Hyundai dokončil plán spred štyroch rokov prísť s radom nevšedných elektromobilov. Posledným dielikom do tejto skladačky je veľký rodinný model Ioniq 9. Pohodlne odvezie sedem ľudí a ešte mu ostáva veľký kufor.
Trochu mätúce sú na začiatok čísla v názve. Novinka totiž vychádza z konceptu Seven, teda sedem, no nakoniec sa Hyundai rozhodol použiť v názve číslo deväť. Rovnaké používa aj sesterská Kia EV9 na spoločnej podvozkovej platforme E-GMP určenej len pre elektromobily.
Dôvod je jednoduchý - Hyundai si necháva priestor na číselné označenie ďalších elektromobilov, ktoré môžu v budúcnosti vyplniť priestor medzi Ioniqom 6 a Ioniqom 9.
Väčší ako konkurenti
Oproti EV9 je však Ioniq 9 ešte o trochu väčším autom, na dĺžku má 5060 mm a z toho rázvor kolies tvorí až 3130 mm. Týmito parametrami vo veľkosti predbieha ešte aj Volkswagen ID.Buzz LWB. Výhodu má veľký Hyundai aj použitím 800-voltovej architektúry vrátane funkcie V2L, keď auto slúži ako zdroj energie pre rôzne spotrebiče, napríklad gril, kosačku alebo nabitie e-bicykla.
Rozmery Hyundai Ioniq 9:
- Rázvor: 3130 mm
- Dĺžka: 5060 mm
- Šírka: 1980 mm
- Výška: 1790 mm
- Kufor: 620 - 1323 l
V porovnaní s hybridným Hyundaiom Santa Fe má Ioniq 9 trochu oblejšie línie karosérie pre dosiahnutie čo najlepšej aerodynamiky. K nízkemu koeficientu odporu vzduchu na úrovni 0,259 Cd prispievajú voliteľné digitálne spätné zrkadlá, ale aj kompletne zakrytý podvozok.
Hlavné svetlá síce tvoria projekčné pixely s adaptívnou funkciou, no viac vyniká vodorovný LED pás denného svietenia, ktorý sa tiahne celou šírkou prednej masky. Vzadu sú pre zmenu svetlá zvislo orientované, čím trochu pripomínajú známe riešenie z modelov Volvo.

Už v základe auto stojí na 19-palcových kolesách, najvyššia verzia Calligraphy má až 21 palcov. Pri bočnom pohľade na auto veľké plochy bez zbytočných prelisov odľahčuje široký čierny pás v spodnej časti dverí, ktorý pokračuje do nárazníkov.
Zaujímavosťou je aj úplné odstránenie strešnej antény, ktorú Ioniq 9 ako prvý Hyundai už vôbec nepotrebuje. Jej vysielacie funkcie sa presunuli dovnútra pod predné a zadné sklo.
S ostrovom aj salónikom na palube
Interiér môže byť v 7-miestnej alebo luxusnejšej 6-miestnej konfigurácii, v ktorej má druhý rad len dve samostatné sedadlá s elektrickým nastavením a výsuvnou opierkou nôh. Sedadlá sa dajú otočiť v protismere jazdy, čím vzadu vzniká salónik pre štyri osoby.
Medzi prednými sedadlami je veľká konzola nazvaná Universal Island, ktorá sa vďaka posúvaniu o 19 centimetrov môže podeliť s úložnými priestormi aj so zadnými pasažiermi v druhom rade.
Všetky zadné sedadlá sa dajú z kufra elektricky sklopiť, čím základný objem 620 litrov narastie na 1323 litrov. Pod prednou kapotou je ešte 88-litrový priestor, napríklad na odloženie káblov.

Prístrojovú dosku tvoria z väčšej časti dve 12-palcové obrazovky s dostupnými online službami a prepojením so smartfónom. Pixelové diódy na volante vodiča podľa svetla priebežne informujú o stave nabitia batérie. Schránka pred spolujazdcom obsahuje UV-C sterilizátor baktérií a klimatizácia v zadnej časti auta je prispôsobená na prespatie pri kempovaní.
S dojazdom 620 kilometrov
Ioniq 9 môže byť v troch verziách zameraných buď na dojazd, alebo výkon.
Najslabšia Long Range verzia má len zadný elektromotor s výkonom 160 kW (218 koní) a s krútiacim momentom 350 Nm. Druhou možnosťou je Long Range s pohonom všetkých kolies, keď sa dopredu pridáva elektromotor s výkonom 70 kW (95 koní).
Najvýkonnejšia verzia Performance využíva dva elektromotory s výkonom po 160 kW (218 koní), ktoré zabezpečujú pohon všetkých kolies a systémový výkon je na úrovni 320 kW (435 koní) s krútiacim momentom 700 Nm. Na zrýchlenie z nuly na sto v takomto prípade stačí 5,2 sekundy.
Hyundai Ioniq 9 | Predný elektromotor | Zadný elektromotor | Systémový výkon | Zrýchlenie 0-100 km/h | Max. rýchlosť |
Long Range RWD | - | 160 kW 218 k | 160 kW 218 k | 9,4 sek. | 170 km/h |
Long Range AWD | 70 kW 95 k | 160 kW 218 k | 230 kW 313 k | 6,7 sek. | 200 km/h |
Perforamnce AWD | 160 kW 218 k | 160 kW 218 k | 320 kW 435 k | 5,2 sek. | 200 km/h |
Batéria s LFP chémiou má pri oboch verziách Ioniqu 9 kapacitu až 110,3 kWh, čo má pri Long Range verzii vystačiť na dojazd 620 kilometrov.
Aký je vlastne maximálny nabíjací výkon, výrobca už tradične neuvádza, len údaj, že pri využití 350 kW nabíjačky sa auto nabije z 10 na 80 percent za 28 minút.
Primárne sa Ioniq 9 začne predávať v Kórei a USA, v druhej polovici roka 2025 zamieri aj na európsky trh. Základná cena sa odhaduje tesne pod 80-tisíc eur, podobne veľká elektrická Kia EV9 sa na Slovensku predáva od 72-tisíc eur.