SME

Bodie a Doyle by len pozerali. Ich Ford Capri sa zmenil na rodinný elektromobil

S názvom môžu mať Taliani problém.

Ford CapriFord Capri (Zdroj: Ford )

Hoci sa v Československu nikdy nepredával, mnohí ho v 80. rokoch poznali z televíznych obrazoviek. Ford Capri totiž hviezdil v slávnom britskom akčnom seriáli Profesionáli.

Autá, s ktorými vtedy jazdili hlavní hrdinovia Bodie a Doyle, boli snom nejedného tínedžera, najmä keď v seriáli lietali bokom s pískajúcimi gumami. A nakoniec si ho v Európe aj mnohí kúpili. Za 18 rokov výroby sa z modelu Capri predalo v troch generáciách viac ako 1,9 milióna kusov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pre Ford to bol úspech a zrejme v neho dúfa aj teraz. Capri sa totiž po 38-ročnej prestávke vracia. Ako asi tušíte, s pôvodným autom má spoločné len meno a pohon zadných kolies.

SkryťVypnúť reklamu

Capri nie je z Capri, ale z Kolína

Nový Ford Capri je už totiž elektrické SUV-kupé s technológiou od Volkswagenu. Využíva rovnakú podvozkovú platformu MEB, batérie aj elektromotory.

Je to podobné, ako keby sa Škoda rozhodla miesto Enyaqu Coupé použiť označenie 110R. Česi nakoniec spojitosť s týmto modelom použili len pri emotívnom krátkom filme o slobode, kde sa obe autá objavujú.

V prípade Capri je vtipný aj fakt, že k názvu sa už na sociálnych sieťach vyjadrilo Alfa Romeo. Talianskej značke totiž pred pár mesiacmi neprešiel názov Milano pre nový model. Taliansky minister priemyslu Adolfo Urso namietal, že auto sa v skutočnosti nevyrába v Miláne. Ani Ford Capri nie je z rovnomenného talianskeho ostrova, jeho rodiskom bude nemecký Kolín.

Pri Forde pritom nejde o prvý model, ktorý názvom odkazuje na úplne iné autá z histórie, podobne postupoval pri Exploreri, Mustangu Mach-E či Pume.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Ford Explorer sa mení na elektromobil s podvozkom Volkswagenu Čítajte 

S posuvnou obrazovkou

Keď už spomíname elektrický Explorer, tak v interiéri je takmer zhodný s Capri. Tiež v ňom najviac zaujme 14,6-palcová obrazovka s technológiou Sync Move, vďaka ktorej je veľký displej posuvný. Vodič sa tak môže sám rozhodnúť, aký sklon či výška mu vyhovujú.

Stredový tunel obsahuje 17-litrovú úložná schránku nazvanú Mega Console, do ktorej sa zmestí aj 1,5-litrová fľaša. Za posuvnou obrazovkou je ešte tajný uzamykateľný priečinok na drobné cennosti.

Zaujímavosťou je, že kufor Capri má objem 572 litrov, čo je o 102 litrov viac ako Ford uvádza pri elektrickom Exploreri.

S rovnakým výkonom

Parametre elektromotorov sú identické ako pri Volkswagene ID.5, z ktorého Capri vychádza. Slabšia verzia má len pohon zadných kolies so synchrónnym elektromotorom s výkonom 210 kW (286 koní). V ponuke však bude aj štvorkolka, ktorá pridáva asynchrónny elektromotor na prednú nápravu, čo zabezpečí systémový výkon 250 kW (340 koní).

SkryťVypnúť reklamu

Slabšia verzia zrýchľuje z nuly na sto za 6,4 sekundy, štvorkolka to zvládne o sekundu rýchlejšie.

Využiteľná kapacita NMC batérie je 77 kWh, respektíve 79 kWh pri štvorkolke. Tá má podľa WLTP meraní dojazd 592 kilometrov, úspornejšia zadokolka sľubuje 627 kilometrov.

Rozdiely sú aj pri nabíjacom výkone, Capri so zadným pohonom zvláda 135 kW, verzia s pohonom 4x4 až 185 kW. Nabitie z 10 na 80 percent tak trvá len 28 minút.

Súvisiaci článok Súboj športových SUV: má Volkswagen ID.5 na Ford Mustang Mach-e? Čítajte 

Oproti Exploreru má Capri tuhšie nastavenie podvozka, je o 10 milimetrov bližšie k vozovke a sľubuje športovejšiu jazdu. Podobné rozdiely sú aj pri súrodencoch od Volkswagenu a Škody.

Už štandardná výbava Capri ponúkne 19-palcové hliníkové disky, masážne sedadlo vodiča, vyhrievaný volant, spomínanú 14,6-palcovú obrazovku, zadnú kameru či adaptívny tempomat.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Výrobu najnovšieho Fordu zabezpečí fabrika v nemeckom Kolíne a po dlhom čakaní na začiatok predaja Exploreru sa nepočíta, že by sa Capri na cestách objavil skôr ako na konci roka.

Elektromobily

Ilustračné foto.

Za prvých päť mesiacov tohto roka úrady v Rakúsku zaregistrovali približne 25-tisíc nových elektrických vozidiel.


TASR
Súvisiace témy: Ford
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 868
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 070
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 456
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 182
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 329
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 181
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 2 023
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár 1 506
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: vodáreň pre parné lokomotívy
  2. Ľuboš Vodička: Viedenské podzemie, čiže príbeh Tretieho muža a krásnej Jeanny
  3. Jan Pražák: Mami, proboha, proč ty ve svém věku chceš být ještě hezká?
  4. Elena Antalová: Aj KDH môže na Slovensku vyhrať voľby
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov
  6. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  7. Jozef Huljak: Quad a nový impulz pre Indo-Pacifik: Ako USA a ich spojenci čelia rastúcemu vplyvu Číny
  8. Dalibor Eštočák: Keď Fico miluje a oslavuje progresívcov
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 581
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 979
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 16 220
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 900
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 5 311
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 494
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 340
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 069
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťZatvoriť reklamu