V roku 2024 bolo v Európe zaregistrovaných takmer 13 miliónov (12 909 741) nových osobných áut.
Medziročne tak došlo k nárastu o 0,9 %, no stále sa trh nevrátil k číslam z roku 2019, kedy bolo registrovaných takmer 15,8 milióna áut. Údaje vyplývajú z nových štatistík spoločnosti JATO Dynamics.
Záujem o autá s benzínovým motorom pokračuje. Väčšina výrobcov ich už predáva s mild-hybridnou technológiou. Minulý rok sa k nim pridali okrem Citroënu či Peugeotu aj Dacia.
Úspech najdostupnejšieho auta
Práve rumunskej značke sa s modelom Sandero podarilo minulý rok dostať na vrchol rebríčka najpredávanejších áut. V tejto pozícii má kompaktný hatchback premiéru. V Európe zaznamenal 268 101 registrácií a medziročne si polepšil o 14 percent.
Sandero bolo vlani najpredávanejším autom v Španielsku aj v Portugalsku, no do prvej päťky sa dostalo aj na veľkých trhoch ako je Francúzsko, Taliansko, Belgicko a Rakúsko. Lákadlom je nízka cena a aj napriek tomu dobrá výbava, najmä oproti predošlým generáciám tohto modelu.
Na druhom mieste skončil podobne veľký, ale komfortnejší Renault Clio (216 317 reg.), ktorý sa v západnej Európe čoraz častejšie kupuje ako full-hybrid.
V prvej trojke sa drží aj niekdajší kráľ rebríčkov Volkswagen Golf (215 715 reg.). Prvenstvo mu ostáva na poli kompaktov C segmentu, okrem hatchbacku sa do predajov počíta aj kombi verzia Variant.
Tesla Model Y klesla na štvrté miesto
Najpredávanejší elektromobil je na štvrtom mieste, Tesla Model Y dosiahla 209 214 registrácií a predpokladá sa, že nedávna modernizácia by mohla opäť zvýšiť predaje. Či sa ešte vráti na prvé miesto ako v registráciách za rok 2023, je otázne.