Hoci sa v Československu nikdy nepredával, mnohí ho v 80. rokoch poznali z televíznych obrazoviek. Ford Capri totiž hviezdil v slávnom britskom akčnom seriáli Profesionáli.
Autá, s ktorými vtedy jazdili hlavní hrdinovia Bodie a Doyle, boli snom nejedného tínedžera, najmä keď v seriáli lietali bokom s pískajúcimi gumami. A nakoniec si ho v Európe aj mnohí kúpili. Za 18 rokov výroby sa z modelu Capri predalo v troch generáciách viac ako 1,9 milióna kusov.
Pre Ford to bol úspech a zrejme v neho dúfa aj teraz. Capri sa totiž po 38-ročnej prestávke vracia. Ako asi tušíte, s pôvodným autom má spoločné len meno a pohon zadných kolies.

Capri nie je z Capri, ale z Kolína
Nový Ford Capri je už totiž elektrické SUV-kupé s technológiou od Volkswagenu. Využíva rovnakú podvozkovú platformu MEB, batérie aj elektromotory.
Je to podobné, ako keby sa Škoda rozhodla miesto Enyaqu Coupé použiť označenie 110R. Česi nakoniec spojitosť s týmto modelom použili len pri emotívnom krátkom filme o slobode, kde sa obe autá objavujú.
V prípade Capri je vtipný aj fakt, že k názvu sa už na sociálnych sieťach vyjadrilo Alfa Romeo. Talianskej značke totiž pred pár mesiacmi neprešiel názov Milano pre nový model. Taliansky minister priemyslu Adolfo Urso namietal, že auto sa v skutočnosti nevyrába v Miláne. Ani Ford Capri nie je z rovnomenného talianskeho ostrova, jeho rodiskom bude nemecký Kolín.
Pri Forde pritom nejde o prvý model, ktorý názvom odkazuje na úplne iné autá z histórie, podobne postupoval pri Exploreri, Mustangu Mach-E či Pume.

S posuvnou obrazovkou
Keď už spomíname elektrický Explorer, tak v interiéri je takmer zhodný s Capri. Tiež v ňom najviac zaujme 14,6-palcová obrazovka s technológiou Sync Move, vďaka ktorej je veľký displej posuvný. Vodič sa tak môže sám rozhodnúť, aký sklon či výška mu vyhovujú.
Stredový tunel obsahuje 17-litrovú úložná schránku nazvanú Mega Console, do ktorej sa zmestí aj 1,5-litrová fľaša. Za posuvnou obrazovkou je ešte tajný uzamykateľný priečinok na drobné cennosti.
Zaujímavosťou je, že kufor Capri má objem 572 litrov, čo je o 102 litrov viac ako Ford uvádza pri elektrickom Exploreri.
S rovnakým výkonom
Parametre elektromotorov sú identické ako pri Volkswagene ID.5, z ktorého Capri vychádza. Slabšia verzia má len pohon zadných kolies so synchrónnym elektromotorom s výkonom 210 kW (286 koní). V ponuke však bude aj štvorkolka, ktorá pridáva asynchrónny elektromotor na prednú nápravu, čo zabezpečí systémový výkon 250 kW (340 koní).
Slabšia verzia zrýchľuje z nuly na sto za 6,4 sekundy, štvorkolka to zvládne o sekundu rýchlejšie.
Využiteľná kapacita NMC batérie je 77 kWh, respektíve 79 kWh pri štvorkolke. Tá má podľa WLTP meraní dojazd 592 kilometrov, úspornejšia zadokolka sľubuje 627 kilometrov.
Rozdiely sú aj pri nabíjacom výkone, Capri so zadným pohonom zvláda 135 kW, verzia s pohonom 4x4 až 185 kW. Nabitie z 10 na 80 percent tak trvá len 28 minút.

Oproti Exploreru má Capri tuhšie nastavenie podvozka, je o 10 milimetrov bližšie k vozovke a sľubuje športovejšiu jazdu. Podobné rozdiely sú aj pri súrodencoch od Volkswagenu a Škody.
Už štandardná výbava Capri ponúkne 19-palcové hliníkové disky, masážne sedadlo vodiča, vyhrievaný volant, spomínanú 14,6-palcovú obrazovku, zadnú kameru či adaptívny tempomat.
Výrobu najnovšieho Fordu zabezpečí fabrika v nemeckom Kolíne a po dlhom čakaní na začiatok predaja Exploreru sa nepočíta, že by sa Capri na cestách objavil skôr ako na konci roka.