu. Jeho výkon je 71 kW (97 koní), pri verzii s dlhším dojazdom je to 85 kW (115 koní). Krútiaci moment je zhodný, teda 147 Nm.

Súvisiaci článok Nová Dacia Spring prináša viacero noviniek, no zostáva najlacnejším elektromobilom v Európe Čítajte 

Podobne budú k dispozícii aj dve veľkosti batérie. Menšia má 42 kWh a mala by zvládnuť dojazd vyše 300 kilometrov, s trochu väčšou 49 kWh batériou prejde Inster aj 355 kilometrov.

Štandardom bude 11 kW AC nabíjanie, ktoré zaberie 4,5 hodiny, ale zákazník môže mať aj podstatne rýchlejšie DC s výkonom 120 kW. Vtedy na 80 percent postačí nabíjať polhodinku.

SkryťVypnúť reklamu

S variabilným interiérom

Oproti benzínovému Casperu sa Inster najviac líši novými pixelovými LED svetlami vpredu aj vzadu, čo autu dodáva futuristický vzhľad. Zároveň bočný dizajn, ale aj interiér skôr pripomínajú autá 90. rokov. Zaujímavá je najmä variabilita.

Hyundai Inster je dlhý len 3825 mm, ale bez problémov odvezie štyroch dospelých. Zadné sedadlo je navyše posuvné, keď sa nevyužíva, dá sa zväčšiť kufor na 351 litrov. Štandardne má objem 280 litrov.

Vďaka absencii klasickej radiacej páky sú predné sedáky prepojené. Z modularity interiéru to nie je všetko - všetky operadlá vrátane vodičovho sa dajú sklopiť. V aute tak vznikne veľká plocha, napríklad aj na prespanie.

Zaujímavosťou sú tiež bočné panely zvnútra na dverách. Dajú sa dať ľahko dole a zameniť za inú farbu či vzor. Môžu tiež byť priehľadné, aby poslúžili ako rámiky na obľúbené fotografie.

SkryťVypnúť reklamu

Za tlačidlá sa nehanbí

Celý interiér je ladený do okrovej farby a veľmi pripomína malé autá japonskej produkcie, ktoré sa objavili zhruba pred tridsiatimi rokmi.

Trochu retro pôsobí aj stredový panel prístrojovej dosky s množstvom tlačidiel. Obrazovka infotainmentu síce nechýba, ale vodič na ňu nie je odkázaný pri nastavovaní bežných funkcií.

Súvisiaci článok Hyundai i10 je posledné malé auto so štvorvalcovým motorom (test) Čítajte 

Samozrejmosťou bude vysoká úroveň bezpečnosti vrátane množstva jazdných jazdných asistentov. Inster tak môže byť na úrovni väčších modelov od Hyundaiu a ponúkne aj poloautonómnu jazdu v kolóne, sledovanie mŕtvych uhlov, automatické prispôsobovanie rýchlosti či pokročilý kamerový systém.

Po kórejskom trhu, kde sa Inster bude predávať ako Casper Electric, sa malý crossover dostane aj do Európy. Stať sa tak má ešte tento rok a jeho cena sa odhaduje v rozmedzí 22- až 25-tisíc eur podľa verzie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Priamym konkurentom mu bude lacnejšia Dacia Spring, ale aj niektorí zástupcovia väčšieho B-segmentu ako Citroën ë-C3 či nedávno predstavený Fiat Grande Panda.

Elektromobily

Ilustračné foto.

Podľa NKÚ rozvoj elektromobility na Slovensku naráža na systémové bariéry.


TASR
Ilustračné foto

Slovensku v oblasti elektromobility chýba silný líder.


TASR 5
Ilustračné foto.

Na Slovensku bolo vlani k dispozícii 2 424 verejných nabíjacích bodov.


SITA 2
Súvisiace témy: Hyundai, Lacné autá
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Ako znížiť vysoký tlak a cholesterol
  2. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  3. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  4. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  5. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  6. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  7. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  8. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  1. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 10 034
  2. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory 6 388
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 5 108
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 2 912
  5. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 2 219
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 1 924
  7. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 1 816
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 1 639
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Čuchran: Vojačkovia
  2. Ľubica Adamková: Máte PZP? Takto vás môže prekvapiť.
  3. Oskar Kaman: Staromešťan opäť na odstrel
  4. Viktor Pamula: "Bezbariérovosť " v 21. storočí
  5. Eva Gallova: Máme školu pre špiónov?
  6. Aleksander Prętnicki: Posledná rozprávka Váhu
  7. Štefan Šturdzík: Kto dal politikom morálne právo ničiť tejto krajine budúcnosť ??
  8. Jaroslav Liptak: Udržateľný manažment – sen, alebo realita?
  1. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 21 785
  2. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 9 777
  3. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 9 205
  4. Věra Tepličková: Vážený pán premiér 7 675
  5. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 904
  6. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 6 203
  7. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii 5 799
  8. Daniel Guľaš: Hlina preberá štafetu opozičného lídra. PS stagnuje a stráca momentum 5 590
  1. Monika Nagyova: Ako ma rozplakala umelá inteligencia
  2. Marcel Rebro: Fico pomáha Putinovi. Slováci pomáhajú Ukrajine.
  3. Věra Tepličková: Trenčín alebo Stará Bystrica? Kde by ste radšej strávili sobotný večer... ?
  4. Věra Tepličková: Vážený pán premiér
  5. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny!
  6. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  7. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  8. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
SkryťZatvoriť reklamu