SME

Bodie a Doyle by len pozerali. Ich Ford Capri sa zmenil na rodinný elektromobil

S názvom môžu mať Taliani problém.

Ford CapriFord Capri (Zdroj: Ford )

Hoci sa v Československu nikdy nepredával, mnohí ho v 80. rokoch poznali z televíznych obrazoviek. Ford Capri totiž hviezdil v slávnom britskom akčnom seriáli Profesionáli.

Autá, s ktorými vtedy jazdili hlavní hrdinovia Bodie a Doyle, boli snom nejedného tínedžera, najmä keď v seriáli lietali bokom s pískajúcimi gumami. A nakoniec si ho v Európe aj mnohí kúpili. Za 18 rokov výroby sa z modelu Capri predalo v troch generáciách viac ako 1,9 milióna kusov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pre Ford to bol úspech a zrejme v neho dúfa aj teraz. Capri sa totiž po 38-ročnej prestávke vracia. Ako asi tušíte, s pôvodným autom má spoločné len meno a pohon zadných kolies.

SkryťVypnúť reklamu

Capri nie je z Capri, ale z Kolína

Nový Ford Capri je už totiž elektrické SUV-kupé s technológiou od Volkswagenu. Využíva rovnakú podvozkovú platformu MEB, batérie aj elektromotory.

Je to podobné, ako keby sa Škoda rozhodla miesto Enyaqu Coupé použiť označenie 110R. Česi nakoniec spojitosť s týmto modelom použili len pri emotívnom krátkom filme o slobode, kde sa obe autá objavujú.

V prípade Capri je vtipný aj fakt, že k názvu sa už na sociálnych sieťach vyjadrilo Alfa Romeo. Talianskej značke totiž pred pár mesiacmi neprešiel názov Milano pre nový model. Taliansky minister priemyslu Adolfo Urso namietal, že auto sa v skutočnosti nevyrába v Miláne. Ani Ford Capri nie je z rovnomenného talianskeho ostrova, jeho rodiskom bude nemecký Kolín.

Pri Forde pritom nejde o prvý model, ktorý názvom odkazuje na úplne iné autá z histórie, podobne postupoval pri Exploreri, Mustangu Mach-E či Pume.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Ford Explorer sa mení na elektromobil s podvozkom Volkswagenu Čítajte 

S posuvnou obrazovkou

Keď už spomíname elektrický Explorer, tak v interiéri je takmer zhodný s Capri. Tiež v ňom najviac zaujme 14,6-palcová obrazovka s technológiou Sync Move, vďaka ktorej je veľký displej posuvný. Vodič sa tak môže sám rozhodnúť, aký sklon či výška mu vyhovujú.

Stredový tunel obsahuje 17-litrovú úložná schránku nazvanú Mega Console, do ktorej sa zmestí aj 1,5-litrová fľaša. Za posuvnou obrazovkou je ešte tajný uzamykateľný priečinok na drobné cennosti.

Zaujímavosťou je, že kufor Capri má objem 572 litrov, čo je o 102 litrov viac ako Ford uvádza pri elektrickom Exploreri.

S rovnakým výkonom

Parametre elektromotorov sú identické ako pri Volkswagene ID.5, z ktorého Capri vychádza. Slabšia verzia má len pohon zadných kolies so synchrónnym elektromotorom s výkonom 210 kW (286 koní). V ponuke však bude aj štvorkolka, ktorá pridáva asynchrónny elektromotor na prednú nápravu, čo zabezpečí systémový výkon 250 kW (340 koní).

SkryťVypnúť reklamu

Slabšia verzia zrýchľuje z nuly na sto za 6,4 sekundy, štvorkolka to zvládne o sekundu rýchlejšie.

Využiteľná kapacita NMC batérie je 77 kWh, respektíve 79 kWh pri štvorkolke. Tá má podľa WLTP meraní dojazd 592 kilometrov, úspornejšia zadokolka sľubuje 627 kilometrov.

Rozdiely sú aj pri nabíjacom výkone, Capri so zadným pohonom zvláda 135 kW, verzia s pohonom 4x4 až 185 kW. Nabitie z 10 na 80 percent tak trvá len 28 minút.

Súvisiaci článok Súboj športových SUV: má Volkswagen ID.5 na Ford Mustang Mach-e? Čítajte 

Oproti Exploreru má Capri tuhšie nastavenie podvozka, je o 10 milimetrov bližšie k vozovke a sľubuje športovejšiu jazdu. Podobné rozdiely sú aj pri súrodencoch od Volkswagenu a Škody.

Už štandardná výbava Capri ponúkne 19-palcové hliníkové disky, masážne sedadlo vodiča, vyhrievaný volant, spomínanú 14,6-palcovú obrazovku, zadnú kameru či adaptívny tempomat.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Výrobu najnovšieho Fordu zabezpečí fabrika v nemeckom Kolíne a po dlhom čakaní na začiatok predaja Exploreru sa nepočíta, že by sa Capri na cestách objavil skôr ako na konci roka.

Elektromobily

Súvisiace témy: Ford
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 138
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 343
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 4 341
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 477
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 162
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 704
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 294
  8. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 1 994
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Mikloško: 11 vecí, ktoré ničia naše vzťahy – a ako to zmeniť
  2. Peter Franek: Pán Šaško a HLAS - ďakujeme.
  3. Ivan Čáni: Starosta Petržalky Ján Hrčka odstupuje.
  4. Tomas Hlavaty: Sankcie proti Rusku označil Fico za "mor". Mor ho!
  5. Viktor Pamula: Čo znamená športová hala v Handlovej pre Slovensko ?
  6. Miroslav Ferkl: Solovjov kód 86 47.
  7. Stano Sládek: Je jedno, na ktorej strane barikády stojíme
  8. Štefan Šturdzík: Bývalý agent KGB a jeho 5 krát zbankrotovaný kamoš narážajú na realitu.
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 21 897
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 615
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 969
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 692
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 451
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 186
  7. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 334
  8. Jozef Pivarník: Rovnako veľký, ale násobne chudobnejší: Prečo je rozdiel medzi Slovenskom a Švajčiarskom taký priepastný? 4 624
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
SkryťZatvoriť reklamu