SME

Honda sa vráti k elegantnému kupé Prelude, ponúkne ho aj v Európe

Technológiu môže požičať Civic.

Honda Prelude ConceptHonda Prelude Concept (Zdroj: Honda)

Japonská značka Honda sa rozhodla, že po 23 rokoch sa na trh vráti s modelom Prelude. Na rozdiel od Fordu toto meno nedostane ďalšie SUV, ale pôjde opäť o dvojdverové kupé.

Biely koncept výrobca ukázal už minulý rok na autosalóne v Tokiu. Teraz sa v červenej farbe ukázalo auto aj Európanom na festivale rýchlosti v britskom Goodwoode. Honda potvrdila, že Prelude pošle do výroby a v predaji sa ho dočkáme do dvoch rokov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dôvod, prečo sa v súčasnosti niekto púšťa do výroby modelu z okrajového segmentu zákazníkov je jasný. Honda chce dokázať, že stále vyrába aj športové autá.

SkryťVypnúť reklamu

Pôžitok z jazdy aj nízka spotreba

Aj keď koncept vyzerá, že už nemá ďaleko od sériovej výroby, tak o technických parametroch toho zatiaľ veľa nevieme.

„Prelude je ukážkou pretrvávajúcej dôležitosti hybridných pohonov v rámci stratégie elektrifikácie automobilov spoločnosti Honda, je kľúčovým krokom k nášmu záväzku, že všetky predané nové vozidlá do roku 2040 budú s elektrickou batériou alebo s vodíkovým palivovým článkom," prezradil to najdôležitejšie Tomoyuki Yamagami, hlavný inžinier a vedúci projektov Honda Motor.

Súvisiaci článok Honda Civic vyvoláva nostalgiu aj s najnovšou technológiou Čítajte 

Prelude sa teda vráti ako hybrid a dá sa predpokladať, že využije technológiu súčasnej generácie modelu Civic. Ten má pod kapotou atmosférický dvojlitrový štvorvalec, ktorý však väčšinu času slúži ako generátor energie pre elektromotor s výkonom 135 kW (184 koní). Nie je však vylúčené, že pre Prelude bude silnejší.

SkryťVypnúť reklamu

Prvý hybrid od Hondy má 25 rokov

Honda si zároveň pripomína 25 rokov od príchodu jej prvého paralelného hybridu. Bolo to v roku 1999 a volal sa Insight. Futuristické kupé predbehlo dobu, s podobne fungujúcou technológiou totiž prichádzajú niektorí výrobcovia až teraz.

Honda systém volala IMA (Integrated Motor Assist) a v jeho prvej generácii to znamenalo, že medzi benzínový litrový trojvalec s výkonom 50 kW (68 koní) a 5-stupňovú manuálnu prevodovku, bol na kľukovom hriadeli vložený pomocný elektromotor s výkonom 10 kW (13 koní).

Misia: nízka spotreba

Energia z brzdenia sa ukladala do 144-voltovej nikel-metal-hydridovej batérie (Ni-MH). Pomoc elektromotora nebola natoľko silná, aby roztáčala kolesá, aj tak však išlo o veľmi efektívny pohon.

Súvisiaci článok Volkswagen Lupo 3L: Trojlitrový zázrak má 20 rokov Čítajte 

Cieľom vtedy primárne neboli nízke emisie, ale čo najnižšia spotreba, teda ekonomická prevádzka. Insight dosiahol spotrebu len 3,4 litra benzínu na 100 kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

Auto malo okrem hybridu aj hliníkovú karosériu a pri všetkých komponentoch bola snaha o čo najnižšiu hmotnosť, preto vážil len 900 kilogramov. V súčasnosti by sme prvú generáciu systému IMA označili za mild-hybrid.

V časoch, keď sa nízka spotreba naháňala aj dieselovými motormi, ako v prípade Volkswagenu Lupo 3L, nebol ešte o hybridy veľký záujem. Z prvej Hondy Insight sa v rokoch 1999 až 2006 vyrobilo len 17 020 kusov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Anna Macaláková: Výnos je len časť príbehu investície
  2. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari
  3. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  4. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  5. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  6. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  7. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  8. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  1. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari
  2. Anna Macaláková: Výnos je len časť príbehu investície
  3. Pochvala v teame nie je „bonus“, ale kyslík
  4. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  5. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  6. Drony menia lesníctvo, LESY SR testujú 3D modelovanie územia
  7. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  8. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  1. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 16 061
  2. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku 14 549
  3. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí 4 739
  4. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta 4 341
  5. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina? 3 232
  6. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb 3 193
  7. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta 2 475
  8. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari 2 294
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Frajerina bez mozgu.
  2. Michal Michňák: Prečo mladí odchádzajú – a prečo je čas to zmeniť
  3. Otilia Horrocks: Nový „whistleblower“ na scéne. Gratulujeme. Hanbíme sa.
  4. Martin Fronk: Zrúcaniny, ktoré dýchajú vďaka ľuďom. A vďaka nám môžu dýchať ďalej.
  5. Martin Turčan: Svoloč, hlboká orba a spravodlivosť
  6. Ondrej Putra: Humánna Hirošima
  7. Štefan Šturdzík: Nezničiteľný Jágr.
  8. Viktor Pamula: Nigel Baker si zaslúži našu úctu
  1. Rado Surovka: Robo, dokázal si to, gratulujeme. 45 175
  2. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 44 552
  3. Matej Galo: Pán Fico, rozhodli ste sa tunelovať takto na hulváta? 11 258
  4. Ivan Čáni: Súdruh Blaha napísal status o tom, aký je rozdiel medzi nami (slniečkarmi) a jeho fan clubom. 10 742
  5. Ivo Nesrovnal: Matúš, vďaka za pozvanie, ale pod toto sa nepodpíšem. Ad električka v Petržalke. 7 218
  6. Martin Ondráš: Hrobár slovenského vidieka 7 194
  7. Ján Valchár: Bol som zablogovaný. 6 568
  8. Ján Šeďo: Myslel som si, že v Tatrách konečne parkujeme za rozumné ceny... 6 122
  1. Věra Tepličková: Na diaľnici na krajnici - Maťa v šrankoch, auto v rici
  2. Post Bellum SK: Zabudnuté obete nacizmu
  3. Radko Mačuha: Chcem tu zostať aj v roku 2027.
  4. Marcel Rebro: Pamäť z plastelíny alebo Slovensko ako krajina bez archívu
  5. Pavel Macko: Masívny útok na Kyjev: Zmení Trumpove ultimátum vývoj vojny?
  6. Věra Tepličková: Premiér v akcii alebo História sa fakt opakuje?
  7. Pavel Macko: Prelomia Rusi obranu alebo ustúpia ultimátu?
  8. INESS: Koľko ušetrí telemedicína?
SkryťZatvoriť reklamu